Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:33

Is natuurlijk ook afhankelijk vh ras. Heb je een actief ras of een "blokje-om-ras". Onze border moest flink rijk voer hebben om op gewicht te blijven. Terwijl onze lui uitgevallen Labrador vroeger toch geen gram extra moest hebben.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:36

Met Jip ben ik Wolf of Wilderness de lams puppy brok erbij gaan mengen. En tot nu toe doet hij het er goed op. Kunnen we eindelijk van die Welkoop brokken af stappen :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:37

Ik heb een ‘ blokje om ras ‘ en binnen dat ras ook nog eens de aller aller aller minst actieve.... en die weegt 5 kilo te weinig.

Nu is ze heel kieskeurig, maar zelfs als ze eet is het in haar gewicht amper te merken.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:37

Welkom Salsa, wat een leuke kruising!

Ik voer ook Wolf of Wilderness, heb nu toevallig een zak van Elements met vis staan. Ruikt sterk (fijn met een hond die niet altijd wil eten) en licht verteerbaar. Hierdoor heeft Troy minder last van misselijkheid. Maar heb nu allemaal 1kg zakjes gehad van verschillende smaken en vond dat ook wel goed.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:40

Ik ben wel tevreden over een aantal merken. Sowieso Dog Logees Gold. Biofood High Energy. Carnis. En sinds een dag nu Royal Canon 4800 voor ons scharminkeltje Dexter. Wolf wel oké maar simpelweg te weinig calorieën voor Dexter.

Castratie kan ook veel schelen. Dundy krijgt ongeveer 800 calorieën op een dag, weegt 20kg en is gecastreerd. Dexter weegt 17 kg, krijgt 2000 calorieën op een dag en is niet gecastreerd. En hun beweging scheelt niet veel op een dag.

Ik heb beide overigens geen blokje om rassen _O- Tenzij onze 10km fietsen +half uur trainen elke dag ook als blokje om telt :))

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:45

Galaika schreef:
Welkom Salsa, wat een leuke kruising!

Ik voer ook Wolf of Wilderness, heb nu toevallig een zak van Elements met vis staan. Ruikt sterk (fijn met een hond die niet altijd wil eten) en licht verteerbaar. Hierdoor heeft Troy minder last van misselijkheid. Maar heb nu allemaal 1kg zakjes gehad van verschillende smaken en vond dat ook wel goed.

Dan raad ik je aan om wel wat extra taurine druppels te geven, zeker bij graanvrije brok.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:47

Ik blijf voer ook een lastig puntje vinden hoor.
Guapa is van josera als hongerige hond met weinig poep naar acana puppy ,verzadigde hond met veel poep gegaan.
Tja wat is wijsheid?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:51

Ik hoopte bij Bodhi ook met de Wolf en dan echt alleen de Lam variant het gevonden te hebben. Maar een jeuk dat die hond kreeg, niet normaal. Hele droge huid, zelfs droge ballen :') Zijn vacht werd lelijk en piekerig. Ook zijn gewicht ging er niet op vooruit dus ik ben helemaal terug gaan zoeken in mijn agenda sinds wanneer het gewicht is verandert. En dat was nadat ik volledig Acana ben gaan voeren.

Dus toen alles om gegooid. Nu voer ik weer Hunters Home lamsvlees mét een groente prutje (het is maar 30 gram, maar het maakt zoveel verschil) en 'smiddags & 'savonds de Acana brokken lam.

& jawel .. de grammen komen er weer bij *\o/* Zijn vacht is weer rustig en glanzend en niet meer zo droog. Ontlasting je ge-wel-dig. Zo blij. Hoop dat we dit nu kunnen volhouden. Tis wel een duur hondje zo, maarjoh we houden er van *tis een grapje heh!*

& ondanks dat ik er niet uit zie op de foto (iets met al dagen veel pijn, moe en gefrustreerd) kwam Mera even bij me kroelen. Even zeggen dat het allemaal wel goed komt baas. (na een rot appje stond ik flink in de paniekstand, is van buiten niets te zien maar van binnen goed te voelen) Het is dat ze het label 'hulphond' niet heeft, maar och wat doet zij een hoop goeds voor mij.

