Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:56

Jakkes Tazzey, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Sterkte :(:)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:01

Hmm dat van het huisje is hier volgens mij soms ook wel een dingetje. Heb een xl wilgenbrug waar ze idd soms elkaar wel is uitjagen.

Twijfel ook om een grotere kooi te halen als ze volgroeid zijn heb er nu een van 1m lang en wil er misschien een van 1.20m. Al vind ik met schoonmaken deze al onhandig genoeg :') tis zo geworstel dat ding door de deur naar buiten te krijgen waar ik hem in de groenbak leegkiep. Maar dan hebben ze wel meer ruimte.

Tazxy sterkte

MarjanB

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:12

Haha ja echt ze bedenken elke keer weer wat. Tot gister bleef Harrie voor Henk staan piepen en dan ging Henk op een gegeven moment gewoon ergens anders liggen. Gister mocht Henk niet eens er naar kijken :') maar goed Henk blijft Henk en die trekt zich er niks van aan dus Harrie die had nu kennelijk wat sterker ingrijpen nodig. Nu zitten ze op t gras naast elkaar te eten :Y)

@roosje ik heb zon grote flexibele emmer en dan haal ik eerst alles uit de bak. Scheelt ook klooien bij de groenbak Haha

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:22

Hmm dat is missschien ook een idee.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:31

We zijn weer thuis. Thuis had ik al ontdekt dat hij erg gevoelig was op de buik en de dierenarts bevestigde dit ook. Ze krijgen hier niet vaak wortel, Joey lust het niet en we geven liever iets wat ze beide lekker vinden. Gisteren heb ik soep gemaakt en had worteltjes over dus heb ik twee worteltjes gegeven. Joey heeft hem laten liggen maar Gizmo heeft ze alle twee opgegeten. Normaal heeft hij wel een stop qua eten, hij overeet zichzelf nooit maar blijkbaar nu wel.
Hij heeft nu medicijnen voor zijn buikje en een half uurtje na het toedienen begon hij te eten. Het gaat de goede kant op gelukkig.
We maakten ons vooral zorgen omdat Gizmo nooit iets heeft maar die stopte volledig met eten. We hebben echt zo'n wereld dierenarts, zij en haar assistente zijn hun gewicht in goud waard. Ze hebben beiden ontzettend veel verstand van cavia's en hebben ook caafs thuis. Buiten dat ze veel kennis hebben weten ze ook hoe je je kunt hechten aan zo'n beestje.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:34

Oh dat is wel fijn tazzy! Nooit geweten dat ze zich zo kunnen overeten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:42

Er zijn cavia's die dat echt kunnen. Joey doet het standaard, die krijgt daarom afgepaste porties en Gizmo geven we vaak wat extra als hij op schoot zit. Gizmo vind worteljes blijkbaar zo lekker dat hij gewoon door blijft eten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:49

Logisch dat ie dan pijn in zijn buik krijgt... hopelijk heeft ie er ook iets van geleerd :)

@roos: ik gebruik bedonderleggers in mijn bak. Als die schoongemaakt moet worden pak ik de vier hoeken beet en vouw de boel samen met de bedding die er op ligt. Alles gaat dan in een grote tubtrug (gaan ze alle 3 in) en dan breng ik alles naar buiten voor de kliko's/mestput. De tubtrug gaat meteen door naar de schuur voor bedding en afvalhooi.
Even een doek door de bak met wat azijn en de boel is weer fris. Nieuwe/schone bedonderleggers erin, bedding er op en schoon is de bak weer.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:57

Dat hoop ik ook maar we zorgen er wel voor dat dit niet nog een keer gebeurd. Hij krijgt zijn wortel voortaan in afgemeten porties. Sukkeltje.

Wij hebben een opengeknipte vuilniszak onder in de bak, als we gaan verschonen dan pakken we die ook bij de vier hoeken en knopen het dicht. Werkt erg fijn, en tot nu toe (klopt even af) hebben ze de zak nog niet ontdekt. Op de zak gaat een flinke laag hennepvezel voor de absorptie en daarop een laag met Russel bedding.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:00

Ocharme Gizmo, hopelijk is hij snel weer de oude!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:20

Arme Gizmo hopelijk is hij snel weer de oude en leert ie ervan

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:54

Heb wel kranten eronder maar werkt ook niet super. Vuilniszak durf ik niet want vooral suzie knaagt graag aan alles wat ze tegenkomt.

