Wat spin? is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:45

oomens schreef:
LoveGlove schreef:
Mam heeft vanmorgen zo'n dikke zwarte huisspin door het huis zien rennen, en ze kon hem niet vangen. Wetende dat hij nog ergens zit :brr:

Wat is er dan nu anders dan daarvoor? Je hebt nog steeds net zo'n heleboel (huis)spinnen in, onder en om je huis, maar nu weet je dat van eentje zeker.

Precies :')

Ik vond mezelf net heel stoer

Mam zei dat dat beest onder bank was gerend vanmorgen. Dus ik zo al mijn moed bij elkaar rapen, en heel voorzichtig met de zaklamp van mijn telefoon, op een veilige afstand, even kijken of ik hem misschien zag zitten. Ik zag niets, maar ik vond mezelf wel heel stoer dat ik het zo even deed :')

TessaVB

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:43

Afbeelding

Oké even totale egopost, ik drukte net de lamp aan(met m'n hand ja) en toen zag ik dit ding zitten |(

Wat is dit?! Hoe pak ik dit aan ;(

Ik heb mezelf momenteel boven opgesloten en zie overal spoken ;( en m'n vriend komt voorlopig nog niet thuis.....

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:46

TessaVB schreef:
Hoe pak ik dit aan ;(

Niet nodig. Loopt vanzelf ergens anders heen.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:08

Stofzuiger!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:09

De buurvrouw kwam me redden maar toen was 'ie al gevlogen |(

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:19

Mocht dit mij overkomen...dan sliep ik in een hotel...
Brrrr, wetende dat er een spin in mijn slaapkamer loopt, maar geen idee hebbende waar?
Nee...gewoon nee.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:23

Uit stofzuiger kunnen ze weer terug komen, en groter zijn geworden :+

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:23

soesie schreef:
Mocht dit mij overkomen...dan sliep ik in een hotel...
Brrrr, wetende dat er een spin in mijn slaapkamer loopt, maar geen idee hebbende waar?
Nee...gewoon nee.

Nee de woonkamer! En ik zit boven op m'n bed in de slaapkamer. Ik ga morgen ook de woonkamer skippen. Dan maar geen ontbijt. Doei :')

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:27

Een spin word pas eng als je hem niet meer ziet zitten XD ze mogen van mij lekker zitten blijven maar absolut niet bewegen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:41

*tilt spontaan voeten op de bank*

Gelukkig heb ik 2 spinnenvangers en lijn vriend in huis :))

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:56

Janinevv schreef:

Volgens mij bestaat het in Nederland niet, maar in Australië heb je speciaal spinnen gif. Je zuigt eerst de spin op en daarna spuit je het gif er achterna in de slang (terwijl de stofzuiger nog aan staat!). Ik heb dit met een heeeeele grote huntsman gedaan en de volgende dag onze hoefsmid de stofzuiger open laten maken :+ Dode spin zag erin, zal de foto jullie besparen :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:01

Undefined schreef:
zal de foto jullie besparen :D
Nee joh, kan best }>

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:22

Waar is dat spinnengif te koop in NL? -O-

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:47

brr heb echt een pest hekel aan spinnen. Helaas hier helemaal alleen, dus moet mezelf redden.
Laatst wilde ik in bad en zat er zo grote kruiper in (geen idee wat voor spin, maar groter dan ik ben gewend) nadat ik uit gegild was de douche kop aangezet en doorgespoeld.
Natuurlijk bad overgeslagen....

Kom ik 's avonds thuis en wil ik wel in bad. Zit die kreng er weer!!!! :brr:
Dus weer doorgespoeld met iets meer water, en daarna gootsteenontstopper erdoor.

Bad uitgesteld tot de volgende ochtend en toen was de kust gelukkig veilig. Maar ik ga niet meer makkelijk de badkamer in en het badkamerraampje zit weer potdicht!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:24

chamion schreef:
...en het badkamerraampje zit weer potdicht!