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:52

cinniz123 schreef:
Ik blijf voer ook een lastig puntje vinden hoor.
Guapa is van josera als hongerige hond met weinig poep naar acana puppy ,verzadigde hond met veel poep gegaan.
Tja wat is wijsheid?

Hier ook veel poep. Ik hoop dat een andere variant dat verhelpt. Acana voeding is 'for all life stages' dus je hoeft niet persé pup te voeren.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:53

Fijn al die merken. Darf en Carnilove ben ik nu aan het bekijken. Met inlezen gaat idd de voorkeur nu uit naar geperste brok. Wolf of Wildernes ga ik ook even bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:53

Gefeliciteerd Salsa! Benieuwd naar de foto's :j ik voer kvv van Darf.

Kiwi ik heb mijn moeder even richting je webwinkel geloodst en ze werd er blij van dus hopelijk heb je een klant erbij :D

Zeg wat zouden jullie iemand betalen voor een uur honden wandelen? Ik heb echt geen idee wat daarvoor normale prijzen zijn...

Verder zit ik beetje in de meeleesstand. Minder met de telefoon bezig en dat bevalt goed. Veel aan het wandelen met de meiden en pony <3 Ylvi mag voorlopig aan de riem blijven want die recall is opeens met 80% gedaald >;)

Weet iemand trouwens een oefening of tip om haar wat rustiger op andere honden te laten af gaan? Als ze los mag en ze ziet een andere hond is ze gewoon een soort kanonskogel en das voor bijna alle honden niet tof... ze wordt echt gek van enthousiasme zeg maar. Stuift er keihard op af en springen maar. Ik had dr beter Teigetje kunnen noemen :+ vlgs mij zitten er serieus springveren in die pootjes ergens verstopt 8)7 en met al dat vrolijke gedoe vinden dan die baasjes het allemaal wel grappig en schattig, belonen dat gedrag en ik sta te balen. Het maakt niet uit of ze eerst vast zit of al los was. Of de hond dichtbij is of ver weg..
Ze denkt elke keer weer dat de hele wereld op haar zit te wachten :+

Echt cursebreaker als ik jou lees denk ik ow man jouw arya doet het zo netjes allemaal. Op het moment voelt Ylvi weer als een losgeslagen projectiel -O-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:54

Ach denies wat een lieve foto <3
Begrijp je gevoel heel goed.
Ik ben daardoor mede de telefoon sterk aan het verminderen. Heel fijn dat ze je zo kan steunen en weer rustig kan latwn voelen :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:59

StonedRomy schreef:

Citaat:
Onduidelijk of het ook in Nederland speelt
Dit speelt zich allemaal af in Amerika, en ik heb geen gegevens van gevallen in Nederland. Of het probleem hier ook speelt weet ik niet. Het zou goed kunnen, als het aan de samenstelling van de brokken ligt. De brokken van Acana die ik noemde zijn brokken uit de Amerikaanse fabriek, en worden niet in Nederland en België verkocht. In Europa hebben we wel soortgelijke brokken in de Singles-lijn, en deze bevatten iets meer vlees dan de Singles brokken die in Amerika verkrijgbaar waren. Misschien dat daardoor het probleem minder groot is, maar ik zou er rekening mee houden dat hier mogelijk dezelfde problemen kunnen ontstaan.

& daarnaast kan ik er meer over zeggen maar ga ik niet doen :P

suze_ schreef:
Ach denies wat een lieve foto <3
Begrijp je gevoel heel goed.
Ik ben daardoor mede de telefoon sterk aan het verminderen. Heel fijn dat ze je zo kan steunen en weer rustig kan latwn voelen :(:)

Ja het liefst leg negeer ik mijn telefoon ook, maar dit ging over stal. Dus dan wil je dat wel even lezen. Maar ben al een paar dagen niet in m'n hum. Het idee dat mensen snel sago tegen me doen en ik niets goeds kan doen, dus eigenlijk wil ik liever ergens verdwijnen ofzo :')

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:59

StonedRomy schreef:

Onder het mom; je kan het nooit goed doen :')

Sowieso ga ik voor gezond verstand gebruiken en straks kijken of de hond het er goed op doet.

