Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rebecca schreef:Wat een bullshit
Pak die kleine donderstraal over het paard getilde keffers maar aan , en vooral baasjes aanpakken. Pitbulls etc met juiste opvoeding doen geen vlieg kwaad. .
Slaat nergens op
oomens schreef:Huertecilla schreef:Ik weet niet hoe het in de rest van Spanje is maar in het zuiden is er geen zwerfhonden-probleem meer.
Dan is dat redelijk recent veranderd. Ik meen mij nog topics te herinneren over vergunningen voor trabucos tegen roedels honden op nachtelijke buitenritten.
GUSTIxBILL schreef:Diablo idd
Maar dan hoort dit voor alle honden te gelden. En niet alleen voor de powerbreeds.
Een powerbreed toont slecht zijn kalmerende signalen, waardoor deze genegeerd of niet opgemerkt worden door baas en/of hond waardoor deze uiteindelijk bijten.
Moeten deze rassen daarom alleen afgestraft worden?
GUSTIxBILL schreef:Diablo idd
Maar dan hoort dit voor alle honden te gelden. En niet alleen voor de powerbreeds.
Een powerbreed toont slecht zijn kalmerende signalen, waardoor deze genegeerd of niet opgemerkt worden door baas en/of hond waardoor deze uiteindelijk bijten.
Moeten deze rassen daarom alleen afgestraft worden?
Ik neem mijn verantwoordelijkheid omdat ik haar niet kwijt wil. Maar niet om een andere hond te beschermen die haar signalen niet ziet of negeert...
Want ja, ook powerbreeds zenden ze uit. Alleen veem subtieler/haast onmerkbaar
MyWishMax schreef:De meeste, omdat de golden retriever erg populair was. Er werd niet gekeken hoeveel honden er van 1 ras waren en hoeveel honden er dus beten in verhouding met minder populaire rassen. Een ras die met 1000en vertegenwoordigd zijn kunnen veel bijtincidenten veroorzaken, maar als dat nu door 1% van de dieren veroorzaakt wordt? Tegenover een ras waar er bijvoorbeeld maar 100 van zijn en daarbij zijn er qua getallen minder bijtincidenten, tot je gaat kijken daar het percentage honden dat er van dat ras dus een incident op hun naam heeft.
MyWishMax schreef:En daarbij, al veroorzaken vechthonden maar 100 bijtincidenten in een jaar en een golden retriever 1000, maar bij die 1e zijn er honden dood of zwaar gewond of mensen zwaar gewond en bij die 2e zijn de honden en mensen niet zwaar gewond. Dat is wel een klein verschil he?
MyWishMax schreef:kimmie, ze willen wel het artikel in het strafrecht veranderen dat het niet tegenhouden of ophitsen van een hond naar een mens veranderd wordt naar mens én dier. Dat hond/hond incidenten niet de hoofdzaak is, is inderdaad waar, maar het wordt wel meegenomen.
geerke schreef:Vechthonden zijn geen bijthonden?Waar komt die naam dan vandaan?Je hebt nu eenmaal hondenrassen die wat eerder op de kast zitten als andere...heb je ook tussen mensenrassen.Mensen moeten hun verantwoordelijlheid nemen,en niet staan te lachen als hun hond een paard aanvalt.Sommige honden zijn niet sociaal,en dat geeft niks,maar als je weet dat ze andere honden grijpen....[b{dus niet een waarschuwing maar meteen in de to kill stand..[/b].muilkorf ze gewoon.Maar veel eigenaren krijgen er een kick van als hun hond andere honden grijpt.Is stoer ofzo???
geerke schreef:Het probleem is dat de hoogrisico honden vaak aangeschaft worden door de hoogrisicomensen....vanwege aanzien en het stoerheids gehalte van de hond.En de mensen die zo een hond hebben om niet deze reden zijn de dupe,net als de hobd overigens
GUSTIxBILL schreef:geerke schreef:Vechthonden zijn geen bijthonden?Waar komt die naam dan vandaan?Je hebt nu eenmaal hondenrassen die wat eerder op de kast zitten als andere...heb je ook tussen mensenrassen.Mensen moeten hun verantwoordelijlheid nemen,en niet staan te lachen als hun hond een paard aanvalt.Sommige honden zijn niet sociaal,en dat geeft niks,maar als je weet dat ze andere honden grijpen....[b{dus niet een waarschuwing maar meteen in de to kill stand..[/b].muilkorf ze gewoon.Maar veel eigenaren krijgen er een kick van als hun hond andere honden grijpt.Is stoer ofzo???
En daar ben jij fout
Ze sturen kalmerende signalen (met de tong over de lippen, geeuwen, wegkijken,...) echter zo subtiel dat weinige het zien... waardoor het zo vaak misloopt
Kuggur, diablo, dus wij moeten onze honden laten bijten zonder consequentie ?
Dan is het toch beter dat het voor alle rassen gelijkgetrokken word?
Een muilkorf is niet slecht nog erg.
Het ontneemt alleen de kans om te bijten en te verdedigen. En ja, mijne krijgt er gewoon een om. Echter ben ik het er niet mee eens dat het alleen voor deze rassen is
geerke schreef:Vechthonden zijn geen bijthonden?Waar komt die naam dan vandaan?J
Diablo schreef:GUSTIxBILL schreef:
En daar ben jij fout
Ze sturen kalmerende signalen (met de tong over de lippen, geeuwen, wegkijken,...) echter zo subtiel dat weinige het zien... waardoor het zo vaak misloopt
Kuggur, diablo, dus wij moeten onze honden laten bijten zonder consequentie ?
Dan is het toch beter dat het voor alle rassen gelijkgetrokken word?
Een muilkorf is niet slecht nog erg.
Het ontneemt alleen de kans om te bijten en te verdedigen. En ja, mijne krijgt er gewoon een om. Echter ben ik het er niet mee eens dat het alleen voor deze rassen is
Ik heb zelf ook geen makkelijke rassen, ik ben echt niet tegen deze honden. Maar ik vind echt dat andere honden nu echt eens beschermd moeten gaan worden. Leuk dat ze kalmerende signalen sturen en dat niemand het ziet, maar er worden hier honden verscheurd. Waarom focust iedereen maar op de honden die de schade aanrichten en heeft niemand aandacht voor de hondjes die tussen de kaken van deze honden komen en het niet overleven?
Ersina schreef:De strenge maatregelen voor hoogrisicohonden, vind ik idioterie. Een ernstig bijtincident wordt nu ook al vaak afgestraft met het inslapen van de hond.
geerke schreef:Vechthonden zijn geen bijthonden?Waar komt die naam dan vandaan?Je hebt nu eenmaal hondenrassen die wat eerder op de kast zitten als andere...heb je ook tussen mensenrassen.Mensen moeten hun verantwoordelijlheid nemen,en niet staan te lachen als hun hond een paard aanvalt.Sommige honden zijn niet sociaal,en dat geeft niks,maar als je weet dat ze andere honden grijpen....dus niet een waarschuwing maar meteen in de to kill stand...muilkorf ze gewoon.Maar veel eigenaren krijgen er een kick van als hun hond andere honden grijpt.Is stoer ofzo???
MyWishMax schreef:Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar het is om het aan de slachtoffers te vragen? Hoeveel mensen kunnen goed inschatten wat voor ras het is? Mijn herders worden niet als Duitsers herkent bijvoorbeeld. .