Bokkers met een Akita?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:21

Iig kitobeer, had de naam kito wel herkend (maarja, meer hondjes die fikkie), maar herkende net de foto ;) volgens mij heb ik lily enzo ook al op facebook langs zien komen een keer haha

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:02

akishino schreef:
Thesserd schreef:

Erkende fokkers werken niet perse met een wachtlijst :P mijn ouders zijn ook erkende fokker :Y) we hebben wel een lijst met geinteresseerden en we houden wel een beetje bij wie eerder of later kwam, maar uiteindelijk kijken we (nouja, mijn ouders eigenlijk xD) vooral wie we bij wie vinden passen. En we kennen er meerderen die stoppen met het hele wachtlijst fenomeen omdat het op bepaalde punten niet prettig werkt. Sowieso een aantal in Amerika waarvan ik dat weet trouwens...

Nena wil je trouwens een Japanner of Amerikaan?

Dat begrijp ik en vind ik een heel goed iets. Maar ik bedoel wachtlijst eerder als: de meeste fokkers hebben niet aan de lopende band pups liggen ;-)

Haha OK, dat klopt idd :P

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:23

kitobeer schreef:
Ik denk dat mijn fokker nog pups heeft.
Oliver ramsraspel uit duitsland. Hij heeft een Facebook pagina je kan hem berichten in het engels geen probleem.

Wij willen graag een Japanner. Ik zal hem eens bellen, wonen zelf ook in Duitsland ;)

Het probleem met Facebook is alleen dat wij het niet hebben en ik er dan meestal ook niet op kan kijken.
In principe kan een herplaatser ook.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:47

Ik zie dat de puppy's van Bart bij Pascale op de site staan (furinkazan, belgie) Pascale heeft hele sociale akita's. Mocht je interesse hebben.

Kwam op de site van Fukurokuju foto's van onze Gyoko als pup tegen (Bart is de fokker van Gyoko). Zo schattig weer om te zien, is lang geleden. Wat gaat de tijd toch snel.
Laatst bijgewerkt door akishino op 05-09-15 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:49

secricible schreef:
Ontdek net dat ik sommigen van jullie al lang ken op facebook maar niet wist dat jullie ook op bokt zaten. Klein wereldje haha

Jij zit volgens mij ook op fb Japanse honden-liefhebbers. Ben jouw honden daar weleens tegen gekomen dacht ik?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:41

Ja klopt!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:54

secricible schreef:
Iig kitobeer, had de naam kito wel herkend (maarja, meer hondjes die fikkie), maar herkende net de foto ;) volgens mij heb ik lily enzo ook al op facebook langs zien komen een keer haha

Haha leuk! Waarschijnlijk bij mijn Pa dan, die plaatst vooral honden dingen op zijn facebook en is denk ik bevriend met werkelijk alle bestaande akifa fokkers op de wereld :') moet er niet aan denken haha... Krijg ook wel eens van die verzoeken maar accepteer ze nooit.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:56

Lily heeft mij vanochtend onderuit getrokken toen ze een poes voorbij zag lopen. Het gras was nogal glad en ik lag heel snel in de modder :').

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:23

:D zie het al helemaal voor me! _O-

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:24

Sorry, jezelf toch niet bezeerd hoop ik?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:42

Hahaha, nee joh het was ook hartstikke grappig.
Geen pijn gedaan hoor, alleen ik was zelf helemaal zwart en mijn kleren ook :roll:

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:54

haha oepss. Onze akita gaat ook achter van alles aan, Zelf muizen _O-

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:07

Toch moeilijk om te ontdekken wie wie is hier en op Facebook.
Ik zit op Japanse hondenliefhebbers . En ik zat op akitablog. Ik ben er weg gegaan omdat er vaak berichten van mij werden verwijdert als ze niet in hun straatje paste O.A over castratie.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:08

Daikon vangt graag mollen. Nu hij bejaard is gaat dat moeilijker. Maar dan gaat hij bij een molshoop staan ruiken en luisteren (zo met zo'n schuine kop) en dan ineens duikt hij met poten en kop in de molshoop en dan komt hij omhoog met (meestal) een mol in zijn bek.
Sorry voor degene die dat wat dieronvriendelijk vinden, maar de buren van mijn ouders hadden een mollenplaag in de paardenwei en daikon heeft ze een handje geholpen :o
Ook ratten vangen in de sloot deden ze graag. Maar achter poezen of wild gaan ze niet aan.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:18

Mag ik vragen wat jullie voor een akita inu betaald hebben? Een met stamboekpapieren? Mag ook per
Pb. Puur om voor mij een beetje beeld te krijgen. Morgen gaan we naar een pupje kijken, heb er eentje gevonden die nog vrij was!!!! :):)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:30

Waar heb je die gevonden nena?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:32

Zeg ik niet ;) straks koopt iemand hem weg :p
Bij een officiële fokker.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:33

2000€ Voor een reu. En de stambook papieren alles zat erbij . Die kosten eigenlijk geen drol. Kost maar 60 € dus laat je niet in de zeik zetten.
Mag ik vragen je hebt toch zeer goed uitgeplozen dat je niet bij een broodfokker terecht komt he ?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:34

NenaC schreef:
Zeg ik niet ;) straks koopt iemand hem weg :p
Bij een officiële fokker.

Hij of zij staat toch wel gereseveerd voor je?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:38

Mijn eerste akita gratis. Met stamboom als herplaatser van een bevriende fokker.
De reu en teef die ik nu heb, beide goede stamboom, 1250 euro. Maar dat is inmiddels 8 en 11 jaar geleden.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:39

bij mij 2.5 jaar geleden.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:42

Ja is officiële fokker in Nederland. Wij aan morgenvroeg kijken en als we haar helemaal leuk vinden reserveer ik ook meteen natuurlijk :):)
Ze vraagt er 1800€ voor, vond ik iets aan de hoge kant. Vooral mijn vriend, die alleen boerderijhonden vuilnisbakjes is gewend kreeg bijna een hartverlamming.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:48

Ja dat kan ik geloven . Maar op een gegeven moment hadden wij zoiets op 300 € steekt het nu ook niet meer. En kijk wat een mooie beer we hebben gekregen. :)

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:50

Wij voor onze shiba 2 weken geleden €1500. Bij erkend fokker van de Nippon inu en met papieren. Weet niet of het vergelijkbaar is en misschien naar grootte gaat...?

Onze Emi misdraagt zich als ze moe wordt maar gaat nog niet uit zichzelf slapen, gaat zich alleen maar erger vervelend gedragen. Haar vandaag standaard als ze maar hangerig en happerig werd in de bench gezet en sliep elke keer binnen een kwartiertje. Als ze dan na 1,5 uur wakker wordt is ze de liefste pup ooit :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:55

Dank je! Ik denk dat de prijzen van shiba en akita wel redelijk dicht bij elkaar liggen. Tenminste wat ik er zo van kan vinden.