De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:20

Hahaha die onderste _O-

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:57

Oh wat heerlijk Naiwhl! Dat ze zich dusdanig vrij voelen om op je rug te springen :j

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:28

Leuk hoor! Ik wordt nogsteeds heel blij van alle fotoos!

Is een reus nou ook anders van karakter dan bijvoorbeeld een Hollander?
Rustiger misschien?
Ooit willen wij ook een reus, lijkt me fantastisch, zeker als het een kroeler is.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:52

Een reus is absoluut rustiger dan een hollander in mijn ervaring. Nooit zulke tamme konijnen gehad als mijn groot lotharingers. :D

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:19

In mijn ervaring zijn ze ook rustiger. Beetje vergelijkbaar met een grote vs kleine honden etc. :')

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:31

@NAIWHL ja dat dacht ik al inderdaad.
Die vergelijking :)

@Jeika, thanks!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:05

En zijn er dan nog karakterverschillen tussen een vlaamse reus, een groot lotharinger en een franse hangoor ?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:03

Ik heb hier een Vlaamse en had een Duitse en nu weer 3 Duitse reuzen dan. Ik durf alleen niet te zeggen of er verschil tussen zit. De Vlaamse is met 3,5 bij ons gekomen en heb ik niet zelf de basis kunnen leggen, maar komt best makkelijk bij je.

Zowel Hanna als nu Hikkie, Lassie en Bunny komen direct aan. Maar ook Hanna kwam uit de opvang, maar was daar eigenlijk ook al heel tam.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:43

Hmm qua verschillen tussen de reuzen… ik heb het idee dat groot lotharingers wat actiever zijn dan vlaamse en duitse reuzen en net weer wat zachtaardiger dan franse hangoren. Ik heb zelf geen hangoren gehad, maar kennissen van mij wel. Ik vind ze alleen niet echt heel groot haha. Als je echt een reusachtig konijn wil moet je kijken naar een duitse reus, maar of dat echt gezonde konijnen zijn betwijfel ik.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:57

Naiwhl, die gaat er vast nog eens komen, ik vind die met witte oren zo leuk!
Hier nu 3 fransjes, best lieve dieren en relaxter dan de kleintjes inderdaad!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 07:17

Bij Duitse reuzen moet je kijken naar de fokker en ouderdieren. Je hebt ze ook in het belachelijk grote xxxxxl formaat. Wij hebben ze in de maat van ongeveer een vlaamse reus. Kan mij inderdaad ook niet voorstellen dat die hele hele grote nou zo gezond zijn :n

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:48

Nou inderdaad. Ik zat te kijken op marktplaats (gewoon kijken. Haal een konijn liever uit de opvang) maar daar zag ik OREM voorbij komen. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar geen last van hebben, of krijgen. Alsin 'eerst oor dan konijn' zo groot.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:32

Nou, vanuit hier dan ook nog even lieve fotootjes <3
Sterkte Lieffiefi :knuffel:

Afbeelding

Afbeelding

Ze zitten altijd met z'n allen achter dat gaas :? Weet ook niet waarom haha, tot nu toe elk nestje die daar met z'n allen gaat zitten _O-

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:39

Mijn Franse hangoor is super relaxt, maar ik weet niet of Franse hangoor ook onder 'reus' valt? Hij is groot, maar komt niet in de buurt bij de Vlaamse reuzen die ik op de opvang heb gezien.

xXutopiaXx schreef:
Nou, vanuit hier dan ook nog even lieve fotootjes <3
Sterkte Lieffiefi :knuffel:

[ [url=m/rYhEOs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AAMM0A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zitten altijd met z'n allen achter dat gaas :? Weet ook niet waarom haha, tot nu toe elk nestje die daar met z'n allen gaat zitten _O-

Het is een soort van zoekplaatje :')
Zijn het er 5?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:48

Hahaha die foto, het lijkt alsof ze klem zitten. Ziet eruit zeg. Konijnen weten zich soms in vreemde houdingen te manoeuvreren.. maar zo als deze kende ik het nog niet. Hahaa!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:49

_O- die achter het gaas. Het geeft aan hoe onmogelijk konijnen soms zijn _O-

Ik zie er belabberd uit, maar het gaat om Hikkie denken we maar. :') :j Zo‘n lief beest...
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:52

Hahaha :') Zijn er 5 inderdaad _O- En de allereerste keer, bij m'n eerste nestje, schrok ik ook _O- Allemaal er tussenuit gevist, om ze 5 minuten later weer met z'n allen daar terug te vinden :') Er komt een dag dat het allemaal net niet meer past :P Maar voor nu vinden ze dat 't nog net wél past _O-

