[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 12:51

<3
Afbeelding

Hij vergat nog wel eens hoe hij moest zitten (iets met natte stenen), en aan het eind ging ie spelen met andere honden :') gelukkig was het toen ook alweer beurt van het andere model, dus Femke bedankte ons voor onze komst en nu gaan we onderweg naar het strand :D

Kaatastrof

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:16

Oooh wat is ie KNAP op deze foto <3 Stoere man!!

Heb je trouwens fokplannen met hem?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 16:16

Ja toch! <3 trots op hem <3

Eerst eigenlijk niet, maar mocht hij het bij de shows goed doen en hij blijkt een aanvulling voor het ras te kunnen zijn, dan ben ik best bereid om verder te kijken :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:01

Zou wel gaaf zijn, toch? ;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 21:51

Zeker, als hij een aanvulling voor het ras zou zijn dan zou het een hele gave mogelijkheid zijn :D
''When your guard dog is a corgi''
Afbeelding

Verder na de shoot heerlijk uitgewaaid met de doggies :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:27

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:16

Blij ei is het toch ! :D
Weer heerlijke foto's van het boefje ! <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 23:45

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:17

Hij is en blijft verschrikkelijk leuk.

Wij hebben een kruising Corgi, ook ontzettend leuk.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:22

Ik moest gelijk aan Jarvis denken!

Afbeelding

Ok... ik ben besmet met het corgi virus...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:35

Zullen we afspreken dat je dit topic sluit?
Eerlijk gezegd heb ik niks met dit soort hondjes maar ik ken ze alleen in sable/bruin-wit.
Deze is echt prachtig en dat koppie <3
Prachtig! Had ik al gezegd prachtig?

Ohja. Je foto's zijn ook mooi!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 01:21

Ragdollcat schreef:
Hij is en blijft verschrikkelijk leuk.

Wij hebben een kruising Corgi, ook ontzettend leuk.

Leuk! Waarmee is het gekruist? :D

_KiMbErLeY_ schreef:
Ik moest gelijk aan Jarvis denken!

[ [url=m/nRYoUN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ok... ik ben besmet met het corgi virus...

Aaah die is leuk! Daar is vast wel een Jarvis variant van te maken :))

JesdaJinn schreef:
Zullen we afspreken dat je dit topic sluit?
Eerlijk gezegd heb ik niks met dit soort hondjes maar ik ken ze alleen in sable/bruin-wit.
Deze is echt prachtig en dat koppie <3
Prachtig! Had ik al gezegd prachtig?

Ohja. Je foto's zijn ook mooi!

Ooh dankje <3 :)) Ik was ook minder bekend met deze kleur, maar ik ben er érg blij mee! :) Tijdens de corgi wandeling had ik eigenlijk verwacht meer moeite te hebben met Jarvis blijven herkennen tussen al die corgi's...dat viel reuze mee _O- Hij was een van de weinige tricolor brindle pointed :))

Which reminds me, fotospam!

Even een leuk verhaaltje over de corgi wandeling. Even kijken of ik de verbazing een beetje kan over brengen die ik had _O-
Nadat we waren begonnen met wandelen, kwamen we bij een heuvel uit. Het idee was om daar met de honden te verzamelen, zodat we daar een groepsfoto konden maken.
Afbeelding

Vervolgens staat er een vrouw naast me die ineens ''Gillian!, Gillian!'' roept. Hmmm, Gillian? Het is een naam die je niet veel hoort...maar goed, wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik denk ik wacht even af wat voor hond er op die naam af komt.
Vervolgens zie ik een blue merle corgi voorbij schieten. Hmmm, oke...dit begint wel heel toevallig te worden. *spiekt even of er nog ''wat bungelt'' :') * en ja hoor, het is nog een volle reu ook!
Voorzichtig vraag ik aan de dame hoe zij heet. En verhip, het hele plaatje klopte.
Niet veel later liepen we beide naar de overkant te roepen (waar onze wandelmaatjes nog stonden :)) ) ''LIEF! DIT IS GILLIAN! JARV ZIJN PA!'' ''JARV. ZIJN. PA!'' ''JA, ECHT! GAAF HE!''
Is gewoon Jarv zijn bloedeigen vader aanwezig op de wandeling! Hoe ontzettend gaaf! Gelijk even een poging gedaan tot op de foto gaan samen :)) De rest van de wandeling hebben we samen gelopen, en heeft Jarvis de tijd van zijn leven gehad :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast heeft Jarvis nu showtraining die we door zetten, waar hij heel veel plezier aan beleefd. Hij heeft nu ook een heuse showlijn :))

