Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 22:42

Welk getal bedoel je ? De prijs ? Betere kwaliteit? Meer manwerk ?Geen idee.

Mijn hond is ook geen trekker. Maar mocht ik vallen ofzo is het niet de bedoeling dat hij wel zich los kan trekken ofzo. In dat opzicht vind ik het heel belangrijk dat ik sterke kwaliteit heb. Dus ja voor mij is dan die extra euros ook wel waard.

Plus deze kan je helemaal aan je eigen maat instellen. Maargoed je moet doen waar je je fijn bij voelt.
Daarnaast stond er geschikt tot 40 kg. Mocht buffel wel trekken. Is de trekkracht natuurlijk geen 40 kg

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:45

Het getal van die 40 kilo bedoel ik.
Er stond honden to 40 kilo en buffel zit daar net onder. Vandaar mijn twijfel.

Ja ik moet doen waar ik me fijn bij voel. Maar ook wat past bij ons en ons budget :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 22:49

Ja daar zou ik idd ook aan twijfelen. Hoe meten ze dat, zou ik me afvragen ja...

Nouja succes ermee. Hopelijk vind je iets beters in die prijsclasse

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:04

Normaalgezien is het iets in de stijl van bij dit gewicht en normaal gebruik garanderen we een bepaalde levensduur. Tuurlijk knapt hij niet gelijk als je er een zwaardere hond aan hangt, maar allicht heb je dan wel sneller slijtage dan je zou verwachten.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 13:45

Van de week weer lekker naar het bos geweest en natuurlijk weer mooie herfst foto's gemaakt :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:55

Wauw die laaste is gaaf <3

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 14:35

Is die best wel een spier bundeltje <3

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:47

pff... en dan denken we alles gehad te hebben, begint Danger afgelopen week ineens met zn kop te schudden, net wat ik dacht.. Head Shaking Syndroom erbij.. banketstaaf is helemaal dat het gebeurde toen mijn dochtertje hem aaide en dat nu niet meer durft, ze denkt simpelweg dat het haar fout is. en krijg bij een koppige meid van 5er maar in dat dat niet zo is..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 23:03

Jeetje Stefanie! In behoorlijke mate dus?
Zenna heeft dit af en toe alleen als ze te lang op haar rug ligt!

Blijkt dat er dan te weinig zuurstof binnen komt. Als ik der over eind help is het goed.

Kijk eens of je je dochter op een 'speelse' manier weer in contact kan krijgen. Zodat ze door krijgt dat het niet door haar komt!

Britt;

Hele gave foto's <3

Ik heb Nelson met jack meegestuurd vanavond. Hij gaat 'lastig' de auto in en luisterd buiten nog niet denderend. Dus das lastig in de loods omdat jack daar aan het werk is.

Maar als hun thuis spelen gaat dat ontzettend lomp en hard. Ook kan hij dan best flink bijten.

Bij mij mag hij dat dus niet want als ik het niet door heb val ik serieus om en het voelt bijna alsof mijn arm doormidden gaat, alleen heeft nel nog niet door dat dit bij jack wel mag en bij mij niet.

Als het aan mij ligt, gebeurd dit helemaal niet, niet springen en zeker niet bijten. Ook al is het speel gedrag.

Ik krijg hem heel lastig uit die speelbui, hebben jullie tips? :) hij kan ook echt in een keer ophouden en lief zijn, voor dat gedrag beloon ik hem. Maar zijn foute gedrag valt echt niet te negeren. Zeker niet omdat dat bijten mij pijn doet. Doe echt mijn best om op dat moment zo min mogelijk te doen of zeggen, maar dat lukt niet altijd :')

Hij heeft bij meestal een paar minuten even zijn stoute gedrag, daarna liggen we rustig de hele avond knus op de bank :') is ook niet dagelijks, maar wel steeds vaker.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:02

Ik kap springerig en bijterig spelen direct af en ga eventueel direct door met spel wat ik wel kan waarderen
(Trekspel, balletje zoeken of wat dan ook)
Dat springerige en bijterige spelen slaat mij te snel door in serieuzer gedrag en dat wil ik niet hebben :n
Sygin heeft er momenteel ook een handje van

De honden samen stoeien gaat hier trouwens prima
Maar met mensen stoeien heb ik gewoon liever niet

(Lichamelijk spel met Eyck leid gegarandeerd tot Heule flinke blauwe plekken , die word gewoon snel fanatiek )

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:05

Nee precies ik dus ook niet Sonja, het is natuurlijk
Ook geen hond van20 kg maar weegt 10 kg meer dan ik! Op het moment dat ik nee zeg begint ie bij wijze van nog harder te kwispelen en wil hij nog meer spelen! Zodra ik hem ga negeren of iets anders ga doen springt ie gewoon van achter tegen mij aan. Dus hou hem wel in de gaten anders lig ik om :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:12

OW pubert :')
Dat is er hij Eyck wel uit inmiddels
Maar Sygin die zit daar nog wel in
Bij Eyck heb ik soms ook echt wel heel pittig moeten optreden hoor
Maar dat was dan soms nog wel eens omdat ik niet snel genoeg was en hij stijgt gewoon heel makkelijk op kwa temperament
Dus dat was echt bij de eerste tekenen ook afkappen of afleiden Naar leuk spel
Alleen nee of afkappen hielp meestal niet :n
Alternatieven meestal wel

