Het windhonden topic

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat voor soort windhond heb je?

Galgo
20 (21%)
Barzoi
3 (3%)
Saluki
3 (3%)
Afghaan
7 (7%)
Azawakh
2 (2%)
Whippet
24 (25%)
Greyhound
3 (3%)
Ierse wolfshond
8 (8%)
Podenco
21 (22%)
Sloughi
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 93


Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:41

dat scheelt dan enorm omdat je hem met 6 maanden al hebt, die heeft waarschijnlijk minder bagage mee te zeulen, zindelijk zijn de meeste windhonden, ik vergelijk mijn Jara altijd met een kat, zo schoon is ze op zichzelf, Jara heeft wel een flinke rugzak en hierdoor kleeft ze enorm aan me, gaat nu na 3 jaar wel wat beter, maar hele dagen zoals hierboven kan echt niet dan gaat ze kapot van verdriet, ze gaat eerst huilen en keert dan volledig in zichzelf, dat lijkt rustig maar is veel enger eigenlijk

Leuk dat je dat wilt doen Quibje :)

Gribeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Naast mijn buurman

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:08

Ja die 8uur per dag dat is maar heel af en toe hoor. Ik werk in shift en mijn vriend in dag, dus meestal is er wel iemand thuis.
Ja wij hebben enorm véél geluk dat hij als puppy bij ons terecht is kunnen komen. Veel bagage heeft gij inderdaad dus niet. Al merk je wel dat die ook al wel wat meegemaakt heeft. Hebben hem in Spanje bijna dood teruggevonden als pup, helemaal alleen opgegroeid op straat, vreselijk ondervoed! Ziek.
Hebben ook bewust gekozen voor een pup!
Paarden als hobby, een eigen zaak waardoor er thuis veel klanten langskomen. Binnenkort kleine kinderen.

Belangrijkste was 1. een hond een 2de kans geven en 2. zorgen dat de hond in ons bestaand en toekomstig huishouden past zodat de hond zijn hele leven bij ons zou kunnen blijven!
En niet zoals vele mensen tegenwoordig véél te makkelijk doen (niet naar mensen toe gericht met greys en galgos), hond wegdoen als je leven veranderd omdat die er dan niet meer bijpast.

Een hond is een deel van je gezin!

quibje

Berichten: 2930
Geregistreerd: 24-05-10

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:11

jammer genoeg ging het vliegen niet door
ik had geboekt bij een maatschappij die geen honden toestaan :(
maar goed, dat is dan weer voor de volgende keer

bij mij komt er straks ook een galgo/greyhound, maar mijn oude jack russeltje van 16 zou dat nu niet meer aankunnen, dus pas als zij er niet meer is komt er bij ons een nieuwe in huis

Gribeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Naast mijn buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:17

jeejhh 16 jaar.. leuk dat je er zo lang plezier aan beleeft.
die van mijn ouders (3 jack's) zijn 14 jaar, maar die zijn het laatste jaar echt oud geworden.
Doof, verminderd zicht, dikkertjes hihi!, en totaal niet meer actief.
Kan ik begrijpen dat je daar geen nieuwe hond bijzet!

@miepie: ik las net je berichtje over jou hond nog eens door, die met de foto, wij hadden een pup en die kan ook niet los. Zelfs in de paardenwei moeten we alles zeer goed omheinen want anders, eronderdoor of erover, en weg is ie! Moet er niet aan denken wat er allemaal op straat zou kunnen gebeuren!
In een groep honden zou het wel kunnen, dan neemt het speelse karakter de bovenhand van het jachtinstinct.

quibje

Berichten: 2930
Geregistreerd: 24-05-10

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:31

ach dat oudje is ook doof aan het worden, ziet niet meer goed, aan het dementeren, maar ziet er nog uit als een jonge hond en dt denkt ze ook nog te zijn hahaha
alleen mega hernia dus die wil ik niet belasten met een grote ( speelse) hond

en ja sommige kun je idd alleen los in een omheinde omgeving, soms wel jammer

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:24

Gribbeltje: bedankt voor je reactie! Wij willen ook graag een pup. Niet omdat we nu zo nodig iets schattigs willen maar wel omdat ik me realiseer dat een oudere en/of beschadigde hond vaak een extra handleiding heeft. Dat vind ik helemaal niet erg maar ik realiseer me al te goed dat onze situatie zich daar wat minder voor leent.

natural_

Berichten: 1251
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Weesp

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:59

Ik heb geen volle windhond, maar hoogstwaarschijnlijk zit er wel aardig wat windhonden bloed in zowel qua karakter als qua bouw kan het bijna niet anders..

