[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yltje

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:05

Wat word hij gaaf!

Heb je ook een recente standfoto? hij is echt al enorm zeg! ik vond onze herder al een grote met zn 70cm volwassen, maar Yorek is nog niet eens uitgegroeid haha!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 17:45

Dankje!

Ik moet binnenkort even weer wat nieuwe foto's maken, laatsten nu waren tijdens de sneeuw. Het weer is echter steeds zo slecht dat goede foto's maken er niet echt van komt.

Groot is hij zeker! Vooralsnog ook nog steeds aan het groeien, gelukkig nog maar zelden echt groeipijn. Laatste meting was 72,5cm, maar geloof dat hij inmiddels zeker wel weer wat hoger is.
Afbeelding

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:54

Wat een gave foto! Hij toont steeds wat meer volwassen!

Mooi die roestbruinige vlekken!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 21:09

Deze een paar minuten geleden gemaakt. Yorek vind dozen slopen echt helemaal geweldig. Vandaag had hij mazzel! Ons nieuwe matras kwam in een heule grote doos! Daar wist Yorek wel raad mee haha! Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:07

Oh wat erg, dat wordt heel het snippervrij maken :')

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:10

Wauw, wat een onwijs mooie hond heb je! <3

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:49

HIer ook een papier versnipperaar!
Heerlijk!

Ik vind je echt geweldig hoe je met je knappert omgaat.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:34

Wat een prachtige foto in de sneeuw zeg!

Haha dozen zijn hier ook favoriet :')

Mag ik vragen wat voor bench je hebt staan?

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:39

Niet normaal wat een ontzettende gave hond! <3
Misschien idd hier naar gaan kijken dan naar een nieuwe Mechelaar. (die is na 14 jaar helaas overleden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:42

Ik vind hem zoooo gaaf he!! Prachtig <3
En haha slopert, heeft hij zich vast een behoorlijke poos mee vermaakt of niet? :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 08:05

Bedankt voor alle complimenten!

Haha de snippers lagen inderdaad echt overal! Heb gisterochtend de meeste weggehaald, maar daarna was de grootste lol er schijnbaar ook af, want hij heeft nu amper meer omgekeken naar het restant van de doos :')

@Gribaldi, tuurlijk! Deze bench hebben we helemaal op maat laten maken voor onze vorige hond, een Cane corso. Hij is gemaakt door Kelders Kooien. Afmetingen zijn 140*90*90. We zijn er erg blij mee!

@LaPluche, dan heeft hij/zij met 14 jaar in elk geval wel een mooie leeftijd gehaald! Sterkte nog met het verlies. En mocht je serieus interesse hebben, stuur me gerust een pb voor meer info. Ik kan je de fokker van Yorek echt zeer van harte aanbevelen.

@MoriYT, geloof dat hij op het moment van de foto ongeveer 15min bezig was haha, misschien 20.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 08:16

Gisteren had ik weer eens de auto overdag en is hij zowel mee geweest naar mijn eigen chiropractor afspraak (zooo fijn, zo'n flexibele behandelaar waar de hond gewoon mee naartoe mag!) als naar de dierenarts om even te wegen. Bij de chiro was hij al 1x eerder geweest en was hij weer super braaf. Ging gewoon rustig liggen wachten. Daarna dus voor het eerst de auto weer in voor een tweede stop ergens anders i.p.v. weer naar huis.

Bij de dierenarts was hij super braaf, ging mooi op de weegschaal en vond iedereen nog steeds gezellig (heb de assistente en nog een andere vriendelijke bezoeker hem wat brokjes laten geven). Maar daarna moest hij de aut weer in... En dat wist hij natuurlijk. Dus hij wilde het gebouw van de dierenarts niet meer uit :+ . Hij zal wel gedacht hebben... Normaal gaan we altijd gelijk weer naar huis! Wie weet wat je me allemaal nog meer aan gaat doen! Gelukkig was de assistente ook echt énorm geduldig. Die heeft 15min bij een koude open deur gestaan om hem voor mij/Yorek open te houden. Goud waard zulke menen! Ik heb hem gewoon een paar keer uitgenodigd (Ik maak onderscheid tussen "Kom je mee?" wat een verzoek is en "Hier komen" wat echt een commando is. Dat laatste gebruik ik alleen als ik vrijwel zeker weet dat hij op dat moment ook daadwerkelijk gaat komen of als het heel belangrijk is dat hij écht komt - tot dusver werkt dat voor ons perfect).

Hij blokkeerde echt even mentaal (gaf veel stressignalen af, oortjes draaien, slikken, wegkijken). Dus de tijd gegeven om het te verwerken, en zodra hij weer iets meer "open" werd heb ik mezelf klein gemaakt en ben ik met de blaadjes voor de deur gaan spelen (knisperen, over de straat ermee "schrapen", in de lucht gooien). Dat hielp hem uiteindelijk half over de drempel heen. Zelf weer iets verder weg gaan zitten met mijn rug half naar hem toe hielp hem nog een stukje verder. En het hondje wat langs kwam lopen was goed om het laatste stukje de deur uit te komen omdat dat toch wel heel interessant was. "Goed gedaan jongen! Kom, we gaan klein stukje wandelen". Maar even niet direct de auto weer in en heel klein blokje om gedaan. Daarna liep hij zo de auto in, fijn!

