Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SVRL schreef:Booooo schreef:Svrl: hoe kunnen ze aan de buitenkant zien dat er niks mis is in zijn kop? Heb de ts gevraagd of er een scan of iets is gemaakt maar daar word geen antwoord opgegeven.
Maakt het uit waarom hij agressief is?
Hypericum schreef:Is de GT bij jou thuis geweest trouwens TS?
Ik begrijp niet zo goed hoe een GT adhv een kennismaking bij de DA (vaak al een stressvolle situatie) kan beoordelen dat het een 'red zone case' is.
Dan moet er ook afgegaan zijn op jouw verhalen (en dus jouw interpretatie van het gedrag).
Een gecertificeerd en goed opgeleid gedragskundige (dus geen CM wannabes/Life Coach Leidy / Anniek Winters) zal eerst een x aantal huisbezoeken afleggen en de hond (en baasjes) in de eigen omgeving beoordelen alvorens tot een conclusie over te gaan.
TS, echt ik hoop dat je geen overhaaste beslissingen neemt waarbij weer een mogelijk onschuldige hond de dupe is. Er zijn mogelijkheden voor je bull, er zijn meerdere bullenliefhebbers en kenners in dit topic!
karuna schreef:Honden die snel zo over kunnen schieten van "normaal gedrag" naar gedrag dat eigenlijk levensgevaarlijk agressief is inclusief bijten. Zonder een duidelijke of uitgebreide waarschuwing daartussen. Vaak is die er wel maar erg subtiel en makkelijk misbaar voor onervaren mensen,
In mijn ogen meestal het gevolg van verkeerde opvoeding
amies100 schreef:Ik heb een kruising Bullterrier met een Rednose en deze kan ook binnen 1 sec helemaal omslaan.
Naast deze hond hebben wij nog 6 Mechelaars en ik kan je zeggen dat al deze mechelaars stuk voor stuk makkelijker af te richten zijn dan onze X Bullterrier.
Gelukkig kan ik hem onder controle houden maar dit heeft mij veel bloed, zweet en tranen gekost. Vanaf pup veel de confrontatie opzoeken met mij maar een confrontatie ga ik zeker niet uit de weg met mijn eigen honden..... Misschien vinden mensen mij slecht maar geweld los ik op met geweld en dit werkt het beste bij hem... Na 2 jaar had hij eindelijk respect voor mij.
In huis is hij een hele fijne lieve en rustige hond geworden maar bij andere honden is hij helaas niet meer te vertrouwen dus dat zoeken wij ook niet meer op.
Overigens accepteert hij nog steeds alleen maar van mij een correctie, als een vreemde dit doet hou je hem in principe een rode vlag voor. Daarom gaat hij bij bezoek altijd naar buiten of in zijn kennel om problemen te voorkomen. HIj is nl heel enthousiast naar mensen en ook daar draaft hij dan in door, het zijn gewoon honden die in de positieve als in de negatieve zin geen rem hebben....
Sclimpre schreef:amies100 schreef:Ik heb een kruising Bullterrier met een Rednose en deze kan ook binnen 1 sec helemaal omslaan.
Naast deze hond hebben wij nog 6 Mechelaars en ik kan je zeggen dat al deze mechelaars stuk voor stuk makkelijker af te richten zijn dan onze X Bullterrier.
Gelukkig kan ik hem onder controle houden maar dit heeft mij veel bloed, zweet en tranen gekost. Vanaf pup veel de confrontatie opzoeken met mij maar een confrontatie ga ik zeker niet uit de weg met mijn eigen honden..... Misschien vinden mensen mij slecht maar geweld los ik op met geweld en dit werkt het beste bij hem... Na 2 jaar had hij eindelijk respect voor mij.
In huis is hij een hele fijne lieve en rustige hond geworden maar bij andere honden is hij helaas niet meer te vertrouwen dus dat zoeken wij ook niet meer op.
Overigens accepteert hij nog steeds alleen maar van mij een correctie, als een vreemde dit doet hou je hem in principe een rode vlag voor. Daarom gaat hij bij bezoek altijd naar buiten of in zijn kennel om problemen te voorkomen. HIj is nl heel enthousiast naar mensen en ook daar draaft hij dan in door, het zijn gewoon honden die in de positieve als in de negatieve zin geen rem hebben....
