Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:08

Ik had (en heb nog steeds) ook een andere hond in huis. Ze is net14 geworden. Zij was al wat dement enzo, maar na de dood van haar maatje werd ze echt depressief. Met de komst van ZhuZhu klaarde dat wel weer op. Zo hadden beide honden profijt van elkaar en ik ook. Miep blij met een nieuw maatje, ZhuZhu kon de kunst van Miep afkijken en dat maakte dat het voor mij ook een stuk makkelijker was.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:02

Eliana, sterkte... Niet leuk, maar wel super dat jullie ondanks jullie verdriet aan een vriendje voor de andere hond dachten. Dat bang is niet raar, zeker niet als ik lees dat hij daar 3 jaar aan de ketting heeft gezeten. Mijne was jong en zat 10 dagen in NL in gastgezin, maar was ook bangepoeperd, juist voor dingen die ik dan weer niet snapte en heeft ze nu nog wel met dingen hoor (ook deels haar karakter uiteraard). Geef hem vooral tijd en hij heeft het geluk dat hij een vriendje heeft die het goede voorbeeld geeft.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze wennen al aardig aan elkaar <3 .
In de tuin en op het veldje is ze al steeds relaxer met uitlaten als er verder niemand loopt. Vandaag heeft ze voor het eerst bij mn man braaf buiten geplast! Dus daar went ze ook langzaam aan. Ze is verder zindelijk en sloopt niks binnen, heerlijk :).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:27

Ah, die samen in de bench! Zoet! En het duurt echt lang hoor voor ze gewend zijn en eigenlijk denk je dan na 2 jaar, ja inderdaad het heeft zo lang geduurd en hij verandert nog steeds. Is natuurlijk ook nogal een cultuuromslag voor hem. Hij is wel echt type lekkere lobbes!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:31

Ja daarom, nu na een week is ze al een stuk minder gestresst. En verder hebben we de tijd en als we naar het veldje lopen( 50 meter) gaat ze dubbel aangelijnd mee.
Eerst maar eens in huis goed wennen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:40

He, je zit in HIA, ha ha, dan is bosje bij Alblasserdam lekker om met je hond te wandelen, oke, bij de Happy Italy kan ook, maar ik ben meer bosjes mens. Voorlopig kan die van jou dan wel niet los, maar voor de toekomst.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:20

Ze is schitterend Eliana <3 . Fijn dat het zo goed klikt met jullie andere hond.

Marlin had het zaterdag even moeilijk :(:) . Mijn ex kwam de kinderen ophalen en dat vindt hij niet leuk. We moeten eigenlijk bij elkaar blijven van hem.
Hij zat echt in 2 strijd, naar mij kijken, naar de kinderen kijken. En daarna:"jij redt je wel" En hij rende achter de kinderen aan :D
Terwijl hij helemaal niets met mn ex heeft, haha.

Hij kwam wel weer gelijk terug toen ik hem riep. En daarna is hij ook gewoon rustig. Maar het moment dat ze weg gaan vindt hij echt niet leuk.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:35

Wat een leukerd aliana!
Ah wat lief tinker treas!
Had ik hier een paar weken terug. Ik was met hond en kinderen naar mn schoonouders gewandeld. Kinderen daar achter gelaten want ze hebben zelf ook een hond. Even kennis laten maken maar om ze bij elkaar te laten in de tuin durfde we beide niet haha. Dus ik terug met balou, nou hij snapte er niks van. Wou niet bepaald mee. De hele tijd aan het kijken waar ze waren haha.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:34

Wat een leukerd Eliana! Tara hebben wij nu een jaar en daarvoor was ze al 5 maanden Nederland, maar die heeft ook erg moeten wennen.

Die kan ook erg schrikken van veranderingen. Zo hadden ze laatst ergens ronde buxushagen geplaatst op een stukje waar we dagelijks langs lopen, maar dat was even schrikken! Ze durfde er eerst niet eens langs te lopen..

Ach die arme Marlin, wel lief dat hij zo graag het gezinnetje bij elkaar wil houden!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:05

Vanmorgen weer lekker naar strand en duin geweest met Marlin. Hij is nu moe van het konijnen keutels zoeken :D

Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:19

TinkerTreas schreef:
Ze is schitterend Eliana <3 . Fijn dat het zo goed klikt met jullie andere hond.

Marlin had het zaterdag even moeilijk :(:) . Mijn ex kwam de kinderen ophalen en dat vindt hij niet leuk. We moeten eigenlijk bij elkaar blijven van hem.
Hij zat echt in 2 strijd, naar mij kijken, naar de kinderen kijken. En daarna:"jij redt je wel" En hij rende achter de kinderen aan :D
Terwijl hij helemaal niets met mn ex heeft, haha.

Hij kwam wel weer gelijk terug toen ik hem riep. En daarna is hij ook gewoon rustig. Maar het moment dat ze weg gaan vindt hij echt niet leuk.

Ah, wat lief!! En heerlijke duin foto's.

Hier wil Murphey en daarvoor Dibbes het liefst ook mij en zijn oppas familie bij elkaar hebben en dan nog het liefst in een auto :D want dan ga je ook nog iets leuks doen en kan er niemand zomaar weglopen.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:18

Oh Fabster, wat heerlijk dat je er zo met paard en hond uit kunt zeg! Genieten! <3

Wauw Eliana wat een práchtig dier!

Marlin is ook een plaatje! Fijn dat het goed gaat met hem. En dat van iedereen bij elkaar willen hebben/houden herken ik heel erg.

Mateo is nu bijna 4 weken bij ons en doet het super! Hij was ook ontzettend bang, maar komt elke dag een beetje meer tot rust. Er is nog een flinke weg te gaan, maar ik ben al heel trots op de dingen die we in korte tijd hebben bereikt! Waar ik me 3 weken geleden hardop afvroeg of we hem óóit los zouden kunnen laten, hij vertoonde zo ontzettend veel vluchtgedrag en raakte daarbij volledig in paniek, hebben we gisteren voor het eerst de gok gewaagd. En het ging super! Hij trekt elke dag meer naar ons toe en ik kan hem langzaam wat commando's aanleren zonder dat hij in elkaar duikt..
Nou moet ik wel zeggen dat hij een half jaar in een fantastisch opvanggezin heeft gezeten waar ze al een heel stuk voorwerk hebben gedaan..
Nu hij meer thuis is wordt hij ook een stuk ontdeugender }> Is vooral dol op sloffen :o en er gaat ook wel eens wat kapot, maar dat kunnen we hem niet eens zo kwalijk nemen.
Vreemden in huis vind hij nog wel heel moeilijk, hoop voor hem dat dat ook snel wat afzwakt

Playtime met de kinderen... <3 (video)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:44

Oh wat heerlijk <3 Echt op zijn plek!
Vreemden in huis vindt Uma ook nog steeds moeilijk, maar nu, na drie jaar, durft ze in elk geval in dezelfde ruimte te blijven. Voorheen kroop ze echt helemaal weg, zo sneu.

Ik heb een mooie foto van mijn Umaatje kunnen maken <3
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:57

ohh wat schattig die speelvideo, knappe Mateo!
Lisitano, schitterende foto, om aan de muur te hangen :D

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:12

Wat een prachtige foto van Uma en wat een superleuk filmpje van Mateo.

Tito moet door iedereen geaaid worden due binnenkomt. Kya gaat eens snuffelen en negeert bezoek hoofdzakelijk.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:45

ZhuZhu vindt ook iedereen aardig. Kom je nooit meer van af :=

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:30

Ik heb dit weekend de buurhond als oppas. ‘s Nachts is hij in zijn eigen huis, maar overdag zo veel mogelijk bij ons. En ze zijn zo leuk met zijn 3en. Lijken de 3 musketiers wel :=

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Buiten alles koek en ei, maar toen hij binnen kwam, was dat toch anders. Miep snauwde hem
meteen af en ZhuZhu vond t ook verdacht. Maar op dag 2 was er al niks meer aan de hand. Heerlijk, zulke honden!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:42

Zo lekker vol in de modder. :))
Fijn dat ze het zo goed kunnen vinden!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 06:13

Sannert schreef:
Zo lekker vol in de modder. :))
Fijn dat ze het zo goed kunnen vinden!

Haha, ja. De buurhond heeft niet zo n goede conditie en die wil graag even koelen. Buikje in het water _O- Deed mijn vorige hond trouwens ook. Die had t ook snel warm.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:23

Oh, dat filmpje met Mateo, heerlijk! Wat een blije slungel.

