Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:54

StonedRomy schreef:
Wij hopen in 2018 ons roedel uit te breiden met een akita puppy.

Hopen op een goede dracht en bevalling voor je teef!

Hallo,
Ook wij wachten (on)geduldig op een (Amerikaanse) Akita pup.
Als alles gaat wordt het nestje over exact 3 weken geboren.

We hebben al een A.A lopen, een teef van ruim 4 jaar oud.
Moeder van deze teef hebben we in mei, op 6 jarige leeftijd, in moeten laten slapen vanwege ernstige blessure aan achterpoot.
Enkele dagen daarna hebben we een A.A pup op kunnen halen in Limburg. 10 weken oud.
Mijn allergrootste hondenliefde OOIT(!!).
Helaas is ze ruim 9 weken geleden verdronken.

We hopen nu bij dezelfde fokker een andere pup te kunnen halen.
Pup zal wel stamboom hebben.

StonedRomy

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:00

Bij welke fokker als ik vragen mag?

Jeetje wat een pech hebben jullie gehad zeg. Sterkte met het verwerken en alvast veel plezier met je pup!

Heb zelf een AA gehad, maar blijf toch bij de Japanners.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:02

xLaraaj schreef:
Edkingenzo : welkom ! Wat leuk dat je ook voor een aussie wilt gaan ! Wint blijkbaar ook voor op populariteit :P

Ik heb het topic doorgelezen en hier kwam inderdaad best vaak de Aussie voorbij!
Ik ben echt al jaaaren verliefd op het ras. Vind ze helemaal geweldig <3

StonedRomy schreef:
Welkom! Als iets regelen met je baan niet lukt, zou je uiteraard ook naar een goede opvang kunnen kijken. Ik heb vaker pups opgevangen thuis en die liepen alles mee met mijn honden. Deed er ook een training op het veld mee en verder mijn eigen kennis en energie ging in zo'n pup.

Dank je! Wat bedoel je precies met een goede opvang? Dat ik een pupje aanschaf en die naar een opvang doe? :)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:04

Hahahaha, ik heb weer helemaal niets met de Japanners.
Mae kwam uit Limburg. Dynamic Force Akita's.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:07

Afbeelding

Afbeelding
Shun en Mae.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:09

Mag ik vragen wat het verschil is tussen japanese en amerikaanse ?
Vind het echt fluffy honden. Maar hoor vaak dat ze heel eigenwijs zijn vb. Nog meer als husky’s enz dus zeker niet voor beginners en dat er heel wat agressie in is gefokt. Maar nog eens ken er niets van

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:16

De agressie is er juist uitgefokt.
Eigenwijs? Dat hoor ik wel vaker. Maar dan hebben wij 4 Akita's getroffen die dat niet waren.
Nee is nee.
Alleen het uiterlijk tussen beide is al héél anders. Qua karakter weet ik het niet.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:20

Januari komt onze pup bij ons! hij's nu 2 week en sommige van het nest hebben de ogen net
geopend. 'T is een Ijslandse hond
Afbeelding
dit is de onze <3 <3 <3 <3
Laatst bijgewerkt door vikawiek op 20-11-17 23:21, in het totaal 2 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:21

Inderdaad edkingenzo. Vaak komen ze nog bij je thuis zitten ook als je het vraagt. Zie het als een soort kinderdagverblijf voor pups :P

Diva, ah die zitten dichtbij. Heb inderdaad al vaker van ze gehoord. Voorkeur voor kleur/waar hoop je op?

Mmm agressie is er even in gefokt door te kruisen met westerse honden, maar is nu echt niet meer het geval. Aggresief zijn ze ook echt niet naar mensen, hooguit wat terughoudend.
Akita's zijn echt wel geschikt als eerste hond hoor. Liever meteen een niet westerse hond, dan jaren lang een herder en ineens een akita denken aan te kunnen, want je hebt al zoveel ervaring binnen de herders.

