De vergelijking van een orka en een paard vind ik zeer interessant. Ik bedoel : prooidier - roofdier , een paard is + 10 keer kleiner dan een orka en is een paard al zolang de mens bestaat een gedominiceerd dier. En ook nog niet te vergeten feiten : een paard kan na 6 maanden prima zonder z´n moeder en is zijn habitat veel en veel kleiner dan die van een orka. Begrijp mij niet verkeerd , een paard 24/7 op stal houden is verkeerd , het komt zelfs dicht bij dierenmishandeling , maar om een paard nou met een orka te vergelijken ? Hmm...
De investering in een nieuw verblijf voor deze dieren vind ik niet zo´n slim idee. Een nieuw verblijf = meer publiek = meer geld = doorgaan van de shows + het fokprogramma. Ik denk dat ze het beste voor de dieren die echt geen toekomst meer kunnen hebben in de natuur ze vrij laten in een ( zeer ) groot meer ( waar er genoeg van zijn naar mijn mening , zeker in Amerika ) waar nog gewoon wel op hun gelet wordt / ze gevoerd worden. En een van de belangrijkste is dat het fokprogramma stopt want geen orka´s is geen show.