Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 15:02

MarlindeRooz schreef:
Ja het zijn handige dingen als je hond luistert. Het lag hier niet aan de honden maar aan mijn onderontwikkelde motoriek. _O-

_O-

Hier moeten ze ook wel echt luisteren aan de flex. Anders zet ik de rem erop en word t spontaan een korte lijn. En als ik “brul” hier of wachten. Dan moet dat absoluut ook gedaan worden

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:21

Zucht ik heb een dagje een beagle pup van 6 maanden. Die hebben geen uit-knop!!

Ik neem noooooit een beagle pup. _O-

Maar ze is wel heel schattig en luistert perfect aan de lijn met wandelen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:40

MarlindeRooz schreef:
Zucht ik heb een dagje een beagle pup van 6 maanden. Die hebben geen uit-knop!!

Ik neem noooooit een beagle pup. _O-

Maar ze is wel heel schattig en luistert perfect aan de lijn met wandelen.

Whaha mijn schoonzusje heeft een beagle... Ze is prachtig, maar o zo eigenwijs...

MarlindeRooz

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 17:06

Enkels, bank, gordijnen en dekens… alles moest in gebeten worden. _O-

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:35

Goedemorgen,

Zouden jullie mij kunnen helpen aan een betrouwbaar adresje die antiteken halsbanden maakt met van die kralen?

Thnx alvast

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:35

greendragon schreef:
xMathilde schreef:
Over een tijdje kan ik hopelijk lekker meepraten met jullie, over 6 weekjes mogen wij onze Welsh Corgi Cardigan pupje ophalen. *\o/*

oh vertel!

@Flux, ik zou haar aanraden om eens lekker mee te gaan met een Corgi wandeling, deze worden regelmatig georganiseerd door NWCC bijvoorbeeld. Daar kan je fokkers ontmoeten en natuurlijk kennis maken met het leuke ras in levende lijve!

Voor ons wordt het een Milligenhofje, volgend weekend mogen we voor het eerst gaan kijken. Flink aan het aftellen natuurlijk. Er zijn 10 pups geboren, dus dat wordt een gezellige middag *\o/*

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:41

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:41

-
Laatst bijgewerkt door Themba op 09-05-22 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:02

Zie mijn reactie boven je vraag. :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:33

Sem_ schreef:
Zie mijn reactie boven je vraag. :D

Thnx die ga ik even bekijken

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:36

Ik heb het dogsurvival op Animal Event een beetje gevolgd (via de topics op Bokt) en ik denk dat ik ga meedoen met eentje in juli! Het lijkt me eigenlijk super leuk om te doen en ik heb wel een stok achter de deur nodig om weer wat meer te gaan sporten.
Nu is er in Zeewolde op 2 juli één, maar dat is voor ons heel ver weg. Er is er ook één in Eersel op 3 juli, maar die is tijdens een fotografie beurs waardoor het een beetje vreemd aanvoelt. Wordt wel georganiseerd door Dog Survival Ede.
Iemand bekent met één van deze 2?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:03

Wij gaan 3 juli inschrijven in Eersel, voor Zeewolde is Weil verplicht en die ent ik niet dus daar inschrijven is sowieso geen optie.

Curse gaat (of heeft?) hem ook al ingeschreven.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:42

Ik was eerst van plan naar Zeewolde te gaan, maar toen ik die in Eersel ontdekte toch besloten om daarvoor te gaan. Scheelt toch heel wat reistijd, dus ik ben gek als we die korter bij huis niet zouden doen - er is al niet snel iets te doen in Limburg, dus daar moeten we gebruik van maken. Zeewolde wil ik dan zeker volgend jaar wel eens doen (heb meerdere dingen al op de want to do list staan want zo is er ook in Ameland eentje die me heel erg gaaf lijkt), die lijkt me ook erg tof - en die is dan weer door Happy Dog georganiseerd, die ook Animal Event gedaan hebben.

