[volgtopic] Brits Korthaar kittens verwacht mei.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [volgtopic] Brits Korthaar kittens verwacht mei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:54

Ik woog mijn ukjes ook dagelijks de eerste weken, ik vond het erg fijn om groei zo te zien.
Allemaal hadden ze wel een keer een dagje stilstand of een paar gram minder, dat mag.
Toen ze zelfstandig de weegschaal uit sprongen, toen dacht ik :wave: klaaaaar met de weegschaal.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 12:02

Anoniem schreef:
Ik woog mijn ukjes ook dagelijks de eerste weken, ik vond het erg fijn om groei zo te zien.
Allemaal hadden ze wel een keer een dagje stilstand of een paar gram minder, dat mag.
Toen ze zelfstandig de weegschaal uit sprongen, toen dacht ik :wave: klaaaaar met de weegschaal.

Hahaha! Ik denk dat vooral de eerste 3 weken cruciaal zijn qua gewicht en groeien. Zo afhankelijk nog en zoveel dat ze nodig hebben. :) Daarna is wekelijks of twee wekelijks wel voldoende.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:58

Je moet uiteraard doen wat de dierenarts adviseert en waar jij je zelf goed bij voelt :j ;)

Mama poes trekt het ook allemaal nog goed?

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:09

Wat een moppies!
Gefeliciteerd TS!!
*\o/* <3

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 14:42

Mama poes doet het heel goed. Knap meisje! Ze eet erg goed, drinken heeft ze alleen nog niet gedaan. Dit in de gaten houden!
Ze eet wel Royal Canin mother and babycat natvoer dat scheelt toch iets.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:02

Zeker dagelijks wegen en als een kitten niet voldoende aankomt weeg ik zelfs twee keer daags.
Ze horen minstens 10 gram in de 24 uur aan te komen dus wegen op het zelfde tijdstip is handig.
De melk zal op dag 2 goed op gang gaan komen mits moederpoes genoeg eet en drinkt,onbeperkt kittenbrok en meerdere keren natvoer.
Ze mag ook speciale kittenmelk die je aanmaakt of blikjes A/D natvoer want als moeder het goed heeft dan gaat het met de melk ook goed.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 16:15

gaby12 schreef:
Zeker dagelijks wegen en als een kitten niet voldoende aankomt weeg ik zelfs twee keer daags.
Ze horen minstens 10 gram in de 24 uur aan te komen dus wegen op het zelfde tijdstip is handig.
De melk zal op dag 2 goed op gang gaan komen mits moederpoes genoeg eet en drinkt,onbeperkt kittenbrok en meerdere keren natvoer.
Ze mag ook speciale kittenmelk die je aanmaakt of blikjes A/D natvoer want als moeder het goed heeft dan gaat het met de melk ook goed.

Kittenmelk voor de moederpoes? Dan ga ik dat proberen deze avond nog te halen. Ik wil zoveel mogelijk het goede doen.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:18

Balou_k schreef:
gaby12 schreef:

Kittenmelk voor de moederpoes? Dan ga ik dat proberen deze avond nog te halen. Ik wil zoveel mogelijk het goede doen.

Ik zou wel goede kittenmelk halen bij de dierenarts dus niet van die kleine kant en klaar flesjes. Maar echt die je aan moet maken.

Wij fokken dan wel honden, maar wij geven teefje altijd geitenmelk weet niet of katten dat ook mogen zou ik even navragen.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:19

Altijd handig om een blik in huis te hebben ook voor als je moet gaan bijvoeden :o
Het is goed voor de moederpoes en je kan later het natvoer voor de kittens hier mee verdunnen dan is de overgang niet zo groot.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 16:19

Nee geitenmelk is volgens mij sowieso niet vet genoeg. Kittenmelk van KMR of Royal Canin schijnen beide erg fijn te zijn. :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 16:20

Kittenmelk poeder heb ik van RC, A/D blik heb ik niet. Maar las het verkeerd: dat de kittenmelk met de A/D gemengd moest worden. :’)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:35

De KMR is slechter geworden van kwaliteit kwam ik met mijn laatste nestje achter erg klonterig en kittens en moeder vonden het ook niet lekker in tegenstelling tot eerste nestjes.

Ja je kan de A/D mengen met aangemaakte kittenmelk goed voor de moederpoes, later kan je het eerste vaste voedsel voor de kittens ook aanmaken dan is de overgang niet zo groot.
Later als dit goed gaat speen ik ze verder af met carnibest.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 17:28

Dierenarts komt om 19 uur. Kittens drinken goed, piepen niet. Ze eet zoals gezegd goed. In totaal een heel bakje brokjes en bijna anderhalf blik RC mother and baby cat. Maar haar drinken amper aangeraakt. Ze heeft de kattenbak ook nog niet benut.

