Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:42

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:44

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:04

leuk die jace.

Leah groeit als kool. <3
Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:45

Iemand die mij kan helpen met wat advies.

Gisteren met Ole bij de dierenarts geweest, we hebben op moment een rittenkaart zo lijkt het.
Meneer heeft midden oor ontsteking. Maar dat even ter zijde.
Hij hapt regelmatig naar zijn "zij" en heeft geen mooie regelmatige ontlasting..
De vraag is nu komen deze problemen door zijn eten ? Hij eet dit al vanaf pup af aan.

Dierenarts denkt dat hij voedselallergie heeft. En moet acuut stoppen met gene wat ik nu geef.
En over op royal canin hypoallergeen, het aller beste volgens hun.
Nu ben ik niet voor 1 gat te vangen, want als ik ergens de kriebels van krijg is het RC..
Hij vind vlees erg lekker, en wil hier niet zomaar mee stoppen, Ole is kieskeurig wat betreft andere smaken (van kivo) Hij eet vis/rund/rund&kip..

TeSzZz

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:17

Als je bepaalde dingen uit wil sluiten en op vlees wil blijven dan zou ik tijdelijk overstappen naar diersoorten die je normaal nooit voert, en in ieder geval rund & kip even helemaal weglaten. Je zou even kunnen zoeken op barfplaats ofzo hoe het precies zit met zo'n eliminatiedieet want ik heb het zelf gelukkig nooit hoeven doen.

Hier vorige week toch ook met Gizmo naar de dierenarts geweest, hij had weer mank gelopen maar geeft nergens pijn op aan. Na heel veel voelen gaan ze er op dit moment vanuit dat er een peesje bij een van zijn teentjes geirriteerd/licht ontstoken is. Met scherpe draaien enzo wordt dat natuurlijk steeds flink belast en ondanks dat het iets kleins is blijft dat vaak wel lang hangen. Nu dus 4 weken op rust (de eerste week hebben we gehad) en ontstekingsremmers en dan hopen dat het weg is.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:13

Tess, dat zijn vaak rottige blessures omdat ze meestal ook na genezing een zwakke plek blijven, en snel weer terugkomen. Sterkte ermee!

Leuk dat wij in de BNB juli 2016 mogen staan, met huisdieren in de spotlight, voor de werkhondjes die altijd enorm hun best doen :D
[FZ] [Dienstmededeling] BNB Juli 2016

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:17

Toushie schreef:
leuk die jace.

Leah groeit als kool. <3
[ Afbeelding ]

Schattige foto :o

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 00:05

Ik heb er onverwacht een bc bij, was eigenlijk nog niet de bedoeling...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:01

Kuggur schreef:

Kan gebeuren, zo hebben wij Puk gekregen. :) Hondje met een rugzakje?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:15

Inderdaad, heeft problemen met vreemde kinderen, herhaaldelijk naar en in gezichtjes gehapt. Geen ernstige wonden maar in 1 geval wel wat bloed.
Dit was de reden dat ze ingeslapen zou worden.
Maar ze krijgt in plaats daarvan een kans bij ons.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:11

foto? :) :)

Ik ben zelf ook op zoek naar een BC, geen pup, maar een teefje van max. 2 jaar.
Als ik ze dan zo hier en daar op internet lees: er zijn veel hondjes met die rugzakjes.
Ook dat ze niet lang alleen kunnen zijn.
Is dat voor jullie als ervaren BC-eigenaren een bekend probleem?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:14

Wat fijn dat ze bij jou mag blijven kugger.

Mijn border is een herplaatsen en kan wel een paar uur alleen blijven als het echt echt moet. Ik ben eigenlijk altijd thuis dus dat gebeurt echt zelden :p

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:18

Knakker schreef:

Als ik ze dan zo hier en daar op internet lees: er zijn veel hondjes met die rugzakjes.

Heb wel een reu voor je van rond twee jaar. Geen rugzakje, kan niet goed genoeg schapendrijven.
Je moet hem wel ophalen.... :D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:44

Haha als je dichterbij woonde was je vast zo van m af Kuggur. Heb je je nieuwe hond al bij de schapen gehad?

Knakker dat zie ik idd ook vaak voorbij komen bij herplaatsers.
Gizmo heeft een periode verlatingsangst gehad maar met heel rustig aan weer opnieuw opbouwen was dat ook vrij snel weer over, en sindsdien kan ie prima alleen zijn.

