Australian Shepherd puppy's in de maak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: Australian Shepherd puppy's in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:21

Ohhhhh te lief!! <3

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:28

Ik volg. Ben heel benieuwd hoe ze er over een paar weken uitzien. Ik vind ze nu al leuk. Heb je al baasjes gevonden? Wij zijn namelijk nog opzoek naar een puppy. de Australian Shepherd ras staat zeker in de favorieten lijst. <3

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 21:34

renatuuh schreef:
Ik volg. Ben heel benieuwd hoe ze er over een paar weken uitzien. Ik vind ze nu al leuk. Heb je al baasjes gevonden? Wij zijn namelijk nog opzoek naar een puppy. de Australian Shepherd ras staat zeker in de favorieten lijst. <3

We hebben momenteel 3 gezinnen op een lijstje staan die serieuse interesse hebben.
Zijn dus nog niet besproken allemaal.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:41

wauw teefje oranje is zo gaaf

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:49

bryce27 schreef:
renatuuh schreef:

We hebben momenteel 3 gezinnen op een lijstje staan die serieuse interesse hebben.
Zijn dus nog niet besproken allemaal.

Ik ga hier is overleggen. Ik stuur een pb als ik meer weet :)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:52

Aw ik ben een Aussie fan en helemaal van de redjes. Wat een mooie pups!

Ik lees hier dat veel mensen twijfelen over een Aussie, het zijn echt geweldige honden dus aarzel niet! :D Ik vraag me af waarom mensen twijfelen of een Aussie geschikt is voor ze? Als je te weinig tijd hebt of je niet wil verdiepen in de opvoeding dan moet je sowieso geen hond nemen. :+ Verder zou ik geen reden weten waarom je niet zou moeten kiezen voor een Aussie.

Ik heb er 2, een black tri teef van 3 en een red tri reu van 2 jaar oud. Voor mij alleen nog maar Aussies! Een red merle teef staat nog op mijn verlanglijstje... maar helaas vind mijn man 3 honden teveel. :(
Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:56

Nouja als mensen twijfelen moeten ze er nog eens over nadenken. Je moet ze wel echt een beetje uitdaging blijven geven hoor en ik merk dat ik dat zelf ook wel eens lastig vind. Het lukt ons tot nu toe goed maar het is geen makkelijke!
Wij zijn tot op de dag vsn vandaag ook zo gelukkig met haar maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen de honden kan bieden wat ze zouden willen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:09

Ja dat is wel waar, je moet het wel leuk vinden om met ze bezig te zijn. Als je alleen maar een beetje wil wandelen dan zijn ze niet geschikt nee. Maar ik vind dat als je een hond neemt dat je er sowieso mee bezig moet zijn, net als met je paard. Ongeacht welk ras het is.
Ik vind het geweldig om actief bezig te zijn met mijn honden. We doen Treibbal, speuren, frisbee, stukje behendigheid en funtraining. Thuis ben ik wel elke dag bezig met trucs, omdat ik dat zelf erg leuk vind. Maar dat is maar een paar minuten per dag verdeeld over de dag (en meestal gewoon tussendoor als ik achter de computer zit, dat kan dus ook!). Ik heb een eigen bedrijf en werk gemiddeld 45 uur per week en heb ook nog 2 paarden (aan huis). Ik heb wel kantoor aan huis en kan mijn eigen tijd indelen en maak er dus echt tijd voor. Maar ik vind het geweldig dus dan is het niet moeilijk om er tijd voor vrij te maken.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:11

Geen twijfel over het ras.
Wel een slag om de arm omdat er echt een klik moet zijn met mijn kindjes.
De hond die komt wil ik niet over een paar maanden weg moeten doen omdat het niet werkt.
Mijn zoontje heeft wat angst Door 3 keer een loslopen de sint benard op zich gestort gekregen te hebben.
Verder wel ervaring en altijd honden gehad maar nu is ons doel echt een maatje voor de kids omdat er niets zo leuk is om samen met een hond op te groeien en een band op te bouwen ♡

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:14

Niet verdiepen in honden is natuurlijk nooit goed, maar ik kan me goed voorstellen dat er rassen zijn waar je wat minder lang over hoeft te aarzelen. Is natuurlijk afhankelijk van de hond zelf maar in een Chihuahua gaat een hoop minder tijd zitten dan in zo'n Aussie, of een border collie bijvoorbeeld. Lijkt me dat dit honden zijn waar je echt urenlang mee moet rennen op een dag, terwijl dat lang niet met alle honden hoeft.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:15

Groen is geweldig! <3

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:26

Emmaa_ schreef:
Niet verdiepen in honden is natuurlijk nooit goed, maar ik kan me goed voorstellen dat er rassen zijn waar je wat minder lang over hoeft te aarzelen. Is natuurlijk afhankelijk van de hond zelf maar in een Chihuahua gaat een hoop minder tijd zitten dan in zo'n Aussie, of een border collie bijvoorbeeld. Lijkt me dat dit honden zijn waar je echt urenlang mee moet rennen op een dag, terwijl dat lang niet met alle honden hoeft.

