Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:54

Een negatieve prikkel hoeft absoluut geen pijn te betekenen hoor.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:04

Maar in dit geval wel. De ruk om de nek geeft een pijn (if schrik) reactie. En is in dit geval de prikkel

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:06

Dus positieve straf? Waarom zegt mijn docent dag negatieve bekrachtiging in zijn antwoord ( met notitie dat positieve straf ook oke is ) :')

Ik geef het op, neem wel een Belgisch/Nederlands woordenboek mee en hoop dat de taal verschillen niet te groot zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:14

StonedRomy schreef:
Dus positieve straf? Waarom zegt mijn docent dag negatieve bekrachtiging in zijn antwoord ( met notitie dat positieve straf ook oke is ) :')

Ik geef het op, neem wel een Belgisch/Nederlands woordenboek mee en hoop dat de taal verschillen niet te groot zijn.

Het kan, maar de vraag is dan niet duidelijk genoeg. Zoals ik het geleerd heb stop je bij een negatieve bekrachtiging pas zodra de hond wel het gewenste gedrag laat zien. Dus als je aan de lijn trekt, hij daarop stopt met het ongewenste en je daarna stopt met het trekken, ja dat gebruik je negatieve bekrachtiging, maar het rukken aan de lijn zelf is een positieve correctie.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:51

MyWishMax schreef:
Je kan honden niet met elkaar vergelijken qua voeding. De ene hond van 25 kilo is de andere niet. Ook onbeperkt brok zegt weinig, dan zou je moeten gaan wegen hoeveel ze daarvan per dag ook echt op eet. Daarnaast ligt het aan de voedingswaarde van het blik, blik heeft vaak wel veel vocht bijvoorbeeld.

Hier 2 teven die allebei 26/27 kilo zijn. De kleinste is te mager (het scheelt 3 cm :') ) en die blijft hangen rond die 26 kilo, maar mag nog wel een paar kilo erbij. Ook door de bouw. Zij is echter extreem actief en heeft dus veel meer nodig dan richtlijnen, komt ook nog stukje hormonen bij waardoor ze schommelt. Bij haar zijn we dus idd gaan zoeken naar een beter passende brok, maar zij heeft gewoon meer nodig.

De reu heeft ook meer nodig. Die weegt tussen de 37 en 40 kilo en eet tussen de 1000 en 1200 met uitschieters naar 1500 gram kvv per dag. :+

Je kunt honden niet vergelijken, voer wel.

Dit kan kwalitatief bijna geen goed voer zijn gezien de hoeveelheid die gevoerd moet worden. Zoals gezegd is het vooral water...

Ik zou nog liever alleen brokken voeren dan 1,2 kilo uit blik.

Vandaar ook de vraag, wat voer je?

Hoogstwaarschijnlijk is het puur en alleen aan het merk te wijten dat deze hond niet 'dikker' wordt. De hond heeft waarschijnlijk alleen maar honger de hele dag en kan geen voedingsstoffen uit het voer halen. Dus gaat de hond reserves gebruiken en valt dan alweer af...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:55

Anderhalf uur gefietst. Anderhalf uur gejankt in de kar. En oh ja, meneer vond het een goed idee om een gat te kauwen en al rijdend uit de fietskar te springen.

Nu gaan we dus toch maar de aanpak van kiwi proberen.

Hij had overigens wel plezier in het losloopbos :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:56

Granatapet blikvoer of een Duits merk blikvoer

Brok ook van hetzelfde Duitse merk ( zeer onbekend merk ) probleem is dat ze brok maar zeer langzaam eet en nooit aan de richtlijnen komt. Ze zal per dag nog zo'n 200 gram brok bij eten naast het blik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:01

StonedRomy schreef:
Granatapet blikvoer of een Duits merk blikvoer

Brok ook van hetzelfde Duitse merk ( zeer onbekend merk ) probleem is dat ze brok maar zeer langzaam eet en nooit aan de richtlijnen komt. Ze zal per dag nog zo'n 200 gram brok bij eten naast het blik.