Gizmo staat inmiddels 3 weken op rust, nog 1 te gaan. De 1e week was ie voor zijn doen toch wel erg rustig, dus waarschijnlijk heeft ie er wel flink last van gehad. Daarna was het vrij warm dus ging het ook nog wel, maar inmiddels heeft ie echt duidelijk energie over en raakt ie t met denkspelletjes ook niet meer kwijt.
Gelukkig nog maar een week en dan maar eens kijken hoe het gaat. Hij heeft verder helemaal niet meer mank gelopen en was na die 1e week ook verder qua karakter weer helemaal zichzelf, dus ik heb goede hoop dat het wel over is.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:02

Ja, meteen dezelfde dag.
Ze is bij de vorige eigenaar al gebruikt om schapen te drijven, maar daar niet formeel voor getraind, en de manier van werken niet zoals ik het zou doen (uitsluitend van handler af drijven, en streng verboden vóór de schapen te gaan).
Ze is redelijk opgevoed, kent haar naam, komt als je roept, maar kent dus geen specifieke drijfcommando's.
Ze flankt een beetje maar maakt ze nooit af, draait na hoogstens een kwart cirkel om.
Ze is geïnteresseerd, maar niet erg fel, en maakt een vrij rustige zelfverzekerde indruk bij de schapen, zelfs dichtbij in benarde posities (tussen hek en schapengroep).
Een belangrijke factor in de beslissing deze poging te wagen is dat haar moeder jaren geleden eens bij ons is geweest om op mijn oefenschapen uitgeprobeerd te worden; die maakte toen een heel goede indruk op me.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:35

Een hond die weg moet om wat voor reden dan ook heeft eigenlijk altijd wel een rugzakje. Nooit de schuld van de hond overigens, altijd de eigenaar die geen verstand ervan heeft.

Wij hebben er nu twee, die 'rugzakhondjes', voor ons geen probleem, wij trainen daar 24/7 aan en leven bij wijzen van ècht voor onze honden.

Trainen veel, wandelen veel, ons leven in aangepast op een leven met hondjes. En dan blijken die rugzakken vrij goed op te lossen, met liefde, geduld, training en de juiste energie in ieder geval.

Ik zou zo weer voor een herplaatser gaan, maar de volgende twee worden rashonden van pup af aan. Misschien daarna weer. Who knows wat op ons pad komt! Die twee wat we nu hebben waren ook niet gepland. :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:03

oh ja dat geloof ik zeker, dat het niet de schuld is van de hond, maar van de eigenaar

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:04

Kuggur schreef:
Knakker schreef:

Heb wel een reu voor je van rond twee jaar. Geen rugzakje, kan niet goed genoeg schapendrijven.

Hier begrijp ik uit dat je niet in NL woont ? :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:39

Kuggur schreef:
Knakker schreef:

Ik kom volgend jaar die kant op, dan wil ik 'm wel meenemen :+

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:06

Kuggur schreef:

_O- _O- _O-

Jij ook al??

Hier ook sinds woensdag, totaal niet in de planning...pup van 5 maand opgehaald omdat de eigenaar er niet mee overweg kon.
Afstamming geen idee...lijkt me aan de bouw te zien wel iets uit een werklijn, onder de luizen, zijn al flink wat wormen uitgekomen, ondervoed en veel te klein voor zijn 5 mnd, is nu zo groot als een pup van 3-3,5 mnd.

We kijken eerst maar eens dat ie sterk genoeg is om zijn puppyentingen te krijgen, dat kon vlgs de veearts nu nog niet.
Laat hem eerst maar eens pup zijn, en dan zien we dan wel verder.
Meet Wolf:

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat je veel plezier van jouw nieuwe hondje gaat hebben, en dat ze aan de schapen verder laat zien wat nodig is! :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:15

Iemand bekend met praktijkspeuren.
Gewoon voor de fun?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:27

JesdaJinn schreef:
Iemand bekend met praktijkspeuren.
Gewoon voor de fun?

Pas een workshop gehad, ik vond het erg leuk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:28

Ik ben totaal niet bekend met praktijkspeuren, ik kan er dus geen zinnig woord over zeggen. :oo

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:47

KimD schreef:
Ik ben totaal niet bekend met praktijkspeuren, ik kan er dus geen zinnig woord over zeggen. :oo

Ik ook niet
Ga eens een proefles doen met Flappie. Kijken of dat iets voor haar is

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:59

Poosje terug van die orthopedische kussens besteld en ze bevallen goed. Mijn Herder ligt er heel veel op maar Jinn eigenlijk helemaal niet