Ik ga ons later vandaag dus even inschrijven voor Eersel. We gaan samen met de eigenaren van Arya's Golden vriendjes lopen als het goed is. Die wilden dit ook wel eens graag proberen met sowieso 1/2 honden en ik denk dat Arya er veel aan gaat hebben om weer bekende honden erbij te hebben - ze trok afgelopen zaterdag ook erg mooi op met de groep. De honden in ons groepje van zaterdag kent ze natuurlijk ook al allemaal. Maakte het sowieso veel makkelijker met het negeren van m'n man en zoontje haha. Als ik alleen was geweest was het miss lastiger geworden. En misschien dat nog een goede vriendin van me, zonder hond, met mij als 2e 'handler' mee gaat met Arya op 3juli. Kim gaat met Kay de koppelrun doen als het goed is en ik zou hen sowieso echt niet bij kunnen houden en echt alleen maar ophouden :')

--

Maar het was wel echt heel erg tof! Ik mag ook niet klagen hoe Arya het er vanaf bracht zo de allereerste keer - zeker aangezien het niet alleen de survival was maar je ook nog eens op een druk event terrein rondloopt wat ze niet kent echt. Maar ook met dingen die ze wat spannender vond en nog nooit gedaan had qua obstakels, heeft ze het merendeel gewoon toch gedaan voor me, knap ding! 1 obstakel geskipt, de eerste was dat gelijk haha, omdat ze het te lastig vond en ik dat niet de setting vond om te gaan pushen uiteraard, dus die overgeslagen na 2x proberen. En nog 2 obstakels geskipt omdat ik die momenten even nodig had om bij te komen - kamp nog steeds met long covid klachten en had al een maand niks meer gedaan dus de conditie was sowieso om te huilen en met stukjes zwemmen - omdat ik van de sup donderde, dus helaas ook geen mooie sup foto voor mij hahaha - en sowieso best wat stukken door water baggeren, naast de stukken joggen en bergjes op en af, had ik die momenten ook gewoon even nodig haha. Maar toch... ondanks dat 't soms even pittig was, hebben we echt zooo genoten! In het begin ging Arya even een paar keer onder de afzet linten door, en was ze even wat chaotisch, maar toen ze eenmaal door had wat de bedoeling was, ging ze als een speer. Echt, wat een enthousiasme en power zat erin! Ik moest zeer regelmatig sprinten om d'r bij te kunnen benen en heb meermaals gedacht 'dit gaat niet goed, ik lig zo _O- Het canitrailen vind ze van wat ik zo merk altijd al erg leuk, maar ik geloof dat dit ook iets gaat zijn wat we wel vaker gaan doen ja <3

Ik kan het echt aanraden om te proberen als het ook maar enigszins trekt! Zo leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb as vrijdag m'n proefles bij een outdoor sportschool, waar ik als ik mee door zou gaan naast HIIT training ook bootcamp oefeningen e.d. ga doen, dus dat zou wel heel goed aansluiten bij de dog survivals, als ik wat meer outdoor kan trainen nog naast onze gewone canitrail tripjes.

--

Ook schreven we ons nog in voor de eerste Natte Neuzen trail en die gaan we deze maand lopen hier in Limburg. Een route van 9km. Nog even geen verwachtingen ivm de klachten, dus even kijken hoe het gaat, maar heb er zin in!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:55

KimD schreef:
Wij gaan 3 juli inschrijven in Eersel, voor Zeewolde is Weil verplicht en die ent ik niet dus daar inschrijven is sowieso geen optie.

Curse gaat (of heeft?) hem ook al ingeschreven.

Ik kwam bij die van Eersel steeds alleen op de website uit van de foto fair (via Google), maar heb nu de inschrijf website gevonden ;).

Vanavond eens kijken aan welke we eventueel een leuk weekendje kunnen knopen en dan beslissen :). Geen idee wat Beer gaat vinden van zoiets - de obstakels denk ik wel leuk (al zouden we voor een sub zoals op AE denk ik een uur nodig hebben, dat doet hij niet zomaar), maar alle drukte wordt interessant.

Cursebreaker dat ziet er heel gaaf uit! Jullie enthousiasme in de verschillende topics heeft gemaakt dat ik Eersel / Zeewolde overweeg :). Nog even eentje mee pakken voordat we verhuizen!
Wat ontzettend fijn dat Arya het zo goed heeft gedaan :). Veel success met je outdoorproefles!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:59

ahh leuk, dankje!! Ik denk echt dat het wat voor jullie gaat zijn - zo afgaand van wat ik altijd zie hoe jullie samen genieten en wat jullie samen doen! Ben nu al benieuwd wat jullie ervan gaan vinden. Misschien dat we ons nog even zien, kom ik jullie aanmoedigen hihi.

