Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:32

KimD schreef:
Wij hebben ook ingeschreven! *\o/* Wel met twee honden uiteraard.

Leuk! De keuze van 2 honden hebben we niet :D . Vind het wel heel leuk dat de optie er is om zo samen te gaan :). Zeker voor zo'n eerste keer.

Warboel zo schattig! En dat strikje <3

xMathilde

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 21:04

Leuk Warboel, geniet van de komende tijd! Leuk weer zo’n jonge gup in huis. En zo’n lief kopje <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:03

Ohhh Warboel hij komt al bijnaaa :oo <3 zijn koppie is zo heerlijk guitig!

Wat leuk Osha, die dog survival! Klinkt zo gaaf! Wie weet over een paar jaar. 8-)

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:30

Aaww, dat strikje <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:49

Zeker leuk om zo samen te kunnen gaan met je partner Oshaa. Qua obstakels is het nogal verschillend soms per survival zag ik, dus is inderdaad soms wat lastig om echt alles vooraf te kunnen trainen denk ik idd. Kun je wel globaal doen natuurlijk qua conditie enz en buiten ook wat gebruik maken van de natuur. Ik zag survivals waarbij je de hond met een kruiwagen moet vervoeren, een glijbaan inderdaad... Die dingen hebben we dan bv in Brabant niet gehad afgelopen zaterdag. Die kruiwagen wil ik met Arya bv. ook nog wel eens gaan oefenen haha. Die glijbaan kan misschien stiekem ergens in een openbare speeltuin, die niet afgezet is, geoefend worden? hihi.

Wij hebben ons ook eindelijk echt ingeschreven nu. Wij gaan samen met Arya's 2 Golden vriendjes en hun eigenaren, waar we vaker mee lopen. Arya heeft wel veel steun aan bekende honden, dus voor haar wel erg fijn dat we nu ook met bekenden kunnen gaan weer. De eigenaren van Oscar & Pietertje hebben het ook nog nooit gedaan, dus we gaan het zien :'). Ik zag bij de organisator van deze survival foto's van eerdere survivals voorbij komen en die ziet er weer best anders uit als die van Happydog bij Animal Event (stuk intensiever nog denk ik), dus ben benieuwd. Wel leuk als het zo anders is en je zo afgewisseld andere dingen kunt doen. Eigenlijk zou nog een vriendin van me mee gaan - zonder hond - en dan samen met mij en Arya lopen, maar die kan helaas toch niet dat weekend dus die gaat misschien een andere keer mee als we ermee doorgaan in de toekomst.

Warboel
Ahh wat is ie leuk! En al bijna naar huis, is snel gegaan die tijd!

Leo
Inderdaad, leuke toekomstplannen voor met Fitz straks :j {:}

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:08

cursebreaker echt leuk dat jullie allemaal voor nog een survival gaan! Ik kan me voorstellen dat het fijn is om met een andere bekende hond te gaan. Heb er nog aangedacht om mijn beste vriendin en haar hond te vragen (Beer en haar hond vinden elkaar leuk). Alleen haar hond heeft angst agressie naar mensen, dus denk dat het niet handig is. Ook wil Beer nog wel eens teveel het mannetje worden met haar erbij (we wonen ver uit elkaar dus is lastig oefenen). En kiest hij vaak de steun van ons over de andere honden, dus hopelijk gaat het solo goed :). Ga wel een geel ding aan de lijn doen, voor het geval alle adrenaline hem weer wat reactief maakt. Werd de gele hond goed gerespecteerd op AE?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:16

