Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:41

Leuk geworden en wat een schatje is het . Wat is dat "deurtje in het midden van de bodem ?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:08

Zat in de Fairtale oogstbox van Rodent.Forest, kun je bestellen via Instagram :D.
Het is gewoon een stukje hout waar een deurtje van gemaakt is, je kan hem ook verven maar ik ben daar niet zo goed in :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 18:55

Wat gaat de tijd toch hard Eleeke! Houd je de tandjes ook goed in de gaten van je senioortje?

Wat een heerlijk formaat Fireheart! Daar zal Ghost absoluut happy mee zijn. Kan die weer lekker gaan bouwen in zijn nieuwe bak! Komt ie nu van 80x..? naar 100? Heerlijk hoor. Deze maat ook bewust gekozen voor eventueel toekomst ander soort hamster?
Je inrichting ziet er ook lekker gevuld uit! Ik zou je alleen willen adviseren om minder langs de zijkanten/achterkant te werken en wanneer je met meer dimensie werkt krijg je ook meer uitdaging voor je hamster. De beschutting werkt dan nog effectiever mee. Het geeft ook een heel andere kijk in je bak :)

Ik lees altijd wel mee maar vergeet soms nog te reageren, lekker handig :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:21

Hij begon in een 80x40, die ging stuk en toen kon ik heel snel een Detolf ophalen via Marktplaats. Maar ik vond dat een ongelofelijk onhandig verblijf en veel te dun en te laag. Voor de muizen had ik al een 100x50x50 dus wilde graag net zo’n groot verblijf voor Ghost, matcht zo lekker.

Heb hem dus niet gekocht met de gedachte om er later een andere soort in te doen, maar als de dwergjes echt niet meer op de positieflijst komen dan zal ik er toch aan moeten geloven :=

Thanks voor de tip Denise! In het midden heeft hij vooral beschutting door middel van takken, een wijnrank en een kurktunnel maar denk dat het op de foto wat moeilijk te zien is :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 19:54

Ja ik kan me voorstellen dat de Detolf niet lekker werkt. Sommige kunnen er echt wel iets tofs van maken hoor, maar persoonlijk zou ik het ook geen handige ruimte vinden. Al moest ik wel weer heel erg wennen aan de Samla. Die is veel breder dan ik normaal vanuit de winkel was gewend. Nu vind ik het heerlijk :D

Ja op die manier, ik snap het. Ik blijf duimen dat deze positieflijst wederom wordt verworpen want het slaat echt nergens op. Überhaupt de criteria komt niet over één met wat er over de dwerghamster wordt gezegd.

Graag gedaan! En met je beschutting zit je an sich goed hoor. Alleen je kan zoveel meer creëren in je ruimte als je met dimensie gaat werken :D De beschutting verlies je niet, bedoelde ik eigenlijk, maar het wordt direct wel uitdagender voor je hamster :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:06

Heb je een foto van een verblijf dat daar ongeveer aan voldoet? Ben wel nieuwsgierig want ik kan het niet helemaal voor me zien :')

Ik hoop dat hij het nog red naar een volgende verschoning want dan zou ik dat zeker willen toepassen :D. Maar meneer is al 2 jaar en 3 maanden oud.

Ach en anders is het alsnog leuk om te weten voor een volgend hamstertje natuurlijk!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:11

Ik werk zelf liever niet me te veel hoogteverschillen omdat hamsters zo onhandig zijn. Ik ben meer van de Duitse Stijl zelf haha.

Zal mijn eens een foto maken van mijn hamster-home-office. Heb inmiddels weer 3 hamsters. :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 21:12

Ik zit op mijn telefoon dus kan even niets erbij pakken. Eigenlijk alle Scapes die je onder mijn naam vind voldoen daar aan. Maar dit is ook een terrarium van 100x50x50 dus dat is een goed voorbeeld gelijk!

xDenies schreef:
Ziet er leuk uit Gwenvd! Ben benieuwd wat Dino er verder mee doet :D

Ik heb vandaag mijn terrarium opnieuw gedaan. Ik ben vrijdag een interview en moet dan natuurlijk wel een beetje iets netjes kunnen laten zien. Mijn andere inrichting was nog kerst :Y) Je zag alleen geen sneeuw meer, maar oké. Ni Hao kan weer aan de slag in haar Herfst inrichting met een tikkeltje Halloween. Hoop dat het inspiratie geeft voor de mensen die deelnemen aan de wedstrijd!

[url=m/zT39Cq.jpg]Afbeelding[/url]

[url=m/VauYfg.jpg]Afbeelding[/url]

[url=m/iUSMTH.jpg]Afbeelding[/url]

[url=m/BRIJu8.jpg]Afbeelding[/url]

Edit: doen ze t nu wel?
Krijg t niet voorelkaar sorry. Kijk morgen even

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:19

Even geholpen aangezien ik toch op de computer zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:22

Heb even terug gelezen en ik denk dat ik je originele bericht met foto’s gevonden heb.
Wat onwijs gaaf zeg!! Mijn droom is toch wel om ook ooit zoiets te kunnen bewerkstelligen maar op de een of andere manier lukt het me nou nooit om er echt zoiets gaafs van te maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:23

Denise heeft ook al heel wat verblijven ingericht en dus veel meer geoefend haha. :D

Na mijn keverplaag is mijn hoeveelheid spullen wat laag maar als ik weer meer spullen heb worden de verblijven wat voller haha.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:34