Mijn honden zijn niet eigenwijs als ik het goed vraag en ze met respect behandel. zijn gewoon niet te vergelijken met de westerse honden imo. Ze weten ook echt precies wat wel en niet mag. Als onze Griek iets doet wat niet mag, zal mijn akita hem corrigeren. Ik hoef er niets voor te doen. Ze kent mijn regels... En zorgt ervoor dat het hele roedel die ook kent.

Mijn hond volgt mij bijvoorbeeld overal en ligt gerust op een matje in de badkamer als ik in bad zit. Ze doet dan zelf de deur open. Als ik ziek ben, denk dan maar niet dat ze van mij weg wilt om uit te gaan oid. Nee, dan ligt ze op me tot ik beter ben. Kan alles met haar, vliegveld... Trein... Bus... Echt allemaal geen probleem, zolang ze maar bij mij is.

Verschil zit hem in zwart masker, grootte en in karakter, maar met karakter kan het je liggen of niet liggen.

Afbeelding ( eerste keer met de trein was dit. Meteen 3 uur enkele reis...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:26

Vikawiek, leuk een ijslander! Wist niet dat die ook in het bont waren, bij op club lopen alleen "effen"rond.
En nog een paar weekjes geduld dus.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:27

Ik wil graag weer een bruine maar wel met iets meer aftekening dan dat Mae had.
Maar ik staar mezelf er niet blind op hoor. Toen we Mae gingen halen ging ik eigenlijk voor een andere pup.
Er is 1 ding wat ik echt níet wil en dat is een witte vlek op neus of 'bles'.
Dan mag het voor de rest nog zo'n mooi ding zijn, die neem ik niet.
Een zwarte snoet is vereist.

Honden lopen hier overigens altijd buiten. Mogen niet binnen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:31

Snap ik diva, anders is het toch al snel weer richting een Japanner. Persoonlijk vind ik een zwart masker op een lichte hond niets... Maar AA blijven geweldige diertjes.

Mijn goal is nog een witte akita en een Black brindle. Heb dan alle kleuren gehad :+ daarnaast wil ik nog eens een uitstapje maken richting de Kai ken.

Maar wat een prachtige pup was mae. Kan het zijn dat ik jullie eens op een wandeling heb gezien? ( Japanse honden wandelingen zijn hier nogal een ding :P )

Edit:
shiba ligt nu op de bank. Griek op zijn matje en akita euhm. Laten we het er op houden dat ze net een mens is qua slapen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:35

fannetje schreef:
Vikawiek, leuk een ijslander! Wist niet dat die ook in het bont waren, bij op club lopen alleen "effen"rond.
En nog een paar weekjes geduld dus.

ooh, beide pa en moe zijn bont
moeder boven/ vader onder
ik kan inderdaad niet meer wachten :D onze oudere hond is in september ingeslapen en het is nog nooit zo stil geweest in huis, ik vindt het helemaal niks
Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:36

Oh gave ouderdieren en gave pup! Stil zal het niet lang meer zijn bij jou thuis. Sterkte met het verlies van jullie oudje

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:39

Nee, je hebt ons nog nooit gezien tijdens een wandeling.
Ze komen hier eigenlijk de werft niet af.
Al waren we daar wel verandering in aan het aanbrengen, Mae en Shun gingen ook wel mee naar de pony/Kune Kune's. De ene keer met de auto, de andere keer varend.
Lopend nooit. Dit om geen verwarring te scheppen met de ene keer wel de werft af mogen en de andere keer niet.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:40

Ik ken het gevoel Vika.
En dan hebben wij ze nog niet eens binnen...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:42

Ah oke, het witte herder syndroom dus even toegeslagen :P

( wanneer je als buitenstaander kijkt naar een groep rashonden en geen verschil kan zien. )