Eenmaal thuis was wel duidelijk dat hij de spanning nog niet 100% los had gelaten want hij wilde geen plas doen. En na al die spanning was het eigenlijk onmogelijk dat hij niet hoefde te plassen. Dus even naar binnen voor klein handje brokjes en wat water (zelf gewoon neutraal gebleven) en daarna gelijk even klein rondje bos hier gedaan in zijn vertrouwde omgeving. Toen was het gelukkig weer helemaal goed, groooote plas gedaan en alle spanning was weer weg.

Onze held op sokken weeg nu 48,3kg en is 75cm hoog!

En deze prachtige tekening van Yorek is gemaakt door Seven hier op Bokt!
Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:06

Bedankt, ga ik even onthouden voor volgend jaar!

Zo dat is een flinke zeg :') Jeetje haha.. Groeit hij nog steeds?

Leuk verslag, knap dat je ook zo geduldig blijft en het zo oplost zeg! Kunnen denk ik een hoop mensen een voorbeeld aan nemen :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:20

Yorek is echt een prachtige kolos aan het wordenn, wat een uitstraling.

Petje af voor je geduld met hem.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 15:04

@Gribaldi, ik denk dat er zeker nog wel een stukje bovenop gaat komen. Hij is natuurlijk ook pas 7 maanden over een paar dagen. Voornamelijk zijn voorbenen verwacht ik dat die nog wel ietsje langer gaan worden. En daarna natuurlijk nog een rustig aan een flinke tijd uitzwaren. Van mij zou hij eigenlijk niet nog breder hoeven dan hij nu is, maar ja. Dat heb je nu eenmaal niet voor het zeggen haha!

En bedankt voor jullie lieve reacties qua omgang! Ik geloof enorm dat in deze fase veel tijd en energie investeren zich later altijd weer terug gaat betalen. En het is ook gewoon wel een ontzettend gevoelig hondje die op deze manier alle tijd krijgt om dingen te verwerken. Ben er vol van overtuigd dat hij daardoor uiteindelijk des te weerbaarder zal worden en makkelijker zijn vertrouwen in mijn oordeel legt als ik hem niet (onnodig) over grenzen heen duw.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 14:13

Jongens... Even iets heel serieus nu...
Het is iets waarvan ik ook nooit wist dat het zo ernstig was. Gelukkig heb ik een hele gevoelige hond die haarfijn aanvoelt wanneer dingen niet in orde zijn.

Ik dacht namelijk altijd dat sneeuwpoppen nou ja. Gewoon sneeuwpoppen waren. Van die tijdelijke, uit sneeuw opgebouwde mannetjes die verder niet zoveel kwaad kunnen. Yorek wees mij er echter op dat die dingen echt LEVENSGEVAARLIJK zijn. Ze eten in elk geval honden... Of ze voor mensen net zo gevaarlijk zijn moet nog verder onderzocht worden... Maar serieus! Pas op!

Heb hem serieus nog niet eerder zo horen grommen :') . Alle haren overeind en de sneeuwpop werd zeker 10min gestalkt van een afstandje (al heen en weer lopend, grommend, alle haren overeind). Af en toe iets dichterbij om vervolgens met een noodvaart weer op veilige afstand te gaan staan haha. Ben zelf gewoon naast de sneeuwpop gestaan, af en toe even tegenaan geklopt en na ongeveer een kwartier was hij niet meer eng :Y) .

Kijkend naar de foto ga ik me wel afvragen of we niet toch per ongelijk een weerwolf hebben gekocht :+

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:19

Haha :D Held :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:21

Nu weet je wel dat hij een goede waakhond is :D
Zo knap <3

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:55

Wauw gaaf! <3

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:23

Dat wist mijn oude hond allang :D

Wel een gave foto

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 17:40

Rebel_Jits schreef:
Nu weet je wel dat hij een goede waakhond is :D
Zo knap <3

Haha ja, als de inbrekers bang zijn voor op hoog tempo weg rennende honden wel ja :D :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 18:15

Oh deze moet er ook nog even bij. Ik had eerder van de week al laten zien dat Yorek gek is op dozen slopen. Ruim elke dag alle snippers weer op, maar met het restant van de doos mag hij verder tot hij "op" is.

Na heerlijke wandeling in de sneeuw en daarna nog lekker slopen met de doos viel hij heerlijk blij en uitgeput in slaap midden in zijn eigen slagveld :+ <3

Afbeelding

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 08:47

Yorek kan alleen z'n eigen naam nog niet zo goed schrijven - 'Hi, I'm matt' staat er nu op z'n knutsel-/scheurwerkje :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:39

Wat een held hahaha! En dan als een echte "baby" zo midden in zijn bezigheden in slaap vallen... <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 12:13

Hilli schreef:
Yorek kan alleen z'n eigen naam nog niet zo goed schrijven - 'Hi, I'm matt' staat er nu op z'n knutsel-/scheurwerkje :))

:+
Het is wel grappig, want het is de enige tekst die op de hele doos te vinden was. Is nog steeds in 1 stuk haha.

Nog eentje van het weekend.
Afbeelding