Oh we hadden gister onze eerste puppy training (zonder pup), alleen theorie. Duurde ongeveer 2.5 uur maar het was echt ontzetend interessant. Heb al zoveel geleerd!
Ze is puur positive reinforcement dus niets met straffen e.d. of dominantietheorie. Ze heeft ook ervaringen met windhond en konijnen die samen leven dus dat is ideaal zodat we dat met Lenyx kunnen oefenen.
Ook waanzinnig goede ideeen over verrijkings materialen zodat ze mentaal constant gestimuleerd zijn. Zoals eten stoppen in plastic flesjes, pizzadozen, eierdozen, kongs of andere rubber ballen waar ze moeten werken om het eruit te krijgen.. Lenyx is nu echt al tijden bezig geweest met die speeltjes om te zien of hij het eten eruit kan krijgen
Verder vooral het positiefe belonen en het negatieve negeren. Vond het ook een goede dat straffen kan zijn door aandacht weg te nemen (springt hij tegen je op, draai dan weg en negeer hem). Van die logische dingen waar je dan zelf niet aan denkt.
Heb ook vandaag andere beloningen gekocht want de snoepjes die we voor 'm hadden vind ie niet zo lekker dus die gaan we maar doneren aan een asiel ofzo. Daar was ie totaal niet gemotiveerd voor. Heb nu honden kipgehakt in blokjes voor hem wat ie echt suuuper lekker vind (https://shop.coles.com.au/a/a-national/ ... food-mince zoiets, maar dan in kip niet kangaroo) en heb nu ook kip in de slowcooker met wat bief boullion zodat ik dat uitelkaar kan trekken en 'm dat ook kan geven. (shredded chicken).
Ik train 'm met de clicker en dat werkt tot nu toe erg goed. Zo'n verschil met gisteren toen ik niet de juiste beloning had en 'm dus niet gemotiveerd kreeg.
Verder heeft ze ook nog gepraat over drukpunten zoals de oren, wangen en op de borst die je kunt masseren zodat ze rustig worden en wennen aan je handen op z'n lijf.
En tot slot moeten we werken aan ''rust'' zodat hij leert rustig te zijn. Dus al die leuke spelletjes die ik met 'm deed wat minder gaan doen want die maken 'm wild/opgewonden. Gaan bijv. spelletjes oefennen zoals verstoppertje en pingpong.
Ben echt ontzettend enthusiast ze was heel erg relaxed en is super ervaren. Denk dat we hier een hele goede aan gaan hebben. En het beste is dat ze ook vervolg trainingen doet + agility + k9 etc.
Kijk dat is een fijne ervaring! Het lijkt alsof je een fijne hondenschool gevonden hebt. Uiteindelijk mag je best eens boos worden of best eens flink spelen. Dat doen honden onderling ook namelijk. Als het maar duidelijk is wie de regels bepaald Honden corrigeren elkaar onderling ook. Maar natuurlijk is het fijner om dingen op een positieve manier te leren dan om op een lompe manier dingen "afleren". Al mogen ze ook echt wel weten dat sommige dingen voor jou absoluut te ver gaan. En dat ie dat soort dingen echt niet mag doen.
Oh ja dat zei ze ook hoor en spelen hoort er ook gewoon bij. Maar sommige dingen kun je beter mee wachten totdat ze ouder zijn (trekspelletjes etc) en bijv. de neus in een plasongelukje stoppen of de hond vast pinnen op de grond omdat ze aan je kleren hangen is not done en word toch veel gedaan door mensen.
Ohhh die snuffelmat! Wat leuk! Ik ben ook echt DOLLLL op DIY projecten. Nu gaat het hier wel naar de zomer toe dus ik weet niet hoe gemakkelijk nog een fleece deken zal kunnen vinden maar ga eens proberen binnenkort.
Ooooh idd ! Hier wordt t nu juist minder! Pfff Hebben jullie een soort action? Zo ver ik weet hebben ze hier t hele jaar door fleecedekens namelijk haha!
Nyati ligt altijd zo. Haha kruipen doet ze niet. Ze stuitert liever
alysha92
Geplaatst: 04-10-17 18:51
Ik heb ook een engelse stafford zo lief en leuk beest is het. weet alleen niet hoe ik fotos moet toevoegen haha
polbo
Geplaatst: 08-10-17 12:26
Sinds februari loopt er bij ons ook een stafford kruizing rond. Wij hebben een klein hondenpension en eind februari kregen wij van een stichting de vraag of wij een hond voor ze konden opvangen. Hij loopt hier dus al meer dan een half jaar en is er nog steeds geen nieuw baasje voor hem gevonden.
Inmiddels loopt de tijd wat te dringen voor hem vandaar dat ik hem graag hier even voorstel in de hoop dat er op bokt misschien iemand is of iemand kent die nog leuke hond zoekt. Helaas kan hij niet met onze eigen reu overweg anders had hij bij ons mogen komen wonen. Natuurlijk is hij niet zo maar bij ons gekomen, hij heeft een verleden. Hij heeft de eerste paar jaar jaar van zijn leven lekker in een gezin gezeten. Daar heeft hij op een dag tijdens het uitlaten door een van de dochters twee jack russels aangevallen en ernsitg verwond. Het is niet bekend of de honden waren aangelijnt of iets. Maar sinds die tijd heeft hij daar in de gemeente een muilkorf plicht gekregen en is daarop door de eigenaren niet meer naar buiten geweest, dit was in 2014. In februari is er door die eigenaren contact gezocht met de stichting om hem te herplaatsen. Toen een medewerker van de stichting langs kwam om de hond te zien was er geen hond aanwezig. Na enig aandringen mocht ze toch bij de hond kijken. Hij zat ergens achter in een schuur in een klein hokje met warmte lamp. Hier is de medewerker zo van geschrokken dat ze de hond meteen heeft mee genomen en zo kwam die 's avonds laat aan bij ons.
Omdat ik het voorval van de jackrussels weet en veel pensionklanten niet willen dat ik hem bij hun hond plaats zit hij hier veel alleen. Hij heeft een aantal teefjes waar hij prima mee overweg kan en ook met onze eigen teefjes gaat het prima. Naar mensen is hij echt super lief. Hij is wat onstuimig maar luisterd goed. Het is een grote knuffel en een echte grapjas. Hij houdt enorm van spelen en is graag bij je in de buurt. Een paar weken geleden is er een gedrachtsterapeut geweest en die kwam tot de conclusie dat de hond veel stress had, dit laat hij vooral zien als er niemand bij hem is. Als ik er ben als baas heeft hij veel steun aan mij. Verder kwam er uit de test dat hij niet goed overweg kan met andere honden (met name reuen). Al met al heeft hij dus een nieuwe baas nodig die duidlijk is en ervaring heeft met dit ras. Mocht je iemand zijn of weten kun je via mij contact opnemen, maar zoals ik al zei de tijd begint te dringen. We willen een nieuw baasje voor hem, niet weer een stress vol leven van hokje naar kennel enz.
Hij ziet er super lief uit. Heb je hem al in de Facebook groepen voorgesteld? Daar worden ook veel herplaatsen uiteindelijk geplaatst. Of bij bustapit of adopt a staf?