Ahhh zo lief NAIWHL :+:

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:18

Niet teveel overlast allemaal?
Hier stond overal wel een laagje water.
Autumn en Flou bleven wijselijk in hun nachthok. We hebben wel een plank liggen zodat ze altijd bij het drinken kunnen (is niet de eerste keer hier). Denk toch dat er zo'n 20cm water stond in de ren.
Bij Napoleon en Herbie ook binnen geregend en het hok staat blijkbaar wat scheef dus alles liep naar 1 kant vanaf het stro het niet meer trok. Heb dus hele namiddag staan kuisen haha, maar net jammer genoeg al terug wat nat. |o
De andere 2 zitten gelukkig onder een dak.
Maar als ik die filmpjes voorbij zie komen, ben ik toch blij dat het dit maar was.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:36

Gigixponys schreef:
Autumn en Flou bleven wijselijk in hun nachthok. We hebben wel een plank liggen zodat ze altijd bij het drinken kunnen (is niet de eerste keer hier). Denk toch dat er zo'n 20cm water stond in de ren.
Bij Napoleon en Herbie ook binnen geregend en het hok staat blijkbaar wat scheef dus alles liep naar 1 kant vanaf het stro het niet meer trok. Heb dus hele namiddag staan kuisen haha, maar net jammer genoeg al terug wat nat. |o
Maar als ik die filmpjes voorbij zie komen, ben ik toch blij dat het dit maar was.

Oef 20 cm :\ , klinkt toch wel als flink wat wateroverlast. Niet zoveel als dat je op het nieuws ziet, maar nog steeds veel meer dan hier.
Alle konijnen zitten hier nog droog, er staat geen plas water in de tuin.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:59

Wij hebben in het noorden weinig last. 1 hok was beneden natter dan normaal.

Er waren hier toch ook konijnen zonder voortanden. Sinds Jack zijn tanden eruit zijn heeft hij heel vaak zijn tong eruit. Ziet er zo raar uit. Hij eet gewoon normaal en doet normaal. Hebben meer konijnen zonder voortanden dit?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:39

Helaas sinds vanavond nog maar 4 kleintjes... -O- Weet niet zo goed waarom, maar ineens lag er eentje dood in het hokje ;( Ben bang voor Myiasis... arm diertje...

Hier nog met z'n 5en <3

Afbeelding

Hier geen wateroverlast gelukkig.. wel wat regen, maar ook niet buitensporig, behalve als je je bedenkt dat het midden juli is en het wel herfst lijkt...

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 01:22

Hier ook hoge noorden, geen/weinig regen.
Nappie had laatste paar maanden ook geen voortandjes met, maar dat met die tong is me nooit opgevallen.

Jerry is echt grappig. Hij heeft ontdekt dat als de achterdeur open staat hij nog een ruimte heeft om te ontdekken. Hij sjouwt nu gewoon de bijkeuken in. Ik denk dat als we de keukendeur open laten staan bij gewoon binnen komt ontdekken _O-

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:06

Mjetterd schreef:
Gigixponys schreef:

Oef 20 cm : , klinkt toch wel als flink wat wateroverlast. Niet zoveel als dat je op het nieuws ziet, maar nog steeds veel meer dan hier.
Alle konijnen zitten hier nog droog, er staat geen plas water in de tuin.

Komt omdat ze graven en de dallen zich dus opgevuld hebben tot even hoog als de bergjes.. Op andere stukken in de tuin stond er echt maar een dun laagje water.

@utopia, oei dat is jammer. Had die een vuil kontje dan?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:44

Zo wat een beelden komen er voorbij overal van de wateroverlast! Sterkte allemaal voor degene in het zuiden! :(
Wat naar dat er een kleintje is overleden utopia :(

Hier heb ik van de week een 'cat cave' gekocht voor ze, bij iemand in het dorp die ze maakt. Ik hoop stiekem dat ze daar lekker in gaan kruipen als het regent. Ik dacht misschien willen ze wat kleiners/donkerders om in te gaan en gaan ze zo sneller naar binnen, want ze zitten nog steeds lekker buiten als het regent haha.

Afbeelding
hier lag ooit... gras :P
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:22

Dankjullie :+:
Toen ik 'm vond had ie inderdaad een vies kontje Gigi.. -O-

Wat een leuk hokje LL :D En wat zonde van 't gras :=