MightyMike schreef:Klinkt goed Sonja! Wat komt er bij? Succes met afwachten!
Een rottweilerdame, na een dikke anderhalf jaar is er nu een nestje waar onze dame tussenzit.
We hebben nogal pech gehad in onze zoektocht en omstandigheden en tel daar mijn kieskeurigheid bij op... dan duurt het soms even
Over een dikke 2,5 week gaan we kennismaken met het gespuis(zijn nu 2 dagen oud)
Dus als alles gezond 8 weken mag worden kunnen we eindelijk nummer 2 verwelkomen
Arme Eyck weet nog niet wat hem te wachten staat
Die gaat straks hopeloos onder de plak zitten

HorseTopShop: gaaf zeg... mochten wij ooit van de rottweilers afstappen gaan we over op cane corso's.
Wat betreft IPO, deed je dit gewoon bij een NBG club inc de examens etc, is het een standaard toegelaten ras of heb je toestemming moeten vragen aan de rasvereniging etc?
Weet dat een pud clubgenoot toestemming heeft moeten vragen voor een niet standaard werkras .
Wij trainen zelf ook IPO met de reu, hopelijk met een paar maanden ipo 1 er op.

) wordt trouwens geleid door een herder man, weet verder niets over verdere trainers of hun achtergrond, en hoe meer ik me er in verdiep hoe meer ik gesterkt word in mijn gevoel dat ik een goede keus heb gemaakt om naar een club te gaan die meer ervaring heeft met rottweilers.
Toen er een andere rottweiler een beetje uitbundig aan het rondrennen was met de rest van de honden (niets aan de hand, gewoon spelen), werden we gevraagd om alsjeblieft niet meer met onze rottweiler terug te komen, want ze waren te gevaarlijk. Onze hond stond aan de andere kant van het veld een beetje rond te snuffelen nota bene! Bij een andere club waren ze heel erg van het 'goed gedrag belonen, slecht gedrag negeren'. Je kunt je voorstellen hoe dat is verlopen
"Nee, als hij trekt moet je hem niet terug trekken, maar stil staan" --> hond trekt je gewoon mee. "Bij deze oefening [naar de plaats] moeten ze naar de jackpot lopen en gaan liggen, dan krijgen ze een snoepje" -"Ja, maar...hij breekt dat ding gewoon open hoor". "Nee hoor, dat krijgt ie echt niet open!" 3 seconden later.....