Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:23

LieveLoes schreef:
Wat een prachtige aquaria komen er hier toch steeds langs. Ben vreselijk jaloers!!

Hier is de strijd met de ^}?9$!}*~^?{!~• baardalg nog steeds niet gestreden... ik ga dit weekend maar eens naar de aqua zaak informeren wat ik hier nu tegen kan doen. Ik las dat guppen en japonicas het eten, maar dan ben ik weer bang voor m’n blauwe garnalen. Weet iemand of deze de garnaaltjes op eten? Ik word er inmiddels echt moedeloos van.

Als je de oplossing hebt hoor ik het graag.. ook baard alg ruzie

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:24

Omdat het echt heel erg veel is. Ik heb 4 stenen (van die grote grove stenen), die zitten helemaal vol. De ruiten zitten beginnende kleine algen op en ik heb ooit een stenen pad willen creëren als scheiding tussen de soil en het zand (dit is overigens vreselijk lelijk inmiddels :o ). Dit stenen “pad” zit ook helemaal vol met +/- 1 cm hoge algen. Zelfs mijn (ongewenste :') ) slakken zitten onder de alg.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:24

ellepel schreef:
waarom wil je het weg hebben dan?
ik heb het ook,maar vind het juist wel grappig staan.

Te veel.. :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:31

kijk dit

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:36

Heb je je aquarium al eens helemaal afgedekt zonder verlichting voor minimaal een week?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:47

J0anieke schreef:
Heb je je aquarium al eens helemaal afgedekt zonder verlichting voor minimaal een week?

Nee dat heb ik nog niet aangedurft

J0anieke

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:49

Wat heb je te verliezen als je dat doet? :+

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:56

ellepel schreef:
kijk dit

[ Video ]

Even gekeken.. co2 is stabiel
Licht is al weinig. .. planten voeding is al niet zo veel :j dus tja...

Aan stippen met easy cargo werkt prima
Helaas voor mij zit het ook heel veel op mijn achterwand en daar is geen stippen aan alleen bij waterwissel.. je kan dan ook zien hoeveel water ik er uit haal
Afbeelding

Afbeelding

Hout is inmiddels schoon.. helemaal af geschrobt en kokend water er over daar houd het ook niet van..

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:25

Melyoramel schreef:
Ben echt zo zo blij met dit aquarium!

[ [url=m/qe1SoG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Terecht, zo mooi <3 ... wat zit er in of wil je erin gaan doen? Echt heel tof opgezet! En sorry, verkeerd gelezen, dacht dat de Betta mee naar huis was gegaan :) Jaa die Pseudomugils ... ik hou erover op, ik werd zo hebberig in die winkel... Is een sierviskwekerij en hebben echt belachelijk veel en dan nog een beetje meer. Ook deze killi: https://www.aquainfo.nl/artikel/nothobr ... -rachovii/ hadden zitten ... moest me echt inhouden! Heb braaf alleen de soorten die ik al had uitgebreid (en dus bedacht dat er best een mooi klein bakje bij kan ;)). Wat voor techniek gebruik je bij de kleinere bakken?

@LieveLoes lastig die baardalg! Japonica's kan je gewoon naast je blauwe garnalen houden, die eten geen garnalen op. Voeg je iets van plantenvoeding toe of co2? Je zou kunnen proberen Easycarbo toe te voegen, dat is vloeibare plantenvoeding met dacht ik iets van Co2. Hoe lang staat het licht aan van je aquarium per dag?

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:36

nps schreef:
Melyoramel schreef:
Ben echt zo zo blij met dit aquarium!

[ [url=m/qe1SoG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Terecht, zo mooi <3 ... wat zit er in of wil je erin gaan doen? Echt heel tof opgezet! En sorry, verkeerd gelezen, dacht dat de Betta mee naar huis was gegaan :) Jaa die Pseudomugils ... ik hou erover op, ik werd zo hebberig in die winkel... Is een sierviskwekerij en hebben echt belachelijk veel en dan nog een beetje meer. Ook deze killi: https://www.aquainfo.nl/artikel/nothobr ... -rachovii/ hadden zitten ... moest me echt inhouden! Heb braaf alleen de soorten die ik al had uitgebreid (en dus bedacht dat er best een mooi klein bakje bij kan ;)). Wat voor techniek gebruik je bij de kleinere bakken?

Er zitten momenteel in:
- 6 Boraras brigittae
- 5 Dario dario (Bengaals vuurtje)
- 5 Hara jerdoni
- 6 Otocinclus
- 10 Vuurgarnalen (worden er vast meer :+ )

De Boraras zijn leuke actieve visjes, die blijven gezellig de hele bak doorgaan.
De Darios zijn meer territorium-visjes, 3 hebben ook echt een vast plekje waar ik weet dat ik moet kijken, super leuk! Hoop dat ik mannetjes en vrouwtjes heb.
De otocinclus gaan naar de grotere bak later. Ze worden de wisselploeg, haha, zet ze gewoon in de bak met de meeste alg, gezien ze dat ook eten en soms wat lastig aan algentabletten te krijgen zijn. Ik zorg er in ieder geval voor dat er ook altijd wel een tabletje in ligt.

