Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:12

JesdaJinn, jeetje wat een raar verhaal :(:)

Jemig CupCakes, weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Wat een bizarre situatie zeg... Is Jip echt te dik? Of moet hij gewoon lekker slank staan?

Fannetje, poeh dat durf ik niet te zeggen. Ze hebben hem ook een paar uur daar gehad en ik weet niet precies wat er toen allemaal gedaan is. Ik zal er maandag naar vragen als de ontsteking dan nog niet minder is! Hij was vandaag al veel beter dan dat ie woensdag was dus dat scheelt.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:13

Ik heb vandaag een hele lading speeltjes gekocht voor de hond van mijn ouders aangezien mijn puberpup nu al zoveel speeltjes heeft gesloopt daar.. :+
Zag ik een leuke kerstman speeltje, deze voor Cody mee genomen. Hij is er helemaal gek mee. De hele ochtend heeft die de kerstman overal mee naartoe gesleept, zelfs toen ik hem naar de opvang wilde brengen moest die mee, al moest die hem daar wel bij me achter laten :+

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:26

Cc: Uh What?! Ik zou je dierenarts echt willen vermoorden :oo Wat is een schapenkont? Als ik zo foto's enz zie van Jip vind ik niet dat hij te dik is. Zeker niet op zo'n punt om dit te veroorzaken ...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:30

Kaus schreef:
JesdaJinn, jeetje wat een raar verhaal :(:)

Jemig CupCakes, weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Wat een bizarre situatie zeg... Is Jip echt te dik? Of moet hij gewoon lekker slank staan?

Fannetje, poeh dat durf ik niet te zeggen. Ze hebben hem ook een paar uur daar gehad en ik weet niet precies wat er toen allemaal gedaan is. Ik zal er maandag naar vragen als de ontsteking dan nog niet minder is! Hij was vandaag al veel beter dan dat ie woensdag was dus dat scheelt.

Hij zou voor het mooie wel een kilo of 2-3 kwijt mogen. Je kan zijn ribben nog voelen. Maar het exacte gewicht kon ze niet aangeven omdat hij groter is dan de gemiddelde Aussie.

Het is allemaal wel een beetje bizar. Ik zat daar ook met open mond te luisteren toen de Cardioloog het vertelde. :=

xLaraaj schreef:
Cc: Uh What?! Ik zou je dierenarts echt willen vermoorden :oo Wat is een schapenkont? Als ik zo foto's enz zie van Jip vind ik niet dat hij te dik is. Zeker niet op zo'n punt om dit te veroorzaken ...

Ze vond dat Jip een schapenkont had zo dik. Hij heeft een hoop haar, maar zijn ribben zijn nog voelbaar. Voor het mooie zou hij inderdaad wel een paar kilo kwijt mogen, dat geef ik eerlijk toe.

Ze denken dat het gedrag van na 30 min neerploffen en niet verder willen veroorzaakt door òf overgewicht, òf longwormen, òf een eventuele oude infectie die hij gehad zou hebben. Is dat het allemaal niet, dan adviseren ze om een gedragsdeskundige naar dat gedrag te laten kijken

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:41

Aussies got some *ss :+ Naya heeft voorbeeld veel meer dikker en "krullend" haar op haar poep dus dat lijkt al snel huge tegenover de rest haha :P Hoe kunnen ze weten of het longwormen zijn of een oude infectie ?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:43

pfff nou wat een opluchting cupcakes! Wat voor gewicht heeft hij? Is ook moeilijk met al dat haar, maar idd met zijn ''situatie" dat beter aan de slanke kant zijn dan te dik, dan kun je dat ook gewoon uitsluiten en hoeft hij geen extra bagage mee te slepen

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:44

xLaraaj schreef:
Aussies got some *ss :+ Naya heeft voorbeeld veel meer dikker en "krullend" haar op haar poep dus dat lijkt al snel huge tegenover de rest haha :P Hoe kunnen ze weten of het longwormen zijn of een oude infectie ?

Vergeten te melden, maar ze hebben ook een bloed en mestonderzoek gedaan. Stond ik daar van de week met m'n zakje elke keer mest te rapen :+

Die uitslagen krijgen we nog.

Volgens mij heet het bij honden geen mest. Maar gewoon poep. _O-

Sorry lange dag geweest.

