Cocker Spaniël babbelhoekje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Cocker Spaniël babbelhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 10:50

Agree!

Toen pups een week of 2 oud was wist hij ons perfect te vertellen wat voor karakter het ging zijn en hij sloeg de nagel op de kop :)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:01

Wat een fijne reacties! Ik was eigenlijk een beetje bang voor een broodfokker, maar zo te lezen is daar niets vanwaar. Dan ga ik eens contact opnemen of ze binnenkort een loopse teef verwachten :D kan niet wachten!

Weet iemand waarom ze niet lid zijn van de Nederlands spaniël club?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:35

Omdat de cocker spaniël vier of vijf (!) clubs heeft in Nederland. Men gunt elkaar het licht in de ogen niet. Echt, geloof me dat Barts Cockers mooi, gezond en getest zijn. Maar je koopt natuurlijk een levend wezen, dus ondanks alle zorgvuldigheid kán er iets mis gaan en dat lost hij dan netjes op.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:55

Zodra er in de nieuwe nestjes een rode Cocker geboren wordt nemen ze contact met ons op *\o/*
Fijne jaarwisseling alvast iedereen!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:58

Gefeliciteerd Vevina, hou je ons op de hoogte?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 23:42

Jaaa hou ons op de hoogte!
Toen onze pup een paar maanden oud was (we hadden haar al vroeg gereserveerd) vroeg hij of we niet toch een andere wilden kiezen want hij vond haar toch ook wel heel mooi :=

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:11

Zodra er nieuws is laat ik dit uiteraard weten.

Granoek: jij hebt ook echt prachtige honden <3

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 15:13

Ah dankjewel!
Kun je nu geloven dat ik er nog nooit een rode pup heb gezien? := Heb alleen de senior versie :)
Ik vind rode cockers zoooo mooi, en heb bij Bart al alle kleuren pups vast gehad behalve rood haha :D
Dus ik ben heel heel heel benieuwd naar de jouwe!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:37

Afbeelding

Mijn rooie cocker. Inmiddels ook wel een senior te noemen. Bewust een rooie gekozen. Ik heb een zak voor rode dieren.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:43

Gefeliciteerd!

Heb afgelopen jaar een rode pup op de foto gezet, zo een schatje! En die kleur is zooo leuk!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 17:48

Die van ons begint sinds enkele weken "raar" te doen.
Raar tussen aanhalingstekens omdat het natuurlijk wel te verklaren zal zijn, het is gewoon niet hoe hij normaal doet.
Hij doet ontzettend vaak binnen, beide boodschappen en op eender welk moment van de dag.
En hij begint sinds kort 's morgens vroeg non stop te blaffen. Dat kan 6u 's morgens zijn, dat kan 8u zijn, maakt niet echt uit. Kan ook om 8u zijn nadat hij om 6u al eens geblaft had en buiten is geweest.
Er is niks in zijn patroon veranderd, wij slapen nooit echt uit en nu ook niet ineens. Ze gaan vaak buiten, kunnen eigenlijk zo ongeveer binnen & buiten de hele dag door. Als ze aan de deur gaan zitten doen we hem open en ze komen binnen wanneer ze willen.
Ze gaan elke dag wandelen maar hij wordt al wat ouder en is snel moe dus zijn wandelingen zijn niet zo lang meer. Hij is sowieso altijd meer het type languit op de bank geweest.

Ze zitten nooit langer dan 4 uur alleen en hoeven na het eten nooit binnen te blijven dus wat er uit moet kan er uit.
Ga eens kijken voor een soort babyfoon/camera achtig iets, dat ik kan ziet wat het triggert.
Verder denk ik dat ik wat betreft het binnen plassen me er misschien maar bij moet neerleggen dat hij wat ouder wordt?
Weet niet of echt 'heropvoeden' of van nul beginnen nog veel zin heeft op deze leeftijd. Hij is 9 jaar maar gedraagt zich erg oud, heb ik van het begin al zo ervaren maar is altijd gebleven

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:32

Is hij dement aan het worden?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 18:34

belle_boef schreef:
Is hij dement aan het worden?

