Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjintoo

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:07

Sorry Fabster, ik was eventjes in de war blijkbaar

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:01

Marlin is vandaag voor het eerst mee geweest naar de paarden. Ik doe zelf niets meer met paarden en ik ga alleen af en toe nog met een vriendin mee naar haar paard.
Ik had echt geen idee hoe hij zou reageren, maar ik had verwacht dat hij het wel spannend zou vinden. Maar nee hoor, paarden zijn gewoon absoluut niet boeiend. Hij liep rond alsof hij al zijn hele leven tussen de paarden loopt, haha.
Dus dat was een goede ervaring.
Het auto ritje ernaartoe vond hij vreselijk spannend. Aangezien ik zelf geen auto heb, heeft hij niet meer in de auto gezeten sinds ik hem heb. De terugweg ging gelukkig al wat beter, toen ging hij ook nog even liggen. Maar wel de hele tijd hijgen.

Hij leert steeds nieuwe dingen bij.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:06

TinkerTreas schreef:
Marlin is vandaag voor het eerst mee geweest naar de paarden. Ik doe zelf niets meer met paarden en ik ga alleen af en toe nog met een vriendin mee naar haar paard.
Ik had echt geen idee hoe hij zou reageren, maar ik had verwacht dat hij het wel spannend zou vinden. Maar nee hoor, paarden zijn gewoon absoluut niet boeiend. Hij liep rond alsof hij al zijn hele leven tussen de paarden loopt, haha.
Dus dat was een goede ervaring.
Het auto ritje ernaartoe vond hij vreselijk spannend. Aangezien ik zelf geen auto heb, heeft hij niet meer in de auto gezeten sinds ik hem heb. De terugweg ging gelukkig al wat beter, toen ging hij ook nog even liggen. Maar wel de hele tijd hijgen.

Hij leert steeds nieuwe dingen bij.

Knappe Marlin, en autorijden is voor veel honden best spannend ken er die vaak meegaan en nog steeds hijgen. Die van mij ziet het als 2e huis.. of is het 1e huis, hmmmmmmmmmmm.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:12

Wat goed zeg van Marlin!
Auto rijden is hier ook spannend!

Donderdag bij de da geweest. Sashud weegt nu 35 en moet rond de 45 wegen. Verder lijkt ze gezond:).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 23:32

ZhuZhu is gek op de auto. Voor we het hek uit gaan om te wandelen, checkt ze altijd even of we niet met de auto gaan :D . In de auto gaan we naar leuke dingen óf we gaan weer naar huis. Vindt ze ook fijn. Alhoewel dat nu wel minder wordt. Inmiddels krijgt ze er blijkbaar vertrouwen in, dat we altijd weer terug naar huis gaan.

We gaan vrijdag naar Engeland. Moet de honden deze week laten ontwormen en dan kunnen ze mee. Heb er zo n zin in!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:08

We zijn in Noord Engeland met de honden. Dit x was ZhuZhu toch wel bezorgd. Als ik onderweg even naar de wc moest, werd ze echt nerveus. Dat was vorig jaar in Denemarken niet. Maar toen was ze pas 6 welen bij ons, dus was t gewoin 1 van de veranderingen. Maar nu gesettled, wil ze blijkbaar niet weer verhuizen. Maar geen zorgen, Zhus, je mag gewoon bij ons blijven.

Afbeelding
In Calais bij de treintunnel.

Afbeelding
Wandeling in Folkstone, vóór we naar het noorden reden.

Afbeelding
Wandeling bij ons huisje. Erg mooi hier!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:21

Hallo allemaal, mag ik me hier ook komen melden? We hebben sinds gisteren een pup van 5,5 maanden uit Bosnië. lijkt me leuk ook hier mee te praten en ervaringen te delen. Dit is ons nieuwe vriendje Rico:
Afbeelding
Afbeelding

En een topic met zijn verhaal: [BB-ITP] Pup Rico, van straathond naar huisvriend

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:41

Wat een leukerd zeg <3
Veel geluk met hem.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:51

Wat mooi daar zeg Fabster!
Leuke hond zeg Murosch, ben benieuwd hoe die uitgroeit.