Uma, wel heel knap zo op de foto, ze heeft dezelfde kleur als het duinzand.

ZhuZhu en Miep met extra aanhang is wel heel leuk dat ze elkaar zo leuk vinden.

Murphey heeft een nieuwe auto, hi hi, was daar nog niet eens betaald, maar moest de bench nog overzetten en ach.. haren krijg je er toch in, kan dan maar net zo goed meteen. Moest wel lachen andere klanten hadden blijkbaar ook een hond en zeiden ook meteen, ach.. met een hond, wordt het toch een hondenauto, is het bij ons ook.
Afbeelding

Hier afgelopen zaterdag wezen winkelen, kom je daar, verboden voor honden behalve als je ze in het winkelwagentje zet.. Oke... dan... gaat ze in het wagentje.. Ze moest even wennen, maar kreeg veel aaitjes (want grote hond in karretje is blijkbaar schattiger dan een kleine?) en koekjes, dus ze vond het prachtig na eerst echt wel te hebben moeten wennen.
Wel problematisch om dan je boodschappen nog ergens in het karretje bij je hond te proppen, hier hadden we al betaald.
Afbeelding

En toen als kers op de taart! Daar waar ik al paar naar niet meer geweest was en nog nooit met Murphey, maar waar de Dibbes en ik heel vaak kwamen.... En waar ZhuZhu haar jachtgebied heeft..
Voor de kenners, die herkennen dit direct al aan deze foto en de opmerking we waren bij de IJsbaan.
Afbeelding

Eerste stuk vond ze wel eng, was toch ander bos, maar met hulp van andere honden kwam ze al snel los en ging lekker spelen! Dus staartje omhoog en blije hond! Hier nog geen happy dog..
Afbeelding

Eind verderop dus lekker dat ijsje gehaald en gegeten en toen had ik weer eens een varken.. uche.. en mijn hond is geen zwemhond, maar pootjes baad hond in het meest gunstige geval..
Oh, ja.. het rode tuigje hadden we dus net gekocht bij die winkel :+ :Y) 8-) :') zwijn...
Afbeelding

Maar er waren zoveel leuke hondjes, dat ze nadat ze het eerst op pootje baden hield ze perongeluk toch ook ging zwemmen en het wonder was geschied! Ze ging het leuk vinden! Ze was alleen regelmatig haar speelgoed kwijt want ze werd er duidelijk uitgezwommen door de pro's, hi hi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eigenlijk belachelijk maar ik vind het zooo leuk dat ik nu eindelijk een zwemhond heb! Heeft 2 jaar geduurd! Vorige vond het ook fantastisch.
Afbeelding

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:43

Superleuke foto's van Zhuzhu :)

Kya gaat ook regelmatig in de plassen liggen onderweg, vooral als ze daarvoor voluit is gegaan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:14

Jachtgebied van ZhuZhu? :o?

En bovenstaande foto’s zijn van miss Murphy, niet van ZhuZhu.

Onze oppashond is weer thuis. Mis m nu al. Weet nu echt zeker dat ik nooit gastgezin wordt van een hond. Die gaat echt nooit meer weg!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:28

Wat een heerlijke fotos en filmpjes zeg van blije honden:)!
Wat goed zeg van Mateo na 4 weken al!

Afgelopen vrijdag moest Sashud in bad en gekamd worden, mijn tante is trimster. In bad vond ze maar niks, het borstelen daar genoot ze wel van.
Ze mag nu los in onze tuin dat vind ze prachtig. Vandaag voor het eerst aan de lijn naar eind vd straat gelopen dat was erg spannend.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:45

Fabster schreef:
Jachtgebied van ZhuZhu? :o?

En bovenstaande foto’s zijn van miss Murphy, niet van ZhuZhu.

Onze oppashond is weer thuis. Mis m nu al. Weet nu echt zeker dat ik nooit gastgezin wordt van een hond. Die gaat echt nooit meer weg!

Jij loopt toch ook vaak in de L en D duinen vandaar Zhu haar jachtvgebied, wij waren slechts kortstondige indringers afgelopen weekeind.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:08

Ah! Nou, vaak is een groot woord hoor.