Allemaal hadden ze wel een keer een dagje stilstand of een paar gram minder, dat mag.
Toen ze zelfstandig de weegschaal uit sprongen, toen dacht ik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Ik woog mijn ukjes ook dagelijks de eerste weken, ik vond het erg fijn om groei zo te zien.
Allemaal hadden ze wel een keer een dagje stilstand of een paar gram minder, dat mag.
Toen ze zelfstandig de weegschaal uit sprongen, toen dacht ikklaaaaar met de weegschaal.
gaby12 schreef:Zeker dagelijks wegen en als een kitten niet voldoende aankomt weeg ik zelfs twee keer daags.
Ze horen minstens 10 gram in de 24 uur aan te komen dus wegen op het zelfde tijdstip is handig.
De melk zal op dag 2 goed op gang gaan komen mits moederpoes genoeg eet en drinkt,onbeperkt kittenbrok en meerdere keren natvoer.
Ze mag ook speciale kittenmelk die je aanmaakt of blikjes A/D natvoer want als moeder het goed heeft dan gaat het met de melk ook goed.
Balou_k schreef:gaby12 schreef:Zeker dagelijks wegen en als een kitten niet voldoende aankomt weeg ik zelfs twee keer daags.
Ze horen minstens 10 gram in de 24 uur aan te komen dus wegen op het zelfde tijdstip is handig.
De melk zal op dag 2 goed op gang gaan komen mits moederpoes genoeg eet en drinkt,onbeperkt kittenbrok en meerdere keren natvoer.
Ze mag ook speciale kittenmelk die je aanmaakt of blikjes A/D natvoer want als moeder het goed heeft dan gaat het met de melk ook goed.
Kittenmelk voor de moederpoes? Dan ga ik dat proberen deze avond nog te halen. Ik wil zoveel mogelijk het goede doen.
gaby12 schreef:Ik zag dat je de bak in de ren hebt staan vaak willen ze niet op de bak die dicht bij het nest is dus zou hem buiten de ren zetten en zeker ook niet ernaast.
Ze kunnen het perfect lang ophouden omdat ze hun kroost niet in de steek willen laten en gaan vaak heel snel op de bak en bij de eerste piep zijn ze snel weer terug.
Prima dat de DA even komt checken beter 1 keertje teveel dan te weinig.
julius_juut schreef:Je krijgt alles wel achter elkaar aan zeg! XD Kan je die niesziekte wel goed behandelen met de kittens erbij?
gaby12 schreef:Helaas kan de poes en kater drager zijn wat er bij een verminderde weerstand uitkomt(een bevalling is een behoorlijke aanslag op het lichaam) , er zijn meerdere varianten van niesziekte.
Ook kan je het meenemen aan je kleding en schoenen helaas.
Wilde de DA ze niet preventief aan de AB hebben? of ook de kittens aan de probiotica..
Stop moederpoes lekker vol met blikjes AD of convalescence support dit laatste maak je aan met water beide bij de DA te koop.