Sashud liep niet helemaal lekker, konden eerst niets vinden in dr poot. Toch nog beter gekeken, ze had allemaal ontstoken stukjes op dr voetzool. Voorpoot 5 plekken en achter 1. Alle zooi eruit gehaald en geweekt in de soda. Ze loopt inmiddels ook al een stuk soepeler :).

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:14

Oh wat een práchtige omgeving Fabster, daar moeten jullie van genoten hebben <3

Murosch, welkom bij de club, wát een snoetje heb je daar <3

En arme Sashud een ontstoken poot :(:)
Wat gek zeg zoveel plekjes, heeft ze ergens doorheen gebanjerd?

Nova is al helemaal ingeburgerd op stal.
Paard frunnikt en hond vind het heerlijk!
Afbeelding

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:11

Welkom! Wat een schatje is Rico zeg, veel plezier en geluk met hem <3

Fabster: wat gaaf, veel plezier op vakantie! Die arme Zhuzhu haha.
En wat een mooie omgeving, Engeland lijkt mij ook nog een keer leuk om heen te gaan

Tara is vorige week zondag 2 jaar geworden, althans als haar geboortedatum op het paspoort klopt.
Ze heeft lekkers en speelgoed gekregen, helemaal blij dus.
Eergisteren heeft ze nog een verlaat verjaardagskado van baas gekregen, een snackbal/ei. Ze vindt het geweldig!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:14

Proficiat Murosch en welkom :)

Wat een leuke foto's weer hier boven :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:15

Murosh, wat een leukerd!

Gefeliciteerd, Classic! ZhuZhu was volgens haar paspoort vorige week jarig. Ze is nu 4(?) geworden.

Lekkere massage voor Nova.

Hier is t zó tof!
Afbeelding
Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:49

Wat een gave omgeving zeg. Heerlijk genieten zo!

Marlin vindt het volgens mij helemaal niet erg dat het niet meer zo warm is. Hij was helemaal lijp vanmorgen met wandelen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:36

Hier in Engeland is het echt koud. Maar daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Veel beter met de honden.

Nog even een paar foto’s spammen:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:46

Ik zou ook liever kou hebben! Of nouja, Nova :))
Die was echt niet vooruit te branden met dat warme weekend, het was gewoon zielig.

Ik wordt echt zo jaloers op die plaatjes <3 <3

Ik ben afgelopen zaterdag met Nova en haar jack russel vriendje met een vriendin gaan wandelen, zij heeft een Duitse herder pup van 8 maanden welke Nova al kent en sinds een week een Doodle pup. Het was een heerlijke roedel en Nova heeft de hele tijd los gelopen! <3
Behalve het laatste stuk dan, Want ze ruikt al van kilometers afstand de auto en dan gaat ineens de turbo knop aan :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:49

Murosh welkom.

SJ, ben je nooit bang dat er een paard op haar poten gaat staan? Wel heel lief zo saampjes en ha ha, turbo aan bij naar auto gaan, ken honden zat die juist denken, laat die auto nog maar even.

ZhuZhu, heeft wel geluk, zo'n lekkere wandelvakantie met de baas!

Arme Sashud, wel top dat jullie het ontdekten.

Tare, wel geluksvogel met speelgoed met lekkers!

Murphey is onlangs naar het strand gweest met een vriendin mee, daar zwom ze wel niet, maar ach, heeft wel lol voor 10 gehad.

Afbeelding

En hoe komt er toch zand in mijn huis???
Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:01

Ja zeker wel.. Ik heb haar al een tijd geprobeerd om achter een hekje te houden, maar op een of andere manier vind ze altijd wel weer een manier om te ontsnappen zodat ze de hele wei tot beschikking heeft (ze kan niet ontsnappen van de wei zelf af).
We hebben onze honden al 9 jaar lang (verschillende honden dan wel :+ ) samen met paarden gehad en eigenlijk nog nooit ongelukken gehad.. *klopt heel hard af*.