Urenlang rennen? Dat hoeft echt niet hoor! Gelukkig niet, moet er niet aan denken dat ik er elke dag urenlang mee moet gaan rennen, dat is saai ook. :D Gewoon beweging zoals elke hond en daarnaast hersenwerk. Ze zijn slim en gebruiken graag hun hersenen. 10 minuten speuren kost ze veel meer energie dan een uur in het bos rondrennen.

En uiteraard, als je weinig tijd hebt neem dan een kat of een Chihuahua. :+

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:35

Wij zullen nu niet voor een Aussie pup gaan ivm onze woning en mijn drukke opleiding nu.

Maar kan iemand mij iets vertellen uit ervaring met Aussie samen met kleinere kinderen (I know opvoeding, nooit alleen, respect ook kind naar hond) en hoe het in de praktijk met beweging zit. Ook hier zeker intentie om lekker de bossen in te gaan en de nodige cursussen maar wij komen van een border collie af dus zijn wat gewend maar zoeken niet meer zo'n actieve hond.

Wij zoeken een leuke speelse kindvriendelijke sociale familie hond van nature en liefst geen blaffer. En ja veel.licht bij opvoeding maar sommige dingen zitten erin.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:41

Ik zou een chihuahua (Hoe schrijf je dat :+ ) Ofzo toch niet onderschatten :+
Doe mij maar grote honden haha

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:13

Aussie en kinderen hangt heel erg van het hondje af. Over het algemeen zijn bet echt kind vriendelijke honden maar bij ons nest bleek uit de puppie test dat niet alle hondjes geschikt waren voor een prikkel rijke kind omgeving ;) onze hond bleek uit de puppie test wat afwachtend en onzeker, dan is het niet handig geweest deze in een drukke omgeving te plaatsen. Andere konden daar beter tegen.

Fijn dat mama weer aardig eet TS! Ben benieuwd hoe de hondjes dadelijk er uit zien als de oogjes open gaan! Dat is nog even geduld.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:18

Salsa schreef:
Wij zullen nu niet voor een Aussie pup gaan ivm onze woning en mijn drukke opleiding nu.

Maar kan iemand mij iets vertellen uit ervaring met Aussie samen met kleinere kinderen (I know opvoeding, nooit alleen, respect ook kind naar hond) en hoe het in de praktijk met beweging zit. Ook hier zeker intentie om lekker de bossen in te gaan en de nodige cursussen maar wij komen van een border collie af dus zijn wat gewend maar zoeken niet meer zo'n actieve hond.

Wij zoeken een leuke speelse kindvriendelijke sociale familie hond van nature en liefst geen blaffer. En ja veel.licht bij opvoeding maar sommige dingen zitten erin.

Zo'n pluche is dan het beste. :+ Nee da's flauw van mij. :o

Maar eerlijk gezegd zou ik dan nu niet voor een hond gaan. Welke hond je ook kiest, elke hond kan blaffen (zover ik weet bestaan er trouwens geen honden die niet blaffen) of niet kindvriendelijk zijn of geen familiehond zijn, ongeacht het ras. Als je een pup koopt is het niet te voorspellen hoe deze uitgroeit en wat zijn karakter wordt. Al heeft een ras bepaalde karakter kenmerken dan zal er geen 1 hond hetzelfde zijn of al die kenmerken hebben. Bv een bepaald ras dat bekend staat als 'gereserveerd tegen vreemden' kan makkelijk uitgroeien tot een allemansvriend. Er valt vaak geen exact etiket op te plakken.
Mijn 2 aussies zijn ook heel verschillend en hetzelfde opgevoed. De ene vind iedereen leuk, de andere niet. De ene is heel actief, de andere niet. Bij de ene moet ik tijdens de training veel energie gebruiken, bij de ander juist niet. De ene is dol op kinderen, de andere moet er weinig van hebben. De ene blaft veel, de andere niet. De ene drijft graag, de andere helemaal niet. Dus... een hond vinden die aan jou eisen voldoet is denk ik niet mogelijk. Je zal moeten schipperen, of geen hond nemen.