(En dan niet denken; de kat van mijn tante is 23 geworden op Whiskas zonder ooit 1 dierenartsbezoek haha)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:02

Het blijft een feit dat je op moet passen met taurine, een tekort wat echt makkelijk op te lossen is met druppels of poeders.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 22:08

Thanks Suze! Wat lief <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:24

StonedRomy schreef:
Het blijft een feit dat je op moet passen met taurine, een tekort wat echt makkelijk op te lossen is met druppels of poeders.

Uiteraard, er mag op geen enkel gebied een te kort ontstaan, wat de reden ook is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:47

suze_ schreef:
Verder zit ik beetje in de meeleesstand. Minder met de telefoon bezig en dat bevalt goed. Veel aan het wandelen met de meiden en pony <3 Ylvi mag voorlopig aan de riem blijven want die recall is opeens met 80% gedaald >;)

Weet iemand trouwens een oefening of tip om haar wat rustiger op andere honden te laten af gaan? Als ze los mag en ze ziet een andere hond is ze gewoon een soort kanonskogel en das voor bijna alle honden niet tof... ze wordt echt gek van enthousiasme zeg maar. Stuift er keihard op af en springen maar. Ik had dr beter Teigetje kunnen noemen :+ vlgs mij zitten er serieus springveren in die pootjes ergens verstopt 8)7 en met al dat vrolijke gedoe vinden dan die baasjes het allemaal wel grappig en schattig, belonen dat gedrag en ik sta te balen. Het maakt niet uit of ze eerst vast zit of al los was. Of de hond dichtbij is of ver weg..
Ze denkt elke keer weer dat de hele wereld op haar zit te wachten :+

Echt cursebreaker als ik jou lees denk ik ow man jouw arya doet het zo netjes allemaal. Op het moment voelt Ylvi weer als een losgeslagen projectiel -O-

Komt even uit meelees modus. Nu ik je dat zag schrijven over Arya dacht ik; ik moet even een reactie typen hihi. Ik heb hier ook het gevoel momenteel dat sommige dingen, zoals recall, namelijk ook met 80% gedaald zijn opeens en dat het voor mijn gevoel dus helemaal niet meer zo netjes gaat allemaal haha - zeker na die ervaringen waarbij Arya zo heel intens, opdringerig en opjagend bezig was met dat onzekere hondje bv. Maar ik zit zelf niet lekker in m'n vel, dus dat speelt denk ik ook een grote rol hier bij ons momenteel. In het losloop gebied is ze steeds sneller op zo'n punt om naar andere honden toe te rennen en niet meer bij me te houden en daar baal ik van. Ik probeer het wel oefenen, om d'r zolang mogelijk bij me te houden, maar wil tegelijkertijd ook niet dat ze overal naartoe gaat, dus vind het echt heel lastig omgaan hiermee nu. Ook nog laatst dan gehad dat andere honden grommend en tierend op haar afgevlogen kwamen, wat ik dan ook echt niet tof vind dus ik ben even het vertrouwen een beetje kwijt in het losloop gebied. Maar denk dat ik ook te veel verwacht op sommige momenten, omdat het tot een paar weken geleden zo goed ging met alles en ik nu tegen wat dingen aangelopen ben en het daar even moeilijk mee heb om dat te verwerken - praten helpt me wel enorm om alles weer een beetje op een rijtje te zetten - omdat dat nieuw is. Ze worden toch ouder ook en ontwikkelen een eigen ik en zijn nieuwsgierig en proberen uit - die fases heeft m'n zoontje bv. ook gehad en die heeft hij nog steeds wel tussendoor haha. Ik probeer nu weer op wat rustigere plekjes te lopen waar ik los met d'r oefen en eigenlijk geen honden los tegenkom. Maar of dat echt gaat helpen voor momenten dat ze wel los honden tegenkomt, betwijfel ik. Aan de lijn is ze echt steeds beter met het negeren van andere honden, dus daar mag ik momenteel niet over klagen. Maar los is hier dus momenteel ook niet zo fijn. Ben nu al een paar dagen niet meer naar het losloop gebied geweest om een normale wandeling te doen, maar komende week eens kijken of ik weer wat vaste mensen kan treffen met stabiele honden waar ik mee kan gaan lopen bv. Denk dat ik bv. al snel vergat dat ze alsnog nu nog maar 6,5 maand jong is en dat hetgeen wat tot nu toe zo lekker ging allemaal vooral normaal gedrag was van een jonge pup die nog wat dichter bij de eigenaar wilt blijven. Nu ze ouder wordt, begint ze dus ook steeds meer op eigen houtje te onderzoeken en te beslissen en dat was wel even een wake-up call hier haha. Als we niks tegenkomen is ze echt elke zoveel m gewoon aan't wachten op me tot ik kom. Maar zodra ze iets ziet focust ze meteen en wil ze gaan. Afhankelijk van hoever weg hetgeen is, kan ik d'r soms nog bij me houden maar meestal dus niet meer.