Zodat het lekker warm en vochtig blijft? Vinden ze lekker :9

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:32

Janinevv schreef:

Mijn stofzuigerzak heeft een klepje! Die sluit als de stofzuiger uit staat!! *\o/*

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:03

oomens schreef:
chamion schreef:
...en het badkamerraampje zit weer potdicht!

Zodat het lekker warm en vochtig blijft? Vinden ze lekker :9

Nope, deur open naar de overloop en ik heb een ontlucht/ontvocht systeem in de badkamer ;) Anders zou ik het ook niet doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:04

TessaVB schreef:
[ [url=m/oamVaK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oké even totale egopost, ik drukte net de lamp aan(met m'n hand ja) en toen zag ik dit ding zitten |(

Wat is dit?! Hoe pak ik dit aan ;(

Ik heb mezelf momenteel boven opgesloten en zie overal spoken ;( en m'n vriend komt voorlopig nog niet thuis.....

Oooh wat erg dat je die er zo dichtbij bent geweest met je hand, dat moet echt super eng zijn geweest :brr:

dit is dus een huisspin. Je hebt de gewone huisspin, en je hebt de grote huisspin (wordt echt een onderscheid in gemaakt). Dit is mogelijk een grote huisspin maar natuurlijk altijd moeilijk in te schatten op een foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:43

Ik vind de naam al zorgwekkend.. Ik heb liever tuinspinnen :=

Vannacht wilde ik in de badkamer naar de wc, komt er dus serieus reht voor de wc uit de ventilatiekoker ofzo een spin gezakt, helemaal tot de vloer en weer terug naar het plafond de koker in :oo

Ik ben maar beneden naar de wc gegaan :')
Vertrouw die koker voor geen meter meer :\

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:58

Bralindy schreef:
Wat een heerlijk topic is dit :') Moet ook de hele tijd denken aan de spin Sebastiaan van Annie MG Schmidt

En dát doet me denken aan Aragog :brr:

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:21

BRRRR spinnen topic Ik krijg er direct de rillingen van en moet weer denken aan mijn spinnen avontuur in Thailand. Heb helaas geen foto kunnen maken omdat ik het te druk had met in paniek raken en gillen.

We sliepen op hutjes in het water zonder stroom in de schemering zag mijn moeder iets van mn bed afspringen vlak voordat ik wilde gaan slapen. Ik dacht we zitten op het water misschien een kever? in het ergste geval een kakkerlak maar goed het is uit mn bed ik zie het toch niet ogen dicht en slapen. Ik wou bijna gaan slapen toen ik iets liet vallen naast het bed en wilde oppakken maar toen dacht ik ineens ohw nee wacht insect loopt hier waarschijnlijk nog ergens dus mijn zaklamp van de telefoon erbij en toen zag ik het: Een mega grote reuze spin. Met een glas kreeg mijn moeder hem niet gevangen tja wat nu... toch maar even aan de locals vragen wat te doen. Die man kreeg hem niet te pakken en was de spin kwijt geraakt. Tja dan moet je daar dus nog slapen. Dus ik bij mijn moeder in bed gekropen :+ de klamboe hermetisch afgesloten en ieder mini gat dicht gemaakt met haar klemmen en elastiekjes. Lagen we net moesten we plassen nouw daar hebben we mee gewacht tot het ligt werd want ergens in die kamer liep een reuze spin rond. BRRRR

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:19

Om iedereen een goed gevoel te geven, net weer een Henkie/Harrie gekilld

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:51

spinnen "eten" hun prooien toch soort van levend op? Ze maken ze niet dood voor ze ze in pakken met hun web voor "later" toch?

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:34

Dankzij dit topic, heb ik vannacht gedroomd over een dikke, grote spin die zich van de lamp af liet zakken, en weer razendsnel omhoog ging. Ik zat rechtop in bed en had de lamp al aan! Ik rondkijken...En ik heb niet eens een lamp boven mijn bed!
Een nachtmerrie dus...

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:13

Heb ik eindelijk de moed verzameld om weer op de bank te gaan zitten... zit dat poedersuiker ineens 2 cm bij m'n voet vandaan. Ik heb echt een slechte karma |(

Een voordeel: vriendje was nu wel thuis dus hij is in de spinnenhemel.