Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Galaika schreef:Welkom Salsa, wat een leuke kruising!
Ik voer ook Wolf of Wilderness, heb nu toevallig een zak van Elements met vis staan. Ruikt sterk (fijn met een hond die niet altijd wil eten) en licht verteerbaar. Hierdoor heeft Troy minder last van misselijkheid. Maar heb nu allemaal 1kg zakjes gehad van verschillende smaken en vond dat ook wel goed.
cinniz123 schreef:Ik blijf voer ook een lastig puntje vinden hoor.
Guapa is van josera als hongerige hond met weinig poep naar acana puppy ,verzadigde hond met veel poep gegaan.
Tja wat is wijsheid?
StonedRomy schreef:
Citaat:Onduidelijk of het ook in Nederland speelt
Dit speelt zich allemaal af in Amerika, en ik heb geen gegevens van gevallen in Nederland. Of het probleem hier ook speelt weet ik niet. Het zou goed kunnen, als het aan de samenstelling van de brokken ligt. De brokken van Acana die ik noemde zijn brokken uit de Amerikaanse fabriek, en worden niet in Nederland en België verkocht. In Europa hebben we wel soortgelijke brokken in de Singles-lijn, en deze bevatten iets meer vlees dan de Singles brokken die in Amerika verkrijgbaar waren. Misschien dat daardoor het probleem minder groot is, maar ik zou er rekening mee houden dat hier mogelijk dezelfde problemen kunnen ontstaan.
suze_ schreef:Ach denies wat een lieve foto
Begrijp je gevoel heel goed.
Ik ben daardoor mede de telefoon sterk aan het verminderen. Heel fijn dat ze je zo kan steunen en weer rustig kan latwn voelen
suze_ schreef:Verder zit ik beetje in de meeleesstand. Minder met de telefoon bezig en dat bevalt goed. Veel aan het wandelen met de meiden en ponyYlvi mag voorlopig aan de riem blijven want die recall is opeens met 80% gedaald
![]()
Weet iemand trouwens een oefening of tip om haar wat rustiger op andere honden te laten af gaan? Als ze los mag en ze ziet een andere hond is ze gewoon een soort kanonskogel en das voor bijna alle honden niet tof... ze wordt echt gek van enthousiasme zeg maar. Stuift er keihard op af en springen maar. Ik had dr beter Teigetje kunnen noemenvlgs mij zitten er serieus springveren in die pootjes ergens verstopt
en met al dat vrolijke gedoe vinden dan die baasjes het allemaal wel grappig en schattig, belonen dat gedrag en ik sta te balen. Het maakt niet uit of ze eerst vast zit of al los was. Of de hond dichtbij is of ver weg..
Ze denkt elke keer weer dat de hele wereld op haar zit te wachten
Echt cursebreaker als ik jou lees denk ik ow man jouw arya doet het zo netjes allemaal. Op het moment voelt Ylvi weer als een losgeslagen projectiel
KimD schreef:Het verschil in vertering van brok in de maag, links is de krokante brok. Het water moet je even zien als het maagzuur.
[ [url=m/CgT9c8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vjL4Vn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BiQRNf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U8sdX0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: Ik ben nog altijd voorstander van volledig vers voeren.
ZoZenn schreef:KimD schreef:Het verschil in vertering van brok in de maag, links is de krokante brok. Het water moet je even zien als het maagzuur.
[ [url=m/CgT9c8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vjL4Vn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BiQRNf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U8sdX0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: Ik ben nog altijd voorstander van volledig vers voeren.
Dit is dus één van de grootste voermythes van nu, de wereld in geslingerd door fabrikanten van geperste brok om hun brok aan te prijzen.
Wat heeft een maag? pH waarde (zuurgraad)
Is de afbraak van brokken in water VS maag dus hetzelfde? Nee
Kun je dus hetgeen er gebeurt met een brok in water generaliseren naar wat er gebeurt in een hondenmaag? Nee
Het water kun je niet zien als maagzuur, want het is geen maagzuur en is niet vergelijkbaar.
Wat je wel kunt doen, is proberen de zuurgraad van de maag na te bootsen in een beker. Vervolgens doe je hier de brokken bij in. Dan moet je ook nog rekening houden met verschillende zuurgraden (de hond op vers vlees heeft over het algemeen een hogere zuurgraad in de maag dan de hond die brok eet).
Doe je dit, dan kun je enigszins 'iets' zeggen over de vertering van de brok in de maag.