@Nynkster, op dit moment weegt hij 38.2 kilo. Voor een Aussie veel. Maar Jip zijn ribben kan je nog voelen. Voor het mooie zou hij wel een paar kilo er af mogen hoor! Dus we gaan aan de slag om hem wat slanker te krijgen, zoals je zegt dat hij geen extra bagage mee hoeft te zeulen

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:53

Hoe groot is hij Cc ? 38 is inderdaad wel veel maar weet niet hoe groot hij is. Charlie moet juist bijkomen maar daar moeten we echt op vechten. IEts met veel groeien, lang giardia ellende en puber energie :+ Hij is nu 56-57cm schoft. 22kilo en mag zeker nog 5-7kilo bij

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:54

Oh jeetje wat een gewicht? Hoe hoog is hij?
Is het ribben voelen als je er zacht overheen gaat of als je in zn ribben drukt :+
Denk idd dat hij zich beter voelt met wat minder kilos :)

996981

Mag ik mij hier melden? Als alles goed gaat krijgen wij er rond april een maatje bij <3

We staan op de lijst voor een reutje bij een gerenommeerd Rottweiler fokker :)

CupCakes_

xLaraaj schreef:
Hoe groot is hij Cc ? 38 is inderdaad wel veel maar weet niet hoe groot hij is. Charlie moet juist bijkomen maar daar moeten we echt op vechten. IEts met veel groeien, lang giardia ellende en puber energie :+ Hij is nu 56-57cm schoft. 22kilo en mag zeker nog 5-7kilo bij

Oef, ik zou hem eens op moeten meten. Maar de laatste keer zat hij al een eind tegen de 65 cm aan. Dus ik denk dat hij nu rond de 68 zit

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:57

Poeh CC, ik vind 38kg ook wel erg veel... Floyd is 69cm in hoogte die weegt maar 28kg en is op een prima gewicht. Ik denk dat daar wel wat meer dan 2-3kg af kan.

996981, leuk welkom! Vertel meer :D :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:01

Kaus schreef:
Poeh CC, ik vind 38kg ook wel erg veel... Floyd is 69cm in hoogte die weegt maar 28kg en is op een prima gewicht. Ik denk dat daar wel wat meer dan 2-3kg af kan.

We zijn al in het bezit van een Jack Hussel teefje. We hebben nu een groot huis buitenaf gekocht en denken dat zij wel wat versterking kan gebruiken op het gebied van waken :D

Moeder Ivana van Zopian wordt waarschijnlijk deze, of volgende maand gedekt. Afhankelijk van de loopsheid :)

https://zopian.nl/

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 20:11

Kaus schreef:

Vergelijk een border eens met een sbt.. wegen t zelfde maar zijn toch echt een stuk hoger. Dus dat zegt weinig natuurlijk. :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:18

Ik ben het zeker met jullie eens dat er wat vanaf mag! Daar gaan we ook flink ons best voor doen. Maar ik denk dat hij nooit zo smal als bijvoorbeeld Mezzy van Nicky zal worden. Daar heeft hij de bouw niet voor. We geven hem ook niet veel bijzonders op een dag. Hij krijgt zijn eigen voer, wat te knauwen en af en toe eens een stukje kaas. Kwa beweging zitten we met de wandelingen per dag toch wel tegen de 3,5 a 4 uur aan. En dan heb ik de halfuren achter in de tuin aan het spelen zijn niet meegeteld.

Maar tips voor extra bewegen zijn altijd welkom hoor! :Y)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:22

Is natuurlijk ook wel veel verschil in bouw ja, zou kijken naar of je misschien iets aan zn voedingschema kan veranderen dan. Geleidelijk aan misschien wat minder geven. Denk als je in 1 keer minder geeft dat ook niet goed gaat. Sommige honden worden heel snel dik en andere honden kun je zoveel eten geven dat ze bijna niet meer op kunnen en zijn ze nog 'smal'. Hebben ze in utrecht ook wat tips gegeven wat betreft voeding dan en zn beweging, denk dat je met je wandelen wel goed zit hoor, zoveel wandelen wij niet :P

Goed dat je je er zo voor in wil zetten! Jij blij omdat jip gezond is en jip blij dat hij niet snel vermoeid raakt! :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:23

cursebreaker schreef:
Ik moet stiekem toch wel echt lachen om al die ontsnapping-houdini-husky's. Ik ken echt geen enkele husky die idd Niet ontsnapte of het niet geprobeerd heeft :') Ze zullen er gerust zijn, maar het zijn toch wel uitzonderingen. Bij m'n man vroeger kwam ook regelmatig een husky van kennissen 's nachts gezellig langs :'). Die ging voor de deur blaffen, dan werd er open gedaan en dan ging ie bij m'n man op de slaapkamer liggen slapen en in de ochtend werd ie opgehaald door de eigenaren :'). Die wist dus ook telkens weer te ontstnappen.

punjab
Ohhh het was een kerst cadeau, leuk!! Ben benieuwd :j

Kaus
Poeh ja het is wel echt rot zo. Zeker als het zoals nu dan blijft ontsteken; dat is idd met hechten niet fijn en het heelt dan ook gewoon niet zoals het moet natuurlijk zodat je in zo'n vicieus cirkeltje blijft zitten; lastig! Sneu voor Dextor ook dat je dan zo telkens weer terug moet gaan naar de DA :(

