[VOLG] Uitbroeden krielkippen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 04:38

Kaygee schreef:
Hier staan ze ook de hele dag voor de pui. Helemaal verzopen de regendruppels van het raam te pikken. Oh ben zo weg van ze, het zijn zulke leuke dieren <3

[ [url=m/D9vG9e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe is het met de overige eieren? Is daar nog wat uit gekomen? Hoe veel eitjes had je nog in de machine liggen?

Tjeetje wat een joekel!

Jolliej

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 08:47

Das echt een joekel zeg wow O_O

Er zaten nog 6 eitjes in, maar er is niks meer uit gekomen en ook geen teken van leven, dus ik heb gisteravond de broedmachine uitgezet helaas. Erg jammer, maar helaas niks aan te doen...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:11

Die reus is geen orpington, die hebben een veel grotere kam. Ik zal ff een plaatje van die van mij zoeken.
Orpingtons hebben geen veren op de poten, grote kam en lellen en puntig aflopende veren en een lange pluimstaart.

Afbeelding
Orpington parelgrijs groot.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:18

Ik wist ook gelijk dat het geen orpington was. Heb nu 2 orpingtons lopen. Dit was echt een joekel van een haan, schat van een beest. Jammer dat hij ging kraaien.

Jammer dat er verder niks meer uit gekomen is!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 14:57

Zeker jammer, maar niks aan te doen, was wel leuk geweest :) Ben blij dat er iig iets uitgekomen is haha!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:45

Heb je al nieuwe foto's voor ons? ???

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:21

volgens mij heb ik een behoorlijk goede bevruchting van mijn goedkope eitjes, van de 51 eieren zijn er maar 6 onbevrucht(ik had eerlijk gezegd verwacht dat er minder eieren bevrucht zouden zijn.)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:21

Ennasil92 schreef:
volgens mij heb ik een behoorlijk goede bevruchting van mijn goedkope eitjes, van de 51 eieren zijn er maar 6 onbevrucht(ik had eerlijk gezegd verwacht dat er minder eieren bevrucht zouden zijn.)

Zo dat zijn dan veel kuikens als al de bevruchte ook daadwerkelijk uit gaan komen!

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:47

Ennasil92 schreef:

Welk ras is het?

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:03

klaas30 schreef:
Ennasil92 schreef:

Welk ras is het?

geen flauw idee. mijn moeder had ze gezien en vond het hele leuke kipjes, ze wou er hier graag een paar van hebben(de eieren worden hier wekelijks gebracht, eigelijk voor consumptie).
nu moet mijn vader er eerdaags langs gaan voor werk, dus dan kan mijn broertje wat foto's schieten.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:01

Kuikensurprise eieren!! Helaas zonder chocolade korst...

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 11:42

Leuk zeg, das zeker goede bevruchting. Nu maar hopen dat ze goed uitkomen!

Ik ben momenteel ziek, dus vandaar geen fotootjes even. Ik weet niet of kipjes er gevoelig voor zijn, maar voor nu laat ik ze even met rust :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:04

Hebben jullie een betrouwbaar adres waar je broedeieren kan kopen?
Om nu mijn halve Orpington/leghornhaan op zijn moeder(s) te gaan laten zitten en die uit te broeden, vind ik niet zo gezellig.
Dus als er een dame broeds wordt, wil ik graag (ras)eieren eronder leggen.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 14:59

Het schijnt in de echte fokkerswereld wel zo te gaan. Zonen op moeders en vaders op dochters.
Ik heb de broedeitjes van marktplaats, maar wil wel altijd graag even de ouders zien. In principe maakt het niks uit. Je kunt de haan niet dwingen om te treden, dus je weet eigenlijk nooit wat de bevruchting is. Er wordt natuurlijk altijd 90% bevruchting gezegd in advertenties, maar ja, of verkopers daar de waarheid in spreken weet je natuurlijk nooit.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:07

ah zo super schattig he. Ik heb in december voor het eerst kuikens uitgebroed.
Japanse en chinsese kwartels en isa brown kippen.
Echt geweldig

