Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StonedRomy schreef:Dus positieve straf? Waarom zegt mijn docent dag negatieve bekrachtiging in zijn antwoord ( met notitie dat positieve straf ook oke is )![]()
Ik geef het op, neem wel een Belgisch/Nederlands woordenboek mee en hoop dat de taal verschillen niet te groot zijn.
MyWishMax schreef:Je kan honden niet met elkaar vergelijken qua voeding. De ene hond van 25 kilo is de andere niet. Ook onbeperkt brok zegt weinig, dan zou je moeten gaan wegen hoeveel ze daarvan per dag ook echt op eet. Daarnaast ligt het aan de voedingswaarde van het blik, blik heeft vaak wel veel vocht bijvoorbeeld.
Hier 2 teven die allebei 26/27 kilo zijn. De kleinste is te mager (het scheelt 3 cm) en die blijft hangen rond die 26 kilo, maar mag nog wel een paar kilo erbij. Ook door de bouw. Zij is echter extreem actief en heeft dus veel meer nodig dan richtlijnen, komt ook nog stukje hormonen bij waardoor ze schommelt. Bij haar zijn we dus idd gaan zoeken naar een beter passende brok, maar zij heeft gewoon meer nodig.
De reu heeft ook meer nodig. Die weegt tussen de 37 en 40 kilo en eet tussen de 1000 en 1200 met uitschieters naar 1500 gram kvv per dag.
StonedRomy schreef:Granatapet blikvoer of een Duits merk blikvoer
Brok ook van hetzelfde Duitse merk ( zeer onbekend merk ) probleem is dat ze brok maar zeer langzaam eet en nooit aan de richtlijnen komt. Ze zal per dag nog zo'n 200 gram brok bij eten naast het blik.
StonedRomy schreef:Graanvrij en dit blikvoer hadden ze het minste van nodig volgens de richtlijnen. Duitse voer omdat er een visvarriant van is en graanvrij.
Ook wil ik maar 1 diersoort per voeding geven en geen kip of rund.