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:46

Hier ook een temperamentvolle stuiterbal maar het gedrag wat je omschrijft word hier echt niet geaccepteerd. Wij hebben dk steeds iets gegeven om in te bijten en ieder moment als ie nu,,wild,, word dan gaat ie onmiddellijk een speeltje halen om daar in te bijten. Ik denk dat het het belangrijkste is dat jij en je vriend op 1 lijn gaan zitten qua opvoeding en hij ook niet ruig speelt want daar kan nelson dus gewoon niet mee omgaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 07:59

Eyck haalt idd ook zelf al speelgoed als ie zijn ei kwijt moet TM

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:02

Hij heeft inderdaad zijn bot of flos die hij normaal pakt als hij blij is! Heb deze idd al een aantal keer aangeboden als hij begon te bijten, maar die pakt hij vast en laat hij weer los. Ik probeer hem uiteraard iets anders te laten doen en zodra hij dit doet beloon ik hem uitbundig! Maar ik blijf er idd bij zeker op deze leeftijd, dat dit speelgedrag met hem niet goed is. Zolang hij nog niet snapt dat nee ook echt nee is, zullen we zulk spel gedrag niet moeten doen. Maar hoe krijg ik zijn baas dit aan het verstand? Heb hem gisteren gezegd dat hij mij serieus pijn doet. Maar hij jack doet dit geen pijn.

Ik vind het ook voor zijn voorpoten geen prettig idee ivm springen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:16

Hier gelukkig ook aan kunnen leren dat hij zijn speelgoed gaat halen als hij zijn ei kwijt moet.
Of hij gaat bij de deur zitten pruttelen ;)

Wel is hij buiten momenteel een beetje Oost Indisch..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:41

Buiten heeft ie ook grote bananen in zijn oren :') Ik heb daar geen last van want hij gaat bij mij gewoon niet van de lijn af zolang hij die bananen nog heeft. Maar mijn vriend wilde juiste weer een hond die lekker los mee kan enzovoorts. Maargoed, ik blijf van mening dat we hem gewoon ontzettend goed moeten begeleiden en op moeten voeden. Zeker nu hij echt een puber is. En geduld! Hij is best gevoelig en snel bang. Ik heb met zulke dingen engelen geduld en wacht rustig af om de auto in te gaan bijvoorbeeld. Dat vindt hij erg spannend. Vriend heeft daar minder geduld in en moet vaak sneller weg oid, waardoor hij wat meer gepusht wordt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:16

Die makkelijke loslopende hond kan hij absoluut krijgen
Maar dan moet hij nu wel even consequent zijn en. Nel goed begeleiden idd
Dus grenzen duidelijk aangeven en zelfbelonende bananen acties voorkomen.
Sygin heeft momenteel complete plantages in haar oren . Die komt dus ook even niet los....
Komt wel als de bananen geoogst zijn ;)
Lichamelijk spel word afgekapt en omgeleid naar wenselijk spel
Etc
Soms is het vrij vermoeiend , puberpuppies
Maar als hij er nu de tijd voor pakt word Nelson wel de hond die hij zo graag wil

(Geen veroordeling hoor, absoluut niet...vind het vooral heel herkenbaar allemaal :j. Heeft hier in huis ook wat voeten in de aarde gehad met Eyck en aardig wat discussies )

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:38

Nee ik kan me juist 200% vinden in wat je schrijft! Aangezien ik er zelf ook zo in sta. Maar nu is Nelson meestal thuis savonds omdat hij in de loods niet luistert. Maar er wordt ook niet de tijd genomen om hem te leren daar wat hij van nelson verwacht.

Enigste probleem wat ik heb is idd zijn lompe spelgedrag. Maar ik neem idd wel de tijd om dit om te draaien en geef hem de kans zich aan te passen.

Maar ik heb gewoon het idee dat hij die tijd er niet in wil stoppen... Beast luisterde perfect naar hem, maar die 2 waren ook altijd samen en onafscheidelijk. Nelson was bijna een jaar toen we hem kregen dus je loopt al achter. Juist deze periode vind ik ontzettend belangrijk om hem te begeleiden naar hoe wij het graag willen zien.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:47

Ik heb het idee dat mannen soms wat minder snel van begrip zijn op dat gebied ;)

Het kost gewoon wat tijd en energie etc , maar daar heb je wel jaren plezier van straks en dat wil er soms niet in heb ik het idee (hier thuis ook)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:48

Ik moet zo even naar Sleeuwijk voor een onderzoekje bij Eyck
Kan ik gelijk de "kleine" wegen

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:50

Hier ook een ongeduldige man icm hond. Niet voor niks dat ik de cursus grdaan heb. En de opvoeding de eerste maanden. Buffel was ook snel onder de indruk en roepen en schreeuwen werkt dan niet.

Maar ik heb mijn man verteld dat wanneer hij wil dat buffel ook voor hen gaat werken dat hij toch echt tijd en energie er in moet steken. En anders moet accepteren dat het niet zo is en dat ie gewoon aan de riem moet

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:49

Erm... Morgen tien maanden
Nu46 kg

Eyck weegt er net geen 43

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:08

Wat een eigenwijze kerels hebben jullie zeg haha. Zo belangrijk om op 1 lijn te zitten qua opvoeding. Zeker met het soort power honden die wij hebben. Ik denk dat die kerel van mij nog geduldiger is dan mij. Nu scheelt het denk ik wel dat ie jaar of twintig les gegeven heeft op de honden vereniging. Zo nu en dan heeft ie meer kaas gegeten vh gedrag als mij.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:16

Hier is het een kwestie van dat ie eigenlijk te zacht is op sommige momenten
En stukje inzicht in karakter en gedrag

Ik ben wat dat betreft een stuk fanatieker ;)