Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xLaraaj schreef:Mij vind je dus niet meer op zo van die veldjes. Zeker niet alleen. 1x echt slechte ervaring gehad en ik hoor er zowel hier als van andere mensen enkel slechte verhalen over.
NorwayFjord schreef:Heb je een foto van Roek Van? Had al teruggezocht maar kon geen foto vinden, ben wel benieuwd
Hier nu ook wel weer genezen, alleen als het heel rustig is of op het andere veldje.
StonedRomy dat is ook logisch, ik ging daar ook naartoe om Mulan lekker te laten spelen. Maar als je ziet dat je honden achter een puppy aan het jagen zijn en de pup met staart tussen haar pootjes rent en piept als ze lomp bovenop haar springen, lijkt het me toch wel dat je jouw honden even terugroept...
Van schreef:NorwayFjord schreef:Heb je een foto van Roek Van? Had al teruggezocht maar kon geen foto vinden, ben wel benieuwd
Hier nu ook wel weer genezen, alleen als het heel rustig is of op het andere veldje.
StonedRomy dat is ook logisch, ik ging daar ook naartoe om Mulan lekker te laten spelen. Maar als je ziet dat je honden achter een puppy aan het jagen zijn en de pup met staart tussen haar pootjes rent en piept als ze lomp bovenop haar springen, lijkt het me toch wel dat je jouw honden even terugroept...
[ [url=m/RXzFTj.jpg]Afbeelding[/url] ]
NorwayFjord schreef:Heb je een foto van Roek Van? Had al teruggezocht maar kon geen foto vinden, ben wel benieuwd
StonedRomy schreef:NorwayFjord schreef:Heb je een foto van Roek Van? Had al teruggezocht maar kon geen foto vinden, ben wel benieuwd
Even tip voor jou, zorg dat je hond dan bij jou komt en ga er dan voor staan. Meeste honden stoppen dan gewoon met het spel. Pups zouden het vertrouwen moeten krijgen om gewoon bij de baas te komen voor bescherming.
De andere mensen kan je niet veranderen en er is geen bijtincident geweest. Dus desnoods sleeplijn aan je pup en zo vertrouwen kweken.
Salsa schreef:Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie voeren. Ze krijgen nu een krokante puppybrok maar wil straks meteen starten met goede voeding. Wellicht eerst nog met mengen met het oude voer. Zie door de bomen het bos niet meer. Waar moet ik op letten? Sowieso zout maar verder?
Wil het voorlopig op een puppybrok houden. Later wellicht vers vlees of een combinatie.
Salsa schreef:Klinkt helemaal primaTijdje druk geweest maaaaar ook met goed nieuws. We spraken onze vrienden met derde kerstdag en hadden het er over dat we dit jaar voor een hond wilde gaan. Nog steeds twijfels over ras ed en noemde o.a. Friese stabij. Ineens viel er bij onze vriendin (totaal geen hondenkenner) een kwartje. Een goede vriendin van haar moeder had een nestje pups van een Golden retriever x Friese stabij. Zij wonen in een woonboerderij en eens in de zoveel jaar hadden ze voor hun plezier een nestje. Bewust gekozen kruisingen waarbij ouders grondig zijn getest. Zij zijn heel erg bewust bezig om gezonde honden te fokken en willen juist door een goede kruising een sterkere hond fokken. Vandaar dus bewuste kruising (Ik geloof daar zelf ook in, maar snap dat een ander daar een andere mening over heeft)
Kortom ineens komt dit op ons pad en past perfect in ons plaatje. Twee rassen die ons erg aanspreken, die passen in ons gezin, fokkers die betrouwbaar en bovenal particulier zijn, fokkers die na onze wens de eerste 6/7 omgaan met de pups. Het had zo moeten zijn!
We zijn al een keer wezen kijken en morgen gaan we nog een keer met het gezin kijken. Dan wordt er een gedragstest met de pups gedaan en gaat de beste match 1.5 week later met ons mee! Geen idee dus welke het gaat worden nog maar nu al heel blij met deze keuze.
Aankomende week pupshoppen
Esplendido schreef:Ik zou trouwens zelf wel even wachten met het veranderen van voer tot de pup echt goed bij jullie gewend is.
kiwiwitje schreef:StonedRomy schreef:Hier staat er een op pure instinct en twee op alpha spirit vis brok. Blijft lastig om een graanvrije vis brok te vinden.
Wolf heeft nu volgens mij een variant met alleen vis. Elements