Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:45

Leuke gerrie foto's weer!

Ik ga tog maar een zak gerrie bestellen morge op de markt. Met een bakje gerbil nature doen ze maar 2 dagen waar ze met gerrie er 3/4 dagen mee deden. Wil niet dat ze te dik worden. Dus ga het dan mengen met elkaar. Ze hebben onbeperkt hooi en voer staan bij mij.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:52

Hihi, moet men gerries binnen kort ook maar eens gaan wegen.

Ben vandaag weer een beetje begonnen met ze te "trainen"

Wanneer ze op men hand komen zitten krijgen ze een meelwormpje.
en ze beginnen het al goed te snappen. wanneer ik me hand voor ze hou klimmen ze er op, dan pak ik met me andere hand het meelwormpje en geef die. wanneer ze het meel wormpje hebben sprinten ze na een plekje om hem op te eten. zo schattig!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:03

Hihi, zo doe ik het ook :D of ik leg een aantal stukjes meelworm op een rij op mijn hand, met paar cm ertussen zodat hij op mijn hand blijft zitten tijdens het opeten en steeds een stukje verder loopt :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:15

Als ik al die gewichten zo lees zijn die van mij dus best 'slank' ookal heeft Puk een dikke buik.
Welk looprad hebben jullie in je bak? Ik heb er nu eentje waar ze niet heel veel in lopen terwijl Zoefje altijd heeeel veel in het vorige rad liep dat kapot is (daarom heet ze ook Zoefje := ). Ik denk dat dit rad wat zwaarder draait en daarom niet zo aantrekkelijk voor de dames is

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:16

Haha, de heren waren net aan het vechten (stoeien), allebei op de achterpootjes en elkaar slaan en krabben met de voorpootjes :') stelletje wijven :P

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:11

Ik heb gister mijn gerbilarium op gehaald :D. Ik zit nu dus te denken aan de inrichting, ik lees veel positiefs over een magnetische fleshouder maar ik lees ook niks negatiefs over die met een zuignap, dilemma dilemma :P. Voor de bodembedekking dacht ik zelf aan houtvezel en dat dan mengen met hooi/supersoft (dit staat aanbevolen om het zo te combineren op http://www.gerbilshopqueenies.nl/bodemb ... zel-64-ltr)

Ik zit te denken om zelf huisjes, trappetjes te maken. Ik doe een creatieve opleiding en ben vrij handig plus dat ik het leuk vind om te doen (en ik kan onbewerkt plaatmatriaal/hout in principe bijna gratis krijgen via school). Alleen vroeg ik me een beetje af wat nou de do en don'ts op dit gebied zijn. Ik snap dat je alles moet afschuren etc. Ik kan niet helemaal vinden of het verstandig is houtlijm te gebruiken of welk soort lijm. Ik wil liever geen spijkers gebruiken omdat ik dat eng vind als de gerbils aan het huisje oid gaan knagen en dan de spijkers tegen komen. (Ik kan ook vrezen en een dominoverbinding maken bijvoorbeeld maar vind dat wat lastig met zoiets kleins en ik denk dat het makkelijker is om te lijmen)

Heeft 1 van jullie al eens zelf wat gemaakt en wat heb je daarbij gebruikt als verbindmiddel?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:24

Er schijnt 1 soort houtlijm te zijn die je veilig kan gebruik maar weet zo snel even niet welke.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:31

Het is ook dat ik gewoon nergens duidelijk kan vinden welke houtlijm te gebruiken, op een site wie ik net doornam stond er gewoon ''houtlijm'' maarja dan weet ik nog niet welke houtlijm :C. Vandaar dat ik het even hier vroeg wie weet heeft iemand al eens wat zelf gemaakt.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:38

Even gezocht kom op pattex express of andere houtlijm die oplossings middel vrij is

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:44

Naast uitkijken welke lijmsoort je gebruikt zou ik ook op de houtsoort letten. Sommige soorten zijn giftig. Ik weet alleen zo niet welke.. En sommige plaatmaterialen zijn een compressie van niet alleen hout maar soort van plastic deeltjes.. (Lekker duidelijk maarja :P )

Edit: wel super leuk dat je zelf iets wil gaan maken! Ik ben zelf ook redelijk creatief en had allerlei 'ontwerpjes' gemaakt voor torens en bruggetjes en noem maar op maar niet aan toegekomen om er iets mee te doen ;) hou ons op de hoogte, als het allemaal lukt raak ik wellicht extra gemotiveerd om ook een poging te wagen :D

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:00

Nee ik was al niet van plan om mdf of dergelijke te gebruiken inderdaad :P. Ik citeer ''alleen fruitbomen, wilg, berk, hazelaar (hazelnoot), beuk en esdoorn zijn geschikt hout om te gebruiken''.
Nogmaals een citaat wat niet te gebruiken ''Vermijd zachte houtsoorten als dennenhout en takken van bomen die giftig kunnen zijn, zoals goudenregen of hulst''. Daar had ik me al wel wat in verdiept :D.

Ik hou jullie wel op de hoogte als ik eenmaal zo ver ben :P.

Ik ben altijd vrij kritisch en zo kan ik het gerbilarium inrichten naar mijn eigen smaak oa :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:15

Let er ook op dat je de gaten waar ze doorheen moeten groot genoeg maakt. Ik geloof dat het hier was? Maar ik had iets gelezen over een gerbil die vast zat met z'n koppie in zo'n gat.

Bij queenies vind ik die gaten ook vaak te klein, daar krijgen die van mij echt hun hoofd niet doorheen

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:34

Ja daar kijk ik inderdaad naar tegen die tijd wil inderdaad echt iets mooi "op maat" maken en zodat ze er makkelijk in en uit kunnen.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:40

Oeh uitdaging.. succes!

Weet iemand trouwens waar je plexiglas kan kopen?
Ik heb dus een kooi met tralies bovenin en momenteel zit daar transparant tafelzeil omheen, maar dat is aan het doorhangen en werkt niet meer zoals het moet. Dus ik wil er nu plexiglas omheen doen.. maar geen idee waar ik het vandaan kan halen!

Mijn gerbils zijn heerlijk nieuwsgierig :D
Hun voer heb ik in een broodtrommel zitten en ik doe dan het deurtje open en schep het uit de trommel in de voerbak. Maar ze gaan dan altijd in die broodtrommel zitten en het lekkerste voertje eruit zoeken. :P En dan ook nog even kijken of het leuk is om op mijn arm te lopen enz, haha. Gezellige diertjes. :))

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:47

Leuk Manon :D geen idee waar je plexiglas kunt kopen..

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:43

Je kunt plexiglas online bestellen :)
Toevallig ben ik daar ook naar op zoek voor het maken van een stofkap voor de platenspeler. :P

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 08:05

Ik zit een beetje met een stom dilemma :p. Ik wil denk ik graag 2 gerbils bij martijn/queenies aanschaffen maar moet ik dan gewoon het contact formulier raadplegen op de site want ik kan niet echt een alternatief daarvoor vinden. Ik heb namelijk echt 2 prachtige pupjes bij hem op het oog <3

Xmanon wat voor dikte plexiglas heb je nodig en hoe groot moet de plaat minimaal zijn en voor wanneer heb je het nodig (heeft het erg veel haast?). Als je het niet op zeer korte termijn nodig hebt kan ik evt wat voor je regelen en zelf op maat zagen maar dat word pas in augustus als je dat wilt. Hier in Arnhem kun je volgensmij plexi bij de hubo kopen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:58

Je moet inderdaad contact-formulier doen :)

Ik ga bij m'n volgende gerbil/paartje kijken of de fokker waar ik Ezarja vandaan heb (5 minuten rijden :')), weer pups heeft. En anders weer naar Martijn...
Vind het wel jammer dat de pup bij hem vandaag niet zo is als de beschrijving (bijvoorbeeld al tam), maar dat kan gebeuren. Iedere gerbil is verschillend.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:15

Die 2 van mij ook niet helaas maar ieder beestje is anders. Vermaak me toch wel met naar ze kijken.

Als je bij martijn wil halen zoek ook een back up koppeltje uit. Die ik in eerste instantie op het oog had waren ook al weg. Hij update de site niet zo vaak, maar thuis houd die wel alles bij op papier.

Gister zat snowy bovenop de snoeppot en viel me op dat hij ineens veel grijzer word. Zou hij dan toch nog verkleuren dacht dat hij wit (poolvos) zou blijven, omdat hij maar niet kleurde. Ze blijven verrasings paketjes :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:55

Ik vind het ook jammer dat Martijn mij gezegd had dat mijn gerbils zodanig zouden verkleuren dat ik ze later zeker wel goed uit elkaar kon houden. Nou, ze zijn allebei wit en de een is heel iets donkerder wit := en tam zijn ze ook niet echt.. Desondanks zijn het natuurlijk wel de leukste gerbils van de wereld :D ben hartstikke blij met ze.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:58

Wel opvallend dat tog aantal hier geen tamme gerbils heeft van martijn. Maar kan ook toeval zijn.

Ik ben ook blij met mijn ventjes kan uren naar ze kijken

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:13

Fynn heeft me vannacht ontzettend wakker gehouden := Ik heb op het kleine plateau een heel klein hoekhuisje staan, die gedraaid stond dus hij kon er niet in. Pas in de ochtend besefte ik dat hij daarom zoveel herrie aan het maken was, hij was de hele tijd tegen het huisje aan het graven en krabben om hem om te draaien :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:14

Afbeelding
Lieffff

Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:33

Sunny was net snowy aan het poetsen maar toen foto wilde maken schoten ze weer weg.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:53

AcrylicMess ben heel benieuwd hoe je hok gaat worden! karlijn die lijken echt heel erg op elkaar zeg!
over het niet tam zijn gesproken, ik dacht dat die bekende fokkers ze echt op karakter fokten?
hier zijn de pups echt wel tam, maar dat zijn de ouders trouwens ook ...
Afbeelding
Afbeelding