Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mala26

Berichten: 5018
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:23

hopelijk valt het allemaal mee jolien87

Hhilde

Berichten: 7532
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:27

De duimen draaien dat het iets onschuldigs is!

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:45

Bah, hopelijk valt het mee!

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:53

Ik meld me ook even :)
Wij hebben een boomer van 14 jaar.
Hij heeft inmiddels wat gedragsveranderingen vanwege zijn dementheid.
Heel irritant :)
Verder zou je hem geen 14 jaar geven omdat hij lichamelijk niets mankeert.
Zal binnenkort even foto plaatsen

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:37

Renzo heeft een ooglidtumor. De DA kon niet zeggen of het kwaadaardig was maar het moet hoe dan ook verwijderd worden. Hiervoor moet hij onder narcose, dit is wel spannend. Komende donderdag gaat hij onder het mes. Er is net direct bloed bij hem afgenomen voor een grote check, dus het bloed gaat nu naar het lab en dan kunnen ze meteen alles controleren. Zijn hart en longen klonken wel goed en uiteraard heeft de staart geen seconde stilgestaan. Hij vindt het altijd zó leuk bij de DA, gelukkig maar want de laatste maanden zijn we er regelmatig met hem geweest.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:45

Ik meld me! Hond van de familie inmiddels alweer 12 jaar. Is een kruising tussen een Friese Stabij en een Wetterhound. Echt een ontzettend lief beestje, luistert heel goed maar helaas gaat de conditie wel al achteruit. Ook heeft hij staar in 1 of beide(dat weet ik eigenlijk niet :p) oogjes. Zijn naam is Bijke.
Heb helaas geen foto bij de hand.

Hhilde

Berichten: 7532
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:48

Spannend Jolien!

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:18

Mijn vlinderhondje wordt in februari 16 jaar.

Ondanks is ze nog erg fit. Ze heeft wel helaas last van een stinkende adem... maar dat komt doordat ze zich de tanden niet laat poetsen door ons (hapt echt naar ons dan, verder super lief). Helaas te oud voor de tanden te laten trekken. Krijgt wel dagelijkse klein beetje pijnstilling.

Hoop dat ze nog wat jaartjes bij ons mag blijven.

Oh ja.. ze is wel sinds een jaartje doof geworden.

puppy1128

Berichten: 5024
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:27

Dat is minder leuk nieuws Jolien, hopelijk is het niet erg. :)

Die van mij die trekken je mee.. Die vinden de dierenarts iets té leuk.. Vinden het maar al te gezellig.. :=

Toen joy laatst onder narcose was wilde hij er bijna niet uit.. Hij kwam pas bij de 3e spuitje weer erboven.. Anders was het afgelopen als hij nog niet wakker werd.. Sowieso is het risico bij hem al wat hoger met narcose. :(

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 20:43

Dat is niet leuk Jolien! Snap hoe je je voelt, Bran moest vorige week ook onder narcose (voor een behoorlijke tijd ook) en ik was een hele week bloednerveus. Ik duim dat het goedaardig is en dat hij netjes door de narcose heen komt :j

Zo Laptopmuis, 16! Dat is een mooie leeftijd :) geeft mij hoop dat ik nog een aantal jaar van ons hondje mag genieten hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:53

Afbeelding

Dit is Ghazira, mijn Rhodesian Ridgebackteefje van 8. Volgens haar fokker en de DA ziet ze er best nog jong uit en in haar kop is ze dat zeker. We merken op wandelingen wel dat het allemaal wat minder vlot gaat, maar toch gaat onze meid overal mee naartoe.
We hebben sinds vorig jaar een herplaatser RR, van nu 2 jaar in huis en zij doet enorm haar best om haar grote vriendin jong te houden.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:57

Mag ik mij ook melden?
Boris is nu 6 jaar.

Grijze billen, grijze kop, grijze poten, grijze buik, grijze borst, grijze snoet.... Hij is doof aan het worden en er zit iets niet goed in zijn rug. Donderdag naar de fysio. Ik ben benieuwd wat eruit komt.

In zijn koppie is hij nog een jonge god, maar lichamelijk gaat hij erg snel achteruit.

Afbeelding

loyce_

Berichten: 953
Geregistreerd: 15-01-07
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:57

Wat leuk die oudjes !
Wij hebben zojuist een 13 jarige bordercollie binnen gehaald.

Huis van zijn baas staat leeg en hond zat er steeds aan de lijn in zijn eentje, nu zit die hier met onze andere 7jaar ?? oude australian shepperd.
Kan alleen niet binnen, totaal niet zindelijk. Kent geen commando's en beetje doof en beetje dement denken wij wel maar wel altijd met de bal.

Zal binnenkort is fotootje posten! *D

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:25

Pff Jolien, nooit leuk als ze onder narcose moeten! Maar ze zullen hem vast goed in de gaten houden!

Laptopmuis 16 is een flinke leeftijd, heb je een foto? Ik vind vlinderhondje erg leuk om te zien. Hoe zijn ze kwa karakter?

De RR oogt inderdaad jong.Mooi dier zeg!

Boris is echt een oude heer om te zien, prachtig dier!

