Lieffiefi schreef:Misschien heeft iemand hier het gouden idee.
(En als dat zo is dan krijgt jouw konijn een kado toegestuurd van mij)
Nouri is ons 4 jarige Hollander mannetje.
Hij is gecastreerd, hij eet goed. Alle prikjes gehad.
Is wat groot voor zijn ras, en daardoor rijst de vraag of hij geen mix is. De 1e 3 maanden van zijn leventje heeft hij in een drukke dierenwinkel gezeten. Hier hebben wij hem ook gekocht.
Hij is supergoed met Zazu, onze oudere dame uit de opvang en heeft veel geleerd van haar.
Hij is alleen, vaak met lange tussenpozen, zo ontzettend angstig. Dit kan een hard geluid zijn op de tv of blaffende honden buiten, maar ook als ik langsloop. Hij schiet weg in zijn veilig ruimte, bibber en beeft.
Het is gewoon echt zielig.
Het kan weken goed gaan, en dan ineens weer 3 maanden helemaal niet.
Het zijn binnenkonijnen die per dag zeker 6 uur los door het huis lopen.
Ze hebben wel echt regelmaat zoals ochtend en avondvierdaagse bepaalde tijden enzo.
Er is meer dan voldoende afleiding qua speelgoed, en dingen die ze kunnen pakken/knagen.
Zazu heeft nergens wat van, die is voor de duivel niet bang.
Ze komen op mooie dagen ook buiten. Hier is een grote zandbak en racen de ze door de tuin. Dat kan uren goed gaan tot nouri het ineens weer heeft, dat angstige.
Nu ik dit typ is Nouri net weer weggerend van zn bakje eten om te schuilen in een groot kartonnen versie van het witte huis.
Daar wil hij dan nog net een paar hapjes nemen.
De dierenarts gaf aan dat dit gewoon in zijn karakter kan zitten. Iets rustgevends of tips had ze niet.
Op internet kom ik niet verder.
Heeft iemand hier de gouden tip?
Komt 't gekke kruidenvrouwtje weer
Maar misschien kun je rustgevende kruiden geven? Zoals lavendel, denk ik... zou ik ook moeten opzoeken, maar ze zijn er vast! 
Heerlijke beelden zo NAIWHL!