Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:41

Picasso schreef:
Hahaha, heerlijk die 'te grote jas' van de Weimaraner pup hierboven! Vraag me nog steeds af hoe het karakter van die honden nou echt is. Mijn ervaring, zoals eerder gezegd, was niet positief, maar kan natuurlijk een geval apart geweest zijn! :D

Wij zijn nog geen negatieve verhalen tegen gekomen van de weimaraner. Wel staat het ras er om bekend dat ze graag dominant willen zijn. Dat zien we nu wel ontstaan als hij bij andere honden loopt. Verder zoeken ze graag de grenzen op, maar of dat nou erger is dan bij andere honden? Dat denk ik niet.
De weimaraner is een intelligente hond, het is dus aan te raden die intelligentie te gebruiken en de hond dus uit te dagen met speur en denk werk omdat het anders zelf de wereld gaat ontdekken en daar zijn veel weimaranereigenaren niet blij mee :+
De weimaraner zou een gevoelige hond zijn, dat herkennen wij wel bij onze pup. Even streng toespreken is vaak al genoeg. Hij leert enorm snel, vaak sneller dan wij en daar maakt hij gebruik van. Verder is het een enorme kroelkont! Hij vind het heerlijk om bij je te zijn! Wij vinden het prettig om hem bij ons te hebben dus dat is dan wel een pluspunt. Het is een echte clown.. Wij zijn enorm blij met hem (nog wel :') )

Afbeelding
Hij heeft wat nieuws ontdekt...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:43

Haha precies wat no no zegt is ook hoe mijn hond is. Geniale foto ook :D

Zo lagen hond en kat er hier gisteren bij haha.
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:53

Wat een leuke honden zie ik in dit topic!

Kooikertjes zijn toch wel jachthonden? Ik vind ze geweldig! Mijn vriend wou geen kooiker, anders was ik bij nestjes gaan kijken! Bij ons zit ook een kooiker bij de jacht. Ze doet het in eens heel leuk, alleen het apporteren gaat nog niet helemaal goed.

De beagels.. Wat schattig zo samen! Luisteren ze echt zo slecht zoals ik overal hoor?

Gisteren zagen wij op het strandje een duitsestaander. Hij zag en rook watervogels, zoef! Zijn vrouwtje maar fluiten.. Hij kwam niet terug :') geweldig om te zien!! Dat gaan wij vast ook wel krijgen.. Of ik het dan nog steeds zo geweldig vind..? Vast niet :o

Wat doen jullie zoal met jullie hond?
Ik wil straks agillity gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:05

Duidelijk verhaal No_No! Ik leer weer! Wat mij betreft was het ook een slechte ervaring van mijn kant met de Weimaraner, maar ik vroeg me daardoor af hoe het karakter is en wat de ervaring van Weimaraner eigenaren is. Beagles luisteren niet slecht, hebben gewoon een selectief gehoor... :+ :x Ik kan ze rustig loslaten, echter: eenmaal op een spoor van wild, gaan ze en komen ze pas terug als ze dat zelf tijd vinden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:24

Dat kan ik me voorstellen hoor.
Ik heb dat met stefford(?) en Amerikaanse buldoggen. Ik heb dik 10 jaar geleden gezien dat een man werd gebeten door zijn eigen Am.bull. Dat was ontstaan omdat hij mijn hond toen wel een lekker hapje vond en de eigenaar de hond wilde corrigeren. Dat zag er erg naar uit en die man loopt nooit meer goed. Sinds dat incident ben ik erg bang geweest voor honden met dikke koppen. Nu alleen de stefferd en de Am.bull. Helaas lopen hier niet veel van die opgevoede honden waardoor mijn "angst" steeds bevestigd wordt. Afgelopen week heb ik een stefferd geaaid! Ik ben weer trots op mezelf! (Ik had toen zelf geen hond mee).
Een verkeerde ervaring met bepaalde honden kan dus er echt voor zorgen dat je het ras met wantrouwt.

Ik weet niet waar je woont? Je mag onze weimaraner best een in het echt ontmoeten hoor!

xhaflingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:39

Wij hebben een Engelse setter tri colour( schrijf je dat zo? Hihihi) We hebben haar als zwerfhond meegenomen uit griekenland 3 jaar geleden :D Ze is nog steeds schikkerig bij nieuwe mensen, maar ze doet het echt al heel goed vergeleken met hoe ze eerst was. Ze is mega bang voor knallende geluiden, maar daar zit (denken wij) een goede reden achter. Ze zit namelijk helemaal vol met hagel.... Ze is waarschijnlijk een keer mee geschoten in de jacht. :\ Ze is mega gefocust op vogels en kan daar ook een hele middag naar kijken :)) Lang genoege inleiding nu hihihi Hier komen de foto's. Het zijn niet de mooiste foto's die ik van haar heb maar we de enigste op mijn laptop ;(

1) even stilzitten zodat baasje een foto kan maken
Afbeelding

2) ff stilstaan en uitrusten
Afbeelding

3) kijken naar de vogeltjes
Afbeelding

4) en nog een keer stilstaan voor het baasje maar de vogels zijn veel leuker om naar te kijken hahaha
Afbeelding

Dat was onze lieve jachthond Lola <3
Laatst bijgewerkt door xhaflinger op 12-10-15 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

xhaflingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:39

Er zitten trouwens echt hele gave honden in dit topic <3 <3

No_No

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:49

Wat een leukerd! En wat sneu dat ze beschoten is .. Arm dier..