Denk dat iedereen periodes heeft dat het met iets in de training niet lekker gaat even. Hoort er denk ik een beetje bij. Denk (of beter gezegd: ik HOOP) dat het fases zijn en we daar met onze hondjes ook weer doorheen groeien. Maar het is soms lastig om even te analyseren en te kijken hoe je 'het probleem' het beste kunt aanpakken omdat je je vooral vaak onprettig voelt ook naar anderen toe - heb ik dan bv. Lijkt me voor jou idd ook lastig om daarmee te trainen, met al dat enthousiasme wat Ylvi dan los laat, omdat het natuurlijk niet uit kwaaiigheid ook is allemaal en andere mensen het dan misschien onbewust ook aanmoedigen omdat ze zo mega schattig is haha. Maar volgens mij lijken wij wel veel op elkaar met denken en voelen met dit soort dingen, dus ik kan me goed voorstellen hoe je je nu voelt, nu je tegen iets aanloopt wat je heel graag anders ziet. En even minder op de telefoon kan idd goed doen. Doe ik met periodes ook en dat is idd wel fijn hoor. Houd ons op de hoogte hoe het gaat <3 Hier ook wat meer aan de lijn dus momenteel en aan Arya hoef je geen voorbeeld te nemen, want hier gaat het dus ook best wel even ruk wat dat betreft :') ;(

Ik zal morgen ofzo even een grote bij lees post maken en op de rest reageren

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:40

Halleluja,

Ik weet niet waar Skip in heeft liggen rollen maar hij STINKT :r

Ik had hem na het wandelen even in de bench gestopt zodat ik even "veilig" boodschappen kon doen zonder dat mn hele huis onder de stront zou zitten.

Ik kom terug thuis en gewoon mn hele huis meurt :r :r

Skip snel onder de douche maar kennelijk niet grondig genoeg want hij STINKT NOG STEEDS -:(-

Morgen maar even aankijken en anders laat ik hem wel even zwemmen of hij gaat weer onder de douche.

Zwemmen is natuurlijk nu wat koud, maar vind hij wel leuk.

Douchen is warm, maar daar heeft meneer een gruwelijke hekel aan.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:14

KimD schreef:
Het verschil in vertering van brok in de maag, links is de krokante brok. Het water moet je even zien als het maagzuur.

[ [url=m/CgT9c8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vjL4Vn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BiQRNf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/U8sdX0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: Ik ben nog altijd voorstander van volledig vers voeren.

Dit is dus één van de grootste voermythes van nu, de wereld in geslingerd door fabrikanten van geperste brok om hun brok aan te prijzen.

Wat heeft een maag? pH waarde (zuurgraad)
Is de afbraak van brokken in water VS maag dus hetzelfde? Nee
Kun je dus hetgeen er gebeurt met een brok in water generaliseren naar wat er gebeurt in een hondenmaag? Nee

Het water kun je niet zien als maagzuur, want het is geen maagzuur en is niet vergelijkbaar.