En als ik ook heel eerlijk ben, vind ik hele kleine kinderen en honden (een pup) sowieso geen goede combinatie. Ik zou dan wachten tot de kinderen een stuk ouder zijn.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:59

Uiteraard staat en valt alles met opvoeding en omgang. En ja er zijn van elk ras uitzonderingen te vinden.

Maar feit is wel dat het ene ras het andere ras niet is en niet elk ras geschikt is voor een bepaalde leefsituatie (met of zonder kinderen)

En ja elk hond blaft. Alleen bepaalde rassen slaan vanuit raskenmerken sneller aan dan een ander. Je kan een cain terriër bijvoorbeeld niet vergelijken met een Duitse Herder. Border Collies zijn bijvoorbeeld over het algemeen heel erg gericht op 1 baas en die zou ik dus geen geschikte gezinshond vinden. Een Friese stabij staat dan weer meer bekend als allemansvriend

En betreft kinderen op laten groein heb ik een andere mening. Met goed ras, opvoeding en regels voor zowel hond als kind kan dit zeer zeker goed samen. Zelf van baby af aan honden in het gezin gehad en dat heb ik echt als verrijking van mijn jeugd gezien. Daarnaast hebben onze honden daar ook een top leven naast gehad en hebben we ook altijd in belang vd hond gehandeld.

Wellicht kom ik tot de conclusie nog een paar jaar te wachten hoor. Ik doe dit uiterst bedachtzaam en neem er de tijd voor.

Weer ontopic: bewuste keuze dus om sowieso nu niet voor een hond of Aussie te gaan. Maar door dit topic nieuwsgierig geworden jaar ervaringen met het ras

sanneveenma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:08

Wij hadden een zwarte labrador en die blafte niet! Alleen als er echt wat was. Dat zijn echt goede gezinshonden :) is ook goed met kleine kinderen! Maar inderdaad, je moet je wel verdiepen in verschillende hondenrassen voordat je een hond aanschaft ;)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:10

Oh ik smelt weg <3 <3

Die red tri bij mama haar pootje <3

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 08:28

Bij ons is Blitz wel waaks, ze blaft als er mensen binnenkomen, maar als ze dan binnen zijn dan is het ook goed.
Bryce blaft eigenlijk nooit. We hadden verwacht dat toen we hem kochten dat we een hond zouden krijgen die waaks zou zijn en die ook erg druk/actief zou zijn... Nou daar dacht bryce anders over..
Hij is alles behalve waaks en ook is die niet bepaald druk. Hij doet wel blij als we gaan wandelen, fietsen, naar het bos gaan ed. Maar na 10 seconden doet hij rustig en sjokt hij mee.
Wel speelt hij vanaf dat Blitz 1 jaar is wel met haar buiten, voor die tijd liep hij haar uit de weg en was het maar een eng dier. Hij is er echt vrolijker van geworden met blitz erbij.
We zijn ook erg blij met beide honden, zouden niet meer zonder ze kunnen, maar dat zal iedereen wel hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:33

Ik ben mij ook aan het oriënteren voor een hond. Wat ik mij afvraag. Zijn het goede zwemmers?

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 08:43

Anoniem schreef:
Ik ben mij ook aan het oriënteren voor een hond. Wat ik mij afvraag. Zijn het goede zwemmers?

Bij ons zijn het super zwemmers, het zijn echt waterratten :D

Afbeelding

En Blitz zou toch eens normaal doen... :o
Als zij water ziet word ze helemaal blij, ook modder plassen zijn heerlijk om je hoofd in te dompelen. Blitz is altijd zo een gekke blije hond.

Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:46

Hahaha die laatste foto, zo herkenbaar whaha. Bij Evi gaat ook een knop om bij het zien van water.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:44

Hier rennen ze ook allebei het water in.
Nummer 1 is te lui, die laat zich door zijn knieën zakken en dompelt zichzelf onder, dan blijft hij even chillen :+ .
En de ander die zwemt uit zich zelf rondjes omdat ze het gewoon heerlijk vind.
Uiteraard apporteren ze ook gewoon in het water. Mits zij het redelijk vinden :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:33

Leuk die watwrratten, mijn aussie vind wat leuk maar gaat niet verder dan zijn buik. Maar hij is pas 6 maanden dus misschien komt het nog..