het kittenseizoen is voorbij, daar is ie blij mee. Hij heeft laatst ook een inspuiting met cortisone en hyaluronzuur gehad in zijn hak rechtsachter, tegen de artrose die hij daar heeft. Die infiltratie werkt erg goed, de vraag is alleen hoe lang dat effect blijft. Voorlopig is hij in ieder geval pijnvrij en helemaal in zijn nopjes met zichzelf. Hij is nog altijd de grote baas in huis, zowel van de andere katten als van ons
hij wordt héél mopperig als er geen gekookte kip in huis is, dus om de dag staat mijn vriend kip voor hem te koken (ik kan écht niet tegen rauwe kip, zelfs niet toen ik nog geen vegetariër was
), en hij heeft altijd en overal wel eisen - over zijn ligplek (graag precies waar wij willen zitten), over hoe hij vastgehouden wenst te worden (met beide armen om hem heen, telefoons en andere afleiding is niet toegestaan, het moet nú, en denk ook maar niet dat je het komende uur mag opstaan), over hoe zijn eten wordt gepresenteerd (graag het bord voor zijn neus vasthouden en erbij blijven, anders volgt er een hongerstaking), en over waar de meiden wel en niet mogen liggen. Dictator zijn is erg vermoeiend, zo erg dat je hoofd soms gewoon van de bank valt:

En Aisha heeft af en toe de eer om Mopper als hoofdkussen te mogen gebruiken:

Oh, en Mopper heeft schimmel, samen met mijn bejaarde opvangpoes Oma Wiebel. Gezellig samen gewassen worden met Imaverol en vieze medicatie slikken, het schept een band. Ik heb ze al eens betrapt terwijl ze tegen elkaar aan gepropt samen in mijn open nachtkastje lagen. Helaas was ik te laat voor een foto, want zodra Mopper me zag stond ie snel op. Iets met reputatie
heerlijk zo een kat met handleiding. Gelukkig gaat het goed met jullie
Maar zien of ik n foto hier geplaatst krijg 

ze had wel ook weer zo'n blik waarvan je spontaan knikkende knieën krijgt. Wat is dat toch met die katten, is er een complot gaande waar wij niks van weten?

), mevrouw heeft wel een behoorlijk rugzakje en zoekt daarom een heel speciaal baasje. Ze is trouwens wel heel erg stoer, wanneer Mopper mijn weerloze Priemeltje lastigvalt komt Oma Wiebel hem zonder aarzelen op z'n flikker geven

vreselijk sneu.