Ze is allert, maar heeft natte ogen en dat heeft ze nog nooit gehad. Verder vind ik haar buik wat bol staan. Ze reageerde niet heftig of pijnlijk als ik er aan kom.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:36

Ik zag dat je de bak in de ren hebt staan vaak willen ze niet op de bak die dicht bij het nest is dus zou hem buiten de ren zetten en zeker ook niet ernaast.
Ze kunnen het perfect lang ophouden omdat ze hun kroost niet in de steek willen laten en gaan vaak heel snel op de bak en bij de eerste piep zijn ze snel weer terug.
Prima dat de DA even komt checken beter 1 keertje teveel dan te weinig.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 17:46

gaby12 schreef:
Ik zag dat je de bak in de ren hebt staan vaak willen ze niet op de bak die dicht bij het nest is dus zou hem buiten de ren zetten en zeker ook niet ernaast.
Ze kunnen het perfect lang ophouden omdat ze hun kroost niet in de steek willen laten en gaan vaak heel snel op de bak en bij de eerste piep zijn ze snel weer terug.
Prima dat de DA even komt checken beter 1 keertje teveel dan te weinig.

Ze komt ook af en toe uit de ren en heb nog twee kattenbakken in de woonkamer apart staan. Zal i.i.g. deze bak dan ook uit de ren halen!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 17:46

Daad bij woord gevoegd. Kattenbak uit de ren gehaald!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 18:09

Prakje gemaakt van het RC m&bc voer gemaakt en een 150 ml water en dat is ze nu aan het eten.

Ik tel alsnog de minuten af naar de DA. :j

En dan hoor je net weer dat er ergens een nest kittens is gedumpt en dan draait mijn maag echt om! |(

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 19:34

Dierenarts is net weer weg.

De kittens gewogen en allemaal weer aangekomen tegenover vanmorgen. Dat is positief.

Echo er overheen, baarmoeder echt mooi leeg. Blaas heeeeel vol! Morgen ochtend moet ze zeker geplast hebben. Verder heb ik laxeermiddel liggen dat ik ze vanavond mag geven.

Hoe het kan, sla me dood. Ollie heeft beginnende niesziekte (herpes)! |( (ze is netjes geënt)
Geef haar ni L-Lysine en indien de kittens symptomen zouden vertonen moeten die direct aan de antibiotica. Het is uiteraard een virus, maar dat is dan puur voor de neveneffecten.

Temperatuur 39,3. Iets hoog, maar geen koorts.

Super mama en best een boel pech bij elkaar. Nu duimen dat ze voor morgen plast en dat de kittens geen niesziekte krijgen. -O-

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:47

Je krijgt alles wel achter elkaar aan zeg! XD Kan je die niesziekte wel goed behandelen met de kittens erbij?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:24

Oef de duimen draaien dat de kittens het niet krijgen maar de kans is groot helaas.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 20:30

julius_juut schreef:
Je krijgt alles wel achter elkaar aan zeg! XD Kan je die niesziekte wel goed behandelen met de kittens erbij?

Ze krijgt L-lysine, als de kittens tekenen vertonen gaan die direct aan antibiotica en weet ik ‘t waar ze het over had.
Kan er met mijn hoofd niet bij. Ingeënt (alle drie) komen nooit buiten. Geen vreemde katten in huis, aai nagenoeg andere beesten die ik niet ken.

Ollie op van alles en nog wat getest eveneens kater. En dan zijn er 101 mensen die nest achter nest krijgen met hun katten die al dan niet geënt zijn en continu buiten lopen en die mankeren nooit wat.

Kan even alleen heel hard huilen nu.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:42

Helaas kan de poes en kater drager zijn wat er bij een verminderde weerstand uitkomt(een bevalling is een behoorlijke aanslag op het lichaam) , er zijn meerdere varianten van niesziekte.
Ook kan je het meenemen aan je kleding en schoenen helaas.
Wilde de DA ze niet preventief aan de AB hebben? of ook de kittens aan de probiotica..
Stop moederpoes lekker vol met blikjes AD of convalescence support dit laatste maak je aan met water beide bij de DA te koop.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 20:44

Om dan toch positief te kunnen zijn.. Ollie heeft net gekakt en geplast.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 20:46

gaby12 schreef:
Helaas kan de poes en kater drager zijn wat er bij een verminderde weerstand uitkomt(een bevalling is een behoorlijke aanslag op het lichaam) , er zijn meerdere varianten van niesziekte.
Ook kan je het meenemen aan je kleding en schoenen helaas.
Wilde de DA ze niet preventief aan de AB hebben? of ook de kittens aan de probiotica..
Stop moederpoes lekker vol met blikjes AD of convalescence support dit laatste maak je aan met water beide bij de DA te koop.

Kittens krijgen al probeotica! :j
Antibiotica had ze liever niet preventief. Maar wel als ik maar een klein niesje hoor of denk te horen!

Ollie krijgt nu l-lysine!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:57

l-lysine heb je ook in een pasta vorm die kittens ook mogen even navragen bij je DA

Fijn dat moeder op de bak is geweest.