Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:37

Hoe toont ie het? :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:21

Hij plast tijdens het uitlaten 600 x :+

En gisteren was mijn broer met hem aan het stoeien... Ineens begon hij heel gericht te snuffelen en te rijden.... >;) :n

En met uitlaten (wanneer iemand anders met hem loopt) is ie oost indisch doof als hij andere honden ziet en de kans ziet om er tussen uit te glippen

Bij mij nog steeds niets van dit alles.. maar toch...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:35

Van dat stoeien klinkt mij heel bekend! Dat deed Nel ook! Altijd bij jack trouwens. Bij mij niet. Maar ik speel ook niet met hem zoals jack doet want dat verlies ik :') dus dat doen we uiteraard ook niet haha! Het rijgedrag is trouwens compleet weg!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:52

Het is nu de 1e x dat ik het zag hoor.
Bij mij of Xander nog niet gedaan.
Terwijl Xander ook echt wel met hem stoeit.
Zal ook wel combi zijn van hormonen en respect.

Gelukkig laat ie nog geen enkel hormonaal of dominant gedrag zien naar mijn zoontje. Dan is het wel meteen afgelopen natuurlijk.
Wel speelt hij nu met kind met het touwtje
Hilarisch is dat. Buffel kan 'doen alsof' hij heel hard trekt. Terwijl hij het touwtje gewoon vast houd.
Kind vind het geweldig. Kind blij. Ik blij. Hond blij.
Tot hij ineens perongeluk wel trekt en kind maar wankelend blijft staan. hahaha
Dan komt ie heel voorzichtig weer het touwtje terug geven.

Wat een fantastisch beest is het toch <3

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:09

Ooh Donna dat klinkt echt super leuk :D

Hier beginnen we ook wel te merken dat Boy wat meer mannetje word.
Dus hij mag er ook aan gaan geloven.
Ook heeft hij zeer regelmatig een vieze pipi.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:56

Dat is 'normaal' bij reuen die nog intact zijn. Nel en beast voorheen ook lieten beide van die smerige druppels achter op de vloer die je alleen met flink boenen weggepoetst krijgt pffff! Na de castratie geen last meer van ook :)

Oooh dat klinkt idd leuk donna hihi! Wat leuk dat ie zo met de kleine speelt!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:23

Buffel drupt ook maar met 3 x in de week dwijlen is het goed te doen. En dat moet toch ivm die kleine

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:30

Oh ja die druppels.... hier niet alleen op de vloer maar ook de muren, keukenkastjes, deuren, deurposten tot ongeveer 40cm hoogte zitten er druppels... Om gek van te worden. Hopelijk is dat nu over.
Nou Charlie is gewoon weer de oude. Nergens last van en kijkt niet naar de wond om. Voor de zekerheid als we van huis zijn en snachts wel de kap om maar verder niet nodig en hoef ik niet eens te waarschuwen.
Om het spoedige herstel te vieren mocht meneer eventjes model staan ;) Hij is toch wel het ideale model, blijft netjes zitten tot ik een snoepjes gooi en doet precies wat ik vraag. Zo leuk!
Afbeelding
Afbeelding

(voor de oplettende kijkers, zijn pootje is inderdaad geschoren voor het infuus :P )

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:19

Wat een Bekkie heeft ie toch! Heerlijk! Oooh hier was dat idd ook niet alleen op de vloer nee hahaha zo blij dat ik daar vanaf ben nu! Het was echt dat beast een hele makkelijke hond was en zich totaal niet als een echte reu gedroeg. Nu met nel hadden we castratie plicht dan maar hij had er ook last van :) nu issie weer zichzelf! Jong, speels, ontzettend lief en af en toe even ontzettend stout :') moet altijd lachen om die grote kop van hem <3

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 22:21

Ik blijf Charlie geweldig mooi vinden <3. Zo mooi diep zwart !

Ik hoor veel als rede het gedrag om te castreren. Valt me over het algemeen op dat er nooit aan de nadelen word gedacht. Bv juist een onzekere hond. En het gedrag wat ik hier hoor, kan toch ook met de leeftijd te maken hebben ?
Laatst bijgewerkt door briitje op 04-11-16 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:30

Zeker. En wil ook liever niet castreren. Maar heb wel een verantwoordelijkheid. Naar mijn gezin. Naar de omgeving buiten en naar mijn hond. Als hij echt last van zich zelf krijgt of gefrustreerd raakt dan zie ik geen andere optie. Als het hier bij blijft mag hij zijn zaakje houden.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:33

Bij nel hadden we zoiezo de plicht dan, maar het rijden was echt hormonaal.

Zodra ze er hormonaal last van krijgen kies ik persoonlijk voor castratie. Heb in mijn omgeving nooit geen nare dingen gezien van castratie. Dat ze na castratie onzekerder werden of iets. Gelukkig ook maar! zolang ze goed te corrigeren zijn en het gedrag goed blijft mogen de ballen rustig blijven hangen.

