Ik zou geen traan laten om al de medewerkers en trainers die hun baan kwijt raken of dat het miljoenenbedrijf failliet zou gaan. De vergelijking van een orka en een paard vind ik zeer interessant. Ik bedoel : prooidier - roofdier , een paard is + 10 keer kleiner dan een orka en is een paard al zolang de mens bestaat een gedominiceerd dier. En ook nog niet te vergeten feiten : een paard kan na 6 maanden prima zonder z´n moeder en is zijn habitat veel en veel kleiner dan die van een orka. Begrijp mij niet verkeerd , een paard 24/7 op stal houden is verkeerd , het komt zelfs dicht bij dierenmishandeling , maar om een paard nou met een orka te vergelijken ? Hmm...
De investering in een nieuw verblijf voor deze dieren vind ik niet zo´n slim idee. Een nieuw verblijf = meer publiek = meer geld = doorgaan van de shows + het fokprogramma. Ik denk dat ze het beste voor de dieren die echt geen toekomst meer kunnen hebben in de natuur ze vrij laten in een ( zeer ) groot meer ( waar er genoeg van zijn naar mijn mening , zeker in Amerika ) waar nog gewoon wel op hun gelet wordt / ze gevoerd worden. En een van de belangrijkste is dat het fokprogramma stopt want geen orka´s is geen show.
Dieren kunnen natuurlijk wel
Dieren zijn slimmer dan mensen, grotere herseninhoud en zeer leerbekwaamheid.
?