Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:24

Zo. Eerst tijd voor een bijleespost. :')

Detroit Ik heb er denk ik over heen gelezen. Jullie waren bezig met een eliminatie dieet toch, waarvoor was dat ook al weer?

996981
krijgt Rottweiler pup. Ik vind dat zulke mooie honden <3

Kimmm Cody een nieuw speeltje! Hoe leuk!

Zhiva een raar plekje op haar neus. De dierenarts nog gebeld?

Marlis krijgt een Mechelaar. Leuke dieren zijn dat!

Kaus Wat een ellende zeg met de poot van Dexter. Hopelijk zit het vanaf nu mee :knuffel:

Ik zag iets over Husky's voorbij komen. Ik vind dat toch echt prachtige honden. Maar schijnen dus ontsnap koningen te zijn? :Y)

Verder zag ik een hoop pup's voorbij komen. Leuk <3

Yoshi met haar knappe jasje!

Kiwi pups zijn vertrokken. Rust in de tent :+

Door alle chaos hier heb ik jullie lichtelijk verwaarloosd. Sorry <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:14

Thioro schreef:
Gelukkig toch geen hartproblemen voor Jip.
Even vanuit een andere hoek: hoe zijn z'n heupen? Zelfs als hij niet veel overgewicht heeft is het toch een hond die snel groot en vrij zwaar geworden is. Misschien is dat gaan liggen een teken van pijn?

Leuk, nieuwe puppies to be.
Mechelaar heb ik wat 'vooroordelen' bij. Fantastische honden maar niet voor iedereen geschikt en het lijkt de laatste tijd helaas een te populair ras zijn.
Laatst in de dierenwinkel, ouder echtpaar, meneer liep zelfs met stok, en die hadden dus een mechel pup aan de lijn. Niet zeker dat dat helemaal goed komt :( .
Maar de honden die hun energie kwijt kunnen en flink getraind worden zijn idd wel prachtige honden.

200g per dag, ik geef eerlijk toe dat ik eigenlijk niet afweeg :o . Hij eet zoals het hem blieft (als de kat niet met z'n brokken aan de haal gaat) en dat is dus vaak miniporties.
Qua gewicht en groei zit hij verder wel goed.

Zeker waar. En dan ook nog verschil tussen werklijn of niet.
Heb hier ook 2e keus voor een teef en ik wil de "rustigste" uit het nest en de 1e keus een echt felle.

Een vd reden dat ik ook een pup wil uit deze teef is het karakter.

Uitlaatklep hebben ze echt nodig.

punjab

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:15

Detroit wat hou dat dieet in? Zie nu een dieet voor me met gefrituurde sprinkhanen. :o

Cupcakes gelukkig niet Jip zijn hart. Weet toen de berner senner van mijn ouders op dieet moest de da zei zijn brokken mengen met spercibonen. Ze is er nog door afgevallen ook.

Kiwitje weer rust in huis.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:26

Zo wat gaan jullie hard hihi.

Als ik even tussendoor wat mag vragen; iemand ervaring met de puppy kongs?
Mag dit vanaf 9 weken (met oog op dat ze pas vanaf 9 weken bij de fokker weg gaan) ook echt al direct gegeven worden om onder toezicht mee te spelen / op te kauwen of pas iets later?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:33

Of het mag weet ik niet maar ik heb hem er wel van in het begin 1 gegeven. En hij had er geen interesse in :') .
Pas een paar weken later toen ik de juiste smulcombinatie (vache qui rit met minihondensnoepjes) gevonden had wil het hem weleens 5 minuten bezighouden.
Voor te kauwen had/heeft hij veel liever z'n touwspeelgoedjes (die dus niet lang leven) en z'n hertengewei.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:47

Cupcakes wat fijn dat zijn hart goed is. Nu maar hopen dat de aanbevelingen vd dierenarts gaan helpen.

JesdaJinn schreef:
Jinn krijgt hier 250gram per dag. Dat heeft ie ook echt nodig want we bewegen echt enorm veel maar slapen ook veel :P

Dit roept wat vragen op. 250 gram per dag - Jinn is toch ook een middelgrote hond (of ik haal nu honden door elkaar). Is dat niet weinig? Beer krijgt tussen de 400 - 500 gram per dag (tussen de 20 - 25 gram per kg lichaamsgewicht).
Of geef je er nog iets naast?
Vraag het vooral omdat we nog steeds zoekende zijn naar de juiste hoeveelheden ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:35

Ja. Per dag. Alleen op dit moment krijgt hij smorgens brokjes en savonds dus 250 gram. Als ik het zo terug lees dan lijkt t idd net of ik 250 gram per dag voer, doe ik ook maar wel 1x zegma en de andere keer brok.