Wat je wel kunt doen, is proberen de zuurgraad van de maag na te bootsen in een beker. Vervolgens doe je hier de brokken bij in. Dan moet je ook nog rekening houden met verschillende zuurgraden (de hond op vers vlees heeft over het algemeen een hogere zuurgraad in de maag dan de hond die brok eet).
Doe je dit, dan kun je enigszins 'iets' zeggen over de vertering van de brok in de maag.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:54

ZoZenn schreef:
KimD schreef:
Het verschil in vertering van brok in de maag, links is de krokante brok. Het water moet je even zien als het maagzuur.

[ [url=m/CgT9c8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vjL4Vn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BiQRNf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/U8sdX0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: Ik ben nog altijd voorstander van volledig vers voeren.

Dit is dus één van de grootste voermythes van nu, de wereld in geslingerd door fabrikanten van geperste brok om hun brok aan te prijzen.

Wat heeft een maag? pH waarde (zuurgraad)
Is de afbraak van brokken in water VS maag dus hetzelfde? Nee
Kun je dus hetgeen er gebeurt met een brok in water generaliseren naar wat er gebeurt in een hondenmaag? Nee

Het water kun je niet zien als maagzuur, want het is geen maagzuur en is niet vergelijkbaar.

Wat je wel kunt doen, is proberen de zuurgraad van de maag na te bootsen in een beker. Vervolgens doe je hier de brokken bij in. Dan moet je ook nog rekening houden met verschillende zuurgraden (de hond op vers vlees heeft over het algemeen een hogere zuurgraad in de maag dan de hond die brok eet).
Doe je dit, dan kun je enigszins 'iets' zeggen over de vertering van de brok in de maag.

Je mist het punt. Het gaat niet om de vertering zelf, maar om het drijven en niet drijven van de brok. Een krokante brok drijft ook in een échte maag.

Het verschil in zuurgraad wat je aanhaalt is van toepassing op het niet samen voeren van vlees en brok in één maaltijd. Maar dat is voor veel mensen een moeilijk verhaal.

Dus in jouw geval, om de foto's te verduidelijken, het lipton glas is de maag van de hond (en die is bij een hond inderdaad niet van glas of staat geen lipton op) het water moet je DENKBEELDIG zien als het maagzuur, en het klopt inderdaad dat maagzuur niet uit water bestaat.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:41

Het zal allemaal wel. Roek doet het goed op eender welke brok en Ravi doet het goed op Lupo 20/8 :Y)

De nachten met Saray gaan best goed. Heb haar bench gewoon in de hondenkamer gezet naast die van Ravi. 2 minuutjes piepen en de rest van de nacht is ze stil wat dat betreft is ze een stuk makkelijker als mijn Tammies :')
Er zit alleen best een kop op. Roek ligt net lekker op een botje te kauwen en Saray wil dat botje hebben, Roek gromt wat naar der en dat kleine ding word toch boos :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:52

Cursebreaker wij moeten eens samen op oad denk ik. Ik denk dat we een en al herkenning zijn dan haha :')
En idd het zijn allemaal weer fases en het komt vast allemaal goed :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:43

Nadat ik vanochtend weer een loslopende Jack Russel in Bo z'n billen had hangen (vloog zo de straat over) en de eigenaar geen actie ondernam om deze terug te roepen heb ik nu een heel rijtje aan gebeurtenissen naar de gemeente gestuurd van alle eigenaren met hun honden die loslopen. Ben het nu een beetje zat. Stond verd*mme helemaal te trillen op straat.

Niet omdat ik zo bang ben dát Bodhi wat doet. Maar omdat ik bang ben dat áls hij wat doet hij afgemaakt moet worden. Terwijl die @#)@JJSLKSDFLSKERLJ)#@ -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- hondeneigenaren hun hond niet gewoon fatsoenlijk kunnen aanlijnen en bijhouden.

Maar wel even een dikke pluim voor Bodhi die niets deed maar zich wel helemaal de tauwt*#ves schrok.