Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:15

MightyMike schreef:
Klinkt goed Sonja! Wat komt er bij? Succes met afwachten!

Een rottweilerdame, na een dikke anderhalf jaar is er nu een nestje waar onze dame tussenzit.
We hebben nogal pech gehad in onze zoektocht en omstandigheden en tel daar mijn kieskeurigheid bij op... dan duurt het soms even
:')

Over een dikke 2,5 week gaan we kennismaken met het gespuis(zijn nu 2 dagen oud)
Dus als alles gezond 8 weken mag worden kunnen we eindelijk nummer 2 verwelkomen <3

Arme Eyck weet nog niet wat hem te wachten staat _O-
Die gaat straks hopeloos onder de plak zitten :oo :))

HorseTopShop: gaaf zeg... mochten wij ooit van de rottweilers afstappen gaan we over op cane corso's.
Wat betreft IPO, deed je dit gewoon bij een NBG club inc de examens etc, is het een standaard toegelaten ras of heb je toestemming moeten vragen aan de rasvereniging etc?
Weet dat een pud clubgenoot toestemming heeft moeten vragen voor een niet standaard werkras .

Wij trainen zelf ook IPO met de reu, hopelijk met een paar maanden ipo 1 er op.

Donna89

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:34

Op uitnodiging van brittje zal ik me ook eens melden :)
Wat een prachtige honden komen hier voorbij

Ik ben sinds de zomer troste eigenaar van Buffel
Een kruising bordeaux dog x Dogo Canario

Een fantastische hond en ondanks de drukte van een pup (imiddels puper) en een baby, nog geen moment spijt gehad
Hier nog als pup

Afbeelding

Inmiddels zo'n 40 kilo en nog groeiende

Afbeelding

Zie mijn onderschrift voor een uitgebreider verhaal van onze Buffel

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:45

Prachtige hond Donna! Onze Bordeaux kruising (met een Old English Mastiff), lijkt er eigenlijk zo op het eerste oog best op. Zouden zo maar zijn puppy foto's kunnen zijn incl aftekeningen, haha. Aan de verwarming zal hem inmiddels wel niet meer lukken :P

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:51

Ik heb die van jou even opgezocht. jaa dat lijkt aardig inderdaad.
Ben zo benieuwd hoe groot buffel uiteindelijk gaat worden

Neeee dat zou mijn verwarming niet meer overleven. Hij was wel heel beledigd hoor dat ik ineens het mandje kleiner had gemaakt. hahaha
Hij heeft nog paar x geprobeert. Nu probeert ie soms zijn kop er nog in te hangen, hij mist het plekje toch wel.
Ook al heeft ie inmiddels een eigen bank Afbeelding

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:03

Sonja_vR schreef:
HorseTopShop: gaaf zeg... mochten wij ooit van de rottweilers afstappen gaan we over op cane corso's.
Wat betreft IPO, deed je dit gewoon bij een NBG club inc de examens etc, is het een standaard toegelaten ras of heb je toestemming moeten vragen aan de rasvereniging etc?
Weet dat een pud clubgenoot toestemming heeft moeten vragen voor een niet standaard werkras .

Ik heb toestemming moeten vragen en het mocht alleen als ze een stamboom had. En dat had ze.
Normaal nemen ze dit soort rassen niet aan, maar ik heb geluk gehad :)
We deden het echt voor de lol.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:04

Haha, het zag er ook wel knus uit!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:28

Thanks HorseTopShop.
Wij doen het ook voor ons eigen plezier en meer nog zijn plezier, mafketel.
Maar vind de examens sowieso leuk om te doen, dus wel fijn om te weten dat de mogelijkheden bestaan(als je idd een welwillende club en pakwerker vind)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:07

De welwillendheid is hier ver te zoeken, ik ben al meermalen afgewezen door een vereniging.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:47

Annelies, wat voor hond wil je mee werken dan?
Wat ik sowieso merk, de clubs die voornamelijk met bijvoorbeeld mechelaars werken, of zelfs duitsers. Die worden al niet blij van rottweilers.
Gewoon om het simpele feit dat een rottweiler op je mouw al heel wat heftiger is dan een herder.
Een gemiddelde reu weegt 55 kg... das heel wat meer dan een mechelaar van nog niet eens de helft.
Laat staan als je met nog zwaarder geschut komt :=
Je moet het als pakwerker toch maar even opvangen.
Ik train bij een club met voornamelijk rottweilers hoewel we gewoon een nbg club zijn. Maar de trainer heeft een bak ervaring met rottweilers waardoor de club voornamelijk dat ras trekt.
De pakwerker is zelf ook een rottweilerman.