Morgen gaat de shop weer vlees halen en heb meer besteld dus ik ga dan wel 2x daags vlees voeren als de zak leeg met brokjes op is dus dan zal ik ook aan de 400/500 gram komen, gok ik.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 07:59

JesdaJinn schreef:
Ja. Per dag. Alleen op dit moment krijgt hij smorgens brokjes en savonds dus 250 gram. Als ik het zo terug lees dan lijkt t idd net of ik 250 gram per dag voer, doe ik ook maar wel 1x zegma en de andere keer brok.

Morgen gaat de shop weer vlees halen en heb meer besteld dus ik ga dan wel 2x daags vlees voeren als de zak leeg met brokjes op is dus dan zal ik ook aan de 400/500 gram komen, gok ik.

Ik kan juist adviseren om een aantal maaltijden brokjes over te houden. Het gaat een keer gebeuren dat je vergeet vlees uit de vriezer te halen en dan is het natuurlijk wel fijn als je hond dan iets te eten heeft :o

Hier eet Skip ongeveer 2x per week brokken, omdat ik met mn warhoofd vergeten ben vlees eruit te halen.

Skip weegt ongeveer 25kg en krijgt 500g kvv per dag.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:03

Oshaa, het verschilt gewoon per hond wat ze nodig hebben.
Roetsj zou voor het mooie 25kg mogen wegen (gok dat we nu op de 26 zitten), maar zij is dus 60cm hoog. Dus 2 x dgs 115 gram is weinig, maar dan kan ik daarnaast tenminste nog een snack/kauw iets geven. Zou ik haar 450-500 gram per dag geven, wordt ze een bijzettafeltje (zoals ik dat altijd liefkozend noem)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:15

fannetje schreef:
Oshaa, het verschilt gewoon per hond wat ze nodig hebben.
Roetsj zou voor het mooie 25kg mogen wegen (gok dat we nu op de 26 zitten), maar zij is dus 60cm hoog. Dus 2 x dgs 115 gram is weinig, maar dan kan ik daarnaast tenminste nog een snack/kauw iets geven. Zou ik haar 450-500 gram per dag geven, wordt ze een bijzettafeltje (zoals ik dat altijd liefkozend noem)

Heeft ze dan niet continu honger?

Ik ben met Skip terug gegaan van 800 naar 500g per dag en dat was in het begin echt flink wennen voor hem. Dan had hij nét zn bak eten op en dan kwam hij vragen om meer.

Gelukkig doet hij dat nu niet zo vaak meer.

230g voor 25kg hond klinkt wel als weinig, maar als Roetsj het er goed op doet..

Skip krijgt naast zn 500g ook nog genoeg snoepjes en om de dag een stuk runderkophuid ofzo. Hij is nu in de winter iets afgevallen, nu is hij perfect op gewicht. Hopelijk houden we het zo.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:47

Naya krijgt 200-250gr per dag voor een hond van +-20kilo en heeftgeen honger daarnaast. Laat zelf soms eten staan :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:54

xLaraaj schreef:
Naya krijgt 200-250gr per dag voor een hond van +-20kilo en heeftgeen honger daarnaast. Laat zelf soms eten staan :)

Brokken of kvv?

Daar zit natuurlijk nog behoorlijk verschil in!

Kvv geef je ongeveer het dubbele van dan van brokken!

Skip krijgt dus 500g kvv, brokken zouden ook rond de 250g uitkomen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:35

mvdende schreef:
xLaraaj schreef:

Brokken of kvv?

Daar zit natuurlijk nog behoorlijk verschil in!

Kvv geef je ongeveer het dubbele van dan van brokken!

Skip krijgt dus 500g kvv, brokken zouden ook rond de 250g uitkomen.

Dat is ook niet waar, dat ligt er maar net aan de hond. Meer dan de helft van onze honden zouden méér brokken krijgen dan KVV.

De hond voeren is echt hondafhankelijk Oshaa.

Die van ons verschillen ontzettend.
Dana is 16,5kg en krijgt 360gr per dag
Puk is 16,5kg en krijgt 400gr per dag
Abbay is 18,5kg en krijgt 290gr per dag
Guinness is 21,5kg en krijgt 500gr per dag
Harvey is 19,5kg en krijgt 610gr per dag

Dit krijgen ze verdeeld over ten minste twee maaltijden per dag, anders drie. Bij hoge energie dagen krijgen ze meer en wedstrijddagen het dubbele.