Afbeelding

Afbeelding

Helaas zitten we ook met een (lichte) schouderblessure. Vermoedelijk door overbelasting, maar hij moet nu 2 weken lang lijnrust houden :(:) Hij vind het helemaal niks nu, maar hij moet nog even doorbijten. We zijn hiervoor ook bij de osteopaat geweest. Na zijn eerste behandeling was hij ontzettend moe _O-

Afbeelding

Al spelende met zijn ''hambone knuffel'' in slaap gevallen.

Zijn eerste ervaring met ballonnen was niet zo geweldig. Eerst was het ''eng'', en toen hij er eenmaal aan gewend was dat deze vreemde, stinkende, rubberen ''ballen'' hem niks deden, durfde hij er bij op de bank te liggen. Echter was hij statisch, waardoor wij hier in een deuk hebben gelegen _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door de lijnrust ben ik veel met hem aan het oefenen met het blijven staan op commando. Lukt al aardig! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afijn, voor nu gaat hier weer het lichtje uit. Hopelijk binnenkort weer foto's maken van Jarvis als hij weer lekker los mag. Kereltje is er inmiddels al wel aan toe :(:)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:58

<3 wat toevallig van zn papa!!

Ik vind de licht bruin/witte corgis toch niet zo heel erg mooi, komt Jarv zn kleur veel voor?

Wat is trouwens ongeveer de prijs van een corgi?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:33

Ik denk dat jullie zich vergissen met de Pembroke Welsh Corgi's, dames :D Die zijn namelijk veel talrijker aanwezig op het internet. Ze zijn de hondjes (vaak, niet altijd!) zonder staart, compacter, vaak wat dikker ( :+ ) en minder afgeronde oren. Beter bekend als de honden van de Queen van Engeland. Pembrokes komen maar in enkele kleuren voor.

En dan heb je de Cardigans, zoals Jarvis en mijn hondjes. Naast dat ze veel meer vachtkleuren mogen hebben, zijn ze ook anders qua bouw en karakter. Cardigans zijn eerder clowns, Pembrokes zijn serieuzer.

Afbeelding
Links Cardigans, rechts Pembrokes. Zo zie je ook meteen het verschil in bouw :j

Ik heb hier zelf een zeer donkere brindle en er is een blue merle met brindle points onderweg :D
Afbeelding
Afbeelding

------ Oké, nu back to Jarvis! ;)

Wat een heerlijke avonturen heeft ie weer beleefd zeg! Ik vind hem trouwens zoooo mooi uitgroeien.. Denk dat je wel mooie punten gaat mogen verwachten eens je hem voorbrengt. :j Ik hoop heel hard dat we naar de Jongehondendag van de WCCN geraken, zou hem zo graag in het echt willen zien. En dan kunnen onze hondjes eens lekker spelen <3 Is ook een kleine keuring, dus zou wel gaaf zijn om te zien hoe ze het doen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:00

Oow ja duidelijk!! De cardigans vind ik echt veeeel mooier!!

Jij hebt ook een prachtige pup op komst zeg!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:02

Join the club :D

Die van mij werd onlangs nog uitgescholden voor 'kat'. 'Dat is toch geen hond - Oh da's een snack voor mijn honden - Alez, zie, die kan door het kattenluik en onder de auto' ... Euhm, je hebt het wel over mijn hond, hoor. Zal ik maar eens zo over je kind/hond praten, vind je ook vast niet leuk...

Snap dat niet. Ja, ik snap dat je voor de ene hond meer bent dan voor de andere, maar hou dan gewoon je mond. :P

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 21:24

Dank voor je aanvulling nog trouwens _O_ Mooie uitleg inderdaad :))
Ik krijg tegenwoordig vaak de vraag wat voor een merkje het is :') Dan zit ik echt even te gniffelen := Het is geen kleding, het is een hond _O-
Als je dan vervolgens verteld wat voor een het is kijken mensen je met grote vraagtekens aan :') Altijd leuk _O-

Ik lig de afgelopen week al plat met griep, niet zo fijn. Ben alweer aan de beterende hand, maar helaas nog niet veel foto's.
Bij deze dus even een kleine update :D

Jarvis groeit rustig door. Is inmiddels een 14 kilo. Nog steeds lijnrust, ik heb het een weekje verlengd nadat meneer toch nog te hard van stapel wilde lopen met al zijn opgekropte energie. Rustig zijn we weer aan het opbouwen, en zo is meneer ook weer naar het bos geweest om uit te mogen waaien.