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:37

Het schijnt dat je 5x zogezegd die inteelt kan doen en dan moet overstappen op een andere haan of hennen. Dit zou de 2e x inteelt zijn. Ik weet welke hennen welke kleur eieren leggen, dan zou ik bijvoorbeeld de NH-blauwe eieren kunnen laten uitbroeden. Dan krijg ik wel een heel raar ras: NH-blauwe Orpington-Leghorns.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:33

5x inteelt??? waar kan ik die informatie vinden? als dat zo is hoef ik dit jaar nog geen broedeieren te kopen.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 21:40

Helaas is er vandaag een van de kuikjes overleden....
Deze was al wat zwakker toen het uit het ei kwam en ook kwam die moeilijk opgang. Gisteren deed hij de hele dag niks anders dan piepen en eigenlijk geeft dat al aan dat er iets niet goed zit... Helaas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:25

PBA_ schreef:
5x inteelt??? waar kan ik die informatie vinden? als dat zo is hoef ik dit jaar nog geen broedeieren te kopen.

Ga naar een fokker toe en vraag het, ze willen het je met liefde uitleggen :) Dit is om de juiste eigenschappen erin te fokken en door strenge selectie de minder gewenste eigenschappen weg te fokken. Je krijgt zo juist, met de juiste selectie, gezonde dieren. Daarnaast zijn er zat fokkers die dit niet eens 5x doen, 'maar' 2 of 3x en dan nieuw bloed gebruiken. Als je een gezonde lijn hebt kan dit prima :)

Jolliej, ah wat jammer zeg, dat is niet leuk :(

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:43

Bij mij begint het nu ook al weer te kriebelen om wat eitjes uit te gaan broeden.
Ik twijfel alleen enorm of ik ze in de broedmachine ga doen of dat ik wacht tot een van onze hennetjes broeds word.

Weet iemand of het voor de ontwikkeling van een kuiken slecht is als ze zonder moeder leven? Ik vind het toch altijd een beetje sneu eigenlijk :') Vooral omdat ze zo op hun moeder gericht zijn

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:13

MelissaYM schreef:
Bij mij begint het nu ook al weer te kriebelen om wat eitjes uit te gaan broeden.
Ik twijfel alleen enorm of ik ze in de broedmachine ga doen of dat ik wacht tot een van onze hennetjes broeds word.

Weet iemand of het voor de ontwikkeling van een kuiken slecht is als ze zonder moeder leven? Ik vind het toch altijd een beetje sneu eigenlijk :') Vooral omdat ze zo op hun moeder gericht zijn

nee helemaal niet hoor, ze groeien net zo goed zonder moeder het enige verschil is dat ze wel een warmte lamp nodig hebben. een pluimvee kuiken word niet gevoerd door de moeder en het enige waarvoor ze de moeder nodig hebben is voor de warmte en bescherming.
wat je wel altijd kan doen is een knuffel in het hok leggen waar ze lekker onder kunnen kruipen.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 19:40

Onder de moeder komen over het algemeen alle eieren uit die bevrucht zijn, doordat je zelf de broedmachine bediend is dus wel de kans groter dat er iets fout gaat.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:08

Bedankt voor t antwoord! Dan ga ik ze lekker onder de broedmachine doen want dat vind ik toch wel erg leuk!
Bij ons zijn tot nu toe alle eitjes uitgekomen die bevrucht zijn, maar ik heb het nog niet zo vaak gedaan.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 17:22

Ik heb me geloof ik vergist, haha, maar het leek me meer logisch dat degenen met een geel kopje cochin waren. Nou nee, dus niet haha..... Degenen met het gele kopje zijn sabelpoten. Ofwel ik heb 5 sabelpoten lopen en drie cochinnetjes. Dit is nu eigenlijk wel duidelijk aan de doorgekomen veren te zien, plus dat sabelpoten meer beverding hebben aan de poten dan cochin, dus eigenlijk is het zeker...

Cochin
Afbeelding

Sabelpoot
Afbeelding

Een mooi filmpje over hoe lekker ze al aan het ronddartelen zijn, heerlijk <3

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:56

Ze zijn zo super leuk! <3