Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 11:52

Haha, ja wachten duurt lang :D

Wax is officieel Crème Mink, zijn stamboom gaan we aanpassen.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:03

EeCee, moet ook al langer wachten! Balen, maar voor Boston vast niet zo erg :))
Splash, pasta kwijt }> Hier jatten ze ook wel eens wat van het aanrecht...Donderstenen! En Wax officieel creme mink. Mooi was hij toch al :9
Abby gaat alweer de goede kant op.
Roque verkleurd, spannend wat het uiteindelijk gaat worden :)

Hier een fotootje van gister, mijn 3 kleine kleutertjes in de ban van een speeltje :+
Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:34

Wie had hem uiteindelijk? Mooi setje :)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:00

Hihi, Sjors is de brutaalste van de 3, dus die ging ermee vandoor (de middelste) :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:01

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 08:12

Beterschap voor Abby! Onze poezen hebben ook zo'n rompertje aangehad. Sjors accepteerde het prima, maar Gaia dacht dat ze helemaal niets meer kon bewegen :? Die kreeg uiteindelijk een kap om. Fijn dat Abby hem goed accepteert.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:47

Gossie arme Abby -alhoewel de foto met dat ding aan wel uber schattig is :=.

Gaia wat een leuke foto!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 14:51

Heerlijk stel Gaia <3

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 19:35

Stil hier!

Lor hoe gaat het nu met Abby?
Tilmar, kunnen Tijger en Gwynn de krant al halen?

Hier was Texas vannacht niet thuisgekomen, snapte er helemaal niks van. Zat ie opgesloten in het bedrijf op het erf hier. Sukkel....

En mijn huis Is nogal tochtig met sommige wind richtingen. En Wax ligt dan eigenlijk aleen maar op de kachel. Knox past zijn Sphynxswag shirt goed en die vond het prima, voor Wax was ie nog te groot maar nu heb ik voor Wax een ander shirtje besteld en hij scheurt en speelt nu al een uur door het huis. Hij Had het dus echt koud, niet zo gek die dunne spriet :(:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:53

ahw, arme Wax. :(:)

Abby doet het goed, ze was eerst flink pissig en als ik keek deed ze alsof ze niet kan lopen met dat rompertje, maar zodra ik uit zicht was zat ze mooi op het aanrecht de boerenkool op te vreten. :')
Wond geneest ook mooi en het rompertje zou weer af mogen, maar ik geef het nog wat langer de tijd.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:47

:= boerenkool. Gelukkig gaat het goed met Abby!

Arme Wax! We hebben voor sushi één col trui maar als we die aandoen gaat hij heel hard achteruit lopen, en zielig kijken: hij gaat dus gewoon naakt zonder het leven.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:07

Arme Texas zat opgesloten. Ik vind dat altijd een beetje eng. Je moet er maar op tijd achter komen waar hij zit. Gelukkig is hij er weer. Ik heb ooit de stalkat per ongeluk in mijn kast opgesloten. Was hij lekker gaan liggen op zachte transportbeschermers. Die lagen vrij onderaan in mijn kast, dus nooit in de gaten gehad. Kom ik de volgende dag op stal, doe mijn kast open, springt die kat eruit...Ik schrok me een hoedje, voelde me wel schuldig. Gebeurd je gelukkig maar 1x... Daarna let je wel goed op.
Hihi en Wax en Knox lekkere warme truitjes aan. Fijn dat Wax er zo blij mee is. Hier is Yaro ook altijd een beetje kouwelijk. Had vorig jaar ook een truitje voor hem, maar daar werd hij toch niet gelukkig van. Hoe schattig het ook stond :+

Abby aan de boerenkool :+ Gaat gelukkig goed met haar!

Sinds eergister zijn we gestopt met de almo bij de kvv van Sjors. Was echt nog maar een heel klein beetje. We deden 3 dagen over een blikje en dan gooide we het laatste beetje weg. Zo weinig ging er nog doorheen. Maar ze ging toch weer in de weiger stand. En het vlees wat ze dan eet, braakt ze weer uit. Ik snap er niets van. Ze spuugt eigenlijk nooit, en nu 2 dagen achter elkaar, en precies sinds ze geen almo meer krijgt. Overdag is ze gewoon zichzelf, en eet ze haar brokjes met veel smaak. Ziek is ze dus echt niet. Ik wil zo graag die laatste stap maken, zodat hij ontlasting goed blijft. Met alleen brokjes nu, wordt die alweer wat zachter...