Bij de Sup verbaasde Arya mij ook. Ik ging er vanuit dat het niet zou lukken, maar ik wilde in ieder geval even proberen. Ze kwam vrij snel toch bij me zitten, alleen kieperden wij ook vrij snel om het water in, nadat ze ons van de kant hebben geduwd en ik begon te peddelen. Iets met er zelf niks van snappen en geen balans hebben + 36kg aan hond wat tussen je benen zit. Dat werd verrassend snel PLONS dus. :') Maar goed, is niet dat we sowieso geen water zagen of nog zouden zien. Ik kon er smakelijk om lachen en heb heerlijke verkoeling gehad _O- Arya wist niet hoe snel ze weg moest komen hahaha maar die moest toen nog braaf achter me aan zwemmen om het wegdrijvende sup board op te pikken. En toen hebben ze ons aan de kant 1 voor 1 eruit gehesen _O-

Je hoeft overigens ook niets verplicht te doen. Bij elk obstakel zijn mogelijkheden om er langs te kopen/te skippen bv. Dus je kunt iets proberen, en lukt het echt niet is dat ook prima. Zo kun je op een mooie manier proeven van dit alles en op een positieve manier bezig blijven samen met je hond :) En in de recreanten klasse kun je ook zonder problemen even rustiger aan doen tussendoor enz. Geen bizarre tijdsdruk e.d. dus dat is perfect als je het gewoon wilt proberen op eigen tempo.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:03

cursebreaker schreef:
ahh leuk, dankje!! Ik denk echt dat het wat voor jullie gaat zijn - zo afgaand van wat ik altijd zie hoe jullie samen genieten en wat jullie samen doen! Ben nu al benieuwd wat jullie ervan gaan vinden. Misschien dat we ons nog even zien, kom ik jullie aanmoedigen hihi.

Bij de Sup verbaasde Arya mij ook. Ik ging er vanuit dat het niet zou lukken, maar ik wilde in ieder geval even proberen. Ze kwam vrij snel toch bij me zitten, alleen kieperden wij ook vrij snel om het water in, nadat ze ons van de kant hebben geduwd en ik begon te peddelen. Iets met er zelf niks van snappen en geen balans hebben + 36kg aan hond wat tussen je benen zit. Dat werd verrassend snel PLONS dus. :') Maar goed, is niet dat we sowieso geen water zagen of nog zouden zien. Ik kon er smakelijk om lachen en heb heerlijke verkoeling gehad _O- Arya wist niet hoe snel ze weg moest komen hahaha maar die moest toen nog braaf achter me aan zwemmen om het wegdrijvende sup board op te pikken. En toen hebben ze ons aan de kant 1 voor 1 eruit gehesen _O-

Je hoeft overigens ook niets verplicht te doen. Bij elk obstakel zijn mogelijkheden om er langs te kopen/te skippen bv. Dus je kunt iets proberen, en lukt het echt niet is dat ook prima. Zo kun je op een mooie manier proeven van dit alles en op een positieve manier bezig blijven samen met je hond :) En in de recreanten klasse kun je ook zonder problemen even rustiger aan doen tussendoor enz. Geen bizarre tijdsdruk e.d. dus dat is perfect als je het gewoon wilt proberen op eigen tempo.

In Eersel staat op het skippen wel een straftijd/ penalty maar als je niet competitief bent is dat geen probleem natuurlijk!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:09

Ook bij de recreanten, ja?

Nu doe ik sowieso niet mee om een tijd neer te zetten idd/een podium te willen pakken ofzo, dus maakt me dan ook niet zoveel uit idd. Ik vind dat op dit punt ook nog niet eerlijk naar Arya toe omdat zij gewoon niet 100% relax is met alle obstakels meteen, en daar eerst meer gewenning/training voor nodig is; Mocht ik al ooit competitief worden ook heet dat, but I doubt it hahahaa.