Edit: Wij voeren KVV

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:12

Mag ik hier ook mee kletsen?
Sinds zondag heb ik ook weer een pup in huis. Even wennen weer, de laatste keer was 7 jaar geleden met dwergschnauzer Ollie die hier nu de oude brompot is :D
Afgelopen januari is mijn toy poedel overleden en nu sinds zondag weer een poedel pup in huis maar deze keer een koningspoedel. Een paar maatjes groter dus.

Dit is Otis, hier nog bij de fokker met 7 weken, inmiddels 9,5 week.
Afbeelding

Heerlijk pupje, doet het super en slaapt vanaf dag 1 de hele nacht door.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:23

POOOOOOOOOOEEEEEEEEDEEEEEEEEL! <3 Welkom!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:23

Mvende: is brok inderdaad.

Welkom MarijeR. Hoe snoezig is Otis niet <3 hou van poedels :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:52

Wat een knapperd hierboven en welkom!

Ook welkom aan de anderen :D

Yoshi krijgt brok en op dit moment 160 gram per dag cavom.... Puppy brok nog, zak is bijna leeg.
Zal d'r vanavond weer eens wegen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:18

@MarijeR welkom, wat een dotje <3

@jeanine dan zie je gelijk hoe verschillend de behoefte van honden kan zijn: Toby weegt 10kg en krijgt ongeveer 100/120 gram per dag maar, brokjes van Acana momenteel. Daar krijgt hij dan wel nog een klein stukje gedroogd vlees snack bij en een kauwsnack zoals bullepees of koophuis.
Yoshi weegt minder denk ik?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:30

KimD schreef:
Dat is ook niet waar, dat ligt er maar net aan de hond. Meer dan de helft van onze honden zouden méér brokken krijgen dan KVV.

De hond voeren is echt hondafhankelijk Oshaa.

Die van ons verschillen ontzettend.
Dana is 16,5kg en krijgt 360gr per dag
Puk is 16,5kg en krijgt 400gr per dag
Abbay is 18,5kg en krijgt 290gr per dag
Guinness is 21,5kg en krijgt 500gr per dag
Harvey is 19,5kg en krijgt 610gr per dag

Dit krijgen ze verdeeld over ten minste twee maaltijden per dag, anders drie. Bij hoge energie dagen krijgen ze meer en wedstrijddagen het dubbele.

Edit: Wij voeren KVV

Ik weet dat het hondafhankelijk is, en de verschillende hoeveelheden van iedereen bevestigt dat ook.
Las alleen die 250 gram voor toch wel een grote hond en dacht - heb ik de verkeerde richtlijnen bekeken? Vandaar ;). Voor de volgende kvv bestelling ga ik denk ik de worsten in verschillende maten snijden, om in te kunnen spelen op hoge en lage energie dagen en meer of minder snack dagen. Ik weet dat je het een paar dagen ontdooid kan bewaren, maar de restjes blijven zich nu een beetje ophopen en vind dat sommige het echt niet lang uithouden. De alaska kip rook na 1 dag al echt niet zo lekker meer.

MarijeR Welkom! Fijn dat ze zo'n heerlijk pupje is :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:46

MarijeR wat een knapperd <3 Poedels zijn awesome :D

Ik weet niet precies wat mijn honden wegen (weeg ze 1 keer per jaar bij de DA) en ik heb al helemaal geen idee hoeveel gram ik ze voer :') Ben ik nu een slechte baas? -O-

Wel de konijnen gewogen gisteren. Biscuit (baby) is 3,2 en Cookie 4,9 kilo :Y)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:51

RoosvanBlue schreef:

Ik weet niet precies wat mijn honden wegen (weeg ze 1 keer per jaar bij de DA) en ik heb al helemaal geen idee hoeveel gram ik ze voer :') Ben ik nu een slechte baas? -O-

Haha, ik voer mijn paard ook op t oog, weet ongeveer wat erin gaat er ongeveer wat ze weegt. En ik heb voedingsleer voor paarden gedaan, je zou denken dat ik daar veel secuurder in zou zijn _O-
Ik vind jou dus geen slechte baas hoor haha :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:57

Hier is voeren bij onze huidige hond echt een dingetje. Ze is allergisch voor rund, kip, varken, mais en rijst, maar wil wel het liefst iedere dag iets anders eten anders eet ze slecht :+

Dat is dus een uitdaging... ze krijgt onder andere Kangaroo, hert, een en paard :o brokjes krijgt ze de vis variant van Acana.

