KimD schreef:Wij hebben ook ingeschreven!Wel met twee honden uiteraard.
Leuk! De keuze van 2 honden hebben we niet
. Vind het wel heel leuk dat de optie er is om zo samen te gaan
. Zeker voor zo'n eerste keer.Warboel zo schattig! En dat strikje
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zijn koppie is zo heerlijk guitig!
. Ik zag bij de organisator van deze survival foto's van eerdere survivals voorbij komen en die ziet er weer best anders uit als die van Happydog bij Animal Event (stuk intensiever nog denk ik), dus ben benieuwd. Wel leuk als het zo anders is en je zo afgewisseld andere dingen kunt doen. Eigenlijk zou nog een vriendin van me mee gaan - zonder hond - en dan samen met mij en Arya lopen, maar die kan helaas toch niet dat weekend dus die gaat misschien een andere keer mee als we ermee doorgaan in de toekomst.
. Ga wel een geel ding aan de lijn doen, voor het geval alle adrenaline hem weer wat reactief maakt. Werd de gele hond goed gerespecteerd op AE?
Ik zou tzt ook nog wel eens een survival met haar alleen willen gaan doen, om gewoon met z'n tweetjes zo eens bezig te zijn bv. Het is voor je onderlinge band wel echt een leuk uitje, om zo samen bezig te zijn
Oshaa schreef:cursebreaker echt leuk dat jullie allemaal voor nog een survival gaan! Ik kan me voorstellen dat het fijn is om met een andere bekende hond te gaan. Heb er nog aangedacht om mijn beste vriendin en haar hond te vragen (Beer en haar hond vinden elkaar leuk). Alleen haar hond heeft angst agressie naar mensen, dus denk dat het niet handig is. Ook wil Beer nog wel eens teveel het mannetje worden met haar erbij (we wonen ver uit elkaar dus is lastig oefenen). En kiest hij vaak de steun van ons over de andere honden, dus hopelijk gaat het solo goed. Ga wel een geel ding aan de lijn doen, voor het geval alle adrenaline hem weer wat reactief maakt. Werd de gele hond goed gerespecteerd op AE?

amy_leftover schreef:@kiimm: gaat het nog steeds goed met cody?
Sportievelingen allemaal hier, denk dat ik het nog geen kilometer vol zou houden
Toen wij ons inschreven voor de AE survival kon ik nog geen minuut lopen. Drie keer per week gaan trainen en nu loop ik 5-6km aan een stuk.
niemand die je verplicht om dat hele parcour rennend af te leggen bv. Kan ook iets zijn om naartoe te werken door gewoon te beginnen en dan erna uit te breiden als je echt graag competitief mee wilt doen. Maar dat is gelukkig geen vereiste. Zou het voor mij - sowieso nu met m’n klachten en slechte conditie nog- ook al snel niet leuk meer maken. We gaan voor de fun -en ook Arya moet soms nog wennen aan dingen dus ook dat wil ik op een voor haar haalbaar tempo doen want zij moet het vooral ook leuk vinden en blijven vinden als we door willen gaan- en die mogelijkheid is er gelukkig overal dus wel, om als recreant mee te doen
in principe kan iedereen die het leuk lijkt mee doen, een beetje rekening houdend met wat je ook van je hond vraagt. Er zijn ook bij sommige survivals ouder/kind routes bv waarbij je dan samen met je kind kunt lopen; das ook best low key van wat ik ervan begrepen heb bv. Dat zou ik met m’n zoontje ook nog wel eens willen doen met Arya.
al vind ik die dogsurvivals er wel gaaf uit zien 
an zich maakt het ook niet uit wat je wel of niet doet met je hond, als je er maar beiden plezier in hebt toch. Zult vast wel wat op je pad komen wat leuk gaat zijn. Wij hadden eerder ook nooit gedacht aan canitrail ofzo te gaan doen, maar nu dan een beetje mee bezig geweest en so far vinden we het erg leuk. En dan zien we wel waar ‘t schip strand. tamy_leftover schreef:Hardlopen is echt niet mijn dingal vind ik die dogsurvivals er wel gaaf uit zien
Ik ben wel graag actief bezig met de hond, dus we gaan t.z.t. ook zeker weer op zoek naar een passende sport en daarnaast natuurlijk lange wandelingen, fietsen en ik heb nog een step op mijn verlanglijstje staan, zodat we kunnen steppen

ik loop een beetje op de zaken vooruit
Ik ben zelf nog niet back to normal, dus momenteel doen we sowieso een heel stuk minder helaas. Maar met de aankomende temperaturen - volgende week 4 dagen 27/28 graden gemeld al wat ik zo snel zag - word er sowieso aangepast gelopen enz.
Nu is astma ook niet echt motiverend 
Vandaag zijn ze binnen gekomen en we zijn er echt onwijs blij mee
Ik zal de leukste hier even delen 

wat een super gave foto’s! 

D'r vriend is wel wat competetiever, maar zal voor de honden van hen ook de eerste keer zijn, dus we gaan gewoon op hun tempo kijken wat ze ervan gaan vinden; wat wel gaat, gaat wel en wat niet, niet.
In the end, we did it. En dat kun je gewoon op je eigen tempo doen
Niemand van wie je verplicht zoveel moet doen, zoveel afstanden moet afleggen binnen een bepaalde tijd. Sure, de survival is gemaakt voor mensen om competitief te zijn, maar meestal word dat En ingedeeld in andere klassen ook, maar uiteindelijk mag gewoon iedereen mee doen zonder dat er enorm veel geëist word van je
Ik ben heel erg benieuwd hoe het jullie gaat bevallen! Denk dat het helemaal goed gaat komen!
. Dock diving is natuurlijk ook best spannend, dus logisch wel dat veel honden niet zomaar even achter een beloning het water invliegen. Arya is ook wat onzeker, dus zou dat ook niet doen. Dit soort dingen ben je vaker meer gebaat bij door buiten zo’n event om dan echt mee te gaan trainen, op het tempo van je hond. Tijdens zo’n event is het natuurlijk fantastisch en leuk als ze het doen, maar kun je van veel honden gewoon niet verwachten dat het ze wel even lukt binnen zo’n korte tijdsbestek. Sommigen hebben eenmaal wat meer gewenning/trainingstijd nodig voor zulke dingen. Wel leuk dat je het hebt kunnen proberen met ‘m! Lijkt me met Arya fantastisch om te kunnen trainen, maar geloof niet dat er zoiets hier in onze omgeving zit. Zou wel echt heel goed voor het zelfvertrouwen zijn ook.