En waarom heb je gekozen voor dit voer?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:05

Graanvrij en dit blikvoer hadden ze het minste van nodig volgens de richtlijnen. Duitse voer omdat er een visvarriant van is en graanvrij.

Ook wil ik maar 1 diersoort per voeding geven en geen kip of rund.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:11

StonedRomy schreef:
Graanvrij en dit blikvoer hadden ze het minste van nodig volgens de richtlijnen. Duitse voer omdat er een visvarriant van is en graanvrij.

Ook wil ik maar 1 diersoort per voeding geven en geen kip of rund.

Nogmaals, waarom deze keuze?

Ik wil je graag een goed advies geven. Dit is dus niet pure nieuwsgierigheid of alleen maar 'Waarom'. Maar dan moet ik voor mezelf een duidelijk beeld kunnen maken van het voer en de waarom erachter.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:11

Jeetje Kaus, het gaat wel lekker of niet :P Kun je de binnenkant niet 'bekleden' met karton ofzo? Dan duurt 't langer om er doorheen te komen misschien..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 19:16

Ik kreeg trouwens positieve reacties op mn breakstick vandaag!
Wel eerst de vraag wat t was. En na de uitleg super goede reacties. Was echt leuk.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:18

Zo'n 95% van de akita's hebben een granenallergie en mijn hond ook. Zelfde met kip en rundvlees. ( laten testen )

Ik geef liever geen geperste brok aangezien 1 hond daar jeuk van krijgt, 1 hond diarree en mijn hond eet ze niet. Er blijven dan erg weinig brokken over. Dan heb je nog het probleem dat die van mij extreem kieskeurig is en dit de enige brok is die ze eet.

Blikvoer geef ik normaal een klein beetje erbij of in de kong. Heb deze hoeveelheid tijdelijk dus tot volledige maaltijd gezet ivm haar naderende loopsheid en het feit dat ze veel moeite had met de verharing.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:21

Kaus, volgens mij leest hij gewoon mee hier hoor, kan bijna niet anders ;)
SR: succes met de toets dan, ik denk als je maar omschrijft waarom je voor die keuze gaat, je de helft al gewonnen hebt. Of is het multipel gok :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 21:59

Ik heb dus veel te mooie en veel te dure halsbanden gevonden. En dat terwijl ik bij mijn honden amper een halsband gebruik.. :+ :+

Maar ze zijn zo mooi...

(judi.. )

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:34

Ik denk dat ik eerlijk gezegd ook eerder een negatieve reactie zou hebben op een breekstick (maar niet zou uitspreken). Ondanks dat ik prima weet dat dat niet nodig is. Net als dat ik Dexter als kleine pup toch minder snel naar de HR honden toe laat gaan dan die kleine fluffige dweiltjes. Maar dat is puur omdat hij nu van formaat hap-slik-weg is.

Heb je dat ding ooit moeten gebruiken kiwi? Ik zag laatst een filmpje op internet waar het werd gebruikt bij een overenthousiaste politiehond. Dachten ze allemaal dat die agent met een schroevendraaier in zn bek zaten te porren >;) _O-

Romy, ik weet niet of ik het al eens had gezegd maar het blikvoer van DogLoversGold is een aanrader! De brokken overigens ook. Zeer betaalbaar ook :=

Even een vraagje, ik hou dus niet zo van 'troep' in de honden stoppen. Ook niet als belongingssnoepjes. Momenteel gebruik ik het voer van de Albert heijn en die kleine gekleurde standaard botjes. Alleen de runderlongetjes kosten 12€ en daar zijn we in een week doorheen. Dat gaat me een beetje te ver.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld een kleine zak van Orijen oid (hoge kwaliteit brok) en dat te geven als snoepjes?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:43

Ja hoor, hier eten ze dat liever als die plastic botjes.

