Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hennos

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:29

Dat is ook nog een idee om naar iemand toe te gaan die begeleid. Hebben jullie dan tips naar wie ik het beste kan gaan?
Alhoewel de volgende dekking wel met de andere reu gaat gebeuren. Maar het 2e nestje wil ik wel echt mijn reu en dan is alle hulp welkom en dat zal dan over 2 jaar zijn schat ik dus ook geen corona meer die in de weg kan zitten. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:40

Je hebt verschillende dekmeesters en anders eens op fokkers voor fokkers neuzen.

Hier tot nu toe op 1 dekking na(reu dekte niet) allemaal soepele dekkingen vanaf de reu. Hoogstens de teef die niet mee werkte. Maar t is gewoon handig een ervaren handje in de buurt te hebben. Zeker bij onervaren reutjes.
Maar t is vooral voor mij ook gemak hoor.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:53

Zo'n dekmeester is best een uitkomst voor onervaren/onzekere eigenaren. Tegelijk ben ik vooral van het idee 'laat ze het samen maar uitzoeken'. Het is toch de natuur...

Denise, ik blijf het onvoorstelbaar veel vinden. Fles je ook pups bij of voedt de mama alles zelf?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:55

Afbeelding

Foto van ons hele stel <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:04

T is hier niet dat beide vastgehouden worden hoor. We laten ze doen en op t moment dat er gesprongen word door de reu en de teef dit toelaat word er even hulp geboden.

Een reu die misspringt en t “verkeerde gaatje” pakt word niet altijd erg geaccepteerd door teven. Maar in geval van onervaren wil t helaas ook wel eens gebeuren dat de zij van de teef opengekrast word.

Maar ook vinden sommige honden t koppelen en overstappen wat lastig. En sommige wat spannend. En hoewel t koppelen door de natuur bedacht is ga ik ze niet helemaal aan hun lot overlaten. Ik hoef geen ongelukken

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 05:57

Hier verschilt het. Mijn enz reu is nogal enthousiast als hij mag dekken. Dus als ik niet even help komt hij soms al klaar voor hij het gaatje vind :+ dus even staart opzij, haren opzij. En dan heeft ie het zo gepiept. Mijn andere reu wil net helemaal niet geholpen worden. Die speelt eerst wat met de teef. Echt een verleidingsdans. En klaart dan zelf de klus

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:18

Toch weer even een update hier.
Zo ziet onze Cookie er nu uit, arm kind ;(
Afbeelding

We hebben vanmorgen 2 tartaartjes gegeven en we hebben satin balls gemaakt, en het blijkt dat mevrouw ze waanzinnig lekker vindt!! *\o/* *\o/*
Dus we kunnen gaan vetmesten <3

Oh ja, en had ik al verteld hoe verliefd ik ben?
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:01

Ohhh lieve mama. Fijn dat ze dingen erg lekker vind. Dan krijg je haar vast weer aan t eten. En als ze vers vlees lekkerder vind dan brok kun je dat ook nog proberen.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:30

<3 knappe mama en pupsels

Wij hadden ook begeleiding bij de dekking, en hebben alleen de reu wat begeleidt bij het overstappen. de reu wilde iets te vroeg los van de teef, toen hebben we ze ook even bij elkaar gehouden..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:45

Hier vandaag weer een soepele dekking. Nu afwachten tot de echo.
Reu is wat onstuimig met dekken. Mag best, hij is ook nog jong en dit is pas zn 2e teefje.
Maar mogen niet klagen. Binnen 5 min nadat die mensen aankwamen stonden ze al gekoppeld. En dat bepaalden ze toch echt zelf _O-

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:19

Kiwiwitje, helaas laat ze vers vlees staan. Hebben we normaal standaard op het menu bij dracht of bijvoorbeeld na een ontworming, maar cookie wil er de laatste 3 weken al niets meer van weten.
Ach, wie weet gaat ze volgende week weer “normaal” eten (in 10-goud dan) xD

Ze heeft gepoept! hele donkere dunne spuitpoep maar aan het einde gelukkig wat dikker. Fijn dat haar darmen weer op gang zijn, zal met eten ook wel schelen denk ik.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:29

