Margee schreef:Ik wil geen gefokte hond. Er zijn er al genoeg in de wereld....
Hoe vaak ik ook lees dat fokkers fokken omdat het zo geweldig leuk is (natuurlijk zijn puppies leuk) zit er toch net zo goed winstbejag achter. En dan nog al die kapot gefokte rassen met al hun problemen, dat kun je toch ook geen liefdewerk noemen.
Geef mij maar een lekkere kruising van het een of ander. Mijn 2 zuiderlingen zijn tot nu toe gezond (6 en 13) mensvriendelijk, katvriendelijk, kipvriendelijk, paardvriendelijk en lief voor kinderen.
De gefokte Rottweiler die ik daarvoor had, is ook al met 8 jaar ingeslapen door allerlei tumoren. Een in Nederland gefokte hond, zonder papier, duur en dus ook niet gezond. Aan dat nestje is heel veel verdiend toen!
Er zijn bovendien echt wel stichtingen die deugen, je moet alleen wat speurwerk en controles doen. Ik snap niet dat dat teveel moeite is.
Uhmmm jij wil geen gefokte hond? Welke levende hond is niet gefokt?? Mijn kruising is bewust gefokt en daar kies ik persoonlijk voor. Of een herplaatser waar ik een klik mee heb of een leuke bewust gefokte pup uit goed geteste ouders.
Ja ik weet van het honden tekort in NL dus snap dat er elders honden vandaan moeten komen maar komt ook door de rare ideeën hier in NL over fokken. Stambomen snap ik volledig!! Onderzoeken uit laten voeren voor fokken sta ik 100% achter!! Maar zet al die uitslagen op de stambomen EN kruis rassen maar hou stamboek bij. Ik weet van mijn kruising nu tm 2 generaties terug wat de ouders zijn. Door een binnenbal fok ik niet met hem. Echter als hij dat niet had gehad en hij was ook oke getest dan was generatie 3 ontstaan. Met wederom ander ras er in gemixt. Gewoon sterke stevige goed belastbare honden fokken doe je door testen en kruisen! Niet door testen en overgroot opa op klein dochter te zetten of welke verwante honden dan ook.