Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Keeva schreef:Een deel blijft hier, en ik heb al een aantal liefhebbers die er ook een aantal willen hebben. De rest verkoop ik na de zomer of volgend voorjaar. Heb plaats genoeg hier om ze hier te laten opgroeien
Pieteritus1 schreef:Knuffelgehalte is nog steeds erg hoog met die pluisjes!
Alleen idd jammer dat die volwassen veren er zo snel doorheen schieten.
Buurman zei me dat ik prachtige raskippen heb, vandaar dat ik nu twijfel om mijn Orpingtonhaan in te ruilen tegen een NH-blauwe, zodat ik ras door kan fokken.
Of ga ik kruisen met het risico ze niet kwijt te raken?
Mijn haan is een plaatje, dus ik twijfel heel erg.
Speedster schreef:Interessant berichtje net in de nieuwsbrief van Levende Have:
http://www.levendehave.nl/nieuws/koolzaadolie-nieuw-middel-strijd-tegen-bloedluis
Speedster schreef:Iemand tips tegen het opeten van eieren? Ik ben er nu achter waarom ik nooit meer eieren van Pientje vind. Ik zag er vandaag 1 in het hok liggen, onder de stok, ik helemaal blij, want het was het eerste eitje sinds Sientje dood is. Ik pak het eruit, leg het ff uit mijn handen op het kippenbalkonnetje, komt Zwart aanlopen. Die gaat er bovenop staan en KRAK: snacktime! De rest rende er ook op af en binnen 10 seconden was alle bewijsmateriaal verdwenen
.
Nou gaat het mij niet om de eitjes, serama-eitjes moet je sowieso een hele week sparen voor 1 spiegelei, maar ik vind het zo sneu voor Pientje (al denk ik niet dat kippen zo denken) en stiekem ook voor de hondjes, want die konden genieten van een mini-eitje op zijn tijd.
Ben bang dat dit niet meer af te leren is hè...
_Floss_ schreef:Veeel bijleeswerk weer (en veeeeeeel te weinig tijd hiervoor) maar op de foto's van Antheman moet ik gewoon even reageren!
Geert is STOER!
Wat een leuke foto zeg! Volgens mij moet hij vrij hoog springen om op stok te kunnen, niet?
En weer een fotootje langs zien komen van Minidot...![]()
Is Geert echt een Geert en geen Geraldine?
Kan je dat al zo vroeg zien bij zijdehoenders?