Ze heeft al wel snel geleerd bij welk paard ze wel en niet kan blijven liggen overigens. Bij mijn haf hoeft ze echt niet te blijven liggen, daarvan krijgt ze douwen en knauwen, dus niet leuk :+
Deze ruin is heel voorzichtig in z'n voetjes en zal nooit zomaar op iets gaan staan.

Al liggen de honden over het algemeen wel op plekken waar paarden niet kunnen komen hoor :j

Murphey lol op het strand!! Is leuk *\%/*
Nova heeft trouwens afgelopen zaterdag ook voor het eerst in het water gestaan. Niet gezwommen, maar zeker wel teen-diep, da's al een hele overwinning 8-)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:52

Natte tenen! ! Nou dat is in ieder geval een begin!

Hier was niet iedereen het eens mijn mijn plannen...
Vorig jaar haar al eens strik aangedaan of 2 jaar geleden, vond het gezelschap ook niet geslaagd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:57

Die eerste foto vind ik echt geweldig :D

Marlin is afgelopen weekend voor de 2e keer mee naar stal geweest. Dat doet hij echt super. Alsof hij tussen de paarden is opgegroeid. Hij heeft nu ook gewoon los gelopen daar, hij bleef netjes uit de paddock. En reageerde niet op de paarden. Alleen toen de merrie van mn vriendin ging gillen naar een ruin die erbij staat, stond Marlin even vreemd te kijken :D

Het water blijft Marlin nog steeds bij uit de buurt. Zelfs toen het zo warm was. Zwemmen is duidelijk niet aan hem besteed. Misschien als we zelf de zee in gaan. Maar dan moet het water nog iets warmer worden :brr:

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:40

Hier helaas minder nieuws, Sas voelt zich nu zo thuis dat ze over omheiningen springt en vanmorgen de haan heeft gepakt.. en ze springt hoog.. aangezien we kippen en konijnen hebben en de kat ook niet meer naar beneden durft hebben we de stichting maar gemaild.
Het is voor ons echt een schatje maarja als ze onze dieren afslacht..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:06

O jee, Eliana. Dat klinkt niet goed. Helpt stroom op het hek niet?

Of anders je hond aan je vast binden. Moet ze gaan waar jij gaat (ook in huis, voor de kat). Als ze dan ideeen krijgt, ben je er meteen bij en kun je reageren.
Met ZhuZhu heb ik ook zo n terugval gehad met ontsnappen van ons terrein, toen ze zich thuis ging voelen. Dan worden alle vrijheden ingeperkt. Nu gaat t weer prima. Alhoewel ik wel moet opletten als er mensen met hond vlak langs het terrein lopen. Dan schiet ze onder de draad door. Dus mss moet ik dat nog wel af gaan zetten.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:20

Dat is minder Eliana, ze kunnen hoog springen inderdaad.

Ik heb Marlin zondag voor het eerst een dagje aan mijn ex toevertrouwd. Ik ging namelijk met mn dochter naar Duinrell.
Het ging gelukkig hartstikke goed, hij ging ook zonder problemen mee wandelen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:22

TinkerTreas schreef:

Ik heb Marlin zondag voor het eerst een dagje aan mijn ex toevertrouwd. Ik ging namelijk met mn dochter naar Duinrell.

Dat is fijn om te weten, TinkerTreas. Hier gaan de honden wel eens naar mijn ouders. Was de eerste x met ZhuZhu natuurlijk ook even afwachten hoe dat zou gaan. Maar het is wel fijn als je ze een dagje kunt uitbesteden.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:26

Fabster schreef:
TinkerTreas schreef:

Dat is fijn om te weten, TinkerTreas. Hier gaan de honden wel eens naar mijn ouders. Was de eerste x met ZhuZhu natuurlijk ook even afwachten hoe dat zou gaan. Maar het is wel fijn als je ze een dagje kunt uitbesteden.

Mn ouders passen ook wel op als het nodig is. Maar mijn ex heeft meer ervaring met honden. En mijn 2 zoontjes waren ook bij hem, dus dan kan de hond er ook wel bij, haha.