Tijdens de survival zelf is er grotendeels wel genoeg mogelijkheid wat ruimte te kunnen bewaren tussen elkaar wel (bij die van AE dan maar zal elders vast ook zijn), en word daar ook wel op gelet door anderen die passeren enz. De meesten zijn toch gewoon echt met hun eigen ding bezig bv. en zoeken niet zelf toenadering op - al passeren ze soms wel op kortere afstand maar daar kun je rekening mee houden. Op AE terrein zelf was, vond ik dan, het veel te druk om gepaste afstand te kunnen bewaren, ten alle tijde (tenzij je echt constant rustige plekjes op kunt en wilt zoeken en niet langs de stands wil lopen enz), en letten veel mensen naast dat het niet altijd mogelijk is afstand te nemen ook vaak echt niet op 't geel lintje (was ik nog best verbaasd over) en lieten honden alsnog gewoon best 'vrij' aan de lijn en snuffelen bv. Ik had 'm bij Arya om hangen zodat iig minder mensen gewoon zonder pardon honden laten komen snuffelen, maar 100% foolproof is het niet - wel iets om in je achterhoofd te houden bv. We hebben toch nog een aantal honden gehad die echt zijn komen snuffelen en je loopt op sommige plekken echt strak langs andere mensen en honden af bv. Voor je vriendin; Misschien kan ze hem korven buiten de survival om als je daar op het terrein zelf rondloopt? Als mensen een korf alleen al zien, werkt vaak beter als een geel lint nog haha. Maar AE zou ik bv dus niet snel doen met honden die echt meteen over z'n toeren gaat als er iets komt kijken of kort langs loopt. Zeker met een ietwat grotere hond die je zelf niet even snel kunt tillen moet je daar wel rekening mee houden - want ik zou Arya niet even kunnen tillen als ik zou willen haha. Arya liep echt met oogklep visie rond ook, net als mij, dus die negeerde dat in principe gewoon allemaal. Qua mensen... we hebben niet gehad dat mensen benadering zochten, dus qua mens agressie denk ik an zich niet dat ze zich veel zorgen hoeft te maken, maar in haar geval zou ik bv een korf wel in optie nemen dan. En meteen mondig zijn als mensen toenadering zoeken en zeggen dat je het niet wilt hebben bv. Ik verwacht bij foto fair ook niet zoveel drukte als AE, maar ken het foto fair event zelf ook niet goed genoeg om daar iets over te zeggen. Ik verwacht dat de mensenmenigte daar wel wat beter verspreid gaat zijn. Bij AE, de stukken waar wij liepen, was het vooral op specifieke plekken druk en op andere plekken wel weer wat meer ruimte. Ging een beetje op en af.

Maar mocht ze niet mee gaan, zal het met Beer alleen vast goedkomen, zeker als jullie met z'n 2tjes zijn bv. Ik denk dat Arya dat bv ook zeker gewoon zou doen, alleen misschien bij sommige obstakels wat motivatie missen als ze wat onzeker is - toen hielp bij haar de groepsaanwezigheid ook wel bv, maar ik heb mezelf voorgenomen gewoon; 't is voor de fun dus als 't ergens gewoon niet gaat, skippen we. Ik vraag me alleen af wat ze zou doen als bv. Luciën & Milan mee gaan om te supporter en ik dan in m'n up aan de survival mee doe. Afgelopen zaterdag maakte 't dr echt niks uit dat we ze achterlieten voor de survival zelf bv. Ze had 't er wel later wat moeilijker mee als ze uit zicht gingen, toen we nog op AE zelf hebben rondgelopen. Maar toen was haar emmertje ook aan't vollopen en dan uit ze zich al sneller zo. Dat is ook het moment geweest dat we zijn gegaan, zodat we gewoon positief konden afsluiten :) Ik zou tzt ook nog wel eens een survival met haar alleen willen gaan doen, om gewoon met z'n tweetjes zo eens bezig te zijn bv. Het is voor je onderlinge band wel echt een leuk uitje, om zo samen bezig te zijn :j <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:38

Oshaa schreef:
cursebreaker echt leuk dat jullie allemaal voor nog een survival gaan! Ik kan me voorstellen dat het fijn is om met een andere bekende hond te gaan. Heb er nog aangedacht om mijn beste vriendin en haar hond te vragen (Beer en haar hond vinden elkaar leuk). Alleen haar hond heeft angst agressie naar mensen, dus denk dat het niet handig is. Ook wil Beer nog wel eens teveel het mannetje worden met haar erbij (we wonen ver uit elkaar dus is lastig oefenen). En kiest hij vaak de steun van ons over de andere honden, dus hopelijk gaat het solo goed :). Ga wel een geel ding aan de lijn doen, voor het geval alle adrenaline hem weer wat reactief maakt. Werd de gele hond goed gerespecteerd op AE?