Ik heb haar via een opvangcentrum die hondjes uit Roemenië haalt en heb haar nu een klein jaartje.
Misschien een beetje offtopic, maar hier zijn er vast mensen die er verstand van hebben: hebben veel windhonden last van hun heupen?

Nana staat in mijn profiel, keek net toevallig op voordewind.nl en er staat en kruising die ontzettend veel van haar wegheeft qua kleur en bouw. In de toekomst wil ik er graag eentje bij, maar dan wil ik eerst zelf een stabiel leven hebben en Nana moet dan ook stabiel zijn op alle vlakken :)

Een windhond of kruising hiermee zou zomaar bij het gezin worden gevoegd

elsando

Berichten: 50
Geregistreerd: 27-07-11
Woonplaats: op een mooi plekje in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:44

Wat een leuk topic. Ik herken hier zoveel van in mijn hondje. Wij hebben een (volgens de dierenarts) kruising whippet x mechelse herder. Gekocht via markplaats en hier behoorlijk mee bedonderd. Stond een advertentie van een nestje boomers en daar zijn we gaan kijken. Meteen helemaal verliefd op dit hondje en hem gekocht.Toen we hem na een aantal weken op konden halen was hij al zo anders als zijn zusjes. Waarschijnlijk dus bij het nest ingezet. En daardoor heeft hij ernome verlatingsangst. Verder een schat van een hond met echte windhond trekjes.

Als puppy:
Afbeelding

Z'n favoriete zitpositie :P
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:49

He leuk, een windhondentopic :D
Dan zal ik me ook maar even melden!
Ik heb een Afghaan. Ze is nu anderhalf, en nog lekker druk en enthousiast. Maar een super leuke, lieve hond! En zo gemakkelijk in huis :) Ze maakt niks kapot, pikt geen eten, kan lang alleen blijven zonder te blaffen..
Afbeelding

:')
Afbeelding

quibje

Berichten: 2930
Geregistreerd: 24-05-10

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:04

Wat liggen ze toch altijd heerlijk erbij <3

Gribeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Naast mijn buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:09

Altos schreef:
Gribbeltje: bedankt voor je reactie! Wij willen ook graag een pup. Niet omdat we nu zo nodig iets schattigs willen maar wel omdat ik me realiseer dat een oudere en/of beschadigde hond vaak een extra handleiding heeft. Dat vind ik helemaal niet erg maar ik realiseer me al te goed dat onze situatie zich daar wat minder voor leent.


Hoi,
ja wij hebben daar bewust voor gekozen! Een pup kom je wel niet gauw tegen. En ik vind het ook niet egoïstisch om een achtergelaten verwaarloosd pupje te adopteren, al krijg je soms wel van die negatieve blikken van sommige mensen.
Vaak denken ze ook dat wij onze pup gekocht hebben bij een kweker van windhonden. Dat is absoluut NIET. Hier ben ik zelf niet mee akkoord, genoeg honden die op een 2de kans wachten en zéker verdienen! Waarom dan gaan kweken zodat er minder van die sukkelaars kunnen geadopteerd worden.

Vaak kan je ook eens luisteren bij verenigingen die honden terug krijgen van mensen die er eentje geadopteerd hebben maar die buiten hun wil om hem terug naar de vereniging moeten brengen. Deze honden kunnen wel wat bagage bij zich hebben maar dan krijg je wel een handleiding erbij omdat de hond al vrij lang hier in een gezin is opgegroeid.


@ 8nnemiek en elsando: Wat een superschattige honden!
Altijd in de raarste lig posities!!! Zo heb ik er ook vele van James! Als ik tijd heb zal ik er nog eens een aantal posten.

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:56

Gribbeltje; Ik las je bericht hier gisteren al maar toen durfde ik nog niet te reageren. We hebben gisteravond namelijk huisbezoek gehad van de stichting. Dat is gelukkig allemaal prima gelopen dus de adoptie is nu definitief! Dit is 'm! Een galgo-mix van 6 maanden.
Afbeelding

Mi_Amore

Berichten: 14853
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:04

Wat een heerlijke honden komen hier toch voorbij!

Ooooh die laatste pup, smelt smelt <3

Ik heb net telefoon gekregen van mijn dierenarts...

Ons Candela (galgo, 11 jaar oud) is positief getest aan Leishmania en nierfalen :(
Mijn mopje is al 4 jaar bij mij en ik geloof 6 jaar in totaal in België.

Ik ben er best ondersteboven van, vanavond ga ik onmiddellijk speciale voeding halen en medicatie
en dan is het hopen dat ze nog een tijdje bij ons kan blijven :(

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:16

Potverdorie Mi_Amore; Dat is wel heel zuur.
Wij hebben het gisteren toevallig nog over een hond gehad met Leishmania die het super goed doet op haar medicijnen. Is er ook iets te doen aan het nierfalen?
Waardoor werd je geallarmeerd of kwam het tijdens een routineonderzoek naar boven?

