[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:55

Het is een gefokte kleurpatroon dat inderdaad per toeval is ontstaan. Volgens mij heb je de echte :D

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:13

Oh wat leuk die mickey mouse platy's! Dat waren mijn allereerste 'echte' aquariumvisjes, toen kon je hier in de buurt helemaal geen platy's krijgen zonder die micky mouse. Was helemaal verbaast toen ik jaren later visjes zag zonder. :P

Ik was zo flauw van de opvoerpomp in het paludarium die elke dag schoon moest dat ik een 2e hands buitenfilter heb gekocht. Voor bakken van 250 liter, dus die 15 liter in m'n palu word lekker schoongehouden nu. :P

Die vampierkrabjes een paar pagina's terug zijn trouwens onzettend leuk! Ze wandelen niet bijster veel, dus als je spektakel wil zijn ze niet ideaal, maar ik vond ze erg leuk om naar te kijken. Als je ze stukjes vlees geeft slepen ze het op eigen houtje mee naar een veilig plekje om te eten, en als ze stoer tegen elkaar aan het doen zijn is echt geweldig. :P
Wanneer de financiën weer wat vriendelijker zijn koop ik ook weer nieuwe, gok dat mijn vorige het kraanwater hier niet fijn vonden.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:13

Wat nieuwe plantjes toegevoegd en wat planten verplaatst, toch voelt het niet echt fijn :+ iemand nog tips hoe de planten beter tot hun recht komen? :)
Afbeelding

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:31

Misschien wat meer kleurverschil? Je hebt nu alleen maar lichtgroen, als je er wat donkergroen/rood/bruinrood in zet heb je wat meer contrast. Persoonlijk houd ik niet van groot blad in kleine bakken, maar dat is natuurlijk smaakgebonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:34

Grappig dat ik Micky Mouse Platy's blijk te hebben, wist ik helemaal niet :+ Mijn oog viel er gisteren ineens op ... Vind het wel gek, want het zijn gewoon jongen van mijn eerste Platy's, alles wat nog zwemt is wel ergens gerelateerd aan elkaar volgens mij .. Kan het dan alsnog dat er 2 wel MM zijn en de rest niet?

Verder geen verstand van planten ed, getuigt ook mijn zielige bakje :P Maar ga binnenkort toch ook eens aan de slag om het wat op te knappen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:34

Julius, hoeveel liter zit er in het buitenfilter? :P Want volgens mij zit er dan, als ik de goede voor mij heb, 1/3e van het totale water in je filter :P Heb je een foto van je paludarium?

Aiden, Wat mij als eerst opvalt is dat je zijkanten een beetje kaal zijn, een idee om bijvoorbeeld de Vallisneria te verplaatsten naar de rechterzijkant? En wat Julius zegt, kleur is ook een mooie voor contrast :)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:35

@julius_juut ik heb er een tijgerlotus in zitten maar die moet nog even beginnen met groeien, wil er wel meer kleur in maar ik vind het al zo vol :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:52

Spruit schreef:
Beide Borarasjes zou ik er nog niet in doen. Vele ervaringen dat ze veel leuker en actiever gedrag vertonen in een 60 cm bakje :) Beetje zonde als ze wat stil in een bakje zitten :P

Ik heb goede ervaringen er juist mee :)

@sabine dat heet mickey mouse gewoon een kleurslag :) 1 van de vele

@julius het is meer dat ik eens wat anders wil en die bak over heb, maar niet weer vissen in wil want heb al 3 bakken :P Dus is meer voor de leuk erbij en vind leuk om te zien :)
Heb altijd vlees hier zoals de stendker rundervlees en dergelijke en heb hun goed bestudeerd kwa gedrag en eten :) vind ze erg leuk !

@aidenn leuk je bak zo lekker groen ! Zou er zelf iets roods bij zetten dan krijg je al een heel ander beeld !

Ik heb net weer me artemia kweek aangezet, weer even portie vers voer :) Ga helft opvoeren aan de betta, en helft groter laten worden.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:53

Spruit schreef:
Julius, hoeveel liter zit er in het buitenfilter? :P Want volgens mij zit er dan, als ik de goede voor mij heb, 1/3e van het totale water in je filter :P Heb je een foto van je paludarium?

Ja klopt, al heb ik het filter wel even volgegoten voordat ik hem aanzetten. Anders staat de bak bijna droog. :P Ik denk dat er in het filter zelf iets van 7 of 10 liter gaat. Foto's zijn even niet te vinden, die lijken altijd op vakantie te gaan als ik ze zoek. XD

@Aidenn: Nee, ik zou er dan idd wat van de huidige planten uit halen. En is het idd een idee om er wat meer orde in te scheppen? De planten die je nu hebt gebruiken strak langs de zij- en achterwanden en dan in het midden een mooi stuk hout of een mooie in het oog springende plant?
Als dat plantje in het midden een rode tijgerlotus is zouden de blaadjes trouwens al wel mooi rood moeten zijn als ze uit de knol komen, geef je plantenvoeding? Rode planten hebben ijzer nodig om mooi op kleur te komen. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:08

Aidenn ik vind je bak zo juist mooi!
Inderdaad iets roods er in en dan heb je mooi kleur :j