De herdermensen die ik ken zijn niet echt happig op rottweilers draaien.
Balen voor mensen die dus graag willen maar geen geschikte club kunnen vinden... maar ik kan de andere kant ook wel een beetje begrijpen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:34

Ik heb een Duitse dog en ik snap dat je die niet aan je arm wilt hebben. Maar ook bij agility en dergelijke lessen willen ze hem niet. Hij mag schijnbaar niet anders dan op de bank hangen.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:49

Bij agility niet joh? Dat is apart, dat is nou juist zo'n sport waar elke hond aan mee kan doen, groot, klein, slank of grof. Ik zou bij meerdere clubs gaan kijken, bij mijn club liep er werkelijk van alles wat mee :j

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:54

Agility ook niet? Wat is de reden die zij opgeven dan? Ik dacht dat je met dat soort sporten met elke goed luisterende hond wel terecht kon.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:02

Wat apart Annelies, ik zou buiten de ipo om (waar ik dus puur aan dacht ivm de vragen en reacties van mij en hts)
Juist geen weerstand verwachten om iets actiefs te doen ...
Misschien dat je per dier wel echt moet bekijken wat kan, maar weigeren??
Bij een contactsport als pakwerk is weigeren goed verklaarbaar en ergens ook begrijpelijk... maar juist de niet contactsporten zouden toch hartstikke toegankelijk moeten zijn

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:27

anneliesdj schreef:
De welwillendheid is hier ver te zoeken, ik ben al meermalen afgewezen door een vereniging.

Mijn ervaring is dat ze vaak best goed zicht hebben op de mogelijkheden van een ras/individuele hond. Dat is niet altijd leuk voor het baasje van die hond, omdat die de hond ook anders ziet, maar ze hebben erg vaak gelijk als ze zeggen is niet geschikt voor deze tak van sport.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:28

anneliesdj schreef:
Ik heb een Duitse dog en ik snap dat je die niet aan je arm wilt hebben. Maar ook bij agility en dergelijke lessen willen ze hem niet. Hij mag schijnbaar niet anders dan op de bank hangen.

Nou ja, dat vind ik wel vreemd.
Snap het als ze wat basis eisen hebben (normaal sociaal gedrag, kortom geen knokker) en een basis opvoeding. Voldoet een hond daaraan zie ik geen reden waarom het niet kan.
Ok, sommige rassen zullen nooit een kampioenschap winnen, maar he, als je maar lol hebt samen toch?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:14

Goh, nooit geweten dat het zo lastig kan zijn om ergens tussen te komen met een groter en sterker ras dan gemiddeld.

Mijn moeder roept continue dat ik bij ons in het dorp op cursus moet gaan, want daar heeft zij 20 jaar geleden ook een serie cursussen met haar rottweiler gedaan en dat is echt je van het. Aldus mijn moeder.
Ik heb me bewust ingeschreven voor een puppy cursus bij een rottweiler werkgroep, omdat ik van drie mensen los van elkaar positieve verhalen over de deze werkgroep heb gehoord en ik dan van daaruit me beter kan oriënteren op wat ik hierna wil met trainingen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:02

Hier ook adviezen gehad want "die en die hebben wij bij gelopen vroeger"
Das dan een schooltje waar je uiteindelijk opmerkingen krijgt als "sja.. tis toch een rottweiler he"

Ik heb ook veel liever dat hondenschooltjes en clubs idd aangeven dat ze sommige rassen moeilijk vinden en gewoon eerlijk toegeven dat de kennis en kunde maar tot een bepaalde hoogte gaat dan dat ze je laten komen en het blijkt gaandeweg dat ze er niet voldoende kaas van hebben gegeten en het dan maar afschuiven op :ja maar das toch het ras..."

Ik heb heel wat recht moeten breien na puppy en basisgehoorzaamheid op zo een hondenschool....
Dus in die zin weigeren.... ja, liever wel en stuur mensen dan gelijk door naar adressen die het wel snappen.

Maar een sport weigeren aan een goed opgevoedde hond?
Maar goed... misschien is dat dan ook weer een stukje gebrek Aan ervaring met en kennis van een ras :?

Ik ben indertijd wel bij een rottweilerwerkgroep wezen kijken, maar de trainer die daar op dat moment de trainingen gaf die lag mij niet.
Nu nog steeds geen werkgroep maar wel heel veel kennis en kunde binnen de club

Dorus, welke werkgroep ga je heen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:50

Wij gaan naar Hogeloon. Afgelopen zondag op de show in Eindhoven met de trainer gesproken, hij blijkt een zus van de moeder van onze hond te hebben.

Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen en kijk erg uit naar onze eerste les!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:12

Hoogeloon gaan wij nog wel eens uit trainen, ik vind het een fijne club :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:30

En dat is vier! Lijkt mij dat we een goede keus gemaakt hebben dus :D
De hondenschool die mijn moeder adviseerde (opdrong >;)) wordt trouwens geleid door een herder man, weet verder niets over verdere trainers of hun achtergrond, en hoe meer ik me er in verdiep hoe meer ik gesterkt word in mijn gevoel dat ik een goede keus heb gemaakt om naar een club te gaan die meer ervaring heeft met rottweilers.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:56

Sonja_vR schreef:
Hier ook adviezen gehad want "die en die hebben wij bij gelopen vroeger"
Das dan een schooltje waar je uiteindelijk opmerkingen krijgt als "sja.. tis toch een rottweiler he"

Ik heb ook veel liever dat hondenschooltjes en clubs idd aangeven dat ze sommige rassen moeilijk vinden en gewoon eerlijk toegeven dat de kennis en kunde maar tot een bepaalde hoogte gaat dan dat ze je laten komen en het blijkt gaandeweg dat ze er niet voldoende kaas van hebben gegeten en het dan maar afschuiven op :ja maar das toch het ras..."

Dit hebben wij ook 2x gehad. Ooit hadden wij een malamute waar niets mee aan te vangen was op de gehoorzaamheidscursus, maar daar hoorden we niets over. :roll: Toen er een andere rottweiler een beetje uitbundig aan het rondrennen was met de rest van de honden (niets aan de hand, gewoon spelen), werden we gevraagd om alsjeblieft niet meer met onze rottweiler terug te komen, want ze waren te gevaarlijk. Onze hond stond aan de andere kant van het veld een beetje rond te snuffelen nota bene! Bij een andere club waren ze heel erg van het 'goed gedrag belonen, slecht gedrag negeren'. Je kunt je voorstellen hoe dat is verlopen 8)7 "Nee, als hij trekt moet je hem niet terug trekken, maar stil staan" --> hond trekt je gewoon mee. "Bij deze oefening [naar de plaats] moeten ze naar de jackpot lopen en gaan liggen, dan krijgen ze een snoepje" -"Ja, maar...hij breekt dat ding gewoon open hoor". "Nee hoor, dat krijgt ie echt niet open!" 3 seconden later..... :') Eind van de cursus luisterde de hond nergens meer naar en geen enkele cursist was geslaagd. Echt een geweldige filosofie, dat negeren.
Daarom zijn we bij de KNPV gaan trainen, die snappen tenminste dat je niet bij elke hond met "foei, niet meer doen he?" goede resultaten krijgt.

Nog een 'mooie' anekdote trouwens...

Ik was met de hond op een afgelegen grasveld met de werpstok en tennisbal aan het spelen, hond had de tijd van zijn leven natuurlijk. Een wat ouder stel komt langsfietsen, staat even te genieten van die vrolijk spelende hond die enthousiast blijft apporteren.

"Wat een mooi gezicht zeg, hij heeft er zo'n plezier in! Dat is toch een labrador?"
"-Nee mevrouw, het is een rottweiler"
"OOOOH, wil je ASJEBLIEFT die hond aanlijnen? Ik vind die honden echt doodeng!!"

>;) Seriously? Je staat hier al 5 minuten en je leeft nog hoor? Als het een labrador was, was het wel oké? :x

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:19

Leuk topic!

Mooie honden zijn er voorbij gekomen. Vooral die kruising bullterrier is geweldig!

Na de komst van onze derde dochter zijn wij op zoek gegaan naar een hond die een aanvulling zou zijn op ons gezin. Toen we alles op een rijtje hadden gezet, bleven de bordeauxdog en bullmastiff over. De bullmastiff sprak ons kwa uiterlijk meer aan.
Tijdens een bezoek aan een fokker, kregen wij als antwoord op de vraag of de bullmastiff geschikt zou zijn voor ons: (lachend) 'nee, eigenlijk niet!'. Toch waren wij ervan overtuigd dat, ondanks wij totaal geen ervaring hadden met honden, een bullmastiff welkom was. En zo volgde al snel een teefje van anderhalf, als vierde dochter bij ons thuis.
Inmiddels zijn we verknocht aan deze vriendelijke dame. En hier ook de vooroordelen tijdens het uitlaten, van de grote-gevaarlijke-kleine-hondjes-opeter. Gelukkig slaat die mening regelmatig om, als madame mooi gaat zitten en hun kleine hondje niet heeft verslonden :D
Hier trouwens ook KVV en wat een verschil in vergelijking met brokken!

Afbeelding

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:18

Noviceh
Gave kleur he bij een bullmastiff.
Mijn draakje groeit en groeit, zelfde kleur :)

Foto is van enige weken geleden.
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:57

Inderdaad een mooi kleurtje! En dat te bedenken dat manlief een blonde reu wilde... :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:15

2 verenigingen benaderd voor agility en beide wilden er niet aan vanwege kans op HD. Heb voorgesteld om de tunnel niet te doen, gaat me toch vooral om de lol maar was gewoon niet welkom.
Ook een club benaderd voor actieve spel lessen, ik weet niet precies hoe het heet, en die waren eerst positief maar toen ik zei dat hij 7 is haakten ze meteen af want dat was te oud. Ik hoefde ook niet langs te komen om te laten zien hoe fit hij is.
Dus ik ben echt een beetje klaar met alle verenigingen.