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:58

hooii
wij hebben ook 2 jachthondjes, engelse springer spaniels, worden bijde ook actief in de jacht gebruikt :) we hebben juske (moeder) en ze is nu 7
en omdat mn vader zo van haar gescharmeert was hebben we vorig jaar een nestje genomen, en daar van sterre gehouden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik zal binnekort recentere foto's zoekennn

hun reageren bijde erg heftig op wild, zeker de 'pup' kan niet los opt erf lopen omdat ze voor een vogeltje zo de dijk op zou rennen, als ze een konijntje in de tuin beginnen ze te shaken van opwinding. verder zijn ze heel braaf, maar wel eenkennig, 'moeder' wilde vroeger op puppy curses geen snoepje van de instructeur aan nemen, en pas sinds we die pup hebben vind ze mij en mn zusje aardig, ze heefd door dat als ze aandacht wil ze leuk moet zijn haha

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:01

Wat een gave honden! <3

Ik ben aan het kijken voor een Viszla!

(Is daar een apart topic over?, ik wil namelijk er meer over horen van mede bokkers! :o )

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:12

Er is iemand die had een volgtopic van haar vizsla pups. Of er echt een apart topic van is weet ik niet.

Vizsla is een leuke hond. Zou ook weimaraner in zitten :o ik persoonlijk vind de vizsla iets nerveuzer en drukker dan de weimaraners die ik ontmoet heb. Verder vind ik ze erg mooi, energiek en sierlijk.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:12

Betty, die van jou zijn ook leuk!

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:17

Afbeelding
half jaar nest reunie
Laatst bijgewerkt door ImLucky op 12-10-15 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:25

Ik kom even binnen vallen , ik heb ook honden die getraind worden voor de praktijk jacht

Maar als ik jou was zou ik de laatste foto er heel snel weer afhalen omdat je volgens de wet enorm strafbaar bent !
Dit kan en mag je je hond nooit laten doen en heeft echt niets met de jacht te maken

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:32

waarom? mijn vader heefd zijn jacht akte en vergunning voor hazen, ze neemt hier enkel het werk over van wat een duitste staander bijv zou doen, wild opjagen zodat jagers kunnen schieten. word zo ver ik weet altijd zo gedaan bij ons.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:35

Ben het eens met mijn voorganger, er is al zoveel te doen om de jacht en dan vooral alle negatieve dingen aanhalen.

Als mijn lab een haas opduikelt fluit ik meteen terug, net als met een eend of ander wild. Juist door training en door de goede appél lukt dit vrij simpel.

Ik leid mijn honden op om met respect met wild om te gaan, ook omdat ze mee op jacht gaat en los voorjagen is toch fijner. Dit kan je inderdaad beter niet meer toestaan en het maakt het ook niet prettig om naar te kijken. Dat ze erachter aan gaan is één ding, dat je het toestaat is een tweede.

En als het goed is geeft een staande hond het wild aan en drijft het uit, daarna de controle erop, is voor de hond toch ook onwijs gevaarlijk, als een jager schiet en de hond stopt niet met jagen? Straks wordt je hond aan vlarden geschoten. Een springer en een werk cocker drijven het wild ook uit, maar blijven staan op de plek waar het wild wegschiet zodat de jager ze kan schieten...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:40

Precies voorstaan is iets heel anders dan wat deze foto laat zien , als de verkeerde dit ziet is je vader mooi zijn akte kwijt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:44

Wauw wat komen er hier een prachtige honden voorbij!!

Wij hebben vroeger een duitse staande korthaar gehad, beetje klein uitgevallen was ze. Echt een fantastische hond, maar luisteren deed ze niet heel best. In huis was ze echt fantastisch maar buiten was ze alleen maar afgeleid. Alleen maar trekken aan de riem en ze heeft ook wat kippen en katten vakkundig gesloopt (terwijl ze er van pup af aan mee opgegroeid was). Beetje te goede jager dus. Gelukkig bleef ze doorgaans wel goed op het erf dus was een fijne boerderij hond.

