Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fannetje schreef:Grappig, hoor ik toch Miranda (en Koda) op jouw filmpje
Die ken ik dan weer vanuit de KC, jij via Dogsport gok ik?
Al met al dus tevreden over de grote stukken met wat aandachtspuntjes, prima toch?
Veel plezier morgen!
JesdaJinn schreef:fannetje schreef:Grappig, hoor ik toch Miranda (en Koda) op jouw filmpje
Die ken ik dan weer vanuit de KC, jij via Dogsport gok ik?
Al met al dus tevreden over de grote stukken met wat aandachtspuntjes, prima toch?
Veel plezier morgen!
Ja. Idd. Dat is Miranda.
Nee. Ik was op wilde wedstrijd en toen kwam ze naar mij toe en vroeg is dat een Eyes of the World die bij Zoe weg komt, over Jaxx dus. Ik dat klopt en sindsdien eigen best veel contact. Heel erg leuk.
Thanks!
Little_Gift schreef:Hij verkruipt al minstens 2x verschillende meters en verandert al meermaals van houding voordat jij überhaupt ingrijpt of het opmerkt...
Eerste filmpje zie je dat heel duidelijk, je houdt hem gewoon niet in het oog.
Als je weet dat die start zo moeilijk is en je er bewust op wil oefenen, dan begint het met hem in het oog houden en gelijk reageren zodra hij nog maar aanstalten maakt te gaan wijzigen van houding of te kruipen.
Wil je dit echt oplossen? Dan is het eigenlijk einde verhaal zodra hij beweegt zonder toestemming.
Zodra hij ook maar een cm verandert van houding of van plek, ernaartoe, terug leggen, van het veld af en geen rondje.
JesdaJinn schreef:Little_Gift schreef:Hij verkruipt al minstens 2x verschillende meters en verandert al meermaals van houding voordat jij überhaupt ingrijpt of het opmerkt...
Eerste filmpje zie je dat heel duidelijk, je houdt hem gewoon niet in het oog.
Als je weet dat die start zo moeilijk is en je er bewust op wil oefenen, dan begint het met hem in het oog houden en gelijk reageren zodra hij nog maar aanstalten maakt te gaan wijzigen van houding of te kruipen.
Wil je dit echt oplossen? Dan is het eigenlijk einde verhaal zodra hij beweegt zonder toestemming.
Zodra hij ook maar een cm verandert van houding of van plek, ernaartoe, terug leggen, van het veld af en geen rondje.
Goeie! Volgende keer loop ik met mijn zicht naar hem toe en kan ik hem direct terug af leggen.
Dat bedoel je toch?
Levita schreef:@JesdaJinn ik zou er niet zo'n dingetje van maken. Hij blijft eigenlijk best lang liggen en jij kan super ver weg lopen dus ik zou eens minder ver weg lopen en hem releasen nog voor hij verplaatst. Ik heb een hond gehad met een startprobleem en uiteindelijk heb ik dat door mijn eigen frustratie verpest en wilde hij niet meer zitten bij de start. We moesten altijd samen opstarten. Klinkt heel hard maar door jouw frustratie gaat jouw hond een hekel krijgen aan de startplek. En hij moet juist die plek super leuk vinden, daar moet een soort altaartje staan en dat is de beste plek ever. Dus minder ver weg lopen en sneller releasen is mijn tip.
Machie schreef:Ik heb dit weekend ook in Laag Soeren de EO selectie gelopen.
Blekz heeft een mentaal dingetje met springen dus ik heb hem naar de lower hight gezet. Dit doet hem zichtbaar goed en met 1 foutloos rondje en 1 rondje met 1 foutje liep hij daar prima tijden.
Kaestra en ik liepen wel voor de selectie maar ik had vooraf al besloten sowieso niet naar Portugal af te reizen ivm kosten en afstand. We hadden wel gemogen... Met 87 punten hebben we het niet slecht gedaan in de intermediate. 1 VP mochten we zelfs winnen!
Levita schreef:Ja klopt een zittende start is beter. Dan kunnen ze makkelijker galopperen om weg te komen. Springen dus ook beter de eerste sprong.