Dat zou me niet verbazen!
Hoe weet ik dit zeker? Is dat te testen bij de DA of moet je dat gewoon 'ondervinden'?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:36

Ik denk dat jij dat als eigenaar het beste kan inschatten.
Er is geen dementietest voor honden.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 18:38

Ik heb wat Google werk gedaan en terwijl ik dat deed kreeg ik het idee dat ik dit al eens eerder gevraagd heb. Misschien word ik wel dement?
Maar goed, hij voldoet dus inderdaad aan de 'eisen', sommige dan toch.
Onzindelijkheid, minder oriëntatievermogen, verandering van slaappatroon,..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:47

Luisteren jullie cockers een beetje?
Kennen ze de basis commando's? Zoals: hier, blijf, volg, zit, lig ect ect...

Thuis hebben wij een golden retriever (overleden), jack russel en border terrier gehad. Toch wel wat jachthonden dus.. en toch ben ik dam bang dat de cocker weg zal lopen... :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:50

Een cocker moet je met een zachte hand opvoeden, maar ik heb niet de ervaring dat ze niet zouden luisteren. Vandaag onze nieuwe (oudere hond en kennelhond) cocker losgelaten op het strand en dat ging perfect. Op de Veluwe hebben we heel veel met losse honden gelopen en dan bleven ze keurig bij ons. Sommige hebben meer jachtinstinct en dan wordt het wat moeilijker, maar zeker niet ondoenlijk.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 14:51

Toen ik de mijne uit het asiel haalde werd me verteld dat hij nooit los zou kunnen lopen en bij elke kans zou uitbreken.
En hij loopt gewoon los en is nooit uitgebroken :') Hij kent de commando's maar is een beetje doof aan het worden nu dus hoort me niet meer goed.
Als hij me ziet kent hij wel 'gebarentaal' haha. 1 vinger omhoog is zitten etc..

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:06

De mijne luistert als hij zin heeft ;-)... Anders is hij cockerdoof :-)... Jachtinstinct was hier heel erg aanwezig maar hij wordt over 14 dagen 13 en het begint nu wel een oud hondje te worden...

bianca5055

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:46

Die van ons hebben allemaal wel wat last gehad van cockerdoofheid zeg maar. Dus die luisterde vooral wanneer ze wilde. Mijn ervaring is dat je wel consequent moet zijn, daarom luistert de hond van mijn ouders ook beter naar mij dan naar hun. Maar loslopen gaat zeker wel, mits je wel rekening houdt met hun jachtinstinct. Gelukkig heeft de huidige hond van mijn ouders totaal geen jachtinstinct. Ik weet de vorige had een neus voor water en die heeft, als we aangespannen weg gingen, regelmatig de sloten van dichtbij gezien en zelfs tijdens de winterperiodes, mafkees dat dat was!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 16:56

Haha! Dan heeft die van mij ook een neus voor water en het instinct er zo ver mogelijk van weg te blijven :+
Moet ook wel zeggen dat ik hem nooit echt heb los gelaten waar dat jachtinstinct in werking zou kunnen treden, behalve op het strand. Maar als meeuwen dan richting water gingen hield hij het toch voor bekeken

bianca5055

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:01

Ja dat is dan weer het verschil, mijn ouders wonen al 35 jaar aan de rand van een bos, waar dus van alles in rond loopt en we uren rond kunnen lopen zonder bewoonde wereld tegen te komen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:42

Mijn cocker is blind dus die wijkt niet veel van de paden af. Maar jachtinstinct zit er zeker in. Als hij kon zien was het ongetwijfeld een draak geweest buiten

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:34

Die cockerdoofheid klinkt inderdaad bekend :P

Die van ons luistert enorm goed, behalve als ze een bankje ziet :') dan moet zie die eerst onderzoeken. Opzicht luistert die van ons nog wel als je op het goede moment een schreeuw geeft xD
Of dat was voordat ze doof werd... Maar je kan haar eigenlijk nu ook nog enorm goed besturen met gebaren, we laten haar alleen niet altijd meer los, maar op nieuwe locaties altijd wel dan blijft ze namelijk in de buurt :P Ons park kent ze veel tel goed

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:17

Hoe gaat het hier met alle cockers? :D

Ik heb vandaag weer even contact gehad met Bart. Momenteel zijn er 2 teefjes drachtig die over 5 en 6 weken uitgerekend zijn. Ik zit alleen zelf 3 weken in Azië, 13 mei kom ik weer thuis. Dus nog even kijken of ik dan niet ‘te laat’ weer in Nederland ben.