Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:07

Per 24u per gerbil ja :j maar je moet natuurlijk kijken naar jouw gerbils. Die van mij eten altijd het hele bakje gewoon leeg, en ik geef iets dat Gerbil Nature heet. Sommigen noemen dit type snoepvoer :P ik denk zelf dat ze het lekkerder vinden dan geperste korrels... En ja, ze eten dit netjes op, dus ik ben helemaal blij met dit voer :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:11

Ik zal morgen even aan de fokster vragen wat deze dames gewent zijn, misschien zijn ze het wel gewent om altijd een vol bakje te hebben of juist niet. Heb gerrie gerbil voer besteld, dit krijgen ze bij de fokker geloof ik ook al en werd me ook aangeraden door meerdere mensen op het gerbil forum.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:17

Ik voer ook de Gerbil Nature van Versele Laga. Hier eten ze ook alles goed op en ze krijgen dus ook geen nieuwe voordat het bakje leeg is. :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:25

Ja Priscilla die geef ik ook :j gaf ze eerst gerbil Premium van de pets place maar die vond ik er toch saaier uit zien. Hier vallen ze echt op aan :=

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:26

Haha hier precies hetzelfde, ze vinden het errug lekker! :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:29

Is het gemengt voer of een geperst brokje? Ik weet eigenlijk niet wat Gerrie Gerbil voor brokje is :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:31

Het zijn verschillende brokjes, en er zitten ook stukjes ruwvoer in, sprietjes kruiden zegmaar, zaadjes, fruit, noten etc.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:32

Hier een combi van Gerrie Gerbil en Gerbil Nature. Het laatste heeft m'n voorkeur. Ze krijgen om de dag ofzo een handje erbij. Ze eten alles goed op normaal.

Gerrie Gerbil is ook gemengd. Alleen Gerbil Care+ ofzoiets zijn geperst.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 01-05-12 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:32

http://www.gerbil.nl/winkel.php?id=87&cid=4 Die voer ik :) de meest linkse.
De meiden zijn hier dol op!
Ik voer niet met een voerbakje, omdat deze miepen toch al een beetje moeilijk kunnen doen, strooi in het voer door de kooi, zodat ze lekker wat te doen hebben. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:35

Ja dat doe ik ook wel eens :j maar vandaag krijgen ze het uit een bakje (wel vermengd met vulsel uit de kooi, mogen ze toch een beetje zoeken)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:53

Boempats: Dankje!! Tommie kan af en toe wel echt een monster zijn hoor :P Ik ga maar een extra stevig deksel voor mijn nieuwe gerbil-bak maken, want ze mag er graag bovenop liggen ;)

Ik heb ook geen voerbakje voor mijn gerbils, strooi het gewoon een beetje in het hok :) Komen ze af en toe nog wat lekkers tegen bij het graven :P

Ik had nog even gemaild met gerbil.nl trouwens, en die zeiden dat de anti-parasiet die zij verkopen ook voor vlooien helpt, dus dat ga ik vanmiddag meteen even halen bij de dierenwinkel! Arme gerbies :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:58

Ik was jullie ineens kwijt!

Alle spulletjes zijn vanmorgen vroeg gebracht, bak is al ingericht en eind van de middag de gerrie's ophalen! Zal dan ook even foto's showen :) Nu eerst naar het gemeentehuis om mijn rijbewijs op te halen :D

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:02

Oeh! Jij hebt een leuke dag, Ellabellah!
Leuk! Veel plezier!!

Liesje, let je wel goed op dat je de keine dieren variant krijgt? en anders dat je er maar een klein drupje op doet? Ik kreeg die voor konijnen etc.. en ze zeiden dat dat wel kon.. ;)

De meiden zijn lekker aan het graven vanmorgen.. :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:22

Ja zal ik zeker opletten!! In het mailtje van gerbil.nl stond dat ik de anti-parasiet 25 kon gebruiken :)
Ben benieuwd of mijn gerbies stil willen blijven zitten als ik het op ze smeer :P

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:00

Spannend Ella!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:13

Ella: ik ben erg benieuwd :D Snel foto's plaatsen :)

Ik zal vanmiddag eens foto's maken van mijn bak zoals ie er nu uitziet :) En dan ga ik ook foto's maken als ik het helemaal verbouwd heb :P

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:09

Alles is ingericht, maar ik zal toch echt nog even moeten wachten.... Heb foto's gemaakt, zal ze even uploaden :)
Edit: zie hier mijn bakje! Nouja bakJE... hij is 80×40 :')
Afbeelding

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:35

Waauw Ella, gave bak! Ik denk dat ze het nog fijner gaan vinden als je er een dikkere laag bodembedekking in doet! :j

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:49

Ja klopt Jolien, maar dit was al een heel pak chipsi :+ ze krijgen er nu steeds een doosje of wc rol bij en als ze dat gaan versnipperen zal de laag vanzelf steeds dikker worden :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:57

Precies :j en anders heb je een heel pak en een beetje nodig, dan zit je met dat overgebleven pak, geeft zoveel rommel.

Keukenpapier en touw is echt een aanrader, daar kunnen ze fijn een nestje van bouwen.

Overigens moet je je niet druk maken over dat ze mogelijk niet bij de verdiepinkjes komen: die van mij springen er met gemak 20 cm naartoe :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 17:05

Leuk, een 'voor' foto :D. Zo netjes zal het niet lang blijven.

Als ik het zo zie zou ik nog een halve pak bij doen. Om echte vulling te hebben van karton moet je al behoorlijke hoeveelheden gebruiken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 17:05

Waarom gebruiken jullie trouwens hooi als vulling? Die van mij eten hooi :=

Ow trouwens Ella: ik zou het zaagsel niet zelf uit elkaar halen, maar hen dat laten doen :j zijn ze ook weer een paar daagjes bezig

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:58

De dames zijn er :D! Heb natuurlijk wat foto's voor jullie gemaakt, ben ze nu aan het uploaden. De inrichting was volgende de meiden natuurlijk niet goed genoeg dus ze zijn druk bezig met de boel aan het verbouwen :') Ze zijn allebei hardstikke lief maar ik merk nou al verschil in gedrag, de bruine is een stuk drukker, de hele tijd aan het heen en weer rennen, graven en is nog wat verlegen. Het zwartje is ook wel actief, maar zoekt mijn hand gelijk al op als ik iets in de bak leg/doe. Nou moet ik nog twee leuke namen voor ze hebben, mocht iemand ideeen hebben, roept u maar :D!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:13

Hoe oud zijn ze? Ben erg benieuwd naar de foto's!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:14

EllaBellaah schreef:
Ja klopt Jolien, maar dit was al een heel pak chipsi :+ ze krijgen er nu steeds een doosje of wc rol bij en als ze dat gaan versnipperen zal de laag vanzelf steeds dikker worden :)

Maar toch he, zou ik nog even een heel/half pak erbij gooien. ;) Voordat ze echt een dikkere laag hebben, moet je zowat de hele oud papier voorraad erbij hebben gegooid... In de laag die je nu hebt kunnen ze 1 gang maken, maar meer niet.. Bij mij hebben ze 3/4 gangen boven elkaar, doordat ze een dikke laag hebben om in te graven...