Maar is het nog leuk om op die manier een hond te hebben? Ik kan heel goed begrijpen dat je je hond niet weg wil doen, maar als je vooraf geweten had dat het zo zou lopen, zou je dan nog voor die hond gekozen hebben?
In het geval dat TS haar hond wil herplaatsen denk ik dat alles ervan af hangt hoeveel (geschikte) mensen een hond met problemen willen nemen en hoeveel honden er aangeboden worden.
BulletjeBeer schreef:Ik heb contact met iemand die actief is in heel veel bullengroepen en show/fun dagen en beschikt over een heeeeele boel geduld en kennis, die aan heeft geboden hem in ieder geval voor een paar weken op te kunnen vangen om naar de situatie te kijken. Haar eigen oude bullendame is er helaas niet meer sinds vorig jaar. Ze is beheerder geweest van diverse herplaats- en bullengroepen en heeft ervaring met 'dit soort' bullen. Er zijn geen andere dieren of kinderen in huis. Er is dus nog best hoop voor George, er zijn wat mensen die het aankunnen maar natuurlijk niet veel, maar niks is nog duidelijk natuurlijk, als hij naar de fokker terug kan eerst dan zou dat ook mooi zijn. Helemaal niks staat vast, maar het is een optie.
primera schreef:BulletjeBeer schreef:Ik heb contact met iemand die actief is in heel veel bullengroepen en show/fun dagen en beschikt over een heeeeele boel geduld en kennis, die aan heeft geboden hem in ieder geval voor een paar weken op te kunnen vangen om naar de situatie te kijken. Haar eigen oude bullendame is er helaas niet meer sinds vorig jaar. Ze is beheerder geweest van diverse herplaats- en bullengroepen en heeft ervaring met 'dit soort' bullen. Er zijn geen andere dieren of kinderen in huis. Er is dus nog best hoop voor George, er zijn wat mensen die het aankunnen maar natuurlijk niet veel, maar niks is nog duidelijk natuurlijk, als hij naar de fokker terug kan eerst dan zou dat ook mooi zijn. Helemaal niks staat vast, maar het is een optie.
Dit zou dus echt een geweldige kans zijn voor hem
betadine schreef:Eerlijk gezegd zou ik hem laten inslapen. Een hond die zo verschrikkelijk uithaalt naar zijn gezin... Gedragstherapie en alles is heel goed maar je krijgt er geen andere hond mee. Stel je eens voor dat hij je aanvalt terwijl je alleen bent.
Genoeg honden die een huisje zoeken zonder levensbedreigend te zijn. ik heb zelf altijd honden gehad en zeker niet de gemakkelijkste maar vol in de aanval naar gezinsleden.... In welke mate kun je zo een dier ooit nog vertrouwen.
Sclimpre schreef:Ook wij hadden een Bull terrier die echt niet aardig was, om het netjes te zeggen, naar bepaalde rassen. Ook met veel bloed zweet en tranen hebben we heb getraind, en ja soms moest ik hem echt aanpakken. Maar vooral met positieve benadering, afleiding en het gedrag voor zijn is het ons gelukt om een manier te vinden die voor ons en de hond acceptabel was. Het gedrag is er nooit helemaal uit gegaan, maar hij heeft tot zijn bijna 11 jaar een prachtig leuk leven gehad. Wij ontzagen hem, in die zin, we zochten geen plekken op met veel andere honden, zodat hij geen prikkelingen kreeg. Liep nooit los, enkel op plekken waar we wisten waar geen andere honden kwamen. Als hij in huis gromde wist hij zijn plek. Hij was gewoon een erg gevoelige hond die erg veel oppikte. In het begin moesten we echt wel eens flink boos worden, maar op den duur begreep hij echt wel wanneer het niet kon wat hij deed, en was een blik voldoende, hij ging het ook steeds minder vertonen, omdat hij leerde dat niets doen hem meer opleverde dan boos worden. Had hij geen leven meer? Omdat hij een red zone hond was? Niet mee eens, hij heeft een pracht leven gehad, wij hebben onze manier van uitlaten, spelen, wandelen en leven met hem zo aangepast dat hij steeds minder prikkels kreeg, en wij hebben wij die 11 jaar een rotleven gehad? Nee, je groeit erin, je accepteert het. Hij was onze speciale vent, die ik voor geen goud had willen missen. Was het zwaar soms, zeker in het begin, ja, ga niet liegen, maar deze zware periodes wegen niet op, qua duur en qua gevoel niet, aan de liefde en plezier wat we van hem hadden gehad. Hij is niet voor niks bij ons gekomen, hij heeft ons vanalles geleerd en wij hem. Zou het zo weer doen.amies100 schreef:Ik heb een kruising Bullterrier met een Rednose en deze kan ook binnen 1 sec helemaal omslaan.
