[VOLG] Reebokje aankomen lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:37

8nnemiek schreef:
Een blue REE dvd kijken :j

_O- _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:39

ClaudiaHS schreef:
Edit: dit is 'onze' Guus.
Van mei 2017.

[ [url=m/vLCFYv.png]Afbeelding[/url] ]

Oh mijn goddddddd! <3 <3 <3

StalNollie

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:47

Maar een ree van vorig jaar zijn die niet al groter dan dit beestje

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:57

Ik kan via een foto niet goed inschatten hoe groot de ree van Ts is, maar toen guus in augustus naar de opvang ging was hij niet groter dan een kleine geit hoor.

De reeën die hier rondlopen (loopt hier een kudde van 10 stuks) lopen met kalveren van vorig voorjaar en die zijn nog een heel stuk kleiner dan de volwassen reeën.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:04

Wat een schatje! Zou je hem inderdaad niet kunnen houden en bij de shetjes kunnen zetten? Het is wel heel bijzonder zo'n ree in je tuin natuurlijk. En ik denk dat het buiten ook niet echt veilig is voor zo'n tam diertje. Zeker niet als hij op elke hond afgaat.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 15:34

Nou zijn eerste buitenrit is een feit *\o/* .Ging met de honden richting het bos en werden al snel achtervolgd door de kleine man. Ik dacht mooi kan hij misschien reeën vinden in het bos. Maar kon hem niet lozen haha. Hij bleef maar achter de aan honden rennen . Als ik de honden riep kreeg ik er een hert bij :+ . Ondanks dat de labrador er vanochtend even achterna heeft gezeten. De honden snapte er niets van. Kan ik ook filmpje plaatsen hier?
Edit; bij de shetjes kan hij in en zelf weer uit maar heeft ie weinig interesse in.

Ooh ja hij luisterd niet naar Guus maar dat zegt natuurlijk weinig. Hij is gok ik geitenhoogte.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:38

Ik vind het discriminatie dat mensen denken dat omdat hij een ree is, hij zich ook een ree moet voelen.

Dit is duidelijk een hond in een reeënlichaam geboren.

:') wel gezellig TS, zo'n extra buitenrit maatje!

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:41

Oh geweldig, is hij echt de hele wandeling meegelopen door het bos? Wat schattig, en tegelijk ook een beetje sneu, beestje heeft echt geen idee... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:43

Ik moest even keihard lachen toen ik de woordgrappen door zat te lezen. Zit nu tijdens het typen ook constant te kijken of ik niet ergens REE typ _O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:49

Het is duidelijk een TransREEnder. Een hond in een reeënlichaam.

Wat grappig dat wandelen. En als je dan mensen tegen komt, die weten ook niet wat ze zien...

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 15:55

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:58

Ahwww <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:00

Aaw, wat schattig!

Maar zoals s_v ook al aangeeft, is het ook wel een beetje sneu. Het reetje weet het echt niet :(:)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:02

Wat een leuk topic, maar inderdaad denk dat dit een flessen-ree is, veel te tam. Fijn als die zo bij jou kan blijven rondscharrelen. Ik hoop dat zijn tamheid hem niet fataal wordt.

Het is echt een schatje!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:12

Gossie, heeft hij een nieuw groepje gevormd met jouw honden :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:17

Best wel verwarrend voor je hond... een reebok wat verliefd op hem is.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:45

Gossie wat aandoenlijk <3

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:50

Monty Roberts vertelt in zijn autobiografie dat hij zo'n ree z'n leven (leven van het ree, niet van Monty :D ) lang gehad heeft. Dat was er ook één die hij gevonden had na een aanrijding met een auto. Vertoonde hetzelfde gedrag, ook niet meer bang voor mensen en honden, ging ook mee met de paarden. Uiteindelijk is het ree aan een tweede aanrijding bezweken, als ik me goed herinner.

Een flessenree is echt bijna niet mogelijk, vanwege het feit dat reeën niet in gevangenschap gehouden mogen worden. Bovendien worden die dus echt niet zo tam, ondanks flessen. Dit tamme gedrag is echt een permanente hersenbeschadiging door een aanrijding of andere klap tegen de kop.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:06

Ik lees mee vanaf gisteravond en ik vind het knap dat je die grote bruine ogen kan weerstaan haha. Wat een popke. Ik denk dat die niet meer weg gaat en je straks toch echt een ree op de bank hebt liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:10

Ibbel schreef:
Monty Roberts vertelt in zijn autobiografie dat hij zo'n ree z'n leven (leven van het ree, niet van Monty :D ) lang gehad heeft. Dat was er ook één die hij gevonden had na een aanrijding met een auto. Vertoonde hetzelfde gedrag, ook niet meer bang voor mensen en honden, ging ook mee met de paarden. Uiteindelijk is het ree aan een tweede aanrijding bezweken, als ik me goed herinner.

Een flessenree is echt bijna niet mogelijk, vanwege het feit dat reeën niet in gevangenschap gehouden mogen worden. Bovendien worden die dus echt niet zo tam, ondanks flessen. Dit tamme gedrag is echt een permanente hersenbeschadiging door een aanrijding of andere klap tegen de kop.

Dat het niet mag zegt niet dat het niet gebeurd. Helaas gebeurd dit dus wel degelijk, niet alleen met reeën maar ook met hazen en ander wild.
Als zo'n ree echt in huis is groot gebracht is dit gedrag vrij logisch. Hetzelfde met kraaien die mensen bewust opzoeken omdat mensen ze hebben groot gebracht. (En vervolgens nooit meer vrij kunnen omdat ze mensen echt lastig vallen en verwonden) Deze ree is niet alleen niet angstig, hij zoekt ook mensen op, en dat hoort niet helemaal bij een hersenbeschadiging.
daarnaast komt permanente hersenschade in deze vorm véél minder vaak voor dan 'beschadiging' door het groot gebracht worden door mensen.

Passadena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:14

Wat een dropje!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:05

Wat een schatje.Ik zou hem in elk geval gaan verzorgen. Zelf wil hij duidelijk bij jullie blijven.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:10

Vroeger liep ik. Stage bij een opvang. De reeën kregen de fles maar verder geen contact kwa knuffel ect. Ze gingen daarna al snel met andere in een (buiten )verblijf. En werden wild weer uit gezet op speciale plek in een groepje. Toen hadden ze drie geloof ik.

De volwassen reeën van aanrijding die toen binnen kwamen gingen allemaal dood van stress/verwondingen. Volgens mij brengen ze tegenwoordig bijna geen gewonde reeën na de opvang.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:31

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 20:00

Ik heb geen idee wat de reden is. Misschien een hersenbeschadiging, misschien een flessenkind. We zullen het waarschijnlijk ook nooit weten. We hebben er voor nu in elk geval een hondje bij. Hopelijk sluit hij zich in het voorjaar bij wat reeën aan. Hij heeft ook al even kennisgemaakt met paard. Afbeelding
Beetje verontwaardigd dat hij nog steeds niet naar binnen mag :+
Afbeelding