Ik heb zo'n zelfde hond, zij ging gewoon mee over het AE terrein en die zou ik ook meenemen op dogsurvivals. Als ze aan het werk is, is de agressie sowieso minder en ik heb haar voor het canicrossen 'negeer en passeer' geleerd. Ondanks de prikkels passeert ze dan toch netjes.

Voor op het terrein had ik deze riem gekocht, die gele sleeves zijn te klein om op te vallen, wat dat betreft waren de oude varianten veel beter.

Afbeelding

Komt bij Just for Dogs vandaag, ze zal hem vast ook in bungee variant kunnen maken aangezien ze alles zelf naait.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:19

Had het er met Kim toevallig net nog over, dat het er naar uit ziet dat de Eersel survival sowieso een pak rustiger gaat zijn qua event er omheen, mbt wat de honden ervan mee gaan krijgen en je dus waarschijnlijk ook niet echt (veel) in aanraking komt met het foto fair event zelf bv. want het lijkt erop dat de survival echt apart van het foto fair event terrein is - maar zou je altijd eens kunnen navragen voor de zekerheid. Maar in dat geval, vermijd je sowieso al een massa mensen bv. Met de survival zelf heeft iedereen toch eigen starttijden en sta je sowieso niet hutje mutje op elkaar.

De survival organisatie zelf pleit uiteraard ook netjes ervoor dat je oplet met gele lintjes e.d. Zo zag het bv bij ons uit met het gele label dan - ik zou voor net wat meer op te willen vallen er nog wel sneller een tweede bij hangen verder op aan de lijn bv. (al had Arya 'm ook eigenlijk niet Echt nodig maar elke persoon die we toch kunnen laten zien dat ze niet zomaar in onze bubbel moeten komen, was er toch weer een meegenomen haha)

Afbeelding

Maar die lijn wat Kim nu gekocht heeft is idd ook wel echt heel nice!

EDIT:
't Gros van de obstakels tijdens de survival zelf liepen ook wel aardig door. De enige 'opstopping' was er vooral bij de SUP's - daar hebben we even in een rijtje staan wachten op elkaar. Maar je kunt ten alle tijden iets gewoon skippen uiteraard als het je te druk word ergens even. Kost je wel tijd/straf punten, maar so be it haha.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:15

Jullie zijn goed bezig KimD en Curse! :D Ik zag bij Curse echt hele gave plaatjes voorbij komen :)

Cody is vanochtend bij zijn trimster geweest, was even stil in huis.. Net weer opgehaald en weer lekker kort en fris :o

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:55

@kiimm: gaat het nog steeds goed met cody?

Sportievelingen allemaal hier, denk dat ik het nog geen kilometer vol zou houden :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 18:51

amy_leftover schreef:
@kiimm: gaat het nog steeds goed met cody?

Sportievelingen allemaal hier, denk dat ik het nog geen kilometer vol zou houden :+

Daarvoor moet je ook trainen. :Y) Toen wij ons inschreven voor de AE survival kon ik nog geen minuut lopen. Drie keer per week gaan trainen en nu loop ik 5-6km aan een stuk. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:15