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:32

ik wil me ook nog even melden *\o/*

wij hebben een maltezer hondje van nu 12 jaartjes oud.
hij is ongeveer 1,5 jaar geleden geopereerd aan 1 van zijn darmwanden.
dit leek goed te gaan, maar helaas... nu waren beide darmwanden gescheurd.
dmv een operatie weer geprobeerd alles in orde te krijgen, maar helaas... weer ging het mis.
dus hij krijg kunststof darmwanden. dit is dan ook de laatste kans, want nu nog een keer opereren zit er niet meer in.
hij krijgt nu minimaal op 1 dag 20 milliliter laxeermiddel over de dag verspreid zodat hij niet veel moeite hoeft te doen voor zijn ontlasting. dit gaat goed, en ik hoop dat dit ook langer goed mag gaan. wil mijn lieve kleine vriendje nog lang niet kwijt

foto van zijn jongere jaren:

Afbeelding


foto van nu:

Afbeelding

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:09

Wat een leuke topic is dit met die oudjes.

Mag ik mee praten?

Wij hebben een labrador die 9 is en een herder van 9 jaar.

Wat een verschil tussen hun beide. Herder is nog erg druk maar aan de labrador merken we dat die wat langzamer gaat lopen. Voorheen liepen ze beide honden voorop en nu loopt er 1 wat achter mij.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:47

Welkom, nieuwelingen. :wave:

Morgen is de grote dag voor Renzo. Ik probeer me zo min mogelijk zorgen te maken, maar in plaats daarvan heb ik mezelf erop betrapt dat ik met het ergste rekening houd. Ik heb zelfs nog geen nieuwe brokken voor hem gekocht. Ik heb hem gisteren stierlijk lopen verwennen en ik heb me al minstens 10x voorgesteld hoe ik morgen op mijn werk gebeld word met slecht bericht.
Het is zo lastig om te denken 'het komt vast goed'.

mala26

Berichten: 5018
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:50

:(:) Sterkte morgen Jolien, ik hoop voor je dat Renzo er goed uit komt. Zal morgen voor jullie duimen.
En kan mij voorstellen dat je toch stiekem rekening houd met het ergste, tis toch een oudje die een narcose krijgt, blijft elke keer spannend.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:05

Heel veel sterkte morgen Jolien!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 20:19

Heel veel sterkte morgen Jolien!

Zoals al gemeld is dit erg herkenbaar, omdat Bran ook aan de beurt was twee weken geleden. Heb echt keihard zitten huilen toen ik hem daar moest achterlaten en weer in de auto stapte, om vervolgens de hele dag op hete kolen te zitten wachtend op een telefoontje... Hier is alles goed verlopen, ik duim voor eenzelfde afloop voor jullie!

puppy1128

Berichten: 5024
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:27

Sterkte Jolien! Het zal vast wel goed komen! :)

Nou het is spannend hoor, Joy is opgegeven voor een honden meeting, hoop dat hij genoeg stemmen krijgt en mee mag.. En dat de datum doorgaat.. Want de andere datums die later zijn kan ik niet. (Ben ik jarig en de week erop moet ik misschien naar de andere kant van NL :')). Is vooral leuk voor hem, nieuw gebied en kan hij thuis heerlijke verhalen vertellen. :P
En het ergste is, ik banketstaaf dan nog terug ook.. _O-

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:50

helaas mag mijn kleine vriendje morgen ook naar een dierenarts :( het gaat helaas helemaal mis... ben benieuwd wat ze nog kunnen doen als dat uberhaupt nog kan... maar hopen op het beste

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:07

Mowgli4 schreef:
helaas mag mijn kleine vriendje morgen ook naar een dierenarts :( het gaat helaas helemaal mis... ben benieuwd wat ze nog kunnen doen als dat uberhaupt nog kan... maar hopen op het beste


Oh bah, wat is er aan de hand?

Bedankt voor alle succeswensen, doet me goed. :)
De DA belde net de uitslag van het bloedonderzoek. Renzo heeft een hoog kalium en laag calsium en magnesium maar er is niks aan hem te zien/te merken wat daarop duidt dus het kan ook een fout in het lab zijn geweest. Het is in ieder geval niet iets waar we wat mee moeten doen. Hij is verder helemaal gezond en mag morgen gewoon onder het mes.
Omdat hij tijdens zijn vorige operatie de boel op stelten zette (ze moesten hem met 5 man in bedwang houden om hem onder narcose te krijgen := ) bij het inbrengen van het infuus mag ik er morgen bij blijven tot meneer onder narcose is. Dat is wel een fijne gedachte, hoewel ik het spannend blijf vinden.

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:09

hij is dus al 3x geopereerd aan zijn darmwanden. en nou is het de laatste tijd zo dat hij dus niet zijn ontlasting kwijt kan :( en nu worden we elke ochtend wakker met de keuken onder zijn ontlasting dat er op een 1 of andere manier uit drupt... allemaal heel vaag...

jij ook succes morgen! inderdaad fijn gevoel dat je bij hem mag blijven tot hij onder narcose is! :)

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:12

billionache schreef:
Heel veel sterkte morgen Jolien!

Zoals al gemeld is dit erg herkenbaar, omdat Bran ook aan de beurt was twee weken geleden. Heb echt keihard zitten huilen toen ik hem daar moest achterlaten en weer in de auto stapte, om vervolgens de hele dag op hete kolen te zitten wachtend op een telefoontje... Hier is alles goed verlopen, ik duim voor eenzelfde afloop voor jullie!


Pff ik vrees ook dat ik het morgen niet droog kan houden, hoewel ik wel gewoon aan het werk moet. Gelukkig word mijn klas opgevangen tot ik er ben, maar ik kan natuurlijk moeilijk in tranen uitbarsten. Ik houd wel mijn telefoon bij de hand en áls ik direct weg moet, dan kan dit gelukkig ook. De DA zit hier om de hoek dus ik ben er dan ook snel.

Gatver Mowgli, darmen zijn zo kwetsbaar. Voor jou dan ook heel veel succes morgen!