Zo prachtig weer hier buiten zonnetje 23 graden wel windje maar dat brengt wat verkoelling. Meiden zitten nu gras te eten buiten alsof ze nooit te eten krijgen :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:23

Hier net zo :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 15:24

Ik heb extra vochtopnemende dweildoeken onderin de kooi :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:01

Arme Gizmo :(:) . Die zal wel spijt hebben gehad van zijn gesnoep.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:29

Hij eet nu wel hooi en wat groenvoer maar pakt nog niet zijn vitamine C tabletje aan. Zijn tanden en kiezen zijn gecheckt, voor zover dat mogelijk is bij een wakkere caaf maar dat gaf geen aanleiding om onder narcose verder te kijken.
Hij was vanmorgen ook vrij koud en nu heeft hij weer lekker warme oortjes. Hij krijgt ter aanvulling wel wat Critical Care, die hij eigenlijk niet zo heel erg lekker vind helaas. Joey daarentegen breekt de tent af als hij ruikt dat we Critical Care klaarmaken, die vind het heerlijk.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:33

Ik heb de 3 dames en de heer die buiten zaten vanmiddag binnen gehaald. Het blijft nu toch vrij vochtig in de ren en ze hebben wel een schuil/nachthok, maar die is niet zo geschikt voor kouder en natter weer. Dus nu weer lekker binnen.

Vanavond zijn er mensen geweest voor de 2 baby cavia's die ik te koop heb staan. Echt super leuke mensen zo op het eerste gezicht. Ze waren helemaal weg van de dames. Als ze van de week op gewicht zijn, worden ze opgehaald.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:13

Oei sterkte Tazzey!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:15

@TinkerTreas: dat is mooi snel gegaan.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 00:24

Gizmo heeft net lekker zijn tomaatje op en wat peterselie. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt.

Ik ontdekte net een fluffy harig geval ik huis. Wollige pootjes, kraaloogjes en het getrippel van zijn harige pootjes was te horen op het hout.
Mijn man, mijn held, heeft hem op brute wijze naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Begrijp me niet verkeerd, harig, kraaloogjes is helemaal prima maar dit specifieke geval had acht harige pootjes. Kortom de meest ranzige, smerige, grote spin waarvan ik vrij zeker weet dat hij een directe afstamming van Shelob is.
Bij de eerste frituur poging sprong (!!!) dat snert ding weg en we konden hem niet meer vinden.
En dat vind ik echt 100 keer erger dan hem zien zitten. Uiteindelijk kwam hij tevoorschijn, dook ik krijsend onder mijn dekbed weg, heeft manlief dat ding vermoord en vragen de buren zich waarschijnlijk nog steeds af of ik geslacht ben. :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:05

Hahahahahahaha tazzy!! Geweldig :')

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 07:46

Oh vreselijk! Ik voel met ke mee, ik haat spinnen (in huis).

Hier zat er onlangs eentje op een deken die achter de bank ligt (voor als het koud is) en ik heb met al mijn moed de doek op de oprit gegooid en gewacht tot mijn wederhelft thuis was :-)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:39

Tazzey schreef:
Gizmo heeft net lekker zijn tomaatje op en wat peterselie. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt.

Ik ontdekte net een fluffy harig geval ik huis. Wollige pootjes, kraaloogjes en het getrippel van zijn harige pootjes was te horen op het hout.
Mijn man, mijn held, heeft hem op brute wijze naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Begrijp me niet verkeerd, harig, kraaloogjes is helemaal prima maar dit specifieke geval had acht harige pootjes. Kortom de meest ranzige, smerige, grote spin waarvan ik vrij zeker weet dat hij een directe afstamming van Shelob is.
Bij de eerste frituur poging sprong (!!!) dat snert ding weg en we konden hem niet meer vinden.
En dat vind ik echt 100 keer erger dan hem zien zitten. Uiteindelijk kwam hij tevoorschijn, dook ik krijsend onder mijn dekbed weg, heeft manlief dat ding vermoord en vragen de buren zich waarschijnlijk nog steeds af of ik geslacht ben. :')

Zo'n bezoeker had ik van de week ook, ik hoorde hem gewoon over het laminaat heen lopen :oo
Alleen ik woon alleen......(met mn kinderen) -O-

De mensen die gisteren langs zijn geweest voor de baby cavia's hebben vanmorgen afgezegd. Echt jammer, want ik had een goed gevoel bij ze.
Maar ze denken dat ze er toch niet genoeg tijd voor hebben, omdat ze allebei fulltime werken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:57

Dat is jammer... had je nog iemand achter de hand of waren dit de enige die interesse hadden ?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:08

Balen TT!