En ik houd het bv ook echt nog geen kilometer vol nog want onze training werd gedwarsboomd door m’n long covid klachten die opspelen en daarvoor zat ik ook pas op 1-1,5min joggen per x met intervallen bv. Maar heb deze run wel best redelijk kunnen uitlopen nog, voor mijn doen dan en kijkend naar hoe mijn conditie nu is; niet bestaand (tov de rest van de groep lag ik qua niveau wel echt achter maar we deden gelukkig niet mee voor een podium hahah). Deze was ook ‘maar’ 3,5km dus dat valt best mee en je hoeft t ook zeker niet allemaal te joggen enz hoor als dat even teveel is :) niemand die je verplicht om dat hele parcour rennend af te leggen bv. Kan ook iets zijn om naartoe te werken door gewoon te beginnen en dan erna uit te breiden als je echt graag competitief mee wilt doen. Maar dat is gelukkig geen vereiste. Zou het voor mij - sowieso nu met m’n klachten en slechte conditie nog- ook al snel niet leuk meer maken. We gaan voor de fun -en ook Arya moet soms nog wennen aan dingen dus ook dat wil ik op een voor haar haalbaar tempo doen want zij moet het vooral ook leuk vinden en blijven vinden als we door willen gaan- en die mogelijkheid is er gelukkig overal dus wel, om als recreant mee te doen :) in principe kan iedereen die het leuk lijkt mee doen, een beetje rekening houdend met wat je ook van je hond vraagt. Er zijn ook bij sommige survivals ouder/kind routes bv waarbij je dan samen met je kind kunt lopen; das ook best low key van wat ik ervan begrepen heb bv. Dat zou ik met m’n zoontje ook nog wel eens willen doen met Arya.

Maar een beetje basis leggen vooraf is wel fijn, ook voor de hond. Die moesten bv best wat zwemmen met de survival ook.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-05-22 19:19, in het totaal 2 keer bewerkt

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:16

Hardlopen is echt niet mijn ding :o al vind ik die dogsurvivals er wel gaaf uit zien :j

Ik ben wel graag actief bezig met de hond, dus we gaan t.z.t. ook zeker weer op zoek naar een passende sport en daarnaast natuurlijk lange wandelingen, fietsen en ik heb nog een step op mijn verlanglijstje staan, zodat we kunnen steppen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:25

Leuke vooruitzichten :) an zich maakt het ook niet uit wat je wel of niet doet met je hond, als je er maar beiden plezier in hebt toch. Zult vast wel wat op je pad komen wat leuk gaat zijn. Wij hadden eerder ook nooit gedacht aan canitrail ofzo te gaan doen, maar nu dan een beetje mee bezig geweest en so far vinden we het erg leuk. En dan zien we wel waar ‘t schip strand. t

Ik wil misschien tzt het bikejöring een kans gaan geven als ik het mountainbiken een beetje opgepakt heb en daar zonder veel kleerscheuren vanaf kom haha. Arya vind in het tuig bezig zijn erg leuk wat ik so far zie aan dr met canitrail en nu de dog survival ook, dus voor de mtb lijkt me ook wel wat voor dr. Maar dat word dan sowieso op z’n vroegst in t najaar pas. Wil eerst nog met het canitrail verder en ook meer basis leggen in commando’s nog.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-05-22 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:27

amy_leftover schreef:
Hardlopen is echt niet mijn ding :o al vind ik die dogsurvivals er wel gaaf uit zien :j

Ik ben wel graag actief bezig met de hond, dus we gaan t.z.t. ook zeker weer op zoek naar een passende sport en daarnaast natuurlijk lange wandelingen, fietsen en ik heb nog een step op mijn verlanglijstje staan, zodat we kunnen steppen

Mijn ding was het absoluut niet, ben ook echt met tegenzin begonnen maar ik heb gemerkt dat het een fijne afwisseling is, ook voor de honden. In ons geval heb je dan toch een-op-een tijd waarin sommige dingen net wat beter getraind kunnen worden dan wanneer ze in de roedel lopen.

