Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eddy_Rocks schreef:Die stinkdieren hè, mag je die gewoon houden in Nederland? En ik hoorde altijd dat je de stinkklieren weg kon laten halen, hebben jullie dat ook gedaan? Lijkt me echt super gaaf om zo'n dier te hebben, kun je ze zindelijk maken?
Sodeletuut schreef:lies1994 schreef:Sodeletuut,tuurlijk is dat speciaalhaha
Haha bij deze, onze huiskip. (aka kalkoen/duif volgens anderen)
[ Afbeelding ]
lies1994 schreef:Arrabel, aaaaaaacchhh wat een leuk dier!! echt nog nooit van gehoord.
En dat vissoort (die naam is mij iets te lang om over te typen,maar je begrijp vast wel dat ik die van je foto bedoel) die is echt gaaf! Zijn die nou groot of lijkt het alleen maar zo?
Eddy_Rocks schreef:Die stinkdieren hè, mag je die gewoon houden in Nederland? En ik hoorde altijd dat je de stinkklieren weg kon laten halen, hebben jullie dat ook gedaan? Lijkt me echt super gaaf om zo'n dier te hebben, kun je ze zindelijk maken?
GamblersCup schreef:En zijn die stinkdiertjes dan ook écht gelukkig met het leven dat wij ze als huisdier opdwingen?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze zelf ook ontzettend leuk! En ik zeg bij de foto's ook gelijk "hebbe hebbe!"Maar als je kijkt naar hoe ze in de natuur leven en dan als huisdier moeten leven... (nog) niet te vergelijken met gedomesticeerde paarden, katten of honden denk ik.
Daniellejody schreef:Eddy_Rocks schreef:Die stinkdieren hè, mag je die gewoon houden in Nederland? En ik hoorde altijd dat je de stinkklieren weg kon laten halen, hebben jullie dat ook gedaan? Lijkt me echt super gaaf om zo'n dier te hebben, kun je ze zindelijk maken?
Mijn vorige koppel (geïmporteerd uit Amerika) waren al ontklierd, best handig want ze waren super aggressief.
Die hebben jonkies gehad, daar is Jillz nu van.
Jillz heeft 3x gesproeid toen hij jong was, ik was er toen flauw van en ben naar de DA gegaan.
Het is sinds een jaar verboden je skunk te ontklieren, maar mijn DA wilde dat wel.
Ik hoorde dat er verschillende risico's aan verbonden zijn o.a. incontinentie.
Dat wilde ik mijn vriend niet aandoen dus heb ik het niet gedaan, later werd hij aggressief en belde ik stichting het stinkdier.
Het bleek dat na een castratie mijn vriend weer helemaal de oude zou zijn, heb de DA gezegd dat hij hem ff moest castreren en
als hij dan toch onder het mes legt kon die ook wel de klieren weg halen.
DA had hem gecastreerd en wou bezig gaan met ontklieren, maar narcose begon langzaam aan bij te werken.
DA wou heb bijspuiten maar heeft hij niet gedaan, hij zei dat hij nog wel x ging ontklieren maar dan wou hij zich eerst beter
voorbereiden.
Maar het gaat hartstikke goed dus vind dat ontklieren ook niet nodig, lekker laten zitten die kliertjes.
Wil Jillz niet onnodig pijn laten lijden... ben er veelste gek mee.
@tessyke mooie skunk! Ik heb zelf een albino, mannetje
Arrabel schreef:lies1994 schreef:Arrabel, aaaaaaacchhh wat een leuk dier!! echt nog nooit van gehoord.
En dat vissoort (die naam is mij iets te lang om over te typen,maar je begrijp vast wel dat ik die van je foto bedoel) die is echt gaaf! Zijn die nou groot of lijkt het alleen maar zo?
De Snakehead vis (is wat makkelijker) is 40 centimeter dus echt klein is tie niet.