Maar is het nog leuk om op die manier een hond te hebben? Ik kan heel goed begrijpen dat je je hond niet weg wil doen, maar als je vooraf geweten had dat het zo zou lopen, zou je dan nog voor die hond gekozen hebben?
In het geval dat TS haar hond wil herplaatsen denk ik dat alles ervan af hangt hoeveel (geschikte) mensen een hond met problemen willen nemen en hoeveel honden er aangeboden worden.
SayaJones schreef:en ook dat gaat veranderen, ik was ook in het begin een beetje bang voor mijn reu, maar toch zijn we gaan trainen, en weetje het meeste ligt vaak toch echt aan de baasjes, in ons geval ook heel veel, niet alles, hij was een erg sensible reu, maar onze band is juist door dat trainen, dat samen werken zo sterk geworden. De angst is weg gegaan, en je kende mijn ventje.......een lieverd eerste klas...betadine schreef:Eerlijk gezegd zou ik hem laten inslapen. Een hond die zo verschrikkelijk uithaalt naar zijn gezin... Gedragstherapie en alles is heel goed maar je krijgt er geen andere hond mee. Stel je eens voor dat hij je aanvalt terwijl je alleen bent.
Genoeg honden die een huisje zoeken zonder levensbedreigend te zijn. ik heb zelf altijd honden gehad en zeker niet de gemakkelijkste maar vol in de aanval naar gezinsleden.... In welke mate kun je zo een dier ooit nog vertrouwen.
Inslapen vind ik nog echt te ver gaan voor een hond van 9 maanden..
Hier kun je nog heel veel aan doen, mits je de juiste mensen hiervoor hebt!
In dit gezin gaat hij nooit meer passen vrees ik. Zelfs niet met hulp, het gezin zal waarschijnlijk altijd angst voor hem houden en dat gaat hij aanvoelen. Plus dat er kleine kinderen over de vloer gaan komen.
Deze hond kan een prima leven hebben bij iemand die verstand heeft van zulke honden en weten hoe ze hier mee om moeten gaan.
nikilover schreef:Ik vind het schokkend om te lezen hoeveel mensen roepen: Inslapen!!
Er komt een oppas baby - Weg met die hond!
Pardon? Als mijn hond niet met kinderen om zou kunnen gaan - Hoeft hij dat ook gewoon niet. En oppassen zou ik dus ook weigeren, ik zou niet mijn hond wegdoen omdat ik anders niet op andermans kroost kan passen.
Wij weigeren soms oppas omdat mijn hond te GRAAG met kinderen is, daardoor heel enthousiast is, en het kind er bang voor wordt.
Sorry maar dan gaan we niet de hond de hele dag opsluiten, dan moet er een andere oppas gezocht worden tot het kind wel oud genoeg is om met de hond om te gaan.
Agressie naar de baasjes is wel een heel vervelend probleem..
Onze vorige hond deed dat ook, was ook heel erg onbetrouwbaar.
Ondanks dat hebben wij hem nooit weggedaan, maar het is zeker niet makkelijk.
Veel geprobeerd: Negeren, corrigeren, hardhandig corrigeren, niks hielp.
Onze fout? Absoluut. Het was een klein hondje en wij dachten dat cursussen e.d. niet perse nodig waren, we waren toch rottweilers en goldens gewend?![]()
Fout dus.
Ik heb geen advies hoe je het op kunt lossen helaas..
Wij accepteerden dat wij bepaalde dingen niet konden doen bij de hond, en dit had vooral met eten te maken.
Dus deden we hem voor het eten ofzo al even weg om confrontaties te voorkomen. Met kinderen was het trouwens een fantastisch beest.
Ik wil alleen even zeggen dat ik de hond niet zomaar zou afspuiten..