Mijn wederhelft daarentegen, die loopt niet hard, doet naast agility helemaal niks behalve werken, die zegt gewoon "Zou ik anders even mee gaan rennen?". Die hobbelt die 5km 'gewoon' even mee. :')

Daarnaast wissel ik het wel af, wij steppen ook geregeld, doen agility meerdere keren per week en een vriendin die ook graag vet laat huilen jaagt me in Landgraaf de bekende 'Pinkpop trappen' op en af. :+

Afbeelding

Afbeelding

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:37

Wat we precies gaan doen, is een beetje afhankelijk van wat bij de hond past.
Met onze huidige hond zijn we na de puppycursus ipo gaan trainen, toen ze daar minder plezier aan leek te beleven, hebben we de overstap naar agility gemaakt. Dat vond ik zelf erg leuk, maar helaas niet heel lang kunnen doen door een blessure van de hond. Nu is ze een paar jaar met pensioen en ik mis wel echt het samen trainen.

Nu krijgen we natuurlijk wel heel iets anders dan een herder, dus het wordt even uitproberen wat ze leuk vindt. Maar eerst maar zien dat er straks een pup voor ons geboren wordt :+ ik loop een beetje op de zaken vooruit :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:45

Ja is idd even kijken wat de hond tzt leuk gaat vinden, maar zul je vast uit gaan komen.

Ik zou ook nog wel graag andere dingen qua cursus willen gaan doen, maar momenteel even genoeg om ons en mezelf mee bezig te houden nog, wanneer het gaat, en dan zien we het wel :) Ik ben zelf nog niet back to normal, dus momenteel doen we sowieso een heel stuk minder helaas. Maar met de aankomende temperaturen - volgende week 4 dagen 27/28 graden gemeld al wat ik zo snel zag - word er sowieso aangepast gelopen enz.

Kiimm
Lekker voor Cody om nu even bij de trimmer te zijn geweest. Is idd heel raar stil in huis dan he? haha. Ik heb voor Arya de trimster ook even een appje gedaan. Ze begint echt goed haar te verliezen nu en met de temperaturen die eraan komen kan het geen kwaad om even een handje hulp te hebben met die wintervacht eruit werken hihi.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:44

Hardlopen vind ik echt vreselijk :') Nu is astma ook niet echt motiverend :+

Met Pasen hebben wij een bloesemshoot gedaan in ons dorp. De fotograaf ging vrij snel erna op vakantie en daarna was ze ziek waardoor we even moesten wachten op de foto's :+ Vandaag zijn ze binnen gekomen en we zijn er echt onwijs blij mee <3 Ik zal de leukste hier even delen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto kijken we een beetje raar maar verder vind ik dit een onwijs leuke foto :o
Afbeelding

Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 06:20

Vroeger was ik heel sportief, maar sinds mijn covid besmetting 2 jaar geleden heb ik heel veel moeten inleveren. Sindsdien vind ik het lastig om weer op te bouwen - zowel fysiek als mentaal. Vorig jaar een poging, maar het was toen te grillig - de ene keer ging het oké en de andere keer was het vechten voor adem. Was ook in het koude seizoen en de houtkachels in de buurt hielpen ook niet. Toen heel gedemotiveerd geraakt.

Ik merkte wel steeds meer hoe leuk ik het vind om dingen te ondernemen met Beer. Dit gecombineerd met het meelezen met de trainingen die KimD en Curse aan het doen waren voor AE heeft geholpen om te kiezen om er ook één te gaan doen. Nu is er een stok achter de deur, iets wat altijd heel veel invloed heeft. Zoiets kan bij mij echt heel sterk een knop om zetten waardoor de motivatie er wel is (en vaak ook blijft). Terwijl ik hardlopen eigenlijk ook echt vreselijk vind :D

kiimmm gave foto's! Die waar hij springt is te schattig met die oortjes!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 06:58

Oh, Cody <3 wat een super gave foto’s!

Ik zou wellicht Dogsurvival ook wel eens willen proberen maar m’n conditie is echt slecht haha.

Morgen <3
Afbeelding
Afbeelding

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 07:23

Dogsurvival lijkt me idd ook erg gaaf, maar dan eerst flink werk aan de winkel. Al verwacht ik niet dat we het gaan doen.

