Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:58

Sjolvir Gefeliciteerd! *\o/*

Wat een bijzonder verhaal _Rianne_. <3

Je hoort wel veel verhalen van buitenlandse honden die op de vlucht slaan. Otis schrikt wel sneller dan ik gewent ben van mijn andere honden en kan daarbij even rennen maar herstelt zich gelukkig, vanaf het begin al, snel.

Het is echt een dotje NZ92. :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:58

Wij hebben nu 5,5 jaar een hondje uit Roemenië. Ze wordt in november 6 jaar.

Het was niet de bedoeling om een buitenlands hondje te adopteren. We wilden een Nederlandse asielhond. Ze was echter al in Nederland bij een tijdelijk opvangadres en we zijn als een blok voor haar gevallen. Gelukkig zijn we door de adoptieprocedure gekomen. Dat ging overigens prima, maar we wisten niet dat er nog zoveel controle op zat (alleen maar goed, hoor)!

Het is een eenkennig, onderdanig en bang hondje, maar ook heel rustig, gehoorzaam en vriendelijk. De kat is haar beste vriend.

Ze bleef een hele tijd zoeken naar (en jagen op) insecten, kikkers en vogeltjes, maar dat is er inmiddels wel uit. Misschien heeft ze zo haar kostje bij elkaar gescharreld. Ze is nooit gefixeerd geweest op eten. Ze zou nog geen knakworst opeten als we die voor haar neus op de grond leggen. Die moet in minuscule brokjes gesneden worden en met veel aanmoediging vanuit de hand gevoerd worden, zelfs dan is het bidden en smeken of ze het op wil eten. Small breed hondenvoer gaat er met toevoegingen van leverworst e.d. goed genoeg in. We hoeven in elk geval niet bang te zijn dat ze aan ons eten zit. Als er een hond op visite komt, dan is die heel druk met het opeten van het voer dat er nog staat en alle botjes die ons hondje nog heeft liggen. :P

Afbeelding

Afbeelding

Jorinda

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:44

Wat een mooi verhaal Rianne!

Igor is juist wel heel erg op eten gericht. :P Ik vind het wel fijn, want hij doet alles voor een koekje (bij ons komen buiten bijvoorbeeld, ook als hij ergens van is geschrokken oid).

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:48

_Lorette_ schreef:
Wij hebben nu 5,5 jaar een hondje uit Roemenië. Ze wordt in november 6 jaar.

Het was niet de bedoeling om een buitenlands hondje te adopteren. We wilden een Nederlandse asielhond. Ze was echter al in Nederland bij een tijdelijk opvangadres en we zijn als een blok voor haar gevallen. Gelukkig zijn we door de adoptieprocedure gekomen. Dat ging overigens prima, maar we wisten niet dat er nog zoveel controle op zat (alleen maar goed, hoor)!

Het is een eenkennig, onderdanig en bang hondje, maar ook heel rustig, gehoorzaam en vriendelijk. De kat is haar beste vriend.

Ze bleef een hele tijd zoeken naar (en jagen op) insecten, kikkers en vogeltjes, maar dat is er inmiddels wel uit. Misschien heeft ze zo haar kostje bij elkaar gescharreld. Ze is nooit gefixeerd geweest op eten. Ze zou nog geen knakworst opeten als we die voor haar neus op de grond leggen. Die moet in minuscule brokjes gesneden worden en met veel aanmoediging vanuit de hand gevoerd worden, zelfs dan is het bidden en smeken of ze het op wil eten. Small breed hondenvoer gaat er met toevoegingen van leverworst e.d. goed genoeg in. We hoeven in elk geval niet bang te zijn dat ze aan ons eten zit. Als er een hond op visite komt, dan is die heel druk met het opeten van het voer dat er nog staat en alle botjes die ons hondje nog heeft liggen. :P

[ [url=m/aT2DNR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XHvGKk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Video ]

Je weet zeker dat je het niet over Kai hebt? :')

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:51

Sjolvir schreef:
He dubbelgangers!! nou ja bijna dan... de een meer wit dan de ander!