Oh ik dacht ivm de tartaar dat t wel een idee zou zijn. Nou ach alles wat er in gaat.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:31

We gaan het van de week nog wel een keer proberen. Voor nu laat ze het staan.
Ze heeft net wel en klein schaaltje Griekse yoghurt met honing op.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:07

Griekse yoghurt en geitenmelk waren hier grote winnaars , Cottage cheese was maar met lange tanden.
Snap dat het shockend is om haar zo te zien maar geloof mij : het kan veel erger.
Na 9 pups te dragen en 8 weken melk te geven was Naya echt zo mager ... Was blij dat de pups uitvlogen. Haar van bij de pups weg houden ging niet want na 1 a 2u ging ze echt gaan janken. op het einde begon haar lichaam zelf te minderen met melk aan te maken. Dan ging ze gewoon overgeven om iets aan de pups te geven ... (alsof ze geen eten van mij kregen :+ ) Tja ... dan kan je tegen de sterren op voeren en dat het tog niets uitmaakt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:11

Chick vrat tijdens de dracht en zogen echt als een bootwerker gelukkig

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:07

oh hier ook hoor , eiwitpoeder extra etc. Maar ja als je alles afgeeft ... :P Nu lijkt ze nog "mager" maar dat is omdat ze nu meer chinese naakthond is als aussie na de dracht :roll: :')

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:12

Oh ja dat komt óók nog ;(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:13

Bij t eerste nest gingen er echt liters paardenvet doorheen over t eten. Bij t 2e nest ging t echt zoveel beter.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 19:23

Hier at Soof (de moeder van Maze) bijna 2kg weg in de 'ergste' weken, ze weegt zelf normaal gesproken 12kg. := Toen de pups ook begonnen met vlees eten was het niet aan te slepen, als ik een dag was oppassen was ik meer bezig met bakjes vullen dan wat anders. _O-

Soof is trouwens niet uit vacht gegaan maarja, die is zo korthaar dat je dat ook bijna niet ziet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:26

Chick was dan wel weer mega uit vacht. _O-

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:40

Lizzy was ook bijna kaal :+ als haar moeder pups had in het voorjaar moesten ze haar daarna vaak binnen houden met mooi weer omdat de vacht zo dun werd dat ze verbrandde in de zon :(:)
Lizzy wordt nu weer mooi, ook het lange haar komt weer terug _/-\o_

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:49

Runa is niks afgevallen tijdens dracht/zogen. Ze at ruim een kg kvv en kreeg allerlei lekkers (ook gerust restjes van tafel). De geitenmelk vond/vindt ze ook heel lekker idd! Nu is ze een beetje sip dat ze maar 2x per dag nog wat krijgt en ook dat ben ik aan het minderen, want ze begint wat te vet te worden.

Wat je wel ziet, zeker zo kort na de bevalling (en ks nog erger) is dat alles zo verlept is. Dat toont extra skinny. Is bij mensen ook zo := O:)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:47

Nou ik ben weer 10 jaar ouder geworden vannacht :roll:
Ineens verloor Cookie vannacht klodders donkerrood bloed. Ze was ook heel hijgerig, onrustig en jankerig.
Heb om 3:00u vannacht in dikke stress Sleeuwijk gebeld. Gelukkig had de arts die haar keizersnede gedaan heeft spoeddienst, zij legde uit dat het erbij hoort, dat dit bloed is van de aanhechtingen van de placenta’s? Weer wat geleerd %)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:31

Hier vloeide chick ook nog dagen met van alles.
Maar ineens hijgerig en dat aan klodders en onrustig zou voor mij ook een reden zijn om te bellen hoor.
Ook goed blijven temperaturen. Tenminste ik doe dat altijd wel. Dan merk je sneller dingen op meestal.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:39

Ja inderdaad. Vanmorgen gelijk ook even gedaan. Netjes 38,2 dus geen verhoging. Inmiddels is ze ook weer rustig, wellicht heeft ze toch ook wat buikkrampen?