De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:43

Wij zijn 2 vriendjes, jij en ik <3
Afbeelding
Afbeelding
En ja hij had echt z'n pootje op m'n schouder <3

Rebecca ik ga je topic zo bekijken! Hahah arme Jane :')

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:53

Ik zit heel erg te twijfelen of ik een goed nieuw huisje ga zoeken voor mijn konijnen... Ik kan ze op het moment echt niet geven wat ze nodig hebben vanwege omstandigheden en ik ben bang dat dat nog wel een tijdje gaat duren. Maar ik vind het zo moeilijk, wil ze ook niet kwijt.. :(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 19:54

Ah lastig lady :(:).
Denk je dat ze te kort komen?

Afbeelding
Blik wil ook tv kijken!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:57

Ik kom er niet aan toe om ze enige aandacht te geven zoals ik voorheen wel deed, en hier op mijn balkon is er niks voor ze te beleven.. Ik zie ze niet vaak meer lekker huppelen of binkies maken.. Zitten eigenlijk bijna altijd ineengedoken te "chillen".
Ik zou ze heel graag naar binnen willen halen maar ik vrees dat ze net als de vorige keer dat ik dat deed, echt ruzie gaan maken..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 20:04

Ik zie Stoffer ook 9/10 keer te chillen, die is gewoon lui denk ik :+.
Maar kan je ze beweging geven? Of speeltjes?

Wij zijn soms ook druk dus krijgen ze ook niet elke dag een flinke dosis knuffels, maar ze hebben elkaar en zijn we vaak wandelende voertonnen

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:11

Veel meer beweging als de ren waar ze nu inzitten niet, aangezien ik bang ben dat ze over de balustrade van het balkon springen (ja daar zie ik ze voor aan :') ) speeltjes spelen ze eigenlijk alleen maar 's nachts mee. Voorheen waren ze veel actiever vergeleken met nu.

Ik denk dat ik het toch ga proberen om ze binnen te halen, dan is er in elk geval veel meer te zien voor ze (ik ben bijna altijd thuis), makkelijker tussendoor wat aandacht geven, mochten ze dan toch gaan ruziën/vechten dan misschien toch een nieuw huisje zoeken (of scheiden maar dat is echt niet mijn voorkeur).
Maar god wat is dat toch moeilijk zeg, ik krijg al tranen als ik er aan denk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:13

Idd lastig Lady :(:)

Blik op de weg ? _O-

Ik heb ook niet altijd aandacht voor ze , maar ze hebben elkaar ook

Vertelde Tarzan en Jane dat het hok morgen weggaat , die krijgt buurpoes weer terug buiten de ren . Ze gebruiken hem niet dacht ik ..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elegant Tarzan _O-

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:15

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:25

Ik zou dan binnen gewoon proberen! :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:26

Moet ik alleen even kijken hoe dat dat gaat passen, woonkamer is niet heeeel groot :=

Als ze overdag los kunnen, is het dan erg als het nachtverblijf wat kleiner is dan wat ze nu hebben?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 20:38

Coconut schreef:
Ik zou dan binnen gewoon proberen! :)

Dit :).

Hoe klein?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:40

Geen flauw idee precies, niet heel klein, maar ik heb net even naar metalen rennen zitten kijken en ik kan er eentje kwijt van 2m30 bij 1m15, en dan overdag gewoon los als ik thuis ben.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:52

Dat is zeker niet klein. Lijkt mij prima!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:55

Top! Bedankt voor het meedenken!
Is het nu al te laat om ze binnen te halen? Of valt dat nog mee qua temperaturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:56

Zou er niet te lang meer mee wachten ... :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:57

Ik ga de ren vandaag of morgen bestellen dus ze kunnen in principe voor het weekend binnen zitten. En dan maar hopen dat ze geen ruzie gaan maken :')

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:33

Ik kom ook weer even uit de meelees modus :P

Wat een geweldige foto's komen er voorbij.
Vorige week is Smurf, de jonge vlaam, gecastreerd. Hij huppelt er vrolijk op los in de tuin en met het lekkere weer komt hij ook regelmatig binnen koekeloeren, wanneer de achterdeur open is.
Afgelopen zondag heb ik de ren uitgebreid. De groep van 6 zit nu achterin. De groep van 9 zit nu voorin, met het nieuwe stuk erbij. Bennie is nu ook bij de grote groep gekoppeld :)