Overigens geef ik hier worst in kleine stukjes als beloning of ik droog zelf mijn vlees.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:44

@ Kaus: waarom zou je geen kwalitatieve brok als snack gebruiken? Doen we hier ook, een zak van 3kg brokjes met een ander smaakje dan hun vaste brok. ook fijn voor in de snuffelmat. Daarnaast geef ik wel af en toe kleine stukjes gedroogde filet, maar dat is idd rond de 5€ voor 100g. En als het extra lekker moet zijn, dan neem ik kleine blokjes kaas.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 23:53

Ik heb gelukkig alleen nog maar negatieve reacties gehad over de vorm. Heb even ruzie met foto’s plaatsen maar wij hebben zo een
https://www.powerdogsupplies.nl/webshop ... -hdpe.html

Ik vind de “vooroordelen” altijd jammer, maar snap ze in zekere zin wel. Maar ik heb ook we stamdaard moeite met een aantal rassen alleen helaas heb ik daar, richting mijn honden, ook wel negatieve ervaringen mee.
Al heb ik dus weer redenen om die van mij niet bij kleine fluffige mormels te laten. Daar loop ik zelf zelfs een rondje voor om.. :')

Eigenlijk is het ook “vreemd” dat je eerder een negatieve mening zou hebben/hebt over een breakstick. Hoop hem nooit echt nodig te hebben, maar mocht t fout gaan, kun je een hoop schade beperken. Vind t eerder een verantwoordelijksding. Beetje t zelfde als een extra riem/lijn bij hebben als je gaat wandelen. Voor als er iets gebeurd.

Heb hem gelukkig nog niet hoeven gebruiken maar heb hem al wel eens losgetrokkken(zit een panic cord bij, dus bij paniek trek je hem heel makkelijk los van je nek) omdat een labrador op mijn hond dook en baasje de labrador niet de baas werd, heb er alleen toen eerst voor gekozen er zelf tussen te komen en met mn been hem weggeduwd.

Je kan indd prima een kleine zak brok kopen en die gebruiken. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 00:28

Van mij uit komt de negatieve reactie puur omdat je de stick bij je hebt. Kennelijk heb je m dan ook nodig. En ik weet dat het nergens op slaat hoor! Ik vind het juist heel verstandig dat mensen met 'klapkaken' die sticks hebben.

Maar net als honden met muilkorven en van die enorme prikhalsbanden.

Het probleem is vaak gewoon het type mens dat de hond uitkiest. Hier in de buurt wonen redelijk veel mensen die xxl pitbulls hebben voor het imago. En dan dus van meters afstand tegen je lopen te schreeuwen dat je aan de kant moet en dat ie bijt.

Ik ben groot fan van pitbulls, maar dus wel bij baasjes zoals jij :))

Edit: iemand een idee of dit van granenintolerantie of vlooien kan komen? Of is dit gewoon door te ruig spelen. Op zijn andere oksel heeft hij alleen wat vage rode vlekjes.

Edit: hmmm mn vriend zegt net dat het waarschijnlijk komt van het uit de fietskar vallen... :\

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 01:42

T viel juist op op een van de staffordpagina’s dat toen er een bericht kwam waar een breakstick besproken werd dat een aantal eigenaren dus wel een “gevaarlijke” aan de lijn hadden maar dus niet eens wisten wat een breakstick was.. helaas waren die honden ook niet gekorfd.
Die van ons zijn tot nu toe sociaal naar andere honden. Boellie heeft er meestal niet eens interesse in.
In zekere zin heb ik die stick indd bij om te kunnen gebruiken, maar tot nu toe, en we hebben t ding al bijna een jaar, heb ik hem echt niet los hoeven maken voor mijn eigen honden, wel voor honden van een ander die dus niet onder “hr” honden oid zouden vallen.
Klapkaken is ook weer een “aparte” woordkeuze.. breaksticks worden namelijk ook door de hondengeleiders van de politie gebruikt. Herders vallen in dat opzicht wel onder een ander kaliber dan die van mij. Maar dat is ook weer zo’n “voordeel” waarvan ik zeg dat ik er moeite mee heb. Puur en alleen al de woordkeuze en de gedachte die daar dan bij hoort/zit.
Maar das een hele andere discussie :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 03:22