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:43

Jeeeej! Valya eet al anderhalve week als een bouwvakker! Poepjes worden met de dag beter, en vandaag zelfs twee keer normale drollen :))) Ben voorzichtig positief! Volgende week nog een keer Panacur en dan moet het rot ding weg zijn.
16 december weer testen.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:34

Wat goed LoesLucky! We duimen verder dat het goed blijft gaan!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:27

Wat fijn Loes dat het goed gaat!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:29

Dat je zo blij kan zijn met een drol - had je nooit gedacht he :D
Goed nieuws in elk geval, hopelijk blijft het zo!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 14:35

Ja ik weet hoe blij je kan zijn met drollen :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:23

Heerlijk, Wax in een truitje! Wat leuk dat hij er zo blij mee is!

Gwynn van mij heeft niks met truitjes, die kan dan ineens niet meer lopen. Met die tuigjes van buiten heeft ze dat ook. We hebben er nu een met dunne bandjes dat gaat redelijk.
Ze gaat trouwens wel lekker onder een dekbed liggen als ze het koud heeft, ik weet niet hoe ze zich daaronder wurmt, maar het lukt. Koppie naar buiten <3

Gefeliciteerd met de mooie drollen Loes := Je zal wel heel blij zijn!

Ahh en Texas opgesloten... dat is sneu.. Wat zou er door zo'n koppie heen gaan dan he? Hij zal toch ook wel naar huis willen lijkt mij. De kat van een collega van mij heeft wel eens een nacht op een dak gezeten, hij durfde er niet meer af.

Abby ook weer aan de beterende hand, of boerenkool het herstel gaat bespoedigen weet ik niet helemaal...

En Sjors wil geen kale kvv? Is dat het? Zolang je er wat almo doorheen mengt eet ze het wel?
Tijger wil nog steeds geen Orijen brokjes, daar moeten we ook wat doorheen mengen. Ik heb het maar opgegeven om het kaal te geven. Volgens mij denkt hij gewoon dat het dan niet eetbaar is. Een kat is volgens mij het enige dier dat kan verhongeren met een volle etensbak voor zijn neus. Rare beesten..

Leuke foto van de 3 Devons trouwens!

Mijn man is een paar dagen weg, dus ik dacht ach, ze mogen wel een keer bij mij slapen. Gezellig is dat zeg!! :z Het begin van de nacht ging goed, maar daarna gingen ze rondwandelen over mijn bed en aan mijn hoofd snuffelen. Deed ik mijn ogen open, zag ik een kat!
Om 5 uur begon Tijger mijn tenen aan te vallen }:) en om half 6 was het echt klaar met slapen..
Afgelopen nacht maar weer op de gang..

Tijger had mij nog onbedoeld verwond.. we waren aan het spelen en hij had per ongeluk zijn nagels uit, toen bleef hij hangen in de nagelriem van mijn middelvinger toen trok hij terug.. so hee.. dat scheurde dus helemaal uit ;( wat doet dat veel pijn zeg. Heb een paar dagen in de biotex gezeten om te voorkomen dat het ging ontsteken. Gelukkig is het nu dicht. Volgende keer oppassen met die nageltjes!!!

En nee, ze kunnen nog geen krant ophalen helaas.
Gwynn blijft een beetje steken bij het blokje aantikken en een ander blokje omduwen. Bij nieuwe commando's kijkt ze heel verveeld en beweegt niet. Tijger vindt het nog wel leuk, blijf het proberen!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:28

hahaha ja! elke keer als ze gepoept heeft kijk, (als ze dan net in de bosjes zit ofzo). En dan helemaal blij: Yess een goeie! Willie denkt dan alleen: oh heeft niemand dit gezien of gehoord???? hahahaha

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 21:32

Gaia, hoe gaat het nu met Sjors? Opsluiten in de stal kast dat zie ik met Texas ook nog wel eens gebeuren, of in een auto meeliften. Nu ligt ie veilig naast mij in bed.

Tilmar, dat doet Knox precies zo met dat dekbed, elke ochtend standaard :D Auw pijnlijk van Tijger, en leuk dat hij nog wel wat meer interesse toont in het clickeren!

Valya steeds betere drollen, super.

Abby weer helemaal de oude Lor?