Welkom Marlis!
Wat voor herder heeft je zus? Daar kun je idd ook wel vanalles mee doen wat je leuk vind van canicross, etc. naderhand als de hond wat uitgegroeid is (en de heupen enz in orde zijn natuurlijk) :j Hier ook een groot herder liefhebber hihi <3 We sporten dan niet in die mate, maar maken wel flink wat km's in onze heuvelachtige omgeving en het heuvelland enz wat ook wel genoeg sport is voor mij :') Ik ga dan graag met Arya eens de kant van het speuren/detectie/mantrailing uitpluizen tzt omdat ze een goede neus heeft. Ik vind het sporten zoals canicross, bikejoring e.d. wel altijd erg tof om te zien, maar m'n lichaam trekt dat denk ik echt niet of ik zou veel te snel verongelukken denk ik met m'n onhandigheid :')!

Zus heeft een mechelaar teefje. En heel prettig om mee te sporten door de drift idd.
Lekker lopen ook heerlijk. Maybe dat wij ook speuren of pakwerk willen gaan doen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:26

Nynkster schreef:
Is natuurlijk ook wel veel verschil in bouw ja, zou kijken naar of je misschien iets aan zn voedingschema kan veranderen dan. Geleidelijk aan misschien wat minder geven. Denk als je in 1 keer minder geeft dat ook niet goed gaat. Sommige honden worden heel snel dik en andere honden kun je zoveel eten geven dat ze bijna niet meer op kunnen en zijn ze nog 'smal'. Hebben ze in utrecht ook wat tips gegeven wat betreft voeding dan en zn beweging, denk dat je met je wandelen wel goed zit hoor, zoveel wandelen wij niet :P

Goed dat je je er zo voor in wil zetten! Jij blij omdat jip gezond is en jip blij dat hij niet snel vermoeid raakt! :D

Inderdaad. Ik zeg altijd dat Naya een echte vrouw is: die wordt al dik door er naar te kijken hahahaha :P Zij krijgt (als ze niet drachtig is) ong 200-250gr op 1 dag. Charlie zit tegen de 350-400gr per dag. :)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:43

Gelukkig toch geen hartproblemen voor Jip.
Even vanuit een andere hoek: hoe zijn z'n heupen? Zelfs als hij niet veel overgewicht heeft is het toch een hond die snel groot en vrij zwaar geworden is. Misschien is dat gaan liggen een teken van pijn?

Leuk, nieuwe puppies to be.
Mechelaar heb ik wat 'vooroordelen' bij. Fantastische honden maar niet voor iedereen geschikt en het lijkt de laatste tijd helaas een te populair ras zijn.
Laatst in de dierenwinkel, ouder echtpaar, meneer liep zelfs met stok, en die hadden dus een mechel pup aan de lijn. Niet zeker dat dat helemaal goed komt :( .
Maar de honden die hun energie kwijt kunnen en flink getraind worden zijn idd wel prachtige honden.

200g per dag, ik geef eerlijk toe dat ik eigenlijk niet afweeg :o . Hij eet zoals het hem blieft (als de kat niet met z'n brokken aan de haal gaat) en dat is dus vaak miniporties.
Qua gewicht en groei zit hij verder wel goed.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:46

Roetsj is ook makkelijk te dik, ik moet haar eigenlijk weer eens wegen, om te kijken waar we zitten. Ik gok nog1-1,5 kg er af, zodat ze nog wat fitter is. Zij staat dus op vers en krijgt nu 2 x dus 115 gram met daarbij groente of komkommer ( halve). Ik fiets ook 3 x per week gemiddeld een km of 7-8 ( gisteren 10) met haar. Alles om haar in vorm te krijgen. Soms is 10% minder voeren al genoeg om langzaam af te vallen in combi met bewegen.
De meeste vinden haar al mooi slank, maar ik weet dat ze voor een sportbond, beter net wat minder kan. Haar conditie is de afgelopen kg ook een stuk verbeterd.