Afbeelding

Tessa links en haar broer Bello rechts (Bello was van de buren)
Afbeelding

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:45

ingeborg, ohh haha uh ja ik ga nie vaak mee jagen dus haal dat vaak door elkaar
pup word ook met meer discipline opgevoed. of eigenlijk, andere discipline, moeders zat bij een standaart jachtcurses, pup speciaale spaniellen curses. mede omdat mijn moeder vond dat ze meer invloed op afstand wilde. tegelijk zien we in de moeder hond wel meer 'denk vermogen' zo zal zij bijv als er 2 ganzen geschoten worden en die in de kreek landen, ze eerst de een gaat halen, die naar dichtsbijzijnde jager brengt en vervolgens gelijk terug gaat om de ander te halen. dat zie ik de pup minder...
mijn vader is 48 en jaagd al zo goed als heel zn leven, mijn moeder 'pas' een jaar of 10. en hebben altijd hun (papier) werk op orde.
en ze zal sowieso nooit ongeschoten wild (dood)bijten.
waar deze foto gemaakt is 2 jaar terug is/was wel een mega overdosis aan hazen, er werd op dat moment echt hazen gejaagd. maar ik haal hem wel weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:51

Mooi aanbod No_No: als ik weer eens richting Overijssel ga, dan doe ik je een berichtje als dat goed is. Ben niet persé heel erg bang voor de Weimaraner, maar wel een soort van op m'n hoede door die ervaring. Stom hè dat je door zo'n ervaring een soort van bevooroordeeld raakt. Overigens vind ik het prachtige honden. Hetzelfde heb ik een beetje met de Rodesian Ridgeback; het lijkt op het moment wel een soort van mode trend te zijn om zo'n hond te hebben als je paarden hebt, waardoor er ook onkundige mensen dit soort honden in bezit hebben en dat heeft me ook een vervelende ervaring opgeleverd. Je raakt dan toch een soort van voorzichtig rond die dieren. Wat weer als uitwerking heeft dat ze jou ook wantrouwen... Moet me er gewoon overheen zetten! Wij hadden vroeger een Rottweiler bij ons woonboerderijtje toen ik nog jong was en dat was ook de schrik van de buurt, maar eigenlijk een ontzettend lieve hond. Hij was alleen goed waaks en daarvoor was hij in eerste instantie ook aangeschaft.... Tegenwoordig houd ik het bij jachthonden: ik ben verliefd op mijn eigen kleine donderstenen en tzt gaat er echt weer een Golden Retriever bij komen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:52

Ps. Leuk trouwens die verhalen over de jachtsport! Ik smul!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:58

Is er ook iemand die een Basset Hound heeft? Als ik zo'n kop zie, smelt ik ter plekke! Fantastische dieren!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:51

Ook bij beagles kun je ver komen met de juiste opvoeding en training. De kunst is om ze te laten denken dat wat jij wil, ook hun eigen einddoel is. Icm een positieve en vriendelijke training kun je ook met beagles erg ver komen. Maar de meeste eigemaren gaan er al gewoon vanuit dat hun beagles nooit gaan luisteren. Mijn B heeft zeker zijn trekjes hoor, maar over het algemeen luistert hij heel aardig. Hij loopt bijna altijd los, is nooit weg en loopt zeker nooit wildsporen uit als ik hem vraag mee te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:56

Hhilde schreef:
Ook bij beagles kun je ver komen met de juiste opvoeding en training. De kunst is om ze te laten denken dat wat jij wil, ook hun eigen einddoel is. Icm een positieve en vriendelijke training kun je ook met beagles erg ver komen. Maar de meeste eigemaren gaan er al gewoon vanuit dat hun beagles nooit gaan luisteren. Mijn B heeft zeker zijn trekjes hoor, maar over het algemeen luistert hij heel aardig. Hij loopt bijna altijd los, is nooit weg en loopt zeker nooit wildsporen uit als ik hem vraag mee te lopen.

De mijne ook hoor, je moet ze alleen geen vinger geven, want dan nemen ze de spreekwoordelijke 'hele hand'. De mijne gaan helaas wel achter wild(sporen) aan en helemaal als ze met z'n tweeën loslopen. Heb je een plaatje van de jouwe?

Edit: heb in je profiel gespiekt: leuk dier!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:59

Wat leuk! Mijn hond is officieel ook een jachthond. Al kun je haar niet zo noemen :')
Mijn hond is een Engelse basset. Staat na de bloedhond op nummer 2 van beste jachthonden :)
Ofja het ras dan. Onze hond hoort er totaal niet bij :')
Ze is enoooooooorm lui. Slapen is haar talent. En ze is werkelijk bang voor alles :')
Als iets rammelt of iets te veel geluid maakt, doei doei ik ben er weg van :wave:
Als er onbekende mensen binnenkomen doet ze wel de moeite om ze te begroeten maar dat is nog nooit een succes geweest :')
O met grote dozen of stofzuigers moet je ook niet aankomen. Ze is zelfs bang als mam aan het dweilen is :')
En als we gaan wandelen komt het jacht instinct toch wel wat naar boven hoor. Achter vogels aan crossen en aan werkelijk waar alles wat ze tegenkomt snuffelen (wandelingen met haar duren dan ook lang :')) en stoer doen tegen elke hond totdat ze te dichtbij komen. Dan rent ze zo weg. :')
Raar beest :')
Ze is btw al 6. Redelijk oud dus. De bassets worden namelijk maar 8 gemiddeld