Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LhinnOlijf

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:07

Daarom ook de waarschuwing kohtje. Een vriendin van mij heeft een bruine 3 kleur (wit, lever en bruin). Zij heeft weliswaar meer het werklijn type, maar haar werd Hazerswoude afgeraden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:24

We zien het wel. Deze is echt show type.
Zie op een paar show ook steeds iemand met een bruin witte. Die loopt ook steeds te roepen dat ze niet geplaatst wordt omdat de hond sport type is. Ze ziet zelf niet dat die verschrikkelijk loopt van achter.
We hebben zoveel shows gelopen (mijn moeder is twee x wereldkampioen geworden) dat we er niet meer wakker van liggen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:09

LhinnOlijf schreef:
Dat klinkt fantastisch Es :D Moet je nog goedkeuring vragen aan de Beauceron club oid?

Ja dat wel maar weet al dat ie goedgekeurd word gezien hij aan alle voorwaarden voldoet en degene in de fokcommisie hem zelf gefokt heeft en een goede vriendin van mij is :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:41

nog even toevoeging, ook al kijk ik naar de uitslagenlijsten dan kies ik juist niet voor de hond die keer op keer wint ;) deze gaat toch veel dekken of dekt al veel dat wil ik niet.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:31

essiesilly schreef:
nog even toevoeging, ook al kijk ik naar de uitslagenlijsten dan kies ik juist niet voor de hond die keer op keer wint ;) deze gaat toch veel dekken of dekt al veel dat wil ik niet.

Zo'n vermoeden had ik al. Goed dat je het wel als kritische noot erbij vermeld!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:58

essiesilly schreef:

Dat is bij ons in het ras helemaal niet zo, daar ben ik wel blij om

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:22

Wat voor ras heb jij dan? Hier helaas wel hoor al zijn er ook genoeg eigenwijze fokkers zo als ik ;) die anders doen dan anders :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:07

Ik vind dat echt heel verstandig Es :j Bij ons zie je ook dat een aantal fokkers vaak achter elkaar aanlopen qua reuen, en dat hoeven nog niet eens winnende reuen te zijn... Gelukkig zijn er ook fokkers die "eigenwijs" zijn en hun eigen ding doen :) Ik zou daar veel liever een pup vandaan hebben :P

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:14

Neej schreef:
Ik vind dat echt heel verstandig Es :j Bij ons zie je ook dat een aantal fokkers vaak achter elkaar aanlopen qua reuen, en dat hoeven nog niet eens winnende reuen te zijn... Gelukkig zijn er ook fokkers die "eigenwijs" zijn en hun eigen ding doen :) Ik zou daar veel liever een pup vandaan hebben :P

Zeker weten! Maar het is soms wel lastig om het kaf van het koren te scheiden. Zo zijn er vaak een aantal grote/ bekende kennels waar mee gefokt word ipv selectief te kijken.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:26

Bij ons op de site heb je een lijst met nesten die geboren zijn, vanaf jaaaren terug daar kun je ook zien welke reuen er gebruikt zijn. Heel interessant dus zo kan je ook als leek zien welke er veel gebruikt zijn en welke fokkers die keuze gemaakt hebben

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:40

hier heb je ook veel fokkers achter dezelfde reu aanlopen omdat die veel wint.. of die op hun teef past of niet, ze gebruiken hem maar gwn..
Zo heb je een russische kennel met heel showy types, maar die zo ongezond zijn als maar kan..
Wij gebruiken die populaire reuen minst mogelijk, maar gaan meestal naar het buitenland voor dekkingen. Hebben hier nu ook 1 Spaanse reu zitten op dekvakantie :D Blijft geloof ik tot maart om hier te dekken en dan gaat hij weer terug naar Spanje. Fokker hebben we leren kennen en klikte heel goed, nu mogen wij honden van hem lenen voor dekkingen of om hier kampioen te maken. Alleen hebben we nu al 2 Spanjaarden zitten die hier ook blijven en niet meer teruggaan :') met de teef showen we, de reu mag hier niet want die is (helaas) gecoupeerd. Andere reu showen we niet maar is hier voor dekkingen.
Hij heeft onlangs ook een pup van ons gekregen, zo heeft hij ook vreemd bloed in zijn fokkerij waar hij verder mee kan.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:30

wij hebben spaanse waterhonden, maar daar zijn heel weinig fokkers van in NL.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:05

wij fokken Schnauzers :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:16

Van mijn ras zijn er maar een handvol reuen in Nederland.. Ons eerste nest, komend voorjaar, zal dan ook met diepvries zaad gaan van een reu uit het buitenland.

Ik heb nog een foto gekregen van onze 2e prijs in de fokkerijgroep op de winner:
Ik sta er weer super op... not.. Ik zei denk ik net "roe" :D
Afbeelding

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:14

Mariska_28 schreef:
Van mijn ras zijn er maar een handvol reuen in Nederland.. Ons eerste nest, komend voorjaar, zal dan ook met diepvries zaad gaan van een reu uit het buitenland.

Ik heb nog een foto gekregen van onze 2e prijs in de fokkerijgroep op de winner:
Ik sta er weer super op... not.. Ik zei denk ik net "roe" :D
[ Afbeelding ]

Ben jij ondertussen ook je mooie podenco meisje aan het showen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:38

Ik vind het showen wel leuk zoals het bij jouw ras gaat, Es. Bij 'mijn' ras vind ik het vreselijk :')

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:44

he, vrienden van ons hebben die fokkerijklasse gewonnen met hun Schnauzers :D
Evert Wieldraaijer is wel een aardige man :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:06

Vrienden van me hebben (naast hun spaanse waterhonden) ook podenco's, een stuk of 30 geloof ik.... Maar je ziet ze hier inderdaad niet zoveel, heb er weleens aan gedacht om er ook 1 of 2 bij te nemen (mooi in de spaanse rassen blijven :j )

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 06:14

nou, ik ben al uit mn mandje....stuiter stuiter, zo maar even borstel over hondje halen en ff kijken wat ik allemaal mee moet slepen, iedereen die gaat dit weekend naar wychen, veel succes.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 08:43

Succes vandaag in wijchen/cuijk!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 08:52

Succes vandaag!

Mooie podencotjes hoor :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:51

Succes vooer iedereen die vandaag naar de kerstshow gaan. Zet 'm op *\o/*

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 15:08

successs!! *\o/* *\o/*

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:45

Nou, voor het eerst show gelopen vandaag met m'n puberkind, hij heeft zich voorbeeldig gedragen, een ZG met een heel mooi keurverslag. Ik ben zeer tevreden en vond het een leuke dag.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:49

Mooi dat je tevreden bent, en dat je puberkind zich goed gedragen heeft!! Als je je kan vinden in het keurverslag dan is dat helemaal mooi!