En in een klein bakje kan ook rasbora espei, heb ik ook ja in die kleine bak van mij.
Gaat super hoor, ze hebben dikke lol met elkaar, :D
zijn ook erg gek op de stroming uit het pompje wat er in zit.
Zijn hele vrolijke visjes, houden wel van wat begroeiing er in :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:41

In dat geval wil ik ook wel eens boraras brigittae proberen in zo'n bakje, als ik er plaats voor heb ^^ ze zijn zo mooi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:03

Nog een Platy-vraagje (of alles wat kweekt-vraagje :P ).
Hoe zit het met inteelt en dergelijke? Weet dat er mensen zijn die alles scheiden en bewust kweken etc. maar kan me niet voorstellen dat iedereen met een gezelschapsbakje dat doet. Maar wat zijn de gevolgen? Blijft alles gewoon met elkaar kweken? Of dooft dat op een bepaald moment uit wegens onvruchtbaar of dergelijke? Ik heb geen idee hoe het in mijn bak zit, maar volgens mij is alles wel zowat verwant aan elkaar... Maarja, weet niet zo goed wat ik ermee moet, 2 bakken is echt geen optie..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:05

Als er inteelt is krijg je een hoop problemen. Denk aan misvormde ruggengraten, veel dode jongen of veel vroeg sterfte in je bak. Je kan op ten duur jonge houden, oude verkopen en nieuw bloed kopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:10

Verkopen.. grapjas :+ Hier geraak je ze niet eens gratis kwijt, tenzij je iemand treft die levend voer zoekt..
Ik hoef ook niet zo nodig te kweken, heb ze onwetend gekocht (zouden helemaal niet zo snel jongen hebben.. behalve die van mij dan blijkbaar :P ) maarja.. moet er nu wel wat mee.. of niet, maar weet niet of dat goed gaat aflopen dan .. :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:22

Afbeelding

Foto net gemaakt, dit echt maar 20 liter. En je kunt wel zien hoe klein die rasbora van mij zijn.
Er zitten er 5 in, 2 vrouwtjes en 3 mannetjes.
Zit soms wel te denken om er 2 vrouwtjes bij te doen,maar dat weet ik nog niet zeker.
Is net een leuk clubje zo,ben bang dat als ik ef 2 bij doe er iets gebeurd met ziekte of zo

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:44

Afbeelding
Ik heb net een betta gekocht, ik vind hem zo gaaf <3 met veel licht/boven in de bak is 'ie rood met blauw, maar als ie meer onderin zwemt is z'n lichaam zwart en heeft 'ie een oranje staart. Hij is wel lastig op de foto te zetten :p
Laatst bijgewerkt door 95Ellen op 28-12-15 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:46

Hey naamgenootje :D

Ben wel benieuwd naar een foto,gaat vast nog wel lukken joh :j

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:47

:D ha ellen ;)
Ja heb m'n bericht ge-edit, had al wel iets van een foto maar het mislukte even om die bij m'n bericht te plaatsen :p
Zodra een betere foto gelukt is zet ik die er wel bij xD
Laatst bijgewerkt door 95Ellen op 28-12-15 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:48

[***] schreef:
[ [url=m/vC6BPD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb net een betta gekocht, ik vind hem zo gaaf <3 met veel licht/boven in de bak is 'ie rood met blauw, maar als ie meer onderin zwemt is z'n lichaam zwart en heeft 'ie een oranje staart. Hij is wel lastig op de foto te zetten :p

oeeh die is gaaf zeg, ik kan die van mij over 2 dagen pas ophalen :(:)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:49

mooi hoor ! Noemen ze een copper :) Tenminste als hij er zo vaak uitziet haha

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:50

Aidenn schreef:
[***] schreef:
[ [url=m/vC6BPD.jpg]Afbeelding[/url] ]

oeeh die is gaaf zeg, ik kan die van mij over 2 dagen pas ophalen :(:)

Ja deze zat zo kant en klaar in de winkel in Ede dus was makkelijk meenemen :) wat voor een koop jij er? Deze wordt halfmoon genoemd, maar kan vgm ook een veiltail zijn met grote staart, hij is vgm net niet helemaal 180 graden

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:56

@[***] jouw betta kan ook een delta tail zijn , dan is de staart niet helemaal 180 graden maar dat maakt ze echt niet minder mooi. de petsplace uit mijn drop besteld ze altijd voor mij bij een kweker weg in plaats van ruinemans.com

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:59

Inteelt wordt je niet blij van.. spreek uit ervaring.. vooral slechte en kromme guppen gehad.

Kan iemand me vertellen wat dit voor vis is? Is hier gekomen als zijnde dwerggooerami maar dat geloof ik never nooit..Afbeelding

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:01

linnnh schreef:
Inteelt wordt je niet blij van.. spreek uit ervaring.. vooral slechte en kromme guppen gehad.

Kan iemand me vertellen wat dit voor vis is? Is hier gekomen als zijnde dwerggooerami maar dat geloof ik never nooit..[ [url=m/89ZFvw.jpg]Afbeelding[/url] ]

een soort van minor soort ofzo?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:01

dat weet je snel genoeg als je flair foto hebt :)