Afbeelding

En dan heb je ze een mooie ren gegeven, gaan ze nog met zijn allen hutje mutje in het hok liggen >;)
Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:36

Oh geweldig, zo allemaal strak tegen elkaar aan :')
Goed dat je meer ruimte gemaakt hebt! :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:53

Lady, ik zou je konijnen niet wegdoen, zolang ze elkaar hebben en de ruimte zullen ze het niet zo erg vinden dat ze minder aandacht krijgen. Succes met ze binnen zetten :)

Liesenlizzy, leuke foto's!

Afbeelding
<3

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:58

Staat me ook heel erg tegen om ze weg te doen, ik heb ze genomen en ik ben van mening dat ik er voor moet zorgen tot ze overlijden.. maar soms weet ik gewoon even niet meer hoe of wat :\
Ben heel benieuwd hoe het gaat als ze binnen zitten, ook hoe het samen met de honden gaat :')

Zo lief Tarzan, dat pootje en dat koppie erbij!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 22:03

liesenlizzy schreef:

Vorige week is Smurf, de jonge vlaam, gecastreerd. Hij huppelt er vrolijk op los in de tuin en met het lekkere weer komt hij ook regelmatig binnen koekeloeren, wanneer de achterdeur open is.
Afgelopen zondag heb ik de ren uitgebreid. De groep van 6 zit nu achterin. De groep van 9 zit nu voorin, met het nieuwe stuk erbij. Bennie is nu ook bij de grote groep gekoppeld :)

[ [url=m/ttbb9C.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan heb je ze een mooie ren gegeven, gaan ze nog met zijn allen hutje mutje in het hok liggen >;)
[ [url=m/rSdPEq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cute <3 .

Lief, Tarzan!

@lady, ik denk dat wij dieren vermenselijken. Ja, ze zullen ons vast leuk vinden, zolang we doen waar we voor zijn aangenomen. Eten, drinken en een schoon bed :+. Daarnaast zijn we denk ik wat overbodig.
Mensen zeggen wel dat katten personeel hebben, (aka de mens), maar ik geloof er heilig in dat konijen ook personeel hebben i.p.v. baasjes :')

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:12

Es_ther schreef:
liesenlizzy schreef:

[ [url=m/ttbb9C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rSdPEq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cute <3 .

Lief, Tarzan!

@lady, ik denk dat wij dieren vermenselijken. Ja, ze zullen ons vast leuk vinden, zolang we doen waar we voor zijn aangenomen. Eten, drinken en een schoon bed :+. Daarnaast zijn we denk ik wat overbodig.
Mensen zeggen wel dat katten personeel hebben, (aka de mens), maar ik geloof er heilig in dat konijen ook personeel hebben i.p.v. baasjes :')

Ik heb beide gehad en idd veel gelijkenissen. :P
Zo wou mijn kat b.v. vaak haar standaard brokken niet eten voordat ze eerst wat snoepjes had gehad. En mijn konijnen durven net zo goed eten te weigeren om aan te geven dat ze iets anders 'lekkerder' willen. Soms is dat wel echt een moment van paniek als ze opeens meerdere verschillende dingen niet willen aannemen. Maar als je dan het juiste gevonden hebt, dan vliegen ze erop af. :')

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:13

Je hebt ook wel een punt Esther, denk idd dat we ze vermenselijken, maar toch valt het me op dat ze wat minder blij lijken te zijn sinds ze hier op dat saaie balkonnetje staan :\
Plus ik kan ze niet zien vanuit mijn huiskamer, dus ik heb wel konijnen maar veel zie ik er niet van aangezien ik nu niet meer buiten zit :=
Dus ik vind het sowieso leuker om binnen wat meer van ze te zien en er meer mee te kunnen doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:18

Wat een leven in dit topic opeens :+ , alleen met Tarzan een paar dagen leek het en opeens leeft iedereen weer :))

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:22

Veel leuker dan dat het zo stil is :D
Als de mijne eenmaal binnen zitten zal ik ook wel wat vaker foto's posten :)