Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Valerie93 schreef:Leuk zo'n discussie weer eens.
Heb een vraag zijn jullie konijnen ook zo rustig? Mijn ram van binnen die ligt languit en beweegt weinig. Nou zijn we gister gestopt met medicatie tegen gasbuik (dat moest). Nu denk ik zelf dat het de warmte is want er komen ook nog steeds genoeg haren van hem af als ik m borstel.
Hij eet trouwens wel en als met wat lekkers aan kom trekt hij aan deurtje dus hij heeft wel trek.
sandorra schreef:Pfff jeetje anniek22
Dus alle honden die alleen zitten zijn ook zielig een mens is geen hond..... Hond is wel roedeldier.
Het staat er toch duidelijk bij hoe en waarom..... Vindt jou opmerking niks toevoegen. Prima dat jij vindt dat een konijn met meerdere moet zitten..... Niet alle konijnen kunnen bij elkaar ik ga het met de mijne niet nogmaals proberen. Hij was duidelijk genoeg naar het andere konijn toe.....
De mijne wil niet samen. Ik hoor hem niet klagen dat ie alleen zit.....verder vaker konijnen gehad altijd alleen en nog nooit gehoord dat je er persee 2 moet hebben. Hij is heel vrolijk en komt absoluut geen aandacht tekort. Kijk op kinderboerderijen etc ook vaak veel konijnen en allemaal alleen in een hok. Dus ik vraag me af of het nu ook idd zo'n groot probleem is dat ie alleen zit.
Ook qua ruimte op het balkon is dit beter. Zal vanavond betere foto maken
Anniek22 schreef:en de twee broertjes gaan goed samen?
Zwerte schreef:Ik bedenk me ineens dat ik hier heel goed een probleempje kan bespreken, misschien hebben jullie wel ideetjes! Ik heb mn binnenduo dus in een apart kamertje, daar ligt nu vloerbedekking. Dit beviel me altijd goed, maar Milou is nogal een sloper dus er is weinig van over. Nieuwe vloerbedekking is dus zinloos, ik moet wat anders verzinnen. Ik loop er zelf erg op vast. Tegels zijn te glad denk ik, net zoals laminaat of hout. Hebben jullie enig idee wat ik voor vloer kan leggen? Waar lopen jullie binnenkonijnen goed op?
Zwerte schreef:sandorra schreef:Pfff jeetje anniek22
Dus alle honden die alleen zitten zijn ook zielig een mens is geen hond..... Hond is wel roedeldier.
Het staat er toch duidelijk bij hoe en waarom..... Vindt jou opmerking niks toevoegen. Prima dat jij vindt dat een konijn met meerdere moet zitten..... Niet alle konijnen kunnen bij elkaar ik ga het met de mijne niet nogmaals proberen. Hij was duidelijk genoeg naar het andere konijn toe.....
De mijne wil niet samen. Ik hoor hem niet klagen dat ie alleen zit.....verder vaker konijnen gehad altijd alleen en nog nooit gehoord dat je er persee 2 moet hebben. Hij is heel vrolijk en komt absoluut geen aandacht tekort. Kijk op kinderboerderijen etc ook vaak veel konijnen en allemaal alleen in een hok. Dus ik vraag me af of het nu ook idd zo'n groot probleem is dat ie alleen zit.
Ook qua ruimte op het balkon is dit beter. Zal vanavond betere foto maken
Ik zal hierna niet meer reageren op het hele 'samen of alleen' verhaal omdat TS duidelijk aangeeft dat niet te willen, maar ik moet hier echt nog even op reageren en heb er dan ook alles over gezegd wat belangrijk is.
Je zegt namelijk een paar dingen die veel mensen aandragen in een discussie over dit onderwerp en wat drogredenen zijn. Je hoort hem niet klagen. Nee, dat kunnen ze niet. De extreme gevallen gaan gewoon letterlijk dood van eenzaamheid (stoppen met eten bijv), maar het gros legt zich erbij neer. Mijn oude voedster moest ik na een overlijden dezelfde dag opnieuw koppelen omdat ze echt stopte met eten als ze alleen was. Terwijl mijn asociale mannetje dus prima leek alleen, ik zag alleen hele kleine verschillen. Net zoals paarden eigenlijk, de ene breekt de boel af en de ander schikt zich. Betekent dit dan dat je een paard ook prima in zn uppie kan houden? Een konijn is minstens zo sociaal als een paard, dus in de basis is een konijn alleen houden gewoon het onthouden van natuurlijke behoeftes en daarmee een vorm van verwaarlozing.
Vroeger was er gewoon weinig aandacht voor het welzijn van huisdieren, dit is een relatief nieuwe gedachtegang. Dus dat het vroeger gedaan werd en bij kinderboerderijen nog steeds, is geen enkele reden om het goed te praten. Sowieso is een kinderboerderij die dat doet niet zo goed bezig. Want het is gewoon een simpel feit dat het sociale dieren zijn en dus behoefte hebben aan soortgenootjes. Dat er nog zo vreselijk veel mensen zijn die dit onderschatten of zelfs niet willen aannemen is een triest gegeven.
Dat iemand (waaronder jij) ervoor KIEST een konijn alleen te zetten is helemaal eigen keus natuurlijk. Maar ga dit aub niet zitten goedpraten met onzin. Mijn ram heeft dus ook genoeg dames genegeerd of zelfs aangevallen en die zit nu zielsgelukkig samen.
Valerie93 schreef:Intratuin eigen merk biks. Selective als snoep en onbeperkt hooi. Verder krijgen ze regelmatig wilgen takken en elke dag wel iets van groente of fruit
S_imonee schreef:Die van mij krijgt konijnenkorrel, gemengd voer eet hij alleen de brokjes eruit (hoezo kieskeurig)
Daarnaast krijgt hij elke dag wat sla, groente of fruit. En de konijnen bladeren zijn er ook weer, dus daar krijgt hij soms ook wat van. Hooi eet hij ook niet... daar maakt hij zijn bedjes van haha.