Ik ben erg druk met werken veel overleggen en lange dagen, voel me soms wel schuldig naar die kleintjes die kijken me altijd zo zielig aan als ik weg ga :+

En Knox is de laatste dagen afentoe aan het miauwen en kan niet ontcijferen wat ie nu wil. Gek beest!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:43

Super Loes! *\o/*

Splash:
Het kan gewoon aandacht vragen zijn of je ff wat willen vertellen. :)
Miauwen hoeft niet meteen aan te geven dat er wat mis is, maar dat hoor je vaak ook wel aan de manier waarop.
Ik hoor bij Abby precies of ze pijn heeft, chagrijnig is, honger heeft of gewoon bij 'mama' wil tutten. :D
Ook bij Mowgli kan ik diverse miauwtjes onderscheiden, daarvan herken ik vragend, beledigd, honger, aaaaaandacht, moppertjes (lijkt erg op beledigd en haal ik geregeld door elkaar, maar gelukkig zegt uitdrukking ook een hoop) en bang.

Abby gaat goed. :j
De wond is bijna genezen, wel een flinke zwelling als reactie op de vicryl (hechtdraad) wat ook meteen genoteerd werd zodat daar een volgende keer dat ze haar moeten opereren rekening mee gehouden kan worden.
Rompertje is er per vandaag dan ook af en terrorAbby is back! }> *\%/*
Mowgli was vanmiddag ook mee, die moest d'r jaarlijkse enting en check-up en heeft meteen een bioptje gehad van de bult in d'r nek.
Blijkt een vetbultje te zijn, niet gevaarlijk oid, wel in de gaten houden en als het in de weg gaat zitten of ineens hard groeit wordt hij alsnog verwijderd.
Beide meiden zijn dus weer gezond verklaart. *\o/*
Rekening voor zaterdag en vandaag was bij elkaar €101,- dus valt me ook erg mee, was immers weekendconsult plus medicatie&MPS en vandaag dan nacontrole en Mo's entingen en biopt (welke niet verrekend is omdat ze geen speciale onderzoeken hoefden te doen oid).

Tilmar:
boerenkool bevorderd het herstel niet, maar werkt ook niet tegen. :+
De dierenarts moest wel lachen toen ik vertelde dat Abby net deed of ze niet kon lopen en dat wanneer ik me omdraaide ze doodleuk op het aanrecht zat om m'n eten op te vreten. _O-
Kleine komediant is het. :')
Abby staat sinds een week of 2 trouwens op Fokker light, moest haar steeds minder voeren en ze ging steeds harder gillen om vreten en bleef honger houden.
Nu kan ze weer redelijk normale porties eten, loopt niet meer de hele dag te gillen om eten en mag ze nog werken voor haar voer ook omdat alles in de voerbal gaat en die op een moeilijkere stand staat. O:)
Ik meen maandag verwacht ik de funkitty twist 'n treat en daarna ga ik even doorsparen voor een uitgebreider denkspel.
Ook heb ik de meiden 's nachts nog steeds apart zitten, Mo zit dan bij mij met een volle bak brokken (Almo Nature tegenwoordig) en overdag ben ik de voeding inmiddels aan het weglaten, Mo vrat toch bijna niets en Abby kan het ook wel lijden aangezien er altijd nog wel brokjes in de voerbal zitten als ik 3x daags voer en nu niet meer.
Spekje mag wat minder spekjes krijgen. :j

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:44

Fijn dat de dames weer back on track zijn!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 08:12

Ja dat weet ik Lor maar zoals ik zei ik kan het niet ontcijferen :D

Fijn dat Abby weer de oude Is!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:22

Hoe ver zouden jullie gaan?

Ik lees op FB twee gevallen (één in de USA en één in NL) over sphynxen met kanker en die nu behandeld worden met o.a. chemo. De katten zijn echt behoorlijk ziek met deze behandeling en ik zie foto's voorbij komen van echt sneue snuitjes...

Mijn nakies gaan me echt aan m'n hart en zijn me bijna alles waard... Maar of ik zó ver zou gaan... Ik denk het niet...

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:00

Tja, ik denk dat dat moeilijk oordelen is als je niet in de situatie zit.
Stel je hebt een redelijk jonge kat met kanker en die heeft met een chemokuur een goede kans op een langer leven. Dan ga je dat toch proberen volgens mij..
Katten en honden schijnen minder last van chemo te hebben dan mensen.