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:53

Laatst bijgewerkt door DIVA2 op 20-11-17 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:53

vikawiek schreef:
ooh, beide pa en moe zijn bont
moeder boven/ vader onder
ik kan inderdaad niet meer wachten :D onze oudere hond is in september ingeslapen en het is nog nooit zo stil geweest in huis, ik vindt het helemaal niks
[ [url=m/l8gA2t.png]Afbeelding[/url] ]

Ouders zijn niet bont en pupje ook niet :)
Ze hebben gewoon veel wit (iers patroon)

Wel super super leuk! Ijsco's zijn zo leuk <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:02

Dank jullie voor de uitleg. Weet er inderdaad niet echt iets over daarom mijn vraag :D

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:10

Alleen maar goed dat je vraagt Laraaj.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 07:12

StonedRomy schreef:
Welkom! Als iets regelen met je baan niet lukt, zou je uiteraard ook naar een goede opvang kunnen kijken. Ik heb vaker pups opgevangen thuis en die liepen alles mee met mijn honden. Deed er ook een training op het veld mee en verder mijn eigen kennis en energie ging in zo'n pup.

Dank je! Wat bedoel je precies met een goede opvang? Dat ik een pupje aanschaf en die naar een opvang doe? :)[/quote]

Zoals ik al in jouw eigen topic reageerde, onze pup gaat ook 3 dagen per week naar de opvang. Dat vindt ze fantastisch.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:29

Vikawiek, snap dat het stil is in huis, hier ook (sinds maart).
Maar zo'n pup in het vooruitzicht maakt een hoop goed.
Jouw pupje heeft wel meer wit als pap en mams als ik het zo inschat.
Hier op club lopen er 2 in de kleur als jouw vaderhond, maar dan zonder/nauwelijks wit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 11:16

MyWishMax schreef:
Bij DH niet, maar die blauwe komen ook vrij weinig voor. Vroeger werden die nooit geboren (zoals hierboven vermeld waren ze allemaal dood geboren of daarna 'ineens' dood en hoorde je er niks over). Maar ze hebben het over een variëteitsgroep, dan denk ik aan langhaar/korthaar. Niet aan een niet erkende kleur, maar juist over iets wat wel erkend is, maar onder een andere variëteit valt.

Bij de DH mag je, heel stom, geen langstokhaar x stokhaar (korthaar met onderwol) fokken. Terwijl er uit 2 stokharen wel langstokharen kunnen komen. Beide variëteiten worden erkend door de RvB en door de rasvereniging, maar van de rasvereniging mag je ze niet kruisen. Van de RvB wel voor zover ik weet.

Ik snap wat je bedoeld. Maar dan zou het geen punt moeten zijn om gewoon in het hoofdstamboek ingeschreven te worden. Want dan is het dus gewoon erkend in het ras. Dus een beetje het terriertype en het bully/show type van de stafford. Overigens is het terriertype ongewenst op show.

De RvB doet over weinig ''moeilijk''. Dus waarschijnlijk is dat inderdaad geen probleem. Alleen voor de rasvereniging..

Fannetje; Dat lijkt mij heel fijn. Bij beide honden heb ik dat niet gehad. Reutje kwamen we per toeval uit en die is de zelfde dag nog mee naar huis gegaan en ons teefje was nog net geen 1 toen ze hier kwam.
Dus ons idee van een Volgpagina op Facebook en ons puppyboek zullen vast gewaardeerd wirden denk ik.

Diva: Oh dat is al snel over 3 weken! Die foto van dat pupje door het hek! :') Geweldig! Blijf het ontzettend mooie honden vinden!

Vikawiek; Oh daar had ik nog nooit van gehoord! Wat een mooi pupje en mooie ouders! Vind ze eigenlijk vooral schattig :+

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:43

Spannend Diva en Vikawiek! Allebei erg mooie dieren :j
De Aussie's zijn hier verder ook wel populair inderdaad! Maar dat vind ik ook erg leuke honden, vooral de red merle vind ik zo mooi <3