Nel begon zenna er ook mee lastig te vallen en met spelen greep ie z'n kans. Hij had er last van. Naar mijn idee is hij exact hetzelfde als er voor. Alleen dan zonder rijgedrag.

Tis nog af en toe een grote klier :') en houdt ie niet op en krijg ik hem niet te pakken omdat ie mij
Op een fantastische manier kan ontwijken _O- :=

Hilarisch met die clown in huis af en toe :')

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:01

Hier is het ook zeker een weloverwogen beslissing geweest. Ook dierenarts en gedragsdeskundige waren het er mee eens dat zijn nukken echt hormonaal waren. Het is een echt alpha mannetje wat dat betreft. En ik sta wel boven hem maar lang niet iedereen is daar toe in staat en dan is het een echte klier... nu kan het leven alleen maar leuker worden voor hem.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 07:06

DK is ook gecastreerd, hij had zo extreem voorhuidontstekingen dat ie soms vd pijn eraan helemaal krom liep. Ik moet wel zeggen dat ie ook qua karakter een stuk makkelijker geworden is erdoor. Dan merk je toch dat die hormonen best lastig voor ze zijn en waar ze verder niets mee mogen. In mijn uitlaatservice gaat mijn voorkeur uit naar gecastreerde reuen. Deze zijn over het algemeen veel speelser en gaan makkelijker in de groep mee. Van onzeker gedrag zie ik eigenlijk niets terug zodra ze gecastreerd zijn. Ik spreek het niet tegen hoor, ieder z'n eigen ervaring maar ongecastreerde reuen gaan bij ons in de roedels gewoon 9 vd 10 keer niet goed door dat ze toch vaak rijgedrag of opdringerig gedrag vertonen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:16

Buffel is een watje!
Net lekker hardgelopen. Alleen laatste kilometer begon het te regenen
Hij wist niet hoe veel haast hij ineens moest maken. hahaha
Plassen zijn leuk om in te spelen maar het ontstaan daar van bevalt hem dus niet

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:33

Afbeelding
Charlie vind het reuze gezellig als vrouwtje ziek is. Komt lekker op schoot tukken met al z'n 46 kilos :P

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:00

Ooooh heeeeerlijk vind ik dat kim!! Al is dat zware idd niet altijd even fijn haha! Beterschap :(:)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:24

ahh beterschap!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:35

Dank jullie wel.
Inderdaad Loez dat gewicht he... Ademen gaat niet altijd makkelijk met zo iets op je ribbenkast ;) en toch... Heeft dat ook weer wat...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:25

Nel gaat idd altijd volle pin op m'n borst liggen! Auw! #)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:07

Wat is het hier stil!

Moeite met het hardlopen volhouden. Als in langzaam weer opkomende knieklachten en met harde wind kom ik er niet uit met mijn ademhaling.
Merk wel aan buffel dat als ik een x over sla dat hij poepie vervelend word. Haha
Hij heeft het nodig. En heeft na hardlopen ook altijd gekke 5 minuten.

Hij word bloedjesfanatiek met spelen met de baas.
Niks meer over van die sul. Ja met kindje wel nog steeds hoor. Maar als ie laatste stukje hardlopen bij mijn man even gek mag doen springt ie best hoog... komt met tandjes toch echt op schouderhoogte :wow:

Gelukkig alleen als wij hem toe laten maf te doen. Verder luistert ie nog steeds super, eigenlijk steeds beter zelfs

Ik was aan het kijken naar een heup lijn voor tijdens het hardlopen... 1 gevonden bij zooplus voor een leuke prijs (15 euro)
Geschikt voor honden tot 40 kilo.....

Vraag me af waar die geschiktheid vandaan komt.. als in je kan er max met 40 kilo aan hangen en anders knapt ie?

En hoe zijn jullie ervaringen met het Julius K 9 tuig voor bijv hardlopen?
Is momenteel vrij betaaldbaar ook bij zoo plus en vind hem er wel mooi uit zien. En reflecterend is ook wel handig de winterdag met hardlopen
of is juist bij het rennen een andere pasvorm handiger?
zoals http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... ere/516864

Zoo lastig. Hier bij de plaatselijke dierenwinkel heb ik weinig gezien om te kunnen passen. ja of voor droomprijzen

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 22:21

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:24

Mjaa maar die zijn dan ook weer 2 x zo duur
Mooie aan die van zooplus vond ik zakje voor telefoon en zakje voor bidon die er ook bij zitten...
Dat is wel handig met hardlopen.

Ja ik zou bijna gaan hardlopen omdat buf dan zo'n blij ei word.
Heb wel eens geprobeerd te filmen voor jullie maar hij gaat zo hard door de tuin dat dat bijna niet wil hahah

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 22:32

Ze hebben verschillende he. Die ik heb, kan je van alles aanklikken en meenemen. En ja wellicht wel duurder, maar wel zekerheid dat hij niet kapot word getrokken. Vind ik zeer belangrijk.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:34

Ja snap ik.. Nou is buffel dus niet zo'n trekker dus dat is opzich het probleem niet. Vroeg me vooral af waar ze dat getal vandaan halen