Allereerst omdat ik met slechte enkels en knieën zit. (Waarbij dus wachten op kunstknieen is).

En omdat Woody vrij onzeker is over nieuwe dingen. Hebben op animal evt bijv de ballenbak geprobeerd bij farmfood. Helemaal geen succes die balletjes vond ie maar niks. En dat is ook prima.

Docdiving hebben we ook geprobeerd. Normaal is Woody & water ineens hond kwijt.. maar van de kant afspringen vond die eng, had wel interesse voor t water.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:57

Kiimm
Ik vind hardlopen ook vreselijk, maar hardlopen en joggen is ook weer een verschil net als canicross en canitrail een verschil is. Waarbij je bij de eerste echt meer focust op afstanden af leggen binnen een bepaald tijds/tempo doel zeg maar. Bij canitrail ligt die druk er veel minder op en combineer je het ook met hiken bv. En voornamelijk veel off-road en genieten van de natuur erbij. Ik merk wel dat omdat Arya het canitrailen leuk lijkt te vinden, dat voor mij het joggen ook net wat leuker maakt. Zo samen bezig zijn met iets anders als wat we eerder altijd deden… en dan haar enthousiasme/will to please naar voren zien komen, is wel echt leuk. Ik heb jarenlang astma gehad met medicatie toen ik jonger was. Vanaf tienertijd geen medicatie meer nodig gehad, maar ik merkte het wel alsnog altijd aan m’n longen dat cardio trainen echt heel zwaar was voor me, ondanks dat ik ontzettend sportief was jarenlang (handballen, paardrijden en zo’n 6u aan sport op de middelbare school erbij -waarbij ik ook triatlons heb gedaan ed- nog elke week + elke schooldag 22km fietsen in het Zuiden hier) en dat zal ook altijd een zwak punt blijven voor me. Ook al 2x long covid infecties gehad, waarvan ik momenteel nog steeds met klachten rondloop sinds de laatste infectie in december. Je merkt dan wel dat als je zoals mij nu al een maand niks meer had kunnen doen, je conditie meteen heel slecht is, maar ondanks dat was die 3,5km route wel best te doen vond ik. Momentjes gehad waarin ik even misselijk was en echt even moest lopen, maar alsnog meer gejogd als ik vooraf had verwacht. Als je zo samen bezig bent met anderen ook erbij, word je echt gemotiveerd. Van de eigenaren van de 2 goldens waar we mee naar Eersel gaan, heeft de meid bv ook een slechtere conditie. Maar we doen 't gewoon op ons gemakje :j D'r vriend is wel wat competetiever, maar zal voor de honden van hen ook de eerste keer zijn, dus we gaan gewoon op hun tempo kijken wat ze ervan gaan vinden; wat wel gaat, gaat wel en wat niet, niet. :j

Wat een mooie plaatjes zijn er toch uit die bloesem shoot gekomen! Die actie foto van hem in de lucht is ook echt fantastisch! En de gezinsfoto vind ik idd echt heel mooi ook!

Oshaa
Ik herken het met die covid infecties. Ik 2 jaar terug en afgelopen december ook gehad, ook op de longen. Heel lang herstel beide keren en het is echt vreselijk. Ik heb dik een maand terug bv een hele harde terugval gehad en ik moest echt 4/5 dagen bij komen van een 4km wandeling in het heuvelland bv. Ik had dus voor de Survival al zo goed als een maand niks meer gedaan met canitrail en het joggen dus, maar de gok er toch op gewaagd. Momenten dat ik idd wel merkte dat de conditie dus slecht was en even misselijk was enz, maar dat trok gelukkig ook goed bij omdat je de mogelijkheid hebt ook rustiger aan te doen. Ik heb dus bv wel 2 obstakels geskipt omdat ik op die momenten gewoon even bij moest komen bv. En dat is OK :) In the end, we did it. En dat kun je gewoon op je eigen tempo doen :) Niemand van wie je verplicht zoveel moet doen, zoveel afstanden moet afleggen binnen een bepaalde tijd. Sure, de survival is gemaakt voor mensen om competitief te zijn, maar meestal word dat En ingedeeld in andere klassen ook, maar uiteindelijk mag gewoon iedereen mee doen zonder dat er enorm veel geëist word van je :) Ik ben heel erg benieuwd hoe het jullie gaat bevallen! Denk dat het helemaal goed gaat komen!