En qua techniek voor een kleine bak, je kan het doen zoals je wilt! Bij mij is juist mijn kleinere bak (de shallow) high-tech en de grotere low-tech.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:24

snorkel1986 schreef:
ellepel schreef:
kijk dit

[ Video ]

Helaas voor mij zit het ook heel veel op mijn achterwand en daar is geen stippen aan alleen bij waterwissel.. je kan dan ook zien hoeveel water ik er uit haal
[ [url=m/DPclO4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9olhTR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hout is inmiddels schoon.. helemaal af geschrobt en kokend water er over daar houd het ook niet van..

Even een ideetje, maar als aanstippen met easycarbo zo goed werkt, is het dan misschien een optie om het hele aquarium leeg te halen (emmers vullen met water en vissen) en alle aangedane plekken aan te stippen en dan weer te vullen?

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:01

Chips! Gisteren één van de maanvissen overleden. Niets te zien en ineens weg. Nu zijn ze op leeftijd, dus het kan gebeuren. Maar wel zuur.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:45

Heeft iemand interesse in 1 corydora panda? Bij mij is er 1 overleden en wil er geen bijkopen. Maar vind dat ze in een groep moeten leven. Merk dat verschillende corys geen groep met elkaar vormen

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:11

Lieveloes, Wij hebben guppen en garnaaltjes samen. Geen enkel probleem. Op het begin hadden ons uit de kluiten gewassen pinguin tetra's wel een beetje stress en probeerde ze te eten. Tegenwoordig zie ik dat nooit meer en zou ik juist willen dat ze soms wat jonge garnaaltjes zouden eten want we hebben er ondertussen wel veel.

Maar helaas eten de guppen hier geen baardalg. Wij hebben er ook veel problemen mee helaas en so far lijkt ook niks echt te willen werken :(

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:14

Ik heb er een beetje last van gehad. Was er snel bij en meteen licht tijd naar 3 uur per dag verlaagd en CO2 afgifte (gas) verhoogd. Algen zijn helemaal verdwenen.
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 31-03-21 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:14

Sinds ik een posthoorn slakkenplaag in mijn grote aquarium heb, heb ik weinig baardalg meer. :') Maar dat is natuurlijk ook geen oplossing.

Prachtig aquarium, Melyoramel!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:01

mariettek"
[quote="snorkel1986 schreef:
ellepel schreef:
kijk dit

[ Video ]

[ [url=m/DPclO4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9olhTR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een ideetje, maar als aanstippen met easycarbo zo goed werkt, is het dan misschien een optie om het hele aquarium leeg te halen (emmers vullen met water en vissen) en alle aangedane plekken aan te stippen en dan weer te vullen?[/quote]

Aquarium is 1.20.. ende hele achterwand zit vol.. dus dat is een hele onderneming maar niet onmogelijk

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:26

Bedankt voor het filmpje! Ik heb alleen geen co2 cilinder. Gebruik 2 soorten voeding: eentje is CO2 (vloeibaar) dagelijks gebruik en eentje is plantenvoedsel. Die doe ik er 1x per week in. Alles ook in verhoudingen zoals aangegeven op de verpakking.

Het filmpje is duidelijk, maar dus lastig te doen voor mij omdat ik dus geen CO2 cilinder heb. En dat met een injectie spuit werkt niet. Het is een Dennerle bak van 54 liter. Het zit dus op planten, stenen en slakken. Als ik dat zo zou moeten oplossen, ben ik denk ik over 5 jaar nog bezig :') de dosering die ik voor de vloeibare CO2 moet gebruiken is nml 1 ml per dag!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:27

Hoeveel plantenvoeding gebruik je? Voeg je voor 54 liter toe, of voor bv 10 liter als je 20% ververst?

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:28

Wekelijks 10 ml, dus voor de 54 liter.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:33

Je zou dat kunnen verlagen, ik voeg altijd alleen toe voor de hoeveelheid ververste liters.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:47

Bedankt voor de tip! Ga dat eens proberen. Van de week ook naar de speciaal zaak. Even horen wat zij ervan denken.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:42

Zo stap 2..ph verlagendende bodem erin, planten uit het de grote bak en pompje aan...nu water weer helden laten worden en dan ...heeeeel veel geduld
Afbeelding

Ga nu eens kijken welke garnalen ik erin wil hebben...tijd zat

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:58

Wat een mooie betta zag ik voorbijkomen. Ik wil ook geen lang vinnige... maar had hierin weinig keus.. en zo zal t wel blijven.. er staat er alweer 1 te wachten, mocht Jack overlijden. (Wat, God bewaar me, niet in de planning ligt natuurlijk! Maar ook dit beestje zit in een ieniemienie bakje “omdat het kan” en zou ogen verhuizen als het naar hier is..)

Die shallow is zó gaaf. Ik wil dat ook... ooit.

Jack en katrientje willen jullie nog even Een fijne dag wensen.

Afbeelding
Afbeelding

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:00

ChristaMoor schreef:
Chips! Gisteren één van de maanvissen overleden. Niets te zien en ineens weg. Nu zijn ze op leeftijd, dus het kan gebeuren. Maar wel zuur.

Wat zonde.. ik vind ze altijd zoiets magisch hebben..