Klapkaak was niet serieus bedoeld hoor. Vandaar ook tussen aanhalingstekens. Ik noem de Kelpie hier ook een klapkaakje. :D Of hangt daar een hele negatieve lading aan binnen de 'bully wereld '? Dat was namelijk niet de bedoeling.

Ik kwam hier laatst een man tegen met een agressieve xxl pitbull die in het losloopgebied schreeuwde dat ik mn honden bij me moest houden want die van hem zou ze verscheuren. Dan vraag ik me dus echt af wat je zoekt in zo'n bos zonder muilkorf en zonder breekstick.

Doe mij dan inderdaad maar een verantwoordelijk baasjes met breekstick en een hond met muilkorf.

Overigens draagt mijn Cattle in het OV vaak een muilkorf. Júist omdat het een negatief imago heeft en mensen dan mooi op afstand blijven. Bijten zie ik bij hem echt niet gebeuren, maar angstplasjes en ansgtpoepjes op het station/in de trein is ook zo weer wat :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 10:48

Haha ja :p er gaan heel wat dingen de ronde over de kaken van dit soort honden :) daarom vind ik er ook meestal iets van haha.

Nou gisteren gingen we dus wandelen. Altijd in een aanlijnplicht gebied, en de hele wandeling hoorden we een man brullen en schreewen naar zn hond. Een of ander groot beest, die dus niet luisterde maar wel los liep. Hij is niet dichtbij genoeg(gelukkig) geweest om te kunnen zien wat t was. Maar je gaat toch voor je plezier en ontspanning? Niet om de hele wereld bij elkaar te schreeuwen en wat heeft zo’n hond daar te zoeken, los van de lijn?

Bas roept dat soort dingen meestal als loslopers op die van ons af stormen. En als er geen baasje te zien is roep ik meestal, je hebt “2’minuten anders breng ik hem naar t asiel” hoppa baasjes komen echf overal vandaan. :')

Ik ga niet voor niks naar een aanlijnplicht gebied...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:52

Ik wist niet dat daar speciale breaksticks voor waren. Wel al eens meegemaakt dat 2 pittbulls van dezelfde eigenaar op elkaar vlogen en dat hij daarvoor een gewone stok gebruikte om de kaak los te krijgen. Dat is echt al jaren geleden hoor, maar blijft indrukwekkend om te zien.
Ik heb zelf helaas met een aantal bull-achtigen hier in de buurt nare ervaringen gehad, dus zal mijn hond ook niet zo snel meer blootstellen, tenzij ik zeker weet dat het een sociale hond betreft.

Qua beloningsbrokjes kun je idd voor een goede kwaliteit brokje in andere smaak kiezen. Ik ben zelf fan van die gedroogde/gerookte filet die ik dan in kleine stukjes knip. Meeste honden doen daar een moord voor. Ik heb gezien dat waar ik nu het voer voor mijn paard haal, ze grootverpakkingen hebben voor een tientje, dus die neem ik de volgende keer maar mee ;) Ze hadden zowel de kip als eend en meen zelfs nog wat anders, maar even goed kijken de volgende keer. En dan kan ik aan de knip, om er mooie eenhapscrackertjes van te maken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 10:55

Ja je hebt ze in verschillende vormen zelfs.
Nu zie ik t niet zo snel gebeuren dat die van ons zullen bijten. Maar toch. Zeg nooit nooit. Nog een reden waarom die van mij nergens loslopen..