Warboel
Veel plezier vandaag met het ophalen van Appa!

meisie94
Oh da’s best serieus idd, kunst knieën. M’n beste vriendin En schoonzus hebben aan 1 knie ook een vervanging nodig, maar dat stellen de specialisten het liefst nog heel lang uit omdat ze nog jong zijn -50 jaar. Maar da’s wel heftig om te zien hoe beperkt ze momenteel worden door heel veel pijn en manken bv. Heel rot als je gewrichten naar de k*t zijn. Hier ook slechte knieën en enkels, maar met het afvallen is het gelukkig wel alweer iets minder pijnlijk geworden. Het canitraillen/joggen had ik zelf ook niet verwacht te kunnen doen met m’n gewrichten, maar dat gaat nog best redelijk. Al is het offroad, net zoals bij de survivals, wel best pittig wat je van je lichaam vraagt - ik heb echt ALLES gevoeld aan m'n lichaam de dagen erna (waarbij KimD de dag erna gewoon nog even lekker agility wedstrijden rent en 30K stappen loopt hahaha)... Word oud met m'n 32 geloof ik :'). Dock diving is natuurlijk ook best spannend, dus logisch wel dat veel honden niet zomaar even achter een beloning het water invliegen. Arya is ook wat onzeker, dus zou dat ook niet doen. Dit soort dingen ben je vaker meer gebaat bij door buiten zo’n event om dan echt mee te gaan trainen, op het tempo van je hond. Tijdens zo’n event is het natuurlijk fantastisch en leuk als ze het doen, maar kun je van veel honden gewoon niet verwachten dat het ze wel even lukt binnen zo’n korte tijdsbestek. Sommigen hebben eenmaal wat meer gewenning/trainingstijd nodig voor zulke dingen. Wel leuk dat je het hebt kunnen proberen met ‘m! Lijkt me met Arya fantastisch om te kunnen trainen, maar geloof niet dat er zoiets hier in onze omgeving zit. Zou wel echt heel goed voor het zelfvertrouwen zijn ook.

Ik heb het wel vorig jaar in Frankrijk geprobeerd met d’r, vanaf een kleine steiger. Was echt hilarisch. Zo voorzichtig… hahahaha Maar misschien kan ik het volgend jaar als we teruggaan nog eens opnieuw proberen. Zo zag het bij Arya eruit:

:')
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:43

Haha die foto hierboven!
@Kimm: oeeeee wat mooi!
@Warboel: spannend!!

Die hondensporten, leuk om over te lezen! Ik wil straks ook echt meer gaan ondernemen met de hond, maar wil het een beetje af laten hangen van wat de pup leuk lijkt te vinden. Ga in ieder geval in puppycursus in Waalwijk, daar hebben ze best een set aan sporten binnen die hondenschool, kan ik mooi even snuffelen tzt.

Inmiddels zit de moederhond op zo'n 50 dagen dracht, dus ben heel benieuwd hoe snel de pups gaan komen :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 11:50

Alles waar ik harder moet dan wandelend sla ik over.
Ik wilde wel gaan skeeleren met de hondjes. Vroeger kon ik dat best goed.

Let’s say. Ik ben blij dat ik niks gebroken heb bij t uitproberen van wat skeelers laatst. De enige die redelijk goed gingen waren bijna 200,- en voor iets wat ik nog moet oefenen/wil proberen vind ik dat wat prijzig.

Iemand tips voor fijne en betaalbare skeelers?(decathlon valt af, daar al geweest)
Fietsen vinden mn honden helaas geen ruk aan. En hier kun je t ook niet heel veilig.