Mi_Amore

Berichten: 14853
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:29

3 weken geleden werd ze kalig op de schouder, een week later volgde haar hoofd en haar billen en op dezelfde dag kregen we net de brief binnen voor haar jaarlijkse entingen.

Dus we zijn zo snel mogelijk langsgegaan als kon, maar ze heeft het dus al die jaren goed verborgen gehouden :(

Ze gaat vanaf vanavond op medicatie en speciaal voer, de nieren kunnen we niet meer 'maken', we kunnen hopelijk wel haar tijd rekken :(

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:46

Heel veel sterkte Mi_Amore........hopenlijk blijft ze nog lang bij jullie met behulp van de medicijnen en speciaal voer.

xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:16

Hallo mag ik hier mee komen kletsen?
Heb zelf nog nooit echt en afghaan gehad wel een flink aantal jaren bij kennissen met deze fantastische dieren gewerkt.
Zij hadden er eerst 2. Daar kwam toen een teefje bij. En ze hebben zelf een nestje gefokt. Uit dat nestje hebben ze in eerste instantie 3 pups aangehouden. (later is er 1 nog van verkocht) we hebben die pups opgeleid. Xoran is altijd mijn hond geweest daar. Ik kon lezen en schrijven met hem. Heb hem alles geleerd op de renbaan. Helaas is hij naar Amerika verhuist en moet ik het met foto's doen.

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:07

Leuk zeg! Welk type afghaan hadden ze? Je ziet ze erg weing hier in de buurt helaas. Ik heb die van mij in Den Haag gehaald, heb twee jaar gewacht op het nestje!

Mi_Amore

Berichten: 14853
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:45

Candela is 2kilo afgevallen op 1 week tijd :(

Ze zit nu aan de pilletjes (1.5 per dag) Allupurinol en gisteren is de Milteforan (of zoiets) toegekomen.

Nu gaan we daar 1 maand kuur van geven, dan nog 2 maand extra Allupurinol en hopen dat mijn mopje erdoor komt :(

Maar omdat het zo'n stress kip is zijn de kansen 50/50...

xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:03

Kortharige renhonden:

Damira leeft niet meer:
https://imagizer.imageshack.us/v2/600x450q90/853/damira.jpg

Shena (Shenadoah van de Bremmen) leeft niet meer:
https://imagizer.imageshack.us/v2/600x400q90/99/shenna.jpg

Vaizia (Vurri-Durran van de Bremmen) woont nu in Amerika:
https://imagizer.imageshack.us/v2/600x400q90/189/vaizia.jpg

Xoran (Xandramani van de Bremmen zoon van Shena) woont nu in Amerika:
Afbeelding

Nachy (Xapanachy van de Bremmen zoon van Shena zusje van Xoran) leeft niet meer:
Afbeelding

Hurricane (zoon van Xoran en Vaizia) woont in Finland:
https://imagizer.imageshack.us/v2/600x400q90/39/img9899.png
https://imagizer.imageshack.us/v2/640x429q90/840/infinland.jpg

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:12

Mi_Amore, Oei dat is wel veel/snel. Hopenlijk knapt z op van de kuur......
xoranlover: Knappe honden :).

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:13

Mooie honden hoor! Weer heel anders, die vlakte afghanen! Inderdaad echt duidelijk gebouwd op het rennen.
Die van mij is een berg afghaan, maar daar zit ook flink wat pit in. Deze zomer gaan we coursen met haar. Benieuwd hoe ze dat doet! Er zit in ieder geval meer dan genoeg jachtinstinct in.

xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:15

Dank je wel Altos.

En Mi_Amore sterkte met je hond ik hoop dat ze opknapt.

Ohh ja coursen in ook gaaf :D Ik heb wel meer foto's heb zowat de hele familie op de foto gezet.
Vind jou hond ook erg mooi. Baal er verder wel van dat Xoran naar Amerika is gegaan. Moet het nu doen met foto's. Hem heb ik van pup opgeleid tot Europees kampioen.

Gribeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Naast mijn buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:23

@Altos: Wat een lieverd zeg!!! Heb je hem al bij je? Hoe gaat het ermee?

@Mi_Amore: Wat een vreselijk nieuws! Veel sterkte en beterschap! Ik duim alvast mee. Hou je ons hier op de hoogte?

@xoranlover:Knappe honden hoor!

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:44

Gribeltje: Nee nog niet.........we zitten hier dagelijks te stuiteren op de bank als er een mailtje binnenkomt in de hoop dat dat het mailtje is met de informatie over de vlucht waarmee hij heerheen zal komen :).