Dubbel aangelijnd check hier ook in het begin, tuigje en halsband en die van mij vrat lijnen, tuigen etc. dwars door met 1 of 2 happen als ze weg wou (paniek), denk dat ze zelfs poot had doorgebeten als ze echt niet los was gekomen of zo. Dat doet ze nu niet meer, hoewel, ik haar NIET vast ga leggen zonder toezicht, want dan vreet ze echt haar lijn wel door.

Heel veel mensen halen ze door elkaar.. Pixie is echter als de dood voor mensen, en Kai wil nog wel eens naar bepaalde mensen toe gaan..
"waarom blaft hij nu opeens tegen me?"
Nou.. omdat het een ander hondje is.. :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:54

Mooi verhaal van jouw hondjes, Rianne :j

Heb je enig idee wat voor een ras/kruising jouw hondjes zijn?

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 15:15

Ahh Rianne ik vond het echt binnenkomen je verhaal over Kai zo oontroerend..
Ze lijken veel op elkaar zeg hoe toevallig is dat.
Dat filmpje van Dotje en Jip echt hilarisch haha dat muziekje maakt het wek af hoor:)

Die hond in het zwembadje..zo leuk <3 <3

Naar aanleiding van jullie tips ga ik ook een dubbele halsband gebruiken en de tuin extra dog proof maken.
Zeker in het begin heb je geen idee of je hond Houdini kwaliteiten heeft of niet

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:30

Klopt hoor. Wij hebben Igor eerst ook aan halsband en tuig vast gehad. Inmiddels loopt hij op vertrouwde plekken los. Het is gewoon heel erg voorzichtig zijn en aanvoelen wat wel en niet kan. De ene hond is ook zeker de andere niet!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:42

Lorette, dat is ook een schatje, geen knakworst, hmmmm, die zou hier wel verdwijnen denk ik :D als het de hond niet is is het de kat wel.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:06

_Lorette_ schreef:
Mooi verhaal van jouw hondjes, Rianne :j

Heb je enig idee wat voor een ras/kruising jouw hondjes zijn?

Ze dachten in Roemenie dat het Chihuahua's waren, maar dat zijn ze duidelijk niet. Het zit er denk ik wel in, net als teckel, En iets met iets keesachtigs denk ik. Als Ik Kai's gedrag zie ergens ver weg iets van een border collie zoiets.

Ik noem Kai altijd een Roemeense Krijswezel. :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:13

R. Krijswezel, geniale naam!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:30

:')

Ik denk dat Dotje (aka Bloef) deels verwant is aan die van jou! Ze heeft ook een wit vlekje op de borst (ook een grijze snuit en witte haren aan de pootjes). Het is alleen een iets steviger type met minder krul in de staart.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:37

Rocky hondje uit mijn ouderlijk huis komt ook uit roemenie :D Lijkt wel wat op de andere vanuit roemenie! Er werdt alleen gezegt dat hij een kruising was met benner senner. Nou hij is mooi maatje jack russel gebleven :+

Afbeelding

edit nog 2 foto's

Afbeelding

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:41

Ah gossie. :D Behalve het kleurtje zie ik niet veel overeenkomsten, haha

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:02

_Lorette_ schreef:
:')

Ik denk dat Dotje (aka Bloef) deels verwant is aan die van jou! Ze heeft ook een wit vlekje op de borst (ook een grijze snuit en witte haren aan de pootjes). Het is alleen een iets steviger type met minder krul in de staart.

Pixie heeft echt een eekhoornstaart.. Kai's staart is gebroken aan de punt en heeft een winkelhaak,..

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 11:56

Ah maar Rocky is ook cute! Hier bij ons in de straat heeft ie een dubbelganger lopen. Precies maar dan exact hetzelfde zelfde kleuren net zo'n hoofdje en formaat. Maar wel een iets ander formaatje dan een Berner Sennen hond hahah

Is vaak ook wel gokken voor de vrijwilligers hoe de honden gaan uitgroeien. Hoewel de poten van een pup ook wel iets zeggen natuurlijk

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:24

Wij hebben een pup uit Oekraïne. Het is een rashond compleet met stamboom. Het is een VEO oftewel een Oost Europese herder.
Afbeelding

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 20:20

Wat een mooie pup zeg! Dit is dan zeker geen hond via bemiddeling , via een hulporganisatie lijkt me omdat er een stamboom bijzit Denk dat het een aardige knoeperd gaat worden !

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:38

Klopt, ik heb deze rechtstreeks van de fokster. Als het goed is krijgt hij een schofthoogte tussen de 66 en 76 cm en een gewicht tussen de 40 en 60 kg.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 07:41

@JoukjeV Ja dat is best wel een heel behoorlijk formaat Ben wel benieuwd naar de reden om er daar eentje te kopen is dat vanwege erfelijke ziektes die rashonden in Nederland vaak hebben?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:53

Wij hebben een hond uit Spanje gehad, wereldhond, hebben we vorig jaar in laten slapen, hebben we ruim 10 jaar bij ons gehad. Eerder dit jaar een opvanger uit Roemenië, die is uiteindelijk door een ander geadopteerd.

Bij de hond uit Spanje veel gedoe gehad met de stichting (was veel verzwegen, het was een hond met een beperking), de hond uit Roemenië had duidelijk een steekje los in de kop en dat was voor de stichting niet te begrijpen.

Daarom hebben wij besloten een bewust gefokte pup aan te schaffen als we ooit nog eens voor een hond gaan. Je moet het gewoon treffen met een buitenlandse hond en je hebt een stichting ertussen die alles kan maken en breken.

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:09

Leoenpat, kwam het ras eigenlijk per toeval tegen op internet. En aangezien ze hier in de buurt niet te krijgen zijn, ben ik op zoek gegaan naar fokker die pups hadden.
We hebben altijd Duitse herders gehad en hebben nog een reu van 7, maar ze hebben eigenlijk allemaal wel wat gehad wat niet had gehoeven (qua erfelijkheid). En hoe veel DH tegenwoordig in de achterhand zijn wordt ik niet blij van.
De VEO kent eigenlijk geen erfelijke gezondheidsproblemen, dus dan maar van ver halen......

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:08

Hier geen hond uit het buitenland van mezelf, maar wel een hondje in opvang. Tweede keer nu, buurvrouw heeft een stichting welke honden in portugal "adopteerd".

Eerste keer had ik Carlos in opvang, echt een knuffelhondje. Wel overduidelijk wat meegemaakt, maar hij pakte alles heel goed op. Was soms wat angstig met uitlaten, vermoedelijk aangereden in portugal. Toen ze hem vonden had hij namelijk ook een zwaargewonde staart welke deels geamputeerd moest worden. Maar geweldig hondje, heb hem een maandje in opvang gehad en hij doet het nu super bij zijn nieuwe forever mandje.

Afgelopen weekend kwam er weer een transport aan, 7 honden dit keer welke bijna allemaal al geadopteerd. Dat is het mooie van deze stichting, ze halen de honden niet zomaar hierheen.

Heb nu een klein teefje in opvang, Poppis, oftewel poppy / poppetje. Maar écht wat een poppetje ook. Ondanks de lange reis, erg lief, onderzoekend, sociaal en speels. Ze snapt binnen in huis mógen zijn nog niet helemaal maar dat komt wel. Erg leuk om dit werk te kunnen doen, zeker ook om te zien hoe voorzichtig mijn eigen stabij Simme met de opvang hondjes is

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:53

Een beetje offtopic, Sorry! Maar voor een oudere dame zijn we op zoek naar een niet al te jong hondje, dus zeg vanaf een jaar of 3. Iemand nog tips qua opvang van oudere beschikbare hondjes?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:56

Welke omgeving, reu, teef, welk formaat?