Hoop dat de pup iets makkelijker is

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:04

RoosvanBlue schreef:

Ik denk dat ik ook een slechte baas ben. Weeg niet af en volgens mij eet hij toch veel meer dan de hoeveelheden die hier genoemd worden :o .

Hij weegt nu 11kg met 3,5 maand voor een hond die volwassen geschat 25kg gaat wegen. Er zit uiteraard nog puppievet op maar op het oog vind ik hem niet te dik.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:12

Arya krijgt nu tussen de 20-25g per kg lichaamsgewicht wat dan neerkomt bij haar op ongeveer 640g per dag momenteel. We zijn gestart met 25g per kg lichaamsgewicht toen we met kvv begonnen om tussen de 20-30g te blijven, omdat we ook nog niet wisten hoe ze het idd ging doen erop en nog zoekende zijn dan naar wat werkt voor d'r. Nu zijn we zo'n 6 weken verder en ben ik na een 3 tal weken ongeveer gaan minderen langzaamaan en onder die 25g per kg gaan zitten - ze kwam een kilootje bij (wat niet erg was voor haar omdat ze erg schraal is geweest altijd) + ze heeft door de sterilisatie natuurlijk een paar weken 'stil' gelegen en veel minder bewogen/actief geweest als normaal. Ik ga nu eerst even aankijken hoe ze het blijft doen op de huidige hoeveelheid, nu we weer meer actief zijn weer en aan de hand daarvan weer kijken of er eventueel nog wat meer af moet (al heb ik het idee dat ze nu aardig gestabiliseerd is). Ze weegt 28kg op het moment. Ze krijgt dan qua toevoegingen nog dingen als groenten/fruit + vitaminen/mineralen en andere supplementen (tijdelijk of vast) omdat we voornamelijk kvv zonder premix geven. Verder dan ook dagelijks snacks van kiwi en op dagen dat ik d'r buiten meer beloon, krijgt ze bij 1 voerbeurt iets minder vlees bv.

Hier werkte brok + kvv samen niet lekker (ook al zat er echt heel erg veel tijd tussen de voerbeurten); reageerde ze heel heftig op met flink spugen - sinds ze de kvv startte had de maag dus echt problemen om de brok te verteren; dat kwam er dan ook echt onverteerd uit. Blijft toch een herder dingetje zo'n gevoelige maag... Dus ik heb gestoomde worsten liggen van oa kivo, voor het ongelukkige geval dat ik zou vergeten om worsten uit de diepvries uit te leggen en ik dus niet naar brok meer hoef te grijpen. Maar ik prep meestal voor een paar dagen vooruit, omdat het toch zolang dan goed blijft in de ijskast, dus het is gelukkig nog niet gebeurd dat ik iets vergeet op tijd uit te leggen.

996981
Da's een uitdaging idd. Maar het is wel fijn dat je weet wat ze niet kan verdragen; dan kun je idd veel gerichter zoeken. Ze krijgt de kangaroo, hert,eend en paard als kvv dan of is het alleen de vis brok van Acana?

Marije
Wat een leukerd!!! Veel plezier gewenst met je knappe poedel!

Detroit
Wat fijn dat het dieet wel goed bevalt tot nu toe! Da's al een mooie start nu en hopelijk gaan jullie nu goed kunnen uitzoeken waar Morax dan precies op reageert zodat je tzt weer wat andere dingen kunt geven als je wilt ook. Ik had je nog een pb willen doen om te vragen hoe het ging idd, maar momenteel ben ik echt een warhoofd en houd ik niet alles even goed meer bij. En ik ben benieuwd naar foto's van de boxen. Mocht je ze nog kunnen plaatsen hier in een spoiler tag bv... of anders via insta messenger? xD

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:21

Citaat:
Da's een uitdaging idd. Maar het is wel fijn dat je weet wat ze niet kan verdragen; dan kun je idd veel gerichter zoeken. Ze krijgt de kangaroo, hert,eend en paard als kvv dan of is het alleen de vis brok van Acana?

Ze krijgt dat als natvlees van Dr, Clauders. We hebben een tijdje gebarfd maar dat wilde ze op een gegeven moment echt niet meer eten..