Ik heb sowieso nog niet alles perfect doorgelezen, maar moet ook eens kijken naar de afstanden daar, ook nog niet goed naar gekeken haha. Zo eens doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:11

cursebreaker schreef:
Ook bij de recreanten, ja?

Nu doe ik sowieso niet mee om een tijd neer te zetten idd/een podium te willen pakken ofzo, dus maakt me dan ook niet zoveel uit idd. Ik vind dat ook nog niet eerlijk naar Arya toe omdat zij gewoon niet 100% relax is met alle obstakels meteen, en daar eerst meer gewenning/training voor nodig is. Mocht ik al ooit competitief worden, but I doubt it hahahaa.

Ik heb sowieso nog niet alles perfect doorgelezen, maar moet ook eens kijken naar de afstanden daar, ook nog niet goed naar gekeken haha. Zo eens doen.

Yes, is alleen maar recreanten in Eersel.

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:40

Wat super gaaf die dogsurvivals! Lijkt me ook gaaf ooit te proberen. Kan nu wel alvast gaan trainen want anders survive ik het zelf niet :')
Suppen lijkt me ook zo vet met de hond!

Hier nog 12 dagen wachten en de dagen worden alleen maar langer geloof ik. >;)

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:54

Flux schreef:
Wat super gaaf die dogsurvivals! Lijkt me ook gaaf ooit te proberen. Kan nu wel alvast gaan trainen want anders survive ik het zelf niet :')
Suppen lijkt me ook zo vet met de hond!

Hier nog 12 dagen wachten en de dagen worden alleen maar langer geloof ik. >;)

[ [url=m/f1Sr9E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jouw puppy laat me eraan denken dat ik gisteren ook mijn puppy's gezien heb! Vier stuks waren naar AE gekomen. <3

Van links naar rechts, Sadie, Lovis, Vixem, Dana & Scott!

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:07

Themba schreef:
Goedemorgen,

Zouden jullie mij kunnen helpen aan een betrouwbaar adresje die antiteken halsbanden maakt met van die kralen?

Thnx alvast

Als je zelf een beetje handig bent zijn ze makkelijk zelf gemaakt. Ik maak ze voor Cody en alle hondjes in mijn omgeving zelf :o

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:49

@ kimD: wat zijn ze al groot!
@ flux: laatste loodjes wegen het zwaarst! Leuk hondje :)

Gisteren bij de fokker op bezoek geweest om nog e.e.a. door te spreken.
Blijkt dat we 2e op de lijst staan, achter de reu-eigenaar. Bij de eerste teef zijn in elk geval 4 pups op de echo gezien. De 2e teef gaat 17 mei voor de echo, maar ze hadden wel het gevoel dat ook die dragend is. Dus ik heb goede hoop dat we deze zomer niet op vakantie gaan :D

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:34

Ik heb me ingeschreven voor Dogsurvival Eersel - met mijn man :). We gaan de koppels versie doen met Beer. Hij heeft wel grote vraagtekens of Beer iets gaat doen (we hebben een video gekeken van die in Zeewolde en daar zaten dingen met een glijbaan enzo in, dat wordt erg interessant). We gaan het allemaal wel zien :). Heb nog gekeken of er niet ergens een workshop is om alvast met wat obstakels te oefenen, maar helaas.. Misschien dat we thuis eens wat in elkaar knutselen :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:43

Oshaa schreef:
Ik heb me ingeschreven voor Dogsurvival Eersel - met mijn man :). We gaan de koppels versie doen met Beer. Hij heeft wel grote vraagtekens of Beer iets gaat doen (we hebben een video gekeken van die in Zeewolde en daar zaten dingen met een glijbaan enzo in, dat wordt erg interessant). We gaan het allemaal wel zien :). Heb nog gekeken of er niet ergens een workshop is om alvast met wat obstakels te oefenen, maar helaas.. Misschien dat we thuis eens wat in elkaar knutselen :D

Wij hebben ook ingeschreven! *\o/* Wel met twee honden uiteraard.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:58

Nog even bij Appa langs geweest vanmiddag, vrijdag halen we ‘m op!
Tis zo’n scheet <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding