Katten!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:05

Nee binnen katten, ragdoll mag sowieso niet naar buiten. En vanaf 2 hoog gaat het ook wat lastig :')

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:06

Onze twee Noren komen ook niet buiten. Ze zijn het niet gewend en we doen het sowieso liever niet ivm een drukke weg en jagers/kattenhaters in de buurt.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:44

hier normale katten maar ook niet naar buiten, de achtertuin mogen ze in. Maar eruit is niet de bedoeling. Hier dus se bekende gevangenis tuin *D

nafkedemi

Berichten: 1333
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:46

die van mij zijn binnenkatten met bij mooi weer toegang tot verblijf op la balconia wat keurig catproof is.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:50

Fennadev schreef:
Lor, wat heeft Mowgli een leuke kop qua patroon <3

Ja he, ben daar zelf ook helemaal verliefd op. <3

Mijn dames blijven binnen en mogen onder toezicht in de (afgezette) tuin.
Aife ontsnapt echter nog wel eens maar die gaat niet verder dan de struiken achter m'n tuin.

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:59

Die van mij mogen straks naar buiten, als ze gecastreerd zijn. Chuck is nu 14/15 weken ongeveer en Lou 12 of 13, komen van de boerderij en heb dus geen idee :+ Merk wel dat ze graag naar buiten willen, maar ze moeten toch echt nog even wachten. Over drie weken worden ze weer geënt en dan kijkt hij of ze al gecastreerd kunnen worden. Maar er loopt nog een volwassen poes rond en ik ben bang dat zij ze van het terrein jaagt...

Nientsje

Berichten: 5257
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:04

Die van mij gaat ook niet naar buiten. Kan ook niet echt hier. Hebben wel mooi ruim balkon maar wil niet dat hij straks ineens bij de buren rotzooi gaat maken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:06

Hier komen ze buiten.
Het leven van een boerderijkat.


_Reneee schreef:
Chuck is nu 14/15 weken ongeveer en Lou 12 of 13, komen van de boerderij en heb dus geen idee :+ Merk wel dat ze graag naar buiten willen, maar ze moeten toch echt nog even wachten.

Hebben ze op de boerderij vrij rondgelopen buiten? Dan is het vaak wat lastiger om ze binnen te houden :P
Maarja, met wat speeltjes moeten ze zich maar gewoon even vermaken :=

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:11

Hier een met stroom afgezette tuin..
Deze siberen weten ook niet beter.

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:19

mijn stalkat(ten) lopen uiteraard buiten, ze vangen muizen, mollen, ratten en af en toe een uit het nest gevallen vogeltje, voor gezonde vogels zijn ze niet snel genoeg (te vet gevoerd). Ik voer ze flink, zodat ze in de buurt blijven.

Mijn huiskat woont al bijna 18 jaar binnen, we zijn net verhuisd, maar hij blijft maar mooi binnen wonen, hij ziet slecht en kent de verkeersregels niet en hij weet niet beter.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:34

Mag ik me ook melden?
Gister waren onze monsters een week bij ons <3

Sammie
Afbeelding

En jessie
Afbeelding

Deze week zijn ze 10 weken oud, 2 broertjes, en ze doen het ontzettend goed <3

(Inmiddels andere halsbandjes, de mannen lijken zo erg op elkaar dat we ze zonder bandjes nog niet uit elkaar houden)

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:39

Dit is mijn kater Mus. Vermoedelijk half Turkse angora. Hij is 6 jaar en houdt van waterijsjes.
Hij is eigenlijk altijd buiten maar komt wel elke dag even een knuffel halen. :)

Afbeelding
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:40

Onze Leo! <3

Afbeelding
Afbeelding

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:40

Joaltijd schreef:
Hier komen ze buiten.
Het leven van een boerderijkat.


_Reneee schreef:
Chuck is nu 14/15 weken ongeveer en Lou 12 of 13, komen van de boerderij en heb dus geen idee :+ Merk wel dat ze graag naar buiten willen, maar ze moeten toch echt nog even wachten.

Hebben ze op de boerderij vrij rondgelopen buiten? Dan is het vaak wat lastiger om ze binnen te houden :P
Maarja, met wat speeltjes moeten ze zich maar gewoon even vermaken :=


Ja Chuck zat in een open stal dus die sowieso wel. Lou mist het niet zo. Mijn hele stal is veranderd in een groot speelparadijs := Moet opletten dat ik mijn nek niet breek over alle zooi die er ligt.

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:53

Leuk topic :)
Dit is onze Co, (nep) kater dan 5 jaar en hartpatiënt
Hobby's muizen, vogels en andere dieren vangen en dan binnen los laten.
Verder makkelijk in te zetten als kerstmodel :D
Afbeelding

De rest van de tijd brengt ie slapend door, het liefst op schoon beddengoed. Hij denk dat als hij mij niet ziet, ik hem ook niet zie...
Afbeelding

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:19

Mijn katten komen alleen op het balkon, en alleen onder streng toezicht ~~}> . Onze rode verkenner is al een keer op onderzoek uit geweest op het randje aan de verkeerde kant van het balkonhekje.. We gaan binnenkort de lagere openingen afzetten met kippengaas zodat dat niet meer kan, we hebben het nu even tijdelijk afgezet met een krukje.

Ze vinden het wel heel lekker buiten :)


Afbeelding


Haha Esther mooi is dat, onze vorige kat "verstopte" zich altijd onder de salontafel :')

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:38

Onze katten komen buiten, ze moeten zelfs hun behoeftes buiten doen en worden dus ook 's nachts zonder pardon eruit gegooid en dan komen ze pas 's ochtends weer binnen. Miep snapt zelfs het principe van een kattenbak niet meer, die gaat erin liggen te slapen :')
Maar onze zijn dan ook htk katten en Miep en Goofy komen van de boerderij en Minoes uit Drachten. Maar Minoes is het allerliefste buiten hoor.

Foreverkliek

Berichten: 1356
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:42

Sammie <3

Katten lopen hier de hele dag buiten. Mogen niet eens zonder toezicht het huis in. Ze hebben nl allemaal de gewoonte vanalles dood of levend mee te sjouwen en ik ben niet zo heel erg gecharmeerd van dode muizen onder mijn bed.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:45

Joaltijd schreef:
Hier komen ze buiten.
Het leven van een boerderijkat.


_Reneee schreef:
Chuck is nu 14/15 weken ongeveer en Lou 12 of 13, komen van de boerderij en heb dus geen idee :+ Merk wel dat ze graag naar buiten willen, maar ze moeten toch echt nog even wachten.

Hebben ze op de boerderij vrij rondgelopen buiten? Dan is het vaak wat lastiger om ze binnen te houden :P
Maarja, met wat speeltjes moeten ze zich maar gewoon even vermaken :=


hier zijn ze van straat geplukt... op 12 weken mee met ons naar huis maar echt buitenkatten zijn het niet. Alleen in de tuin en dat is prima! dus het kan wel! en als kitten wisten ze niet beter, aten wat ze vonden en anders niets.

zijn juist schijthommels op het moment *D 1 keer buiten het hek gezet, pure paniek en gillen tot hij terug mocht..

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:47

Afbeelding
zo ligt het er trouwens op het moment bij! genieten van iedere zonnestraal!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:47

Jis_ schreef:
:= die namen...in de wachtkamer bij de DA, u bent er weer met stom katje. _O-


De DA zei dat hij die naam nog niet had staan dus makkelijk te vinden :j

Ze verdient haar naam hoor :D al is het wel mijn allerliefste knuffeltje. Ik ben niets zonder mijn katje. Op reis of in het buitenland is het ook het enige wat ik mis. Ze ruikt zo lekker naar katje <3 ik ga dan knuffelen en lekker in haar hals snuffelen :+ :D

Ze komt niet buiten omdat we geen tuin hebben. Ik vind het wel saaier voor haar.

Dorien66

Berichten: 1665
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:52

Flip komt overdag altijd buiten, rond een uur of zes krijgt hij wat natvoer, doe ik het luikje dicht en blijft hij de nacht binnen. Wij wonen wel in een kattenparadijs hoor, achterzijde van onze grote tuin grenst aan een bos, daarnaast maisvelden en zandpaden. Voorzijde een paar honderd meter voor je bij de eerste weg komt (bebouwde kom). Buren hier op afstand en zelf ook katten. Dus geen angst voor kattenmeppers of -dieven.

horselover22

Berichten: 654
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:55

oee wat een leuke poezelbeesten komen er voorbij ik wil ook graag poezels maar dan kan me moeder niet meer bij ons langs komen want die is allergisch voor dieren ook al zet je ze in een andere ruimte dus ik ga dit topic volgen van jullie heerlijke haarballen
Laatst bijgewerkt door horselover22 op 27-07-17 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorien66

Berichten: 1665
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:56

Hier zat meneertje koekepeertje in ons vijvertje te loeren (geen vissen, wel een fonteintje).
Afbeelding

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:57

Hier gaat alles naar buiten. Niet mijn 1e keus maar 4 katten binnen, zelfs op een riant woonhuis is erg pittig :=

Het scheelt wel dat we de buren kennen en dat niemand bezwaar heeft. Het zijn hele sociale katten ook, dus de buurtkatten liggen hier vaker in de tuin dan mijn katten ergens anders.