Dus misschien is dat voor Jip ook de oplossing, zou fijn zijn. Hopelijk geen ellende uit de onderzoeken die ze nog gedaan hebben.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:55

Jinn krijgt hier 250gram per dag. Dat heeft ie ook echt nodig want we bewegen echt enorm veel maar slapen ook veel :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:56

@CC fijn dat t niet zijn hart is! 38kg klinkt mij ook wat veel in de oren voor een Aussie, maar ik zie honden sowieso graag tegen t schrale aan.
Aan de andere kant woog mijn springer spaniel als hij op goed gewicht was 28kg, en de rasstandaard is daar ook veel minder. Maar onze spaniel was ook aanzienlijk hoger dan de gemiddelde springer - meer formaat field trial lab dan formaat ess. Dus daar kan ik zonder de hond te zien niet een goede inschatting van maken. Maar goed, bij mensen doet overgewicht ook al heel snel heel veel, van simpele dingen als wat sneller pijnlijke gewrichten tot complexere dingen als verminderde longcapaciteit.
Een vergelijk vind ik lastig, gezien onze honden (v mijn ouders en mij) ongeveer even hoog zijn (42 en 45cm), maar zo anders van bouw dat ze op gezond gewicht procentueel veel schelen (10 en 15kg). Sommige honden zijn gewoon grover gebouwd natuurlijk. Maar wel een vrij 'simpele' om te testen natuurlijk, gewoon langzaam laten afvallen en kijken of het helpt.

Zo ken ik best wat honden die flink sporten die voor t mooie bijna te schraal staan, maar met iedere extra kilo gewoon minder presteren. Proberen waard in ieder geval.

Ik las hier ook van alles over husky's en ontsnappen, die verhalen ken ik inderdaad ook genoeg. Zijn zeker ook een soort oerhonden :+

En nog meer nieuwe pups, welkom! Ik ga t pas onthouden als ik er foto's en puppy namen bij heb vermoedelijk hoor :j :')

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:02

cursebreaker schreef:
Detroit
Ohh je hebt de kerstboxen open gemaakt al? Leuk! Welke had je en heb je foto’s van de inhoud? Ben niet nieuwsgierig ofzo haha. Het fijne aan de gedroogde snacks is dat het idd uit 1 dierlijk eiwit bestaat, er ook nog eens veeeel verschillende diersoorten zijn om uit te kiezen en dat daardoor heel fijn is om dus ook nog te kunnen geven aan honden met intolerantie/allergie. Dus je kunt idd tzt prima gaan kijken welke dieren/snacks Morax nog goed verdraagt. Een kennis van me met een ODH die al vanaf pup af aan rommelt met de maag/darmen en voedselintolerantie geeft sinds een aantal maanden nu ook snacks; is rustig aan gaan opbouwen en ondertussen eet de hond al veel verschillende soorten dieren ook bv; echt heel fijn! Hoop dat het eliminatiedieet bij jullie goed gaat werken *fingers crossed en succes!*

Ik zal op jou even reageren en dan ga ik het topic laten voor wat het is. Aangezien t verder allemaal toch niet boeit :')

Ik had een beerbox en ecowolf. Van de beerbox heb ik fotos, die van Ecowolf kan ik wel maken nog haha. Zullen qua inhoud wel verschillen denk ik, omdat ik zonder kip en rund had aangevraagd. Alles ligt nu alleen in zijn snackbak te wachten tot we over 8 weken groen licht krijgen van de dierenarts _O-

Die 8 weken gaat Morax in elk geval overleven met zijn brokken. Hij vindt dat insectenvoer heerlijk!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:09

Detroit schreef:
cursebreaker schreef:
Detroit
Ohh je hebt de kerstboxen open gemaakt al? Leuk! Welke had je en heb je foto’s van de inhoud? Ben niet nieuwsgierig ofzo haha. Het fijne aan de gedroogde snacks is dat het idd uit 1 dierlijk eiwit bestaat, er ook nog eens veeeel verschillende diersoorten zijn om uit te kiezen en dat daardoor heel fijn is om dus ook nog te kunnen geven aan honden met intolerantie/allergie. Dus je kunt idd tzt prima gaan kijken welke dieren/snacks Morax nog goed verdraagt. Een kennis van me met een ODH die al vanaf pup af aan rommelt met de maag/darmen en voedselintolerantie geeft sinds een aantal maanden nu ook snacks; is rustig aan gaan opbouwen en ondertussen eet de hond al veel verschillende soorten dieren ook bv; echt heel fijn! Hoop dat het eliminatiedieet bij jullie goed gaat werken *fingers crossed en succes!*

Ik zal op jou even reageren en dan ga ik het topic laten voor wat het is. Aangezien t verder allemaal toch niet boeit :')

Ik had een beerbox en ecowolf. Van de beerbox heb ik fotos, die van Ecowolf kan ik wel maken nog haha. Zullen qua inhoud wel verschillen denk ik, omdat ik zonder kip en rund had aangevraagd. Alles ligt nu alleen in zijn snackbak te wachten tot we over 8 weken groen licht krijgen van de dierenarts _O-

Die 8 weken gaat Morax in elk geval overleven met zijn brokken. Hij vindt dat insectenvoer heerlijk!

Heb het even gemist, maar dat dieet, is dat vanwege die reactie op de huid van Morax?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 21:20

Ik verwaarloos jullie een beetje.
Vandaag zijn de eerste pups vertrokken. Dus de rust keert langzaam terug :+