Afbeelding
Afbeelding

Verder wijkt hij ook niet van mijn zijde nu ik ziek ben, wat toch wel grappige dingen oplevert.
Afbeelding

Iets met personal space? >;) >;)
Afbeelding

Afbeelding

En de foto van de fotoworkshop is binnen. Love <3
Afbeelding

Verder is hij ook nog steeds in de sloopbui helaas. Een toiletrol, de kattensnoepjes en kartonnen dozen waren een aantal van de gesloopte dingen :') Draak _O-
Oh, en wij gaan naar de martini dog show *\o/* Ik heb meneertje ingeschreven!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:59

Hi Hi mijn vriend vind me een stalker. Ik volg jullie topic al enige tijd en heb nu op Facebook aangeklikt dat ik zijn pagina wil volgen. Hij zegt net Jezus die mensen zullen wel denken wie is dat nu weer. ... Maar hij is en blijft zo leuk....

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 17:53

haha, gezellig :D

Jarvis heeft, eindelijk maar toch, zijn trucje onder de knie. Kijk hem eens stoer zijn met zijn varkentje <3
Afbeelding
Afbeelding

Tevens ook een ''mini en maxi'' momentje gehad :))
Afbeelding

Afbeelding

en een hele interessante dag waarbij ik blijer was dan ooit dat ik lid ben van de ANWB _O-
[LZP] Een onvergetelijke verjaardag

Mocht 'ie zomaar mee met de berger :D

Afbeelding

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:30

Geniaal met dat varkentje ! <3
Van Jarvis foto's wordt een mens toch altijd helemaal happy ! * wilt ook een Jarvis * :+

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 10:05

Ja toch <3
Je wordt er minder happy van als je bedenkt dat hij;
1) Het net nieuw geplaatste behang inmiddels al schade heeft door tandjes
2) Hij heeft besloten dat roken interessant is, en hij mijn moeder haar shag te pakken heeft gehad (thank god een leeg pakje!)
3) Hij als puber echt een ramp kan zijn _O-

Gelukkig zijn er dan ook weer van die momenten dat je even smelt <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:49

Nou ik ben fan :)F
Ik volg. Zou er ooit zelf ook wel een willen.
Hoewel ik wel moest wennen aan die hondjes met afgezaagde pootjes :+

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 19:37

Haha, ja _O- Dat hoor ik vaker :))
Iedereen klaar voor een beetje fotospam? Meneer is voor het eerst op de boot geweest! We zijn naar Ameland gegaan gisteren. Hij vond het nog het vreemdste dat er een kleiner ding hard langs kwam over het water (een kleiner bootje die er flink de vaart in leek te hebben :)) ).

Afbeelding
Blij ei in de auto :D

Tevens snapt hij eindelijk dat de zee je pootjes niet op eet, dus is hij in het water gaan spelen uiteindelijk. Echter, als er een stroompje tussen een poeltje en de zee blijft liggen, dient daar overheen gesprongen te worden. Wie weet zitten er haaien ofzo :')

Oh, en zijn vriendinnetje had ook weer een geniale actie :')
[BB-ITP] How is your 2017 going so far?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een beetje een mislukt ''zeemeermin momentje'' :')
Afbeelding

mr. Charming :')
Afbeelding

<3
Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Morgen weer naar de osteopaat. Hij loopt nog steeds niet helemaal lekker. Al wel een stuk beter, maar we zijn er nog niet. Dus meneer heeft nog even lekker kunnen uitwaaien voor hij morgen weer even een paar dagen rust moet houden :))

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:54

Oeleboelee <3
Die foto van z'n zeemeermin moment _O-

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:15

Oh, shame on me... Ik had nog helemaal niet gereageerd op je laatste fotos! :o

Foto 1 heerlijk dat eigenwijze leuke hoofd en foto 2 is gewoon ERG mooi!!

Die foto op het strand met jou erbij... Zijn jullie trucjes aan het oefenen ofzo?
Ga je nog met hem showen? Ga je hem mannetje houden of wat zijn je plannen? Zo ja, dan wil ik over een paar jaar misschien wel een Jarv pup :P