MyWishMax schreef:Bij DH niet, maar die blauwe komen ook vrij weinig voor. Vroeger werden die nooit geboren (zoals hierboven vermeld waren ze allemaal dood geboren of daarna 'ineens' dood en hoorde je er niks over). Maar ze hebben het over een variëteitsgroep, dan denk ik aan langhaar/korthaar. Niet aan een niet erkende kleur, maar juist over iets wat wel erkend is, maar onder een andere variëteit valt.
Bij de DH mag je, heel stom, geen langstokhaar x stokhaar (korthaar met onderwol) fokken. Terwijl er uit 2 stokharen wel langstokharen kunnen komen. Beide variëteiten worden erkend door de RvB en door de rasvereniging, maar van de rasvereniging mag je ze niet kruisen. Van de RvB wel voor zover ik weet.
Ik snap wat je bedoeld. Maar dan zou het geen punt moeten zijn om gewoon in het hoofdstamboek ingeschreven te worden. Want dan is het dus gewoon erkend in het ras. Dus een beetje het terriertype en het bully/show type van de stafford. Overigens is het terriertype ongewenst op show.
De RvB doet over weinig ''moeilijk''. Dus waarschijnlijk is dat inderdaad geen probleem. Alleen voor de rasvereniging..
Fannetje; Dat lijkt mij heel fijn. Bij beide honden heb ik dat niet gehad. Reutje kwamen we per toeval uit en die is de zelfde dag nog mee naar huis gegaan en ons teefje was nog net geen 1 toen ze hier kwam.
Dus ons idee van een Volgpagina op Facebook en ons puppyboek zullen vast gewaardeerd wirden denk ik.
Diva: Oh dat is al snel over 3 weken! Die foto van dat pupje door het hek!
Geweldig! Blijf het ontzettend mooie honden vinden!
Vikawiek; Oh daar had ik nog nooit van gehoord! Wat een mooi pupje en mooie ouders! Vind ze eigenlijk vooral schattig