Ik heb inmiddels sinds ongeveer 2 weken ook een nieuwe bewoner. Deze stond al een poosje op marktplaats. Het is een mannetje dwerghamster van ongeveer 6 maanden. Ik heb hem zelf Oreo genoemd. Zijn kooi:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Oreo de afgelopen tijd. Ik ben bezig hem rustig tam te maken. Hij hapt nog wat in handen dus ik gebruik 1 van de rieten mandjes in zijn kooi om hem op te tillen voor nu.
Dag 1
Afbeelding

Ongeveer een weekje hier:
Afbeelding

En afgelopen week in zijn mandje:
Afbeelding

Ik heb hem vandaag voor het eerst kort uit het mandje op kunnen tillen zonder dat hij het eng vond. Dus we gaan vooruit met de enge handen. :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 07:54

Fireheart schreef:
Heb even terug gelezen en ik denk dat ik je originele bericht met foto’s gevonden heb.
Wat onwijs gaaf zeg!! Mijn droom is toch wel om ook ooit zoiets te kunnen bewerkstelligen maar op de een of andere manier lukt het me nou nooit om er echt zoiets gaafs van te maken.

Ach, denk maar zo. Toen ik bezig was met HamsterScaping te ontwikkelen zag het er ook niet uit. Schaam me nog steeds voor die bak :') Maar het heeft wel een hoop moois in gang gezet. Dus oefening baart kunst! Ik bouw echt per stukje op, dus het moet allemaal connecten met elkaar en verschillende paadjes krijgen.

Bedankt Marlinde!

Heerlijk hoor Jorex, dat het zo de goede kant op gaat! :D Zijn kleur speelt ook niet helemaal mee, zwartjes zijn ook wat schichtiger van aard. Dus iedere stap is er weer één!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:04

Oh vreselijk zo’n keverplaag Marlinde, hardnekkige beesten zijn dat net zoals die voermotten.

Hij is zo leuk Jorex <3 en ik ben echt heel jaloers op je blauwe carefresh

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:48

Ik wilde even laten weten dat onze hamster Dino helaas is overleden. We zijn er behoorlijk verdrietig van ;(
Weet ook niet waaraan, hij liep gister nog rond. Hij is lekker in het zandbakje gaan liggen en toen gegaan.

Het was zo’n lieverd :knuffel:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 07:50

Gwenvd schreef:
Ik wilde even laten weten dat onze hamster Dino helaas is overleden. We zijn er behoorlijk verdrietig van ;(
Weet ook niet waaraan, hij liep gister nog rond. Hij is lekker in het zandbakje gaan liggen en toen gegaan.

Het was zo’n lieverd :knuffel:

Ooh wat een vreselijk rot bericht zeg! Soms blijft het tasten in de duisternis, hij was toch ook nog niet heel oud? Het blijft gewoon een heel moeilijk iets, maar hij heeft een heel mooi leventje bij jullie gehad! <3 Heel veel sterkte!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:59

Nee hij was 1,5 maar rende niet veel meer in zijn radje, hij was ook wel iets te dik terwijl hij eigenlijk zo mooi gewicht was.

Maar waaraan hij is gegaan weet ik niet.

Gaan straks met de kinderen een mooi doosje versieren en hem daarin begraven. En dan een moment vinden dat ik zijn verblijf leeghaal.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:08

Wat verdrietig Gwenvd. Sterkte voor jullie allemaal.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:32

Stel dat we over een tijdje een nieuwe hamster willen, of campbelli hamsters, kan ik de huisjes dan gewoon bewaren, zit daar niet de geur van Dino aan? Of is het beter om nieuwe spullen te kopen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 12:01

Dat kan, maar even schoonmaken. Waarom zou je bellies willen?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:18

Per 20204 is het niet meer mogelijk om dwerghamsters te houden ( op chinese na ) . Goed om in gedachten te houden.
Uiteraard mag je ze houden tot ze van ouderdom sterven.

Misschien komen er nog veranderingen, maar daar zou ik nu niet vanuit gaan

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:25

Geen idee. Voor nu komt er nog even niks, maar dan ga ik de spullen goed schoonmaken

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 15:03

Eleeke schreef:
Per 20204 is het niet meer mogelijk om dwerghamsters te houden ( op chinese na ) . Goed om in gedachten te houden.
Uiteraard mag je ze houden tot ze van ouderdom sterven.

Misschien komen er nog veranderingen, maar daar zou ik nu niet vanuit gaan

Dat duurt voorlopig nog wel even :) Maar eerst maar eens zien of het er überhaupt door komt, eerder is dat ook niet gelukt.

Maar persoonlijk zou ik geen Campbellies doen. Toevallig van de week ook iemand die in eerste instantie voor een rusje ging maar met een bellie thuis komt en nu eigenlijk best teleurgesteld is. Beestje bijt flink en is een wereld van verschil met haar eerdere (en uberhaupt) rusjes.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:59

Nu het hok van Dino aan het leeghalen :( vind het nog steeds verdrietig en helemaal niet leuk. Zie nu dat hij al een paar dagen niet meer in zijn rad had gelopen, hij plaste er altijd in maar hij was nu nog helemaal schoon. Ergens blij dat hij geen vreselijk ouderdoms kwalen heeft gehad maar ook lastig dat ik nu niet weet waaraan hij is overleden.

Mijn zoontje wilt graag een nieuwe hamster